Neuroznanost

Iskustvo bliske smrti plod je poigravanja svijesti

Doživljaji koji prate navodno iskustvo bliske smrti rezultat su promjena u normalnim moždanim funkcijama, tvrde britanski istraživači koji su analizirali postojeća istraživanja iz toga područja i zaključili da je iskustvo bliske smrti ‘samo u glavi’.

Psiholozi sa sveučilišta u Edinburghu i Medicinskog istraživačkog centra u Cambridgeu kažu da su ‘svjetla na kraju tunela, izvantjelesna iskustva ili susreti s preminulim rođacima’ tek plod igre svijesti, a ne uvid u život poslije smrti. Svi doživljaji koji prate takva iskustva mogu znanstveno objasniti odgovarajućim promjenama u radu mozga, piše BBC.

‘Naši mozgovi vrlo su uspješni u tome da nas zavaraju’, kaže znanstvenica Caroline Watt.

Istraživači su iskustva objasnili pokušajem mozga da da smisao neobičnim doživljajima tijekom traumatskih događaja.

Istraživanja su pokazala da mnoge osobe koje su proživjele iskustvo bliske smrti zapravo i nisu bile životno ugrožene, nego su samo tako mislile.

Sindrom Cotard

Jedna od najčešće navođenih pojava je svijest o vlastitoj smrti, no istraživači upozoravaju da se takvo stanje pojavljuje i u drugim okolnostima te je poznato pod nazivom sindrom Cotard. Uvjerenost da je osoba mrtva tako je uočeno nakon trauma ili tijekom uznapredovalih stadija tifusa ili multiple skleroze.

Za iskustvo lebdenja znanstvenici su utvrdili da se može umjetno izazvati stimuliranjem odgovarajućeg centra u mozgu, a i ‘tunel svjetlosti’ također se može umjetno izazvati. Primjerice o takvom doživljaju svjedoče piloti koji su u letu izloženim snažnim centrifugalnim silama, a istraživanja su pokazala da takve senzacije izaziva prekid dotoka krvi i kisika u oko.

Zaključci su objavljeni u časopisu ‘Trends in Cognitive Science’.

1. Ivan Radić

listopad 31, 2011 kod 3:24 pm

ko bi reko…

• ljiljana jacimovic

studeni 9, 2011 kod 10:59 pm

meni je zanimljiv dio iz prica o duhovnom iskustvu, put kroz tunel i slukama iz zivote koje prolaze pored, kao da sve dozivljavaju ponovo i svega se sjecaju (kad se vrate) bolje nego prije tog puta kroz tunel, radi se naime o sledecim slikama -sve sto smo nekada nekom ruzno rekli ili napravili dozivljavamo “prozivljavamo” osjecajem da smo u ulozi povrijedjene osobe-
      cini se da naucnici zele izbjeci taj dio ;)))

2. Juraj Raković

listopad 31, 2011 kod 3:25 pm

Sranje, krepat ćemo ) :

3. Boris Adžaip

listopad 31, 2011 kod 3:25 pm

Onaj koji vjeruje neće nikad umrijeti 😛

4. Darko Miokovic

listopad 31, 2011 kod 3:26 pm

ma da ? ma nee ! ja sam mislio da se ustanes dok si mrtav ili polu mrtav i hodas kroz tunel do svijetlosti primjerice.

5. Ivory Jo

listopad 31, 2011 kod 3:26 pm

Opet im nesto smeta. Cim nije znastveno ! Al znate ono : BESPOSLENI POP JARICE KRSTI. 😛

6. Eleonora Balić Ex Radišić

listopad 31, 2011 kod 3:28 pm

ajme trkeljanja …

7. Krajacic Goran

listopad 31, 2011 kod 3:30 pm

…istina…

8. Krajacic Goran

listopad 31, 2011 kod 3:30 pm

…sad ce uletjeti ovce sa biblijom u ruci…

9. Ante Mula

listopad 31, 2011 kod 3:33 pm

vjerovatno točno al Gorane nemoj vriđat ljude koji imaju drugačije mišljenje…..

10. Nikša Grgurev

listopad 31, 2011 kod 3:33 pm

…hm, kad blizu tebe zapliva velika bijela,to sigurno nije promjena moždanih funkcija već definitivno iskustvo bliske smrti…

11. Grüne Tojfel

listopad 31, 2011 kod 3:37 pm

komentar na ovo znanstveno mišljenje:PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

12. Krajacic Goran

listopad 31, 2011 kod 3:39 pm

…uopce ih ne vrijedam;simbolika ovce je uostalom iz biblije…

13. Marko Unexist Komljenović

listopad 31, 2011 kod 3:40 pm

Ja mislim da smo vec mrtvi samo sto to ne znamo.sjetite se

14. Ivica Jozing

listopad 31, 2011 kod 3:41 pm

Vecina ljudi koja to dozivi tvrdi da se radi o duhovnom osjecaju. Znanost se ne bavi duhovnoscu i ne moze davati odgovore na duhovna i vjerska pitanja.
    Za tvrdnju da se ovdje radi o nekakvom “poigravanju svijesti” je besmisleno i jednako (ne)dokazivo kao i tvrditi da se radi i zavirivanju u zivot nakon smrti.

