Zanima vas može li se zaraditi ozbiljan novac uz pomoć Facebook grupa? Kakve su vam Facebook grupe potrebne za ostvarivanje zarade? Zašto je važna visoka aktivnost grupe? Koje sve vrste monetizacija Facebook grupe postoje?
Facebook grupe su posljednjih nekoliko godina imale znatno viši prirodni doseg od Facebook stranica, ali se nažalost taj doseg posljednje godine smanjio. Danas su tako i Facebook grupe relativno oskudne dosegom, no to nužno ne znači da vaša grupa neće imati kvalitetan doseg.
Ako uspijete ostvariti vrlo visoku aktivnost i prirodan doseg vaše Facebook grupe – onda tu grupu možete i monetizirati, tj. zaraditi na temelju te grupe. Što vam je sve potrebno za zaradu uz Facebook grupu i koje sve vrste monetizacije Facebook grupe postoje – saznajte u nastavku:
Kvalitetna Facebook grupa velikog dosega
Internet je vrlo čudno mjesto na kojem možete zaraditi puno novaca s grupom od 50 ljudi, ali i ništa novaca s grupom od 500.000 ljudi. Problem i potencijal leži u tome kako se postavite do biznisa, tj. kako promatrate resurse koji su vam na raspolaganju. Dakako, drugi je potencijal u tome koliko su kvalitetni ljudi koje imate kao resurs, tj. kao korisnike.
Iako je danas prirodan doseg na Facebooku drastično smanjen, činjenica je da još uvijek postoje Facebook stranice i grupe koje rade fantastičan posao. Neke su stranice zbog svoje stalne aktivnosti i redovitih kreativnih objava – nagrađene viralnim dosegom koji im omogućava fantastične poslovne rezultate. Grupe nažalost nemaju viralan doseg. Iako na Facebooku danas morate imati puno sreće da biste nešto zaradili, činjenica jest da sreća prati hrabre i uporne.
Jedan od glavnih preduvjeta za zaradu putem Facebook grupa svakako je posjedovanje ili kupnja kvalitetne Facebook grupe. Danas je Facebook grupu teško izraditi od nule i uzeti će vam to građenje puno vremena – pa je bolje kupiti već postojeću veliku Facebook grupu. Cijena grupa kreće se uglavnom oko 100 eura na 10.000 korisnika. Bilo kako bilo, kvalitetna Facebook grupa ima odličnu aktivnost korisnika – kroz svakodnevne objave, lajkove, komentare, itd. Takva vam popularna i aktivna grupa treba za zaradu.
Naplata svakog članstva i ekskluzivni klub članova
Jedan od načina zarađivanja na Facebook grupama svakako jest naplata članstva u grupi. Doduše, prema strogim Facebook pravilima korisnicima Facebook grupe ne smijete naplaćivati članstvo pa je takav vid zarade zabranjen. No, možete naplaćivati članstvo na vašoj web stranici i blogu – pa korisnicima dati povlašten status za ulazak u ekskluzivnu Facebook grupu. Dakle, naplata ne smije ići direktno na Facebooku, ali možete u ekskluzivnu grupu ubaciti članove koji vam plaćaju naknadu na web stranici ili blogu.
Iako vam se možda čini pomalo nerealno, činjenica jest da je ovakva vrsta zarade sve popularnija. Naime, mnogi web portali, poduzetnici, osobni treneri i ostali – sve češće naplaćuju članarinu svojim članovima – te ih kasnije ubacuju u ekskluzivne Facebook grupe. U tim grupama se zatim nalaze top članovi koji su platili članstvo, a osim što mogu učiti i upijati informacije od vlasnika – mogu prikupljati savjete i od svih ekskluzivnih članova grupe. Na taj način stvara se vrlo velika dodana vrijednost – kroz koju možete puno toga važnog naučiti i saznati za život (kao član, ali i kao vlasnik grupe).
Naplata članstva može znatno varirati pa tako postoje oni koji svojim članovima uzimaju svega nekoliko eura članarine, ali postoje i oni koji članarinu u grupi naplaćuju i nekoliko tisuća eura. Da, dobro ste pročitali. Postoje ekskluzivne grupe u kojima se članstvo plaća u tisućama eura. Samim time, možete odabrati cijenu koja najviše odgovara vašim željama i potrebama. Što je cijena niža potrebno vam je više članova, a što je cijena viša – potrebno vam je manje članova. Bez obzira što odabrali imajte na pameti da ne smijete naplaćivati članstvo u Facebook grupi, ali možete naplaćivati općenito članstvo pa zatim ljude dodati u ekskluzivnu Facebook grupu.
Naplata pojedinih objava i promocija u Facebook grupi
S jedne strane imamo članove grupe, a s druge strane tvrtke i brendove željne promoviranja prema određenoj ciljanoj grupi. Primjerice, ako vaša grupa nosi naziv “Najbolji drveni prozori” i okuplja 10.000 članova koji traže nove drvene prozore – onda će vašim članovima proizvođači drvenih prozora htjeti predstaviti svoje proizvode i usluge. Radi se o win-win poziciji, gdje su u konačnici sretni i članovi i brendovi, ali i vi koji vodite Facebook grupu.
Kao i u prethodnom slučaju, Facebook ne dozvoljava da se naplaćuje sadržaj u Facebook grupama pa je naplatu potrebno vršiti u paketu s drugim uslugama. Primjerice, možete za brend izraditi promo fotografiju pa je podijeliti u Facebook grupu – pa sve to naplatiti kao online promociju. Sama objava u Facebook grupi se prema pravilima Facebooka ne bi smjela naplaćivati – pa svakako pripazite na to.
Umjesto da svakog mjeseca tražite nove brendove za suradnju, bolji je pristup uvesti pakete oglašavanja. Primjerice, dogovorite se s brendom da unutar 3 mjeseca suradnje imaju pravo na 10 objava u vašoj Facebook grupi. Objave vam mogu poslati oni ili ih možete izraditi vi samostalno. Koliko ćete takav paket suradnje naplatiti teško je reći jer ovisi o mnogim faktorima. Važno je obratiti pažnju na to koliki će biti odaziv članova grupe na objavu (npr. 20 % članova) i koliko će takva objava doprinijeti brendu. Cijene paketa mogu varirati od nekoliko desetaka eura pa do nekoliko tisuća eura – ovisno o veličini i aktivnosti grupe.
Promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem Facebook grupe
U praksi se sve češće mogu susresti primjeri u kojima velike tvrtke kupuju Facebook grupe kako bi putem tih grupa mogle oglašavati svoje proizvode i usluge. Iako se na prvu čini kao pomalo čudan potez, činjenica jest da pravilno odabrana grupa može donijeti itekako puno benefita. Primjerice, ako u grupu uložite 1.000 eura, a grupa vam u 3 mjeseca donese 200 novih klijenata – vrlo vjerojatno ćete isplatiti investirani novac u tom vremenskom periodu. Sve nakon toga je čista zarada koju generirate kroz vlastitu Facebook grupu.
Nemojmo se zavaravati, Facebook grupe su itekako moćne zajednice u kojima članovi razmjenjuju svoja iskustva i znanja – što daje vjerodostojnost grupi. Odlučite li se za promociju vlastitih proizvoda i usluga putem Facebook grupe – morate to raditi umjereno i pametno. Nije mudro svako malo korisnike obasipati novim ponudama jer će ih to umoriti i vjerojatno će napustiti grupu. Budite informativni i zanimljivi – a svaka objava neka donosi dodanu vrijednost članovima. Takvim pristupom članovi će vas brzo zavoljeti pa ćete im moći prodati svoje proizvode i usluge.
Promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem Facebook grupe je zapravo vrlo mudra taktika jer stvarate jednu privrženu zajednicu koja će vam vjerovati kada na tržištu ponudite i nešto novo. Samim time, ne samo da prodajete – već stvarate dugoročno isplativu platformu za privlačenje novih kupaca. Facebook grupa se u tom segmentu pokazuje kao sjajan izbor – i bilo bi šteta propustiti takvu priliku.
Mnogobrojne vrste monetizacija i stroga Facebook pravila
Činjenica jest da putem Facebook grupa možete zaraditi na mnoge kreativne i manje kreativne načine. Iznad smo nabrojali tek nekoliko najpopularnijih ideja za monetizaciju Facebook grupe, no vjerujete nam da načina monetizacije ima još jako puno. Važno je biti kreativan i pronaći način kako uz umjereno i smisleno oglašavanje ne otjerati korisnike van iz grupe. Korisnici žele biti informirani i zabavljeni – pa stvarajte sadržaj koji je na tragu toga.
Kod kreiranja sadržaja i monetizacije Facebook grupe – svakako pripazite na stroga Facebook pravila. Još jednom naglašavamo – na Facebooku nije dozvoljeno prodavati članstvo u grupi, a nije dozvoljeno ni naplaćivati sadržaj pojedinih objava. Radite li to direktno – kršite pravila Facebooka. Stoga, budite kreativni pa takve usluge ponudite kroz neke pakete i dodatne ponude. Želimo vam puno sreće i uživanja – u procesu kreiranja zarade na Facebook grupama.