Biljke i životinje

Električni napon putem sobne biljke

4545445

Kao što već znate, biljke mogu stvoriti energiju iz Sunčeve svjetlosti putem fotosinteze. Solarne ploče kreirane su kako bi učinile istu stvar, iako se ispostavilo kako su bolje u tomu od biljaka. Neke od njih i do deset su puta učinkovitije u proizvodnji električne energije. Međutim, taj proces ipak nije u potpunosti savršen.

Upravo iz tog razloga, jedan je laboratorij odlučio kombinirati prirodu i moderna znanstvena dostignuća i zapravo je uspio „izvaditi” energiju ravno iz biljaka prekidajući fotosintezu kako bi stvorio istinski zelenu energiju. Ta istraživačka studija objavljena je u časopisu Energy & Environmental Science.

Tijekom fotosinteze biljke koriste vodu i ugljični dioksid kako bi stvorile energiju u obliku škroba i šećera. Kisik je zapravo nusprodukt fotosinteze i formiran je nakon što enzimi razdvoje molekule vode. Ioni i elektroni vodika također se formiraju u tom koraku, te nastavljaju dalje izvoditi ostatak postupka. Fotosinteza je pokretala biljni svijet oko 450 milijuna godina, ali sada je tim znanstvenika sa Sveučilišta Georgia pronašao novi način korištenja tog procesa kako bi uspješno odgovorio na rastuće potrebe čovječanstva za električnom energijom.

Nakon što enzimi jednom razdvoje molekule vode, nanocjevčice izvlače nove nevezane elektrone prije nego što oni mogu ući u lanac prijenosa elektrona. Taj postupak postiže se izmjenom tilakoida, koji su zapravo strukture unutar kloroplasta gdje se javljaju reakcije na svjetlost. Elektroni tada bivaju usmjereni prema provodniku i generiraju električnu energiju.

Testiravši tako dobivenu električnu energiju iz biljke s onom koju su proizvele solarne ploče, istraživački tim otkrio je da je električna energija dobivena iz biljke čak dvaput snažnija od one u solarnim ćelijama. Budući da znamo da su biljke inače mnogo manje učinkovite od solarnih ćelija u generiranju energije dobivene od sunca, ovi rezultati prilično su iznenađujući, ali ohrabrujući.

Dakako, ova tehnologija još uvijek je u potpunosti nova i nema nikakve praktične koristi. Međutim, sve ima svoj početak, mora se negdje započeti. U budućnosti, biljke bi se tako mogle koristiti za proizvodnju energije u kućanstvu i to za napajanje svakodnevnih predmeta poput svjetiljke, televizora i računala. Moguće je da će upravo ta njihova nova uloga utjecati na broj novozasađenih biljaka, što će pak pozitivno djelovati na ljepotu krajolika, ali i na smanjenje zagađenja zraka.

Izvor: IFLScience

"If the facts don't fit the theory, change the facts." A. Einstein

1. Zeljko Gti Swift

veljača 12, 2014 kod 8:27 pm

Pa iz kile krumpira se moze dobiti struja pa zasto nebi iz zive biljke

2. Kristina Sabo

veljača 12, 2014 kod 8:30 pm

Još kada bi bila jeftina, možda bi i bila dostupnija. 😉

3. Janez Prelovšek

veljača 12, 2014 kod 8:35 pm

koliko sam se volti najeo…

4. Neven Šperanda

veljača 12, 2014 kod 9:33 pm

dvaput snažnija energija? šta to znači?

5. Dean Ćurić

veljača 13, 2014 kod 1:20 am

sta to hep odusto od novih brojila sad ce nam biljke sadit po dvoristima haha

6. Dušan Jovanović

veljača 13, 2014 kod 2:09 pm

Sve je energija!!

7. Josip Žaper

veljača 13, 2014 kod 2:55 pm

Da, živi sistemi su maksimalno uređeni, te je iskoristivost energije blizu 100%, za razliku od humane tehnologije, koja treba još mnogo do tog postignuča.