15. Nemir Horvatić

listopad 31, 2011 kod 3:43 pm

……..ma to nepostoji……zivot je slucajan……………

16. Manuela Manny

listopad 31, 2011 kod 3:46 pm

Kako to da svi ljudi koji su to doživjeli, pričaju isto? Imali su ista iskustva,vidjeli iste slike, iste osobe, bili u istim situacijama, svi izlazili iz tijela, vidjeli tunel i svjetlost… Ako je istina ovo što gore piše, značilo bi da svi reagiramo isto i da nam svima mozak jednako radi :O

17. Tihomir Dalić

listopad 31, 2011 kod 3:47 pm

Naši mozgovi vrlo su uspješni u tome da nas zavaraju’, kaže znanstvenica Caroline Watt.,ova rečenica mi je rekla sve,…kažem ja…

18. Grigori Raspa Rasputin

listopad 31, 2011 kod 3:47 pm

Ko sto sam uvijek mislio…@ivica – naprotiv ovo je dokazivo za razliku od druge strane…Stvar je u dozivljaju a dozivljaj cesto nije odraz stvarnosti odnosno stvarnog procesa. Kako kad si pod nekim drogama. Narkotik djeluje na tebe a krajnji rezultat je nesto duhovno, u sustini je to samo kemijksa reakcija.

19. Grigori Raspa Rasputin

listopad 31, 2011 kod 3:50 pm

Takodjer je tu i stvar kulture odnosno predodredjenja, kazete kako to da svi imaju isti dozivljaj pa tako sto su predodredjeni za njega jer su vec culi od drugih da ce to desava. Sta mislite ima li jedan domorodac iz juzne amerike koji nikad nije cuo za ove nase moderne religije isti dozivljaj kao i jedan amerikanac?

20. Grigori Raspa Rasputin

listopad 31, 2011 kod 3:51 pm

Njegov dozivljaj je prikladniji njegovoj kulturi, on ce dozivjeti stvari koje se ticu njegove kulture.

21. Siniša Strčić

listopad 31, 2011 kod 3:54 pm

Nekako me ne zanima

22. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 4:05 pm

@ Tihomir Dalic…zanimljivo kako sve zakljucujes iz jedne recenice! Pametnom dosta ha?

23. Ramiz Brkić

listopad 31, 2011 kod 4:09 pm

eto znanstvenici su bili tamo, vidjeli da je to samo iluzija našeg mozga i lijepo sa obilnim materijalnim dokazima sve to nama servirali… e j..em ti te znanstvenike sa kvocijentom inteligencije kokoši. Mi smo dio svemira i to nitko ne može osporiti,a i poslije naše smrti isto ostajemo dio tog svemira i amen.

24. Ivan Stipišić

listopad 31, 2011 kod 4:10 pm

tijelo je samo instrument koje se mjenja .mi smo uvijek isti.)lako je zakljuciti da smo nesto vise ..)pametnom dosta

25. Hannibal Presley

listopad 31, 2011 kod 4:10 pm

AHA!

26. Hannibal Presley

listopad 31, 2011 kod 4:12 pm

ALI OPET, NISU SIGURNI………….MOZE, A I NE MORA BITI……..

27. Nada Ivanovic

listopad 31, 2011 kod 4:17 pm

Tako su zapadnjački znanstvenici tvrdili i za auru da je istočnjačka izmišljotina, a samo zato što je njihova znanost u zaostatku pa još nisu bili izumili aparat koji je može snimiti. Danas se više ne vode polemike oko toga, kao ni oko akupresure, akumpukture, itd.

28. Amelie Tiersen

listopad 31, 2011 kod 4:19 pm

a možda je “život poslje smrti” ionako samo promijenjeni oblik svijesti…

29. Hannibal Presley

listopad 31, 2011 kod 4:28 pm

DA TO JE SA ZNANSTVENE STRANE, A STO JE SA ONOM DRUGOM STRANOM, U GLAVI JE LUDILO, SVE SU TO PRETPOSTAVKE

30. Eli V Spacewalker

listopad 31, 2011 kod 4:28 pm

kvazi nauka…

31. Jung Vanja

listopad 31, 2011 kod 4:29 pm

Neik sami dožive to iskusto pa nek onda napišu nešto pametnije, nemožeš proučavat nešto sto nisi sam doživio na svojok koži i tvrdit da je baš tako kako kažu jel nemaju iskustva a i sami dokazi govore da je sve na pretpostavkama jel kako god zvučalo ljudi su pre glupi da bi shvatili šta se to uopče s njima dešava a i sami znamo da ne koristimo ni 5% mozga stoga nema šanse da nešta odgonetnemo što je trenutno nedosežno. Prošo sam taka iskustva i mogu reč da se varaju jako, Tesla je reko da kada bi znali šta nas sve okružuje na svijetu da bi se bojali živjet na Zemlji a tu dolazi do toga prijelaza u druge dimenzije a ne do iskrivljene slike koju mozak u tome trenutku šalje, čista glupost i nije dokazano tako da molim ljepo. Znanstvenici samo pretpostavljaju nego šta je sa dokazima – nemaju ih.

32. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 4:34 pm

Tijelo je stalak i prijevozno sredstvo za mozak,kad umres sve ide crvićima:-) Zivot poslije smrti je plod mašte i želje za tim,uglavnom onih koji ce umrijet glupi,bas zato je ovaj jedan zivot vrijedan,učite!

33. Branka Tepavac

listopad 31, 2011 kod 4:34 pm

Kakva znanost, sve je u glavi, a tko stvori glavu?Znanost 100%.

34. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 4:35 pm

pa normalno da će doživjeti jedna te ista iskustva..svi imaju iste sustave za “projekciju”od očiju pa do ostalih mehanizama..pa to je baš dokaz čemu onda?..i što kaže onaj gore da različite kulture različito doživljavaju..a još jedna stvar..svi ti zapisi novinarski ili iz knjiga koji kristaliziraju ta viđenja i odbace “suviške”pa ti to čitaš tako..da vidiš nešto što možeš prepisati “religiskim”osnovama..zato u americi i svugdje nema šanse u školama da se uvedu normalne neke nauