Zvijezde i Sunce

Deset godina sažeto u jednom satu: Pogledajte nevjerojatnu snimku Sunca

Foto: Screenshot YouTube / NASA Goddard

Povodom 10. rođendana Opservatorija za solarnu dinamiku, NASA je objavila nevjerojatnu snimku Sunca u kojoj se vidi život naše zvijezde tijekom deset godina sažet u jednom satu takozvanog ‘time laps’ videa.

Video je napravljen od velikog broja fotografija Sunca, snimljenih u posljednjih deset godina i traje točno 61 minutu. U videu se mogu vidjeti i neki od značajnijih kozmičkih događaja, kao što je prolazak planeta Venere, koji se dogodio 5. lipnja 2012. godine.

Opservatorij za solarnu dinamiku lansiran je u veljači 2010. godine i do sad je skupio oko 20 milijuna gigabajta podataka, prenosi Russia Today.

Riječ je o svemirskom brodu koji kruži oko Zemlje i neprestano promatra Sunce s tri instrumenta.

Fotografije su snimljene u ekstremnom ultraljubičastom spektru koji se koristi za proučavanje Sunčeve korone, vanjskog omotača atmosfere naše zvijezde.