Foto: NASA/Izvor: IFL Science

Svemir

Britanska kompanija namjerava organizirati sprovode u svemiru

Mjesto posljednjeg počivališta ljudima mnogo znači. Neki žele biti pored svojih voljenih, a neki žele da im se pepeo prospe na mjestima koja za njih imaju posebno sentimentalno značenje.

Britanska kompanija Ascension Flights je otišla korak dalje i nudi uslugu slanja posmrtnih ostataka preminulih u svemir. Tako sada svemirsko prostranstvo može biti posljednje počivalište i to za cijenu od 1.050 dolara.

Ovu kompaniju su osnovala dva prijatelja koji su studirala na Sveučilištu Sheffield u Ujedinjenom Kraljevstvu. Posljednjih godina su u svemir poslali brojne predmete. Nakon što su izvršili eksperiment i uspješno poslali pepeo koji ne pripada ljudima, spremni su u studenom ponuditi svoje usluge. Prijevoz će se vršiti uz pomoć posebno dizajnirane letjelice Ascension 1.

Dr. Chris Rose, jedan od osnivača kompanije je rekao: “Mi započinjemo novo doba, a industrija iz SAD-a koja je u vlasništvu privatnika će ubrzo učiniti da putovanja u svemir postanu stvarnost. Mnogi pripadnici prve generacije ljubitelja svemira neće moći ispuniti svoj san o putovanju u svemir niti doživjeti uzbuđenje koje nastane kada se iz svemira promatra Zemlja. Uz pomoć naše usluge mi ćemo omogućiti njihovoj obitelj da im ispuni taj san.” Njihova usluga će koštati između 1.036 i 1.895 dolara te će uključivati video i fotografije lansiranja pepela u svemir.

Letjelica Ascension 1 će se lansirati iz Yorkshirea. Bit će opremljena kamerom, uređajem za praćenje i mehanizmom otpuštanja povezanim s balonom koji je ispunjen plinom. Jednom kada letjelica dođe do ruba svemira, 25 km ili više, računalo će osloboditi mehanizam i pepeo će se polagano prosuti po prostranstvima svemira. Balon će puknuti, a uz pomoć padobrana ispražnjeni kanistar će se vrati natrag na Zemlju.

Kada se pepeo oslobodi, vjetrovi iz stratosfere će ga raspršiti posvuda. Jedan dio će pobjeći gravitaciji i možda krenuti prema zvijezdama, a jedan dio će se kroz atmosferu vratiti na Zemlju u obliku kapljica kiše ili snježnih pahuljica.

https hr svemir slike, VJESTI IZ SVEMIRA

1. Deni Pejaković

listopad 12, 2017 kod 10:29 am

JE, AL MRTVI!
    10/10 clickbait, platio bi opet $1050 da me mrtvog puknu u svemir.

2. Darko Brodarac

listopad 12, 2017 kod 10:35 am

Nek si materi organiziraju u svemiru

3. Selvin Ziberi

listopad 12, 2017 kod 10:43 am

Cool,nek na nas naiđu alieni i iz puke nas znatiželje kloniraju i evo njima kataklizme.

4. Bujar Woo Kajtazi

listopad 12, 2017 kod 11:04 am

Granica svemira je iznad 100 Kilometara. i nema teorije da nakon pucanja balona na visini od 25 Kilometara “jedan dio pepela pobjegne gravitaciji i krene prema zvijezdama”.

5. Bobo Novkovic

listopad 12, 2017 kod 12:27 pm

sprovod u svemiru!?Krasno….samo kak ce pogrebna povorka za mnom……?? malo nezgodno

6. Mirjana Ivanović Šoška

listopad 12, 2017 kod 1:10 pm

Jooooj! Kuda ide ovaj svijet?! Sad sam skoro rekla, a nije svemir.

7. Janos Erdes

listopad 12, 2017 kod 5:50 pm

Govjiva ljudska rasa u svemiru znači kraj , treba da nas istrebi gospod !!

8. Ivan Kos