Geografija i geologija

Dokazano postojanje cjevastih struktura plazme oko Zemlje

Australski znanstvenici otkrili su ogromne, do sada nevidljive, nakupine plazme cjevastog oblika, koje se kreću oko Zemlje.

(© CAASTRO/Mats Bjorkland) Umjetnički prikaz cjevastih struktura plazme

Već dugo se sumnja u postojanje plazma-cijevi, međutim, tek je studentica Sveučilišta u Sydneyu, Cleo Loi, uspjela nedavno dokazati da ovaj fenomen postoji.

Koristeći poseban teleskop za 3D promatranje svemira, Loi je dokazala da je Zemljina atmosfera premrežena s ovom neobično strukturiranom plazmom. Složeni višeslojni kanali sačinjeni su od atmosfere ionizirane od sunčeve svjetlosti.

“Već 60 godina znanstvenici pokušavaju dokazati postojanje ovih plazma-struktura, no sada po prvi puta imamo vizualni dokaz njihova postojanja. Promatrali smo ih na 600 kilometara iznad Zemljine površine”, kazala je Loi. To je visina na kojoj završava neutralna atmosfera.

“Vidjeli smo upečatljiv uzorak na nebu gdje su se pruge plazme visoke gustoće izmjenjivale s onima niske gustoće. Sve je bilo prekrasno usklađeno sa Zemljinim magnetskim poljem”, ispričala je Loi za News.com.au.

Izvori: News.com.au, Sott.net, Dnevnik.hr