Bakterije i virusi

Britanski znanstvenici kreirali inhalator protiv koronavirusa

Inhalator koristi eksperimentalni lijek koji u sebi sadrži interferon beta

Foto: Pixabay

Istraživači s britanskog Sveučilišta u Southamptonu osmislili su novi inhalator koji bi ljudima koji su zaraženi koronavirusom trebao pomoći u borbi s COVID-19 u ranim fazama bolesti.

Inhalator koristi eksperimentalni lijek koji u sebi sadrži interferon beta, protein koji ljudski organizam proizvodi svaki put kad dođe do virusne infekcije.

Interferon beta, koji jača imunološki sustav, koristi se već za liječenje multiple skleroze, a tijekom jednog ispitivanja u Hong Kongu, u kombinaciji s drugim lijekovima, pokazao je sposobnost ublažavanja simptoma COVID-19.

Kada se ovaj lijek udahne, direktno dospijeva u pluća, u kojima pomaže kod suzbijanja utjecaja koronavirusa, što bi, kako se nadaju znanstvenici, trebalo spriječiti razvoj bolesti do smrtnog ishoda.

Testiranje inhalatora u kućnim uvjetima započelo je danas, a uskoro će biti okončano i testiranje u kojem sudjeluje 100 bolničkih pacijenata.

Ako se ova ispitivanja pokažu uspješna, britanska farmaceutska tvrtka Synairgen ove godine će izbaciti milijune doza ovog lijeka, piše londonski The Sun.