Astronauti se vratili na Zemlju nakon više od 200 provedenih dana na ISS-u

Troje astronauta koji su boravili na Međunarodnoj svemirskoj stanici danas su se uspješno vratili na Zemlju i sletjeli u Kazahstan.

Astronauti su se vratili kući usred epidemije koronavirusa, a zamijenili su ih kolege koje su prethodno provele mjesec dana u karanteni. U tom periodu nisu imali priliku vidjeti svoje obitelji te su nakon druge karantene raketom Soyuz otputovali na ISS, piše DW.

U kapsuli Soyuz MS-15, koja se odvojila od ISS-a u četvrtak, nalazili su se NASA-ini astronauti Andrew Morgan i Jessica Meir te ruski kozmonaut Oleg Skripochka.

Mier je rekla da će joj biti teško jer ne može zagrliti obitelj nakon povratka na Zemlju. “Mislim da ću se osjećati usamljenije na Zemlji nego u svemiru”, nadodala je.

NASA je najavila da će nakon slijetanja astronauta biti obavljeni liječnički pregledi, a potom će se posada vratiti u Houston u SAD-u, odnosno u Star City u Rusiji. Oni su proveli više od 200 dana u svemiru te su se na Zemlju vratili točno 50 godina nakon što je posada misije Apollo 13 sletjela u Pacifik.

Morgan je na ISS-u proveo 272 dana te je uspješno izveo sedam svemirskih šetnji. Četiri izlaska iz ISS-a je iskoristio za poboljšanje i produživanje vijeka magnetnog spektrometra Alpha koji traži dokaze o tamnoj tvari u svemiru.

Meir i Skripochka su na ISS-u bili 205 dana, a Meir je zajedno s kolegicom Christinom Koch obavila prve tri svemirske šetnje u kojima su sudjelovale samo žene. Koch se vratila na Zemlju u veljači.

Kozmonauti koji čine novu posadu su Anatoly Ivanishin i Ivan Vagner iz Roscosmosa, kao i američki astronaut Christopher Cassidy. Oni su u izolaciji zbog pandemije koronavirusa proveli mjesec dana, a prije lansiranja nisu imali priliku niti se pozdraviti s obiteljima osim putem videopoziva.