Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Biznis i posao

Tko je vaš idealan korisnik – pronađite ciljanu grupu korisnika i otvorite vrata uspjehu

Pronađite ciljanu grupu korisnika i otvorite vrata uspjehu
(Photo: Pixabay.com)

Tko je vaša ciljana grupa korisnika i zašto je ona važna? Kako pronaći vašeg idealnog korisnika? Kojim parametrima definirati idealnog korisnika? Zašto je definiranje ciljane grupe korisnika jedan od temelja vašeg budućeg uspjeha?

Idealan korisnik ili ciljana grupa korisnika – su termini koji se često koriste u poslovanju i projektima. Naime, ne možete biti svima sve – ako želite postići zapažen uspjeh. Jednostavno ne možete biti ekspert u svemu pa tako ni vaš projekt ne može biti namijenjen svima.

Bez obzira radi li se o fizičkom ili digitalnom projektu – vrlo je važno definirati ciljanu grupu korisnika. Za proizvod, za uslugu, za bilo što. Ako želite otvoriti vrata uspjehu, evo nekoliko smjernica kojima se možete voditi kod definiranja idealne grupe korisnika i kupaca:

Tko je vaš idealan korisnik - pronađite ciljanu grupu korisnika i otvorite vrata uspjehu
(Photo: Pixabay.com)

Definirajte nišu vašeg projekta ili posla

U modernom svijetu prepunom ideja i kreativaca jako je teško pokrenuti nešto za sve ljude i korisnike. Puno ja lakši put odabrati određeno područje u kojem ste stručnjak i tamo graditi uspješnu priču. Definiranje područja omogućuje vam lakši i brži početak, ali i razboritiji i jednostavniji dolazak do cilja, tj. uspjeha.

Želite li širom otvoriti vrata uspjehu – važno je definirati nišu. Ako se radi o globalnom projektu vaša bi niša trebala biti što specifičnija, s obzirom na to da se na globalnoj sceni borite s mnogobrojnom konkurencijom. Ujedno, globalna razina donosi mogućnost uspjeha u uskim nišama – s obzirom da je broj globalnih korisnika velik.

Definiranjem niše odabirete biti ekspert u području koje ste odabrali. Sva ostala područja možete eliminirati iz života i posvetiti se samo odabranoj niši. Na taj će način vaš napredak biti puno brži i kvalitetniji. Ostvarenje cilja u niši puno je brže i lakše.

Tko je vaš idealan korisnik
(Photo: Pixabay.com)

Napravite analizu potencijalnih korisnika

Kada ste jednom odabrali nišu u kojoj želite graditi vlastiti projekt ili posao – vrijeme je da upoznate ljude koji su kupci u vašoj niši. Dakako, svaka je osoba jedinstvena i svaka osoba ima neke svoje navike. Neki su osjećajniji i kupuju emocijama, drugi su manje osjećajni – ali također kupuju emocijama.

Pravo je pitanje kako pogoditi te ciljane emocije koje će nekog potaknuti na kupnju vaših proizvoda i usluga. Za početak, važno je kvalitetno proanalizirati čitavo tržište unutar niše. Potrebno je saznati tko su ljudi koji vole vašu nišu i koji su spremni trošiti novac u vašoj niši.

TikTok mjesto za zaradu
(Photo: Pixabay.com)

Pronađite grupu korisnika koja vam odgovara

Iako je niša relativno usko područje u kojem ne postoji ogroman broj korisnika, činjenica jest da postoji velika razlika među korisnicima u niši. Primjerice, ako prodajete jabuke – neki će kupci bez razmišljanja kupiti 5 kilograma kvalitetnih jabuka, drugi će kupci analizirati i promatrati isplati li im se kupnja pa će na kraju odlučiti kupiti jednu kilu, treći će kupci ponuditi prihvatljivu cijenu za 20 kg jabuka, itd.

Unutar niše postoje razne grupe korisnika. Kada pokrećete potpuno novi projekt morate na pameti imati činjenicu diverzifikacije korisnika unutar niše. Potrebno je razaznati kakve vrste kupaca postoje u niši – te se odlučiti za onu vrstu kupaca koja vam najviše odgovara.

Možete raditi s kupcima koji gledaju na svaki euro ili možete raditi s kupcima koji troše velike količine novaca – kako bi zadovoljili svoju strast u niši koju obožavaju. Stvari su poprilično komplicirane. Na vama je da odaberete tko želite da bude vaš idealni kupac u budućnosti.

7 fantastičnih TikTok činjenica koje ga čine odličnim mjestom za zaradu
(Photo: Pixabay.com)

Stvorite i opišite vašeg idealnog korisnika

Kada ste pronašli grupu korisnika koja vam je interesantna unutar niše – vrijeme je da stvorite i opišete vašeg idealnog korisnika. Vaš idealni korisnik ima neke svoje dnevne, tjedne, mjesečne i godišnje navike – koje morate imati na umu kod stvaranja sadržaja, proizvoda i usluga za tog korisnika.

