Zvijezde i Sunce

Britanski znanstvenici u suradnji s NASA-om objavili fotografije Sunca u najvećoj rezoluciji do sada

Znanstvenici su ranije smatrali da je atmosfera mračna i uglavnom prazna, ali promijenili su mišljenje poslije novih dokaza.

Britanski znanstvenici u suradnji s NASA-om objavili su fotografije Sunca u najvećoj rezoluciji do sada.

Fotografije koje je analizirao tim istraživača sa Sveučilišta Centralnog Lancashirea i NASA-e dali su astronautima nove informacije koje se tiču atmosfere našeg Sunca, čime su otkrivene mnoge misterije u vezi s ovim nebeskim objektom, prenosi Sky.

Foto: UCLan

Naime, znanstvenici su ranije smatrali da je atmosfera mračna i uglavnom prazna. Nove slike, međutim, otkrile su da “točke” zapravo sadrže niti vrlo toplog i naelektriziranog plina, a neke od njih su debljine i do 500 kilometara.

Slike je zabilježio NASA-in teleskop koji je bio smješten u raketi u podorbiti Zemlje, koji je uspio identificirati i male dijelove sunčeve atmosfere veličine do 70 kilometara.

Foto: UCLan

Iako znanstvenici sad znaju da ove niti postoje, njima i dalje nije poznato kako nastaju. Istraživači se nadaju da kada bi saznali što je njihov uzrok, mogli bi razumjeti solarne oluje koje utječu na život na našem planetu.

Profesor sa Sveučilišta Centralni Lancashire, Robert Walsh, rekao je kako slike daju “ultra HD” pogled na našu zvijezdu po prvi put.

Foto: UCLan

Solarni astronomi do sad su mogli gledati nama najbližu zvijezdu u “standardnoj rezoluciji”. Zamislite da gledate nogometnu utakmicu u standardnoj rezoluciji, vidjet ćete samo da je teren zelen i dresove igrača. Ali, ako gledate u “ultra HD” rezoluciji, moći ćete vidjeti i svaku travku na nogometnom terenu. Isti slučaj je i s novim fotografijama koje imamo. – objasnio je Walsh.