Pratite nas

Biotehnologija

Dolazi printanje kože direktno na ranu

Tehnologija 3D printanja nam donosi čuda

Postoji 3D printer koji bi mogao ubrzati oporavak ljudi s teškim opeklinama, ranama od dijabetesa te raznim drugim velikim ranama koje sporo zacjeljuju.

Proteklih godina smo svjedoci da tehnologija 3D printanja ima ogroman utjecaj na niz industrija. Tu spada i medicina, a polako na red dolaze i stvari koje se čine kao da pripadaju znanstvenoj fantastici.

Naime, znanstvenici iz Wake Forest Instituta su razvili mobilni bioprinter koji može direktno na ranu printati novu kožu. I to koristeći stanice pacijenta. Spomenuti uređaj je prvi takav na svijetu i omogućuje printanje kože u dva sloja preko rane.

Sean Murphy, glavni autor studije, objasnio je kako je jedinstvena prednost njihovog sustava to što može skenirati rane i položiti stanice gdje su potrebne kako bi se formirala koža.

Kroz proteklih 5 godina smo vidjeli nekoliko uređaja za printanje kože. Prvi prototipovi su mogli izraditi veće slojeve kože koji bi se presađivali do mobilnih uređaja. Ovaj uređaj se, pak, može dovesti do pacijenta u bolnicu kako bi stroj sve radio iznad njega.

Stroj radi tako da najprije uzme mali uzorak zdrave kože ne bi li izolirao dvije vrste stanica koje se zatim umnožavaju. Tu se dolazi do te krucijalne razlike u odnosu na sve prethodne uređaje.

Umjesto da položi kompletni sloj kože, ovaj printer najprije skenira ranu kako bi napravio njezinu topografsku kartu. Tehnika razvijena u Wake Forestu oponaša tako prirodnu strukturu stanica kože, kako bi ozljeda onda brže zacijelila.

Sljedeći korak će biti klinička studija s ljudima. U konačnici bi se ovo sve moglo koristiti u liječenju ljudi s opeklinama, u liječenju rana kod dijabetičara i raznim drugim ranama koje sporije zacjeljuju.

Ljudi koji su pretrpjeli nekakve traumatske ozljede mozga u prefrontalnom korteksu manje su otvoreni za nove ideje. Znanstvenici već nekoliko godina nagađaju da u...