Primjerice, vaš idealni korisnik možete biti Marta starosti 25 godina koja voli čitati knjige, a u slobodno vrijeme putuje i piše vlastiti blog. Također, vaš idealni korisnik može biti Jasna starosti 55 godina koja uopće ne koristi internet, ali voli raditi božićne ukrase i uživati u šetnji prirodom. Ovo su dvije potpuno različite osobe – i njima trebate pristupati na potpuno drugačiji način (ako su dio vaše niše).

Ipak, da biste pojednostavili stvari – potrebno je kreirati jednu ciljanu osobu kojoj se želite obraćati. Na taj način stvarate čitavu priču oko koje se vrti čitav vaš proizvod/usluga/sadržaj te tako stvarate put prema uspjehu. Detaljno definirajte vašeg idealnog korisnika – kako biste znali kome se obraćati u budućnosti. Dakako, ako vaš projekt promijeni smjer u budućnosti nemojte se ustručavati promijeniti idealnog korisnika. Promjene su sastavni dio rasta i uspjeha.

Glava vas uništava - 7 toksičnih stavova koji uništavaju vaš uspjeh i projekte
(Photo: Pixabay.com)

Prilagodite se potrebama vašeg idealnog kupca

Definiranje ciljanog kupca pomoći će vam uvelike u stvaranju svih daljnjih odluka tijekom razvoja projekta ili poslovanja. Naime, kada točno znadete kome se obraćate – puno je lakše stvarati priču i koncept čitavog proizvoda ili usluge. Važno je poznavati osobu kojoj nešto prodajete – kako biste u konačnici mogli potaknuti emocije te osobe na kupnju.

U poslovnom svijetu već dugo vrijedi pravilo – ne možete biti sve za svakoga. Jednostavno ne postoje univerzalni biznisi kojima bi ciljana grupa bili svi ljudi neke regije, države ili čitavog svijeta. Takvo što jednostavno ne postoji. Čak ni društvene mreže, kao primjer omnikorisništva, nisu uvijek bile tu za sve. U početku je Facebook bio samo za studente pa nakon toga za mlade, a tek nakon 10 godina poslovanja postao je toliko popularan da je danas mreža za sve (doduše sve je manje mladih korisnika).

Želite li ostvariti značajan uspjeh vašim projektom ili poslom – razvijajte čitavo poslovanje u skladu s vašim ciljanim kupcem. Pratite ponašanje i želje kupaca te poslovanje prilagodite tome. Budite uvijek spremni na prilagodbu kupcima jer to je ono što razlikuje uspješne brendove od neuspješnih pojedinaca. Biti spreman na prilagodbe.

Glava vas uništava - 7 stavova koji uništavaju vaš uspjeh i projekte
(Photo: Pixabay.com)

Budite tamo gdje su vaši ciljani korisnici i ostvarite uspjeh

Ako vaš idealan kupac većinu vremena provodi u prirodi trebali biste se promovirati u prirodi. Ako vaš idealni kupac surfa na telefonu po čitave dane, trebali biste biti prisutni na online platformama. Nema smisla da ljudima bez telefona, prodajete nešto putem telefona. Doduše, danas više manje svi u razvijenim zemljama imaju telefon i koriste se internetom.

Dakle, budite tamo gdje su vaši kupci. Budite aktivni i budite dosljedni. Uporno pojavljivanje vašeg brenda pred očima kupaca “natjerati” će kupce na kupovinu. Konzistentnost je itekako bitna. Upravo je ona razlog zašto svugdje viđamo reklame za top brendove (npr. CocaColu, Ožujsko, Bref).

Želite li širom otvoriti vrata uspjehu – svakako na samome početku definirajte ciljanu grupu korisnika. Odaberite i definirajte vašeg idealnog kupca i sve svoje daljnje radnje usmjeravajte u skladu sa željama i karakteristikama ciljanog kupca. Budite brend koji se prilagođava kupcu i trendovima – te vam je uspjeh gotovo pa zagarantiran.

Ostavi komentar

Možda će vas zanimati

Biznis i posao

Je li planiranje dana važno za postizanje uspješnih rezultata tijekom dana? Kako isplanirati tjedan i na što se fokusirati? Koliko dnevnih zadataka postaviti i...

Biznis i posao

Ima li ovisnost ljudi o tehnologiji pozitivan ili negativan utjecaj na vaš digitalni biznis? Gubi li se vaš digitalni projekt u moru drugih digitalnih...

Biznis i posao

Je li moguće pobijediti algoritme koji upravljaju društvenim mrežama? Kako su osmišljeni algoritmi i koja je njihova uloga? Možete li iskoristiti potencijal algoritama u...

Biznis i posao

Zašto se danas jako teško fokusiramo na važne životne aktivnosti? Kako pronaći usredotočenost i koncentraciju za ostvarivanje važnih životnih ciljeva? Zašto je fokusiranje na...