Iako prepun agresivnih tekstova i jednako agresivnih popratnih vizualnih stvari, ovaj pravac u glazbi ne nadahnjuje nasilje kod ljudi, niti ih čini ravnodušnima na nasilje. Tako kaže znanost.
Death metal kod slušatelja potiče ugodu i radost, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Royal Society i provedenoj u glazbenom laboratoriju na australskom Sveučilištu Macquarie.
“Death metal fanovi su dobri ljudi, neće izići i povrijediti nekoga”, tvrdi profesor Bill Thompson. On već više desetljeća istražuje emocionalne učinke glazbe.
Eksperiment
Psihološki eksperiment je zahtijevao od 32 obožavatelja death metala i 48 ljudi koji ne slušaju death metal – gledanje prilično neugodnih slika. Cilj testa je bio izmjeriti koliko je mozak sudionika primijetio nasilne scene te usporediti njihovu osjetljivost na te prizore. I to pod utjecajem glazbene pratnje.
Koristili su od glazbe pjesmu “Eaten” grupe Bloodbath, čija je tema kanibalizam. Kao suprotnost tome su upotrijebili pjesmu ”Happy” Pharrella Williamsa.
Svaki sudionik je slušao “Happy” ili “Eaten” slušalicama, a slike su im prikazane po jedna za svako oko. Jedna je sadržavala nasilnu scenu, a druga nešto bezopasno.
Učinci binokularnog rivalstva
“To je binokularno rivalstvo”, pojasnio je dr. Sun. Tom metodom istovremeno prikazanih slika ljudi obično najprije registriraju nasilnu sliku.
“Mozak će prvo zapaziti i reagirati na nasilje. Vjerojatno zbog biološkog razloga, jer je to prijetnja”, objasnio je prof. Thompson.
“Ako su obožavatelji nasilne glazbe ravnodušni na nasilje, a to je ono o čemu brinu roditelji, vjerske skupine i cenzorski odbori, onda ne bi pokazali istu pristranost kod zapažanja.”
Dogodilo se to da su obožavatelji death metala pokazali istu pristranost prema nasilnim slikama kao i svi drugi ispitanici.
“Tekstovi su bezopasna zabava, kao što je studija pokazala.”, komentirao je za medije pjevač Bloodbatha, Nick Holmes, vezano za odabir njihove pjesme za istraživanje. Dodao je da je lirski izričaj Bloodbatha “u osnovi zvučna verzija horor filma iz osamdesetih”.
“Dominantna emocionalna reakcija obožavatelja na ovu glazbu je radost i osnaživanje”, zaključio je prof. Thompson.