Neuroznanost

Brzo opijanje je povezano sa nedostatkom proteina u mozgu

Agresivno konzumiranje alkoholnih pića koje za cilj ima brzu intoksikaciju možda je povezano s nedostatkom određenog proteina u ljudskom mozgu.

99839838903

Izvor: Klix.ba

Do ovog zaključka došli su znanstvenici s američkog istraživačkog instituta Scripps testirajući utjecaj G-proteina ili GIRK-a (G-protein-spregnuti unutrašnje-ispravljajući kalijski kanali) na mozgove laboratorijskih miševa.

G-proteini kontroliraju nadraženost neurona tako da smanjuju mogućnost njihovog aktiviranja. Zbog činjenice da alkohol aktivira G-proteine i njihovu funkciju, znanstvenici su testirali efekt odstranjivanja ovog proteina iz mozga.

Dva sata dnevno miševi su mogli piti samo alkohol, a stavljeni su u dvije grupe – u one s G-proteinom i one bez njega. Znanstvenici su ubrzo shvatili da miševi bez G-proteina konzumiraju alkohol puno brže i više u odnosu na drugu grupu.

Nakon što je dvjema grupama dopušteno da piju alkohol bez obzira na doba dana, razlika u konzumiranju nije uočena, tako da su znanstvenici zaključili kako je G-protein, odnosno njegov nedostatak, odgovoran za ponašanje povezano s namjerom opijanja u vrlo kratkom vremenskom roku.

Znanstvenici pretpostavljaju kako alkohol kod takvih osoba postaje privlačniji zbog povećane aktivnosti u centrima za nagrađivanje ponašanja.

1. Ivica Slivar