Mnogi roditelji muku muče s brojnim igračkama njihove djece. Teško je pronaći prostor za njih, a ponekad im je teško odoljeti upornim molbama djece da im kupe igračke koje im na kraju jako brzo dosade. Često se postavlja pitanje trebaju li djeca imati mnogo igračaka i mogu li one pozitivno utjecati na razvoj dječje mašte i kreativnosti.
Znanstvenici sa Sveučilišta Toledo iz SAD-a su u svojoj studiji željeli saznati kako na djecu utječe veliki broj igračaka.
U njihovom istraživanju je sudjelovalo 36 djece. Djeca su bila podijeljena u dvije grupe. U prvoj grupi mališani su se igrali s 4 igračke, a u drugoj bilo im je dopušteno igrati se sa čak 16 igračaka. Nakon pomnog proučavanja, stručnjaci su došli do slijedećih zaključaka. Ona djeca koja su se igrala s manje igračaka bila su maštovitija i kreativnija. Sa svakom igračkom su se igrali dva puta duže i svaki put bi izmišljali nove načine igre sa svakom igračkom pri čemu bi produljivali trajanje igre.
Autorica studije dr. Carly Dauch je rekla: “U ovoj studiji smo pokušali otkriti utječe li broj igračaka na kvalitetu igre kod djece. Kod djece koja su se igrala sa 16 igračaka, igra je trajala kraće i bila je površnija. Druge igračke su u biti bile samo smetnja i odvraćale su im pažnju.”
Za vrijeme igre, djeca se razvijaju, ali neka možda ne mogu dovoljno dugo zadržati pažnju i koncentraciju. Na njihovu pažnju mogu utjecati određeni faktori iz njihove okoline. Rezultati istraživanja su pokazali da upravo velik broj igračaka može loše utjecati na njihovu pažnju. Kada se djeca igraju s manjim brojem igračaka, njihova igra traje duže i tako se produljuje njihova usredotočenost na istraživanje te se razvija kreativnost.
U prijašnjim istraživanjima znanstvenici su došli do zaključka kako će se djeca manje brinuti o određenoj igrački kada znaju da imaju još bezbroj drugih igračaka s kojima se mogu igrati. U Velikoj Britaniji provedena je anketa koja je pokazala kako djeca u prosjeku imaju 238 igračaka, a igraju se svakodnevno sa samo 12.
Znanstvenici smatraju kako bi dječji vrtići, škole i roditelji trebali pospremiti većinu igračaka i ostaviti samo mali broj kako bi se potakla kreativnost kod djece i kako bi se poboljšala njihova koncentracija.