Nova platforma za solarnu energiju nazvana Demonstrator nedavno je puštena u rijeku u Nizozemskoj kako bi simulirala utjecaj vode i vjetra na otvorenom moru, a rezultati su bili izvrsni.
Iako su idealno okruženje za SolarDuckov proizvod gradovi i otoci u blizini ekvatora (gdje ima manje vjetra), sljedeća varijanta Demonstratora moći će izdržati i uragane koji se formiraju oko Bermuda i Floride, objasnio je Don Hoogendoorn, glavni tehnički direktor SolarDucka.
SolarDuck dizajnirao je plutajuće strukture za solarnu energiju tako da mogu izdržati morske uvjete i orkanske vjetrove, ali ih je također optimizirao za prirodne luke, ušća i druga obalna područja gdje su valovi viši od tri metra. Ispitivanje vučom uz rijeku obavljeno je na dužini od 50 kilometara, a trokutasta platforma bila je izložena silama od 17,6 tona dok se kretala brzinom od 7 čvorova, piše Interesting Engineering.
S obzirom na ubrzavanje tempa klimatskih promjena, dolazak platforme kao što je Demonstrator je zbilja hvalevrijedan. Gradovi od Tokija do New Yorka počinju ozbiljno raditi na udaljavanju od fosilnih goriva. No, mnogima nedostaje primarna ekonomska snaga koja gradove čini atraktivnim, a to su dostupne nekretnine. Gradovi poput Hong Konga, Singapura i slično nemaju slobodne zemlje. Platforme bi mogle napajati značajne zajednice širom ekvatora, gdje je sunce konstantno, a vjetar oskudan, zbog čega je korištenje snage vjetra nepraktično.
Hoogendoorn i kolege iz SolarDucka razmišljali su o postavljanju solarnih ploča na vrhove nebodera u Hong Kongu, ali bi se tako osiguralo samo 10 ili 11 posto potreba grada za električnom energijom. Zemljišta su vrlo skupa, a mnoge kuće se grade na plutajućim strukturama. Unatoč ograničenjima, mnogi svjetski čelnici imaju praktične razloge zbog kojih preferiraju solarnu energiju u odnosu na energiju koju stvara vjetar.
Solarna energija je neusporedivo najjeftinija metoda za proizvodnju obnovljive energije u Sunčevom pojasu gdje sunca ima puno, a vjetra ne.
Tvrtka je najavila da će sljedeći Demonstrator biti čak 13 puta veći od postojećeg te da će biti značajno izdržljiviji.