Biljke i životinje

Čudovište iz Loch Nessa vjerojatno je bila golema jegulja

Nizozemski znanstvenik Neil Gemmel objavio je u četvrtak da je nakon pomnog i višegodišnjeg istraživanja došao do zaključka da bi čudovište iz Loch Nessa moglo biti divovska jegulja, piše BBC.

Genetičar Gemmel sa sveučilišta Otago u Dunedinu analizirao je i sekvencirao DNK iz 250 uzoraka vode pokupljene u dubinama škotskog jezera.

Rezultati su doveli Gemmela i njegov tim do toga da odbace ideju o preživjelom gmazu iz doba dinosaura.

Čudovište Nessie – koje je prvi put navodno viđeno u 6. stoljeću prije Krista, nije preživjela vrsta pleziosaura, golemog vodenog gmaza. Nije ni gigantska riba, jesetra, ni grenlandski morski pas.

“Pronašli smo značajnu količinu DNK jegulje” kojom obiluju hladne duboke vode Loch Nessa, rekao je Gemmel.

“Stoga ne možemo odbaciti mogućnost da se radi o gigantskoj jegulji u Loch Nessu”, naglasio je taj genetičar, ističući ipak da prikupljeni podaci ništa ne govore o veličini.

“Potrebna su dodatna istraživanja kako bi se potvrdila ili odbacila teza ali po našim podacima, hipoteza o golemoj jegulji je vjerojatna”, zaključio je Gemmel koji dodaje da je ta teorija već spominjana 1933.

Iako misterij još uvijek nije u potpunosti i konačno riješen, novozelandski profesor zadovoljan je jer je uspostavljena izvrsna baza podataka o tome što se može naći u tom legendarnom jezeru, velikoj škotskoj turističkoj atrakciji.