Biotehnologija

Brzo triježnjenje uz pomoć nanokapsula

Čak se i geekovci ponekad malo napiju, neki možda i malo više. Osim predoziranja vodom i ponavljanja fraze „nikad više neću piti“, nismo mogli poduzeti neke revolucionarne korake da se riješimo mamurluka. Sigurno ste poželjeli da postoji magična pilula koja će nas riješiti glavobolje i mučnine i učiniti nas spremnima za nove pobjede. Takva pilula naravno ne postoji, no u budućnosti bi mogla,  i to uskoro.

Enzimi su proteini koji kataliziraju širok spektar bioloških procesa u tijelu, što ih čini privlačnim za proučavanje. Mnogi važni biološki procesi u organizmu se odvijaju tako što se određena grupa enzima organizira i radi zajedno, često u specijaliziranoj pod-jedinici stanice koja se naziva organel. Znanstvenici su godinama pokušavali stvoriti takve komplekse u laboratoriju, ali se pokazalo da je izuzetno teško održati stabilnost proteina i precizno kontrolirati njihovu veličinu i raspodjelu.

Tim znanstvenika s UCLA-a, na čelu s doktorom Yunfeng Luom, je u posljednjem istraživanju uspio grupirati enzime u ljusku čija se veličina mjeri u nanometrima. Rezultat toga je kompleks enzima napravljen od ne-toksičnih polimera koji gotovo imitira organel.

Da bi iskušali efikasnost, znanstvenici su ubrizgali nanokapsule u miševe koji su imali povišenu razinu alkohola u krvi. Pokazalo se značajno brže smanjenje razine alkohola u krvi kod miševa kojima su ubrizgani enzimi u odnosu na one u kontrolnoj skupini.

Ovo otkriće bi moglo otvoriti novo poglavlje u području korištenja enzima za djelovanje na pojedine funkcije u organizmu. Na primjer, mogao bi se napraviti svojevrsni protuotrov za alkohol koji bi se uzimao oralno. Budući da se razgradnja alkohola većinom odvija u jetri, djelovanje ovog lijeka bi bilo, karikirano naravno, kao da imamo stanice jetre u probavnom sustavu  koje bi nam pomogle probaviti alkohol.
Ovo nije jedina primjena ove tehnologije. Tim već radi na novim lijekovima koji bi trebali pomoći u borbi protiv ćelavosti i u raznim drugim područjima medicine.

Moramo se zapitati kakav bi utjecaj postojanje ovakve pilule imao na navike konzumiranja alkohola kod ljudi. Sigurno je da ovakav lijek ima svoje pozitivne strane. Ne bi morali proživljavati mučninu, dan nakon konzumacije bi bili produktivniji i mogli bi se naspavati bez osjećaja da nam se soba vrti oko glave ili da spavamo u brodu. Ako bi postojalo brzo rješenje za pijanstvo, pitamo se kako bi to utjecalo na ljudsko ponašanje. Gotovo sigurno bi porasla konzumacija alkohola, možda bi se čak razvilo i crno tržište s ovim lijekom u ponudi. Jedno je sigurno, biti će jako zanimljivo gledati razvoj ove tehnologije.

Izvor:  io9

1. Thomas Jefferson-hr

ožujak 3, 2013 kod 3:41 pm

rađe da se ne trijeznim nego da trošim taj shit 😛

2. Tom O´Connor II

ožujak 3, 2013 kod 3:49 pm

Potrošiš 100-200kn da se razneseš od alkohola i onda se u 5 sekundi otrijezniš… čemu to

3. Vlado Zovko

ožujak 3, 2013 kod 4:00 pm

Sigurno ste poželjeli da postoji magična pilula koja će nas riješiti glavobolje i mučnine i učiniti nas spremnima za nove pobjede. Takva pilula naravno ne postoj… dalje nisam čitao 😀

4. Vislav Horvat

ožujak 3, 2013 kod 5:58 pm

Možda da možeš piti vani, otrijezniti se i voziti doma. To vam nije palo na pamet?

5. Bratislav Cebra Milenkovic

ožujak 3, 2013 kod 6:14 pm

Primena ovakve tehnologije je beskonacna i neverovatna…..ali ubedjen sam da ce je u 99,99% puta koristiti da ti ubace nesto sto ne treba…..i bez tvoje dozvole

6. Aleksandar Boljak

ožujak 3, 2013 kod 11:13 pm

Več vam je ubačeno odavno,a ovo će još da pričeka neke mlade generacije.

7. Igor