Biljke i životinje

Inteligentni mužjaci su ipak privlačniji od onih s lijepim perjem

Suprotno dosadašnjem vjerovanju o pticama

Kada se govori o pticama, mužjaci s ljepšim perjem i ugodnijim pjevom su, po dosadašnjim istraživanjima, bili najprivlačniji ženkama zbog parenja. Ipak, kineski i nizozemski znanstvenici sad tvrde da je inteligencija ipak više na cijeni.

Nova studija, koja je objavljena u časopisu Science, u skladu je s jednom od starih teorija Charlesa Darwina. On je tvrdio kako izbor parnjaka pridonosi evoluciji inteligencije.

Tigrice

“Naša studija pokazuje kako izravno promatranje kognitivnih sposobnosti utječe na preferencije kod parenja”, stoji u studiji koju potpisuju znanstvenici s Kineske akademije znanosti i nizozemskog Sveučilišta u Leidenu.

Za studiju su iskoristili 34 australske papige, poznate tigrice, kako bi otkrili može li pamet pobijediti izgled ili pjev.

Ženke su mogle birati između dvojice sličnih mužjaka, a po količini interakcije su mjerili koji im je od ponuđenih draži. Ranija istraživanja su pokazivala sklonost mužjacima s privlačnijim pjevom ili živopisnijim perjem.

Nakon toga su onog mužjaka koji je očito bio odbačen podvrgli treningu da nauči otvoriti kutijicu s hranom. Izabranik nije dobio takvu obuku.

Ženki bi potom bilo omogućeno da iz svog kaveza gleda kako u susjednom kavezu “odbačeni” uspijeva otvoriti kutijicu s hranom, dok izabraniku to nikako ne polazi za rukom (ili kljunom).

Kognitivne sposobnosti i evolucija

Možete pretpostaviti što se poslije dogodilo. Nakon viđenoga, čak je 8 od 9 ženki promijenilo prethodnu odluku i počelo provoditi više vremena s “pametnijim” mužjakom.

“To potvrđuje hipotezu koju je začeo Darwin. Izbor parnjaka može utjecati na evoluciju kognitivnih sposobnosti vrsta”, piše u studiji.

Ukratko, pokazivanje inteligencije životinji pomaže u pridobivanju više partnera i boljem širenju njezine DNA budućim naraštajima.

Ipak, znanstvenici pozivaju na provođenje dodatnih istraživanja, zato što je u životinjskom svijetu ta tema teška i kompleksna za proučavanje.