Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Scientific Report pokazalo je da studenti koji uče zajedno imaju veće šanse postići bolje rezultate od studenata koji samostalno uče.
Analizirano je 80 000 interakcija između 290 studenata u zajedničkom okruženju. Otkriveno je da je veći broj internet interakcija indikator boljih ocjena. Osobe s dobrim ocjenama su lakše formirale snažne veze s ostalim studentima i razmjenjivale su informacije na drukčiji, kompleksniji način. Pokazalo se da takve osobe imaju tendenciju stvarati stereotipe i isključivati studente koji imaju lošije rezultate.
Studenti koje su drugi isključili iz interakcija nisu imali samo lošije ocijene, već su i lakše u potpunosti odustali od predavanja.
Manuel Cebrian jedan od koautora istraživanja rekao je da je u prvih par dana predavanja osnovana zajednica povezanih individualaca.
„Prvi puta smo pokazali da postoji veza između društvene interakcije i razmjene informacija. Jedna jednako zanimljiva činjenica je ta da su se studenti koji su oformili zajednicu i imali dobre rezultate zaštitili od studenata koji nisu imali dobre rezultate, bez obzira na značajne napore ostalih studenata da im se pridruže. Studenti s lošijim rezultatima intenzivno su se trudili pridružiti drugoj grupi, ali nisu uspijevali. To je imalo veliki utjecaj na njihove rezultate. “
Ovo istraživanje pokazuje nam da postoji način na koji možemo identificirati obrasce u učionici koji profesore mogu alarmirati i dati im više vremena za pomoć studentima kako bi poboljšali rezultate kroz primjerene društvene intervencije.
Ovaj rad je dio puno većeg istraživanja fakulteta u San Diegu, koje vodi profesor James H. Fowler. Oni žele razumjeti načine na koje ljudi dijele informacije i kako to utječe na područja nacionalnog značaja, kao što su zdravstvena ili politička ponašanja.
Izvor: University of California – San Diego