Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Inženjerstvo

Avion kojim bilo gdje možete stići za najviše četiri sata

098309898039803

(photo credit: Reaction Engines)

Tko se sjeća aviona Concorde, kultnog supersoničnog (brži od zvuka) aviona koji je mogao putnike od New Yorka do Londona prevesti za tri sata? Skraćivanje putovanja na pola zaista je impresivno, no to je svejedno ništa u usporedbi s avionom SKYLON, na kojem trenutno radi britanska tvrtka Reaction Engines. Njihov novi sustav motora omogućit će putnicima da otputuju bilo gdje na svijetu i stignu tamo za najviše četiri sata. Da, to znači da u tom vremenu stignete, primjerice, od New Yorka do Hong Konga ili od Londona do Sydneyja.

Novi sustav na kojemu tvrtka radi zove se SABRE, a iza tog imena zapravo se krije mlazni motor koji također koriste i rakete. „U komercijalnom avionu, ovakav motor mogao bi bez problema 300 putnika prevesti diljem svijeta pet puta brže od brzine zvuka”, rekao je glavni inženjer Alan Bond.

Prema Bondovu objašnjenju, jedina doista jedinstvena stvar u vezi tog motora posebno je osmišljen uređaj za hlađenje postavljen na taj motor. SABRE motor „udiše” atmosferski zrak, uzimavši oko 1250 tona kisika koji se zatim koristi u motorima. Takav zrak uspijeva postići temperaturnu razliku od 1000 °C do -1500 °C u samo 0,1 sekundi, što je zapravo „astronomska” stopa hlađenja od 400 megavata. Ovakva sposobnost „disanja” znači da 250 tona kisika može biti uzeto iz atmosfere za upotrebu u procesu izgaranja, smanjujući tako količinu kisika koja se mora provesti kroz spremnike. To nadilazi problem težine koji je ograničavao dizajn ovakvih motora u prošlosti.

Ako tvrtka Reaction Engines bude uspješna u razvoju svoje nove letjelice SKYLON, motor SABRE mogao bi označiti pravu revoluciju u komercijalnom zrakoplovstvu. Sudeći prema uspješnosti dosadašnjih testova, ne bismo trebali predugo čekati da SKYLON konačno poleti. Zapravo, prvi se ispitni letovi planiraju za 2019. godinu.

Također, tvrtka istražuje i mogućnost korištenja iste letjelice za putovanje u svemir. Predviđa se da će svaki putnik za takvo putovanje morati izdvojiti 435 000 dolara, no cijena će vjerojatno drastično pasti s vremenom. Nažalost, putnici jedino neće moći imati pogled kakav su sanjali jer ovaj avion neće imati prozore. Međutim, dizajnerski timovi već rade na tehnologiji koja će projicirati spektakularne, panoramske poglede na ekranima koji će pokrivati unutrašnjost ove letjelice.

https://www.youtube.com/watch?v=yLD1TPsEi3E

Izvor: Reaction Engines, Business Insider

11 komentara

11 Comments

  1. Nikola Sokač

    19 prosinca, 2014 u 11:22 pm

    a kak misle rijesiti prasak probijanja zvucnog zida? concorde je smio brzo letjeti samo iznad oceana i to daleko od obale.. ne vidim kako bi se s ovime moglo ici iz europe preko azije/afrike do odredista..

  2. Luka Horvat

    20 prosinca, 2014 u 1:20 pm

    sranje. 4 sata, to je pola od 8. probudite me kad bude treptaj oka.

  3. Vois Dim

    20 prosinca, 2014 u 4:10 pm

    … Banalno!!!,… Mozhda negde,…

  4. Josip

    20 prosinca, 2014 u 8:40 pm

    Sustav bez prozora pruza mogucnost prevare, primjerice putnicima se simulira polijetanje u orbitu, a zapravo ih se zadrzava u atmosferi na ekonomicnoj brzini prikazivajuci vec snimljene panorame. Drugim rjecima kino na nebu.

  5. Klesar

    21 prosinca, 2014 u 10:21 am

    I ja bih volio vidjeti tu temparaturu od -1500 °C

  6. Claudio

    21 prosinca, 2014 u 11:48 am

    Mislim da je ono od 1000-1500 samo nije stalo u jedan red, sta se tiče motora i njegovog goriva to ce biti bez zagadijvanja,voda, odnosno tekuči vodik, a cjevi kojima on ide biti ce spiralno oko mlaznica, a tekuci vodik je hladan,tako da je problem rjesen, jedino to probijanje zvucnog zida, vjerojatno ce letiti na visinama 17-19 kilometara,
    ispricavam se ako sam to napisao nerazumljivo.
    C.

  7. Saša Osijek

    21 prosinca, 2014 u 3:02 pm

    SF

  8. Mars

    22 prosinca, 2014 u 12:34 am

    -1500 °C : ajmo reci da je to moguce… sta se dobiva, negativna energija?

    • Greska

      12 siječnja, 2015 u 5:37 pm

      Vjerovatno je greska u tekstu, razlika 1000-1500 stepeni motora, tj ako je motor 2000 stepeni celziusa ili vise ono ga ohladi za 1000-1500 stepeni tj spusti ga na 500 stepeni itd…

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Oglašavanje

Možda će vas zanimati

Tehnologija

Svemirski avion X-37B američkih zračnih snaga ponovo će sredinom svibnja poletjeti u orbitu. Američke zračne snage obično ne objavljuju informacije o misterioznom svemirskom avionu,...

Inženjerstvo

Boeing planira provesti prvi pokusni let zrakoplova 777X ovaj tjedan, javlja Reuters pozivajući se na obaviještene izvore. Pokusni let bio je planiran za četvrtak...

Znanost

Stjuardese i stjuardi znaju najviše o avionima, a kako se ne ustežu da odaju tajne, sada znamo koje je mjesto u avionu najmirnije. Ako...

Inženjerstvo

Putnička kabina koja se potpuno odvaja od aviona mogla bi učiniti aviopromet znatno sigurnijim. Dizajner Vladimir Nikolajevič Tatarenko proveo je skoro tri godine rada...

Oglašavanje