Istraživanja su povezivala psovke s iskrenošću, boljim rječnikom i kredibilitetom te boljim prijateljskim vezama, a između ostalog, pomažu i da se bolje procesuira i podnese bijes.
Autorica i stručnjakinja za umjetnu inteligenciju dr. Emma Byrne tvrdi kako učenje studenata da psuju može biti od pomoći za bolje razumijevanje jezika te da ne treba djeci braniti psovke, jer pomažu u socijalnom razvoju.
Bryne smatra da bi se trebao revidirati stav ”da trebamo djeci braniti psovke i uvredljiv jezik dok ne budu znali kako ga koristiti”.
”Učiti kako upotrebljavati psovke efektivno, uz podršku empatičnih odraslih je daleko bolje nego da se djeci zabrani korištenje takvog jezika,” smatra Byrne, koja je autorica knjige Swearing is Good for You: The Amazing Science of Bad Language.
Bryne objašnjava da će zabrana psovanja uskratiti djeci da jasnije razumiju takve riječi te da razumiju emocije ljudi oko njih koji koriste takve izraze. ”Djeca bi trebala naučiti kako psovanje utječe na druge.”
Byrne tvrdi da se to sve ne temelji na jednoj studiji, nego na velikom broju radova i da je ona, iako primarno proučava AI i robotiku, duboko fascinirana neuroznanošću.
Byrne je također podsjetila na jednu prijašnju zanimljivu studiju o ovoj temi: otkriveno je da psovanje povećava toleranciju na bol (studenti koji su smjeli opsovati su držali prst 50% dulje vremena od onih koji su smjeli uzviknuti neki neutralan izraz i otkucaji srca su im bili povećani što im je pomoglo da lakše izdrže, za razliku od kontrolne skupine).
To nas je sve podsjetilo na činjenicu da bol nije samo biološki fenomen, nego i psihološki.