Zašto je važno zadržavanje autentičnosti kod stvaranja digitalnih projekata i profila? Kako uopće pokazati autentičnost brenda kroz prisutnost na online kanalima? Donosi li autentičnost dobrobit vašim aktivnostima i zašto je važno biti drugačiji od drugih?
U modernom svijetu prepunom digitalnog sadržaja danas je vrlo teško napraviti nešto što već netko nije napravio prije vas. Dakako, mjesta za nove ideje i kreacije uvijek ima – no čini se kako smo s razvojem društvenih mreža sve više izgubili autentičnost. Nažalost, autentičnost je važna – za rast, razvoj i uspjeh digitalnog projekta.
Autentičnost je ono što vaš brend razlikuje od drugih. Autentičnost je ono po čemu vas vaši kupci i pratitelji razlikuju. Autentičnost je ono što brend čini kvalitetnim brendom. Ako još uvijek niste sigurni donosi li autentičnost više pozitivnih ili negativnih strana – evo nekoliko savjeta:
Svi su nekako isti u digitalnom svijet
Živimo u digitalnim vremenima kada je svijet uvelike fokusiran na materijalne stvari – koje nažalost ne donose istinsko zadovoljstvo životom. Sate i sate provodimo za ekranima pametnih telefona listajući društvene mreže – na kojima pratimo kako drugi uživaju u svojim životima. Svi negdje putuju, svi uživaju u novim autima i kućama – i naizgled se sve čini savršeno. No, u svim tim nastojanjima prikazivanja savršenog života na društvenim mrežama – svi kao da s postali isti. Svi teže istim ciljevima, sanjaju tuđe snove i žive tuđe živote.
Naglim porastom popularnost društvenih mreža izgubila se toliko prepoznatljiva autentičnost koja nas je krasila prije društvenih mreža. Izgubilo se pravo na vlastito mišljenje, izgubilo se pravo na vlastite argumente, izgubilo se pravo na stvaranje svoje vizije živote. Svi očekuju da budete isti kao i svi ostali. Društvene mreže rađaju trendove, a trendovi nas pretvaraju u slične jedinke bez svojih stavova.
Ipak, ako malo bolje zavirite ispod površnog sloja društvenih mreža shvatiti ćete da svi uspješni pojedinci imaju neku svoju autentičnost. Svatko tko ima veliki broj pratitelja ili razvija uspješan biznis – nekako je jedinstven. Ne slijedi slijepo pravila drugih, već gradi svoju jedinstvenu priču, svoj autentičan život, biznis i brend.
Autentičnost kao prilika za uspjeh digitalnog projekta
Razvijate li digitalni posao ili neki projekt – nemojte biti isti kao i ostali. Budite jedinstveni, drugačiji, autentični. U modernom svijetu u kojem svi teže istim stvarima i užicima, pravi su pobjednici zapravo oni koji jasno iskazuju svoju autentičnost. Autentičnost nas čini jedinstvenima i popularnima. Bilo da je iskazujemo kroz svoje profile ili brend i biznis koji stvaramo na digitalnim kanalima.
Bez prikazivanja vlastitih slabosti, ranjivosti i autentičnosti – zapravo smo isti kao i svi drugi. Zašto bi netko zapratio i podržao upravo vaš projekt – ako je isti kao i nečiji drugi? Pružate li svojim klijentima dovoljno autentičnost – da vas zavole upravo takve kakvi jeste i kakvi želite biti?
U pozadini svih projekata i brendova kriju se obični ljudi. Ljudi poput nas. Ne postoji biznis, brend i projekt iza kojeg nisu ljudi. A sve što ima ljudsku komponentu trebalo bi biti autentično. Jer svaki je čovjek drugačiji, svaka je životna priča jedinstvena. Stoga, nemojte dopustiti da vaš brend bude isti kao i svi ostali. Težite autentičnosti i budite drugačiji od drugih jer samo je to put ka rastu i uspjehu.
Lakše je biti jedinstven na domaćem tržištu
Većina web majstora i digitalnih stručnjaka može se odlučiti za dva smjera razvoja karijere i projekata. Mogu se natjecati i razvijati na domaćem tržištu ili mogu tražiti proboj na svjetsko tržište. Na globalnom tržištu puno je više potencijala i mogućnosti, dok je na domaćem puno manja konkurencija. I na jednom i na drugom tržištu – trebali biste pokazati i živjeti svoju autentičnost. Samo tako možete ostvariti proboj ka usponu i uspjehu.
S obzirom da je na globalnom tržištu puno veća konkurencija, korisnici će puno teže prepoznati vašu autentičnost. Velika je vjerojatnost da će na globalnom tržištu biti već netko sličan vama tko je već izgradio svoju početnu poziciju. S druge strane vi kreće od nule i s jedne strane trebate slijediti trendove na tržištu, dok s druge strane trebate biti jedinstveni i autentični.
Gledamo li na sve to s neke neutralne pozicije, činjenica jest da je na domaćem tržištu puno lakše pokazati svoju jedinstvenost. Puno je lakše u manjoj konkurenciji pokazati tko ste, koji su vaši snovi i ciljevi te u kojem smjeru želite razvijati vaš digitalni projekt ili brend. U svakom slučaju, domaće je tržište lakše za izraziti autentičnost, ali je i potencijal po broju korisnika i zaradi manji.
Kako pokazati svoju autentičnost kroz izgradnju brenda?
Situacija je poprilično jednostavna, ako nastojimo stvoriti brend koji je u skladu s našim životnim vrijednostima i ponašanjima. Primjerice, u vašem društvu već jako dobro znaju da uvijek kasnije, da uvijek pazite na urednost, da uvijek koristite slične riječi u nezgodnim situacijama, itd. Vaše vaš društvo jako dobro poznaje – upravo kroz vašu autentičnost i vaše navike ponašanja. No, ponekad je takvu autentičnost jako teško preslikati na globalno društvo – posebice ako želite izgraditi brend koji baš i nije u skladu s vašim osnovnim životnim i poslovnim vrijednostima.
Autentičnost je najlakše i najbolje izraziti kroz stvaranje prepoznatljivog brenda. Brenda koji svojim stavovima, aktivnostima, vizualnima i osjećajima dočarava upravo ono što želite postići i za što se borite. Konkretno, potrebno je kroz brend prikazati sve one pozitivne navike i negativne postupke koji vaš brend čine upravo onakvim kakav jest. Ljudi žele osjetiti da iza brenda stoje ljudi sa svojim emocijama i nesavršenostima jer to im daje nadu da i oni mogu postići ono što vi postižete. Samim time, autentičnost omogućava korisnicima – da postanu i budu slični vama.
Kvalitetna prezentacija brenda kroz sve aktivnosti
Kada tek krećete s razvojem vlastitog brenda ili web projekta – morate jasno definirati što želite postići i kako želite nastupati na tržištu. Dakako, tijekom razvoja vaše se metode i nastupi mogu promijeniti – no ne biste trebali odustati od glavne autentičnosti po kojoj vas ljudi razlikuju od drugih. Vaša osnova razlika od drugih trebala bi ostati jasna i nakon svih promjena koje će vam razvoj donijeti.
Kako biste izgradili moćan i autentičan brend morate kvalitetno prezentirati svoje životne i poslovne vrijednosti kroz sve aktivnosti koje provodite. Morate jedne te iste postulate živjeti u svakome trenutku. Ne možete u jednom trenutku stajati iza jednih stavova, a u drugome trenutku iza drugih stavova. Jednostavno, morate uvijek biti dosljedni onim stavovima iza kojih stojite. To vas čini autentičnima – u svakome trenutku. Stoga, nastojte uvijek prikazivati svoje temeljne i autentične vrijednosti. Korisnici i pratitelji to vole – vole vidjeti vaš brend upravo onakvim kakav jest. Budite autentični – i ostvarite uspjeh.