Svemir

Asteroid Apophis ubrzava, a znanstvenici preračunavaju šanse za udar 2068. godine

Prema posljednjim proračunima astronoma, asteroid bi se trebao približiti Zemlji 2068. godine, a šansa da pogodi naš planet je 1 prema 150.000.

Foto: Screenshot YouTube / NASA Video

Asteroid Apophis, koji je dobio ime po egipatskom bogu kaosa, ubrzava i približava se Zemlji, a znanstvenici su izračunali kad bi mogao stići do našeg planeta. Ipak, navode da je mala vjerojatnost da će udariti u Zemlju.

Prema posljednjim proračunima astronoma, asteroid bi se trebao približiti Zemlji 2068. godine, a šansa da pogodi naš planet je 1 prema 150.000, piše Live Science.

Apophis ubrzava zahvaljujući tzv. Jarkovsky efektu, odnosno različitim temperaturama hemisfera asteroida, zbog čega mu se mijenja i orbita, objasnio je David Tholen, astronom sa Sveučilišta Havaji.

Spomenuti asteroid otkriven je 2004. godine i od tad je pod stalnim nadzorom astronoma.

Iako su znanstvenici precizno izračunali kad bi se ovaj asteroid mogao približiti Zemlji, još ne mogu sa sigurnošću tvrditi da će nas i promašiti, jer još ne mogu izračunati utjecaj solarnih vjetrova i Sunčeve gravitacije na putanju asteroida.

Prvi bliski susret Zemlje sa Apophisom trebao bi biti već 2029. godine, kad će ga još detaljnije proučiti, a bit će vidljiv i golim okom.

“Asteroid će biti najvidljiviji 13. travnja 2029. godine. To približavanje će biti kritično jer ćemo na temelju njega moći predvidjeti scenarije za budućnost”, rekao je Tholen.

Znanstvenici su ranije predviđali puno katastrofičnije ishode susreta Apophisa i Zemlje 2029. godine, izračunavši da postoji čak 3 posto mogućnosti da asteroid udari u naš planet. Međutim, takva predviđanja su kasnijim proučavanjem odbačena.