Bečki znanstvenici napravili su novi 3D prikaz koronavirusa

Foto: Nanographics

Dosadašnje prezentacije bile su samo računalna grafika koronavirusa, a sada su po prvi put austrijski znanstvenici uspjeli fotografirati SARS-CoV-2 u 3D-u.

Nova vizualizacija djelo je tvrtke Nanographics bečkog Tehničkog sveučilišta, a temelji se na podacima znanstvenika sa sveučilišta Tsinghua u Pekingu. Slika prikazuje trodimenzionalni prikaz pravog SARS-CoV-2 virusa iz smrznutog uzorka, piše DW.

Kineski znanstvenici uspjeli su izdvojiti čestice virusa iz uzorka, skenirati ih niskotemperaturnim elektronskim mikroskopom i digitalizirati. U tom procesu bilo je važno da se struktura “spike” proteina nije promijenila kada je uzorak skeniran.

“Fascinantno je kako se na osnovu mikroskopskih podataka detaljno može promatrati struktura virusa”, rekao je Ivan Viola s Tehničkog sveučilišta u Beču. Ovo je prvi prikaz takvih podataka visoke vizualne kvalitete.

Metode koje su znanstvenici razvili, u budućnosti bi mogle pomoći da se lakše i brže analiziraju podaci biološke mikroskopije.

Stvarni 3D prikaz možete pogledati na web stranici tvrtke Nanographics, odnosno klikom na ovaj LINK.