Connect with us

Znanost

Inženjerstvo

Avion kojim bilo gdje možete stići za najviše četiri sata


098309898039803

(photo credit: Reaction Engines)

Tko se sjeća aviona Concorde, kultnog supersoničnog (brži od zvuka) aviona koji je mogao putnike od New Yorka do Londona prevesti za tri sata? Skraćivanje putovanja na pola zaista je impresivno, no to je svejedno ništa u usporedbi s avionom SKYLON, na kojem trenutno radi britanska tvrtka Reaction Engines. Njihov novi sustav motora omogućit će putnicima da otputuju bilo gdje na svijetu i stignu tamo za najviše četiri sata. Da, to znači da u tom vremenu stignete, primjerice, od New Yorka do Hong Konga ili od Londona do Sydneyja.

Novi sustav na kojemu tvrtka radi zove se SABRE, a iza tog imena zapravo se krije mlazni motor koji također koriste i rakete. „U komercijalnom avionu, ovakav motor mogao bi bez problema 300 putnika prevesti diljem svijeta pet puta brže od brzine zvuka”, rekao je glavni inženjer Alan Bond.

Prema Bondovu objašnjenju, jedina doista jedinstvena stvar u vezi tog motora posebno je osmišljen uređaj za hlađenje postavljen na taj motor. SABRE motor „udiše” atmosferski zrak, uzimavši oko 1250 tona kisika koji se zatim koristi u motorima. Takav zrak uspijeva postići temperaturnu razliku od 1000 °C do -1500 °C u samo 0,1 sekundi, što je zapravo „astronomska” stopa hlađenja od 400 megavata. Ovakva sposobnost „disanja” znači da 250 tona kisika može biti uzeto iz atmosfere za upotrebu u procesu izgaranja, smanjujući tako količinu kisika koja se mora provesti kroz spremnike. To nadilazi problem težine koji je ograničavao dizajn ovakvih motora u prošlosti.

Ako tvrtka Reaction Engines bude uspješna u razvoju svoje nove letjelice SKYLON, motor SABRE mogao bi označiti pravu revoluciju u komercijalnom zrakoplovstvu. Sudeći prema uspješnosti dosadašnjih testova, ne bismo trebali predugo čekati da SKYLON konačno poleti. Zapravo, prvi se ispitni letovi planiraju za 2019. godinu.

Također, tvrtka istražuje i mogućnost korištenja iste letjelice za putovanje u svemir. Predviđa se da će svaki putnik za takvo putovanje morati izdvojiti 435 000 dolara, no cijena će vjerojatno drastično pasti s vremenom. Nažalost, putnici jedino neće moći imati pogled kakav su sanjali jer ovaj avion neće imati prozore. Međutim, dizajnerski timovi već rade na tehnologiji koja će projicirati spektakularne, panoramske poglede na ekranima koji će pokrivati unutrašnjost ove letjelice.

Izvor: Reaction Engines, Business Insider

"If the facts don't fit the theory, change the facts." A. Einstein

11 komentara

11 Comments

  1. Nikola Sokač

    prosinac 19, 2014 kod 11:22 pm

    a kak misle rijesiti prasak probijanja zvucnog zida? concorde je smio brzo letjeti samo iznad oceana i to daleko od obale.. ne vidim kako bi se s ovime moglo ici iz europe preko azije/afrike do odredista..

  2. Luka Horvat

    prosinac 20, 2014 kod 1:20 pm

    sranje. 4 sata, to je pola od 8. probudite me kad bude treptaj oka.

  3. Vois Dim

    prosinac 20, 2014 kod 4:10 pm

    … Banalno!!!,… Mozhda negde,…

  4. Josip

    prosinac 20, 2014 kod 8:40 pm

    Sustav bez prozora pruza mogucnost prevare, primjerice putnicima se simulira polijetanje u orbitu, a zapravo ih se zadrzava u atmosferi na ekonomicnoj brzini prikazivajuci vec snimljene panorame. Drugim rjecima kino na nebu.

  5. Klesar

    prosinac 21, 2014 kod 10:21 am

    I ja bih volio vidjeti tu temparaturu od -1500 °C

  6. Claudio

    prosinac 21, 2014 kod 11:48 am

    Mislim da je ono od 1000-1500 samo nije stalo u jedan red, sta se tiče motora i njegovog goriva to ce biti bez zagadijvanja,voda, odnosno tekuči vodik, a cjevi kojima on ide biti ce spiralno oko mlaznica, a tekuci vodik je hladan,tako da je problem rjesen, jedino to probijanje zvucnog zida, vjerojatno ce letiti na visinama 17-19 kilometara,
    ispricavam se ako sam to napisao nerazumljivo.
    C.

  7. Saša Osijek

    prosinac 21, 2014 kod 3:02 pm

    SF

  8. Mars

    prosinac 22, 2014 kod 12:34 am

    -1500 °C : ajmo reci da je to moguce… sta se dobiva, negativna energija?

    • Greska

      siječanj 12, 2015 kod 5:37 pm

      Vjerovatno je greska u tekstu, razlika 1000-1500 stepeni motora, tj ako je motor 2000 stepeni celziusa ili vise ono ga ohladi za 1000-1500 stepeni tj spusti ga na 500 stepeni itd…

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Inženjerstvo

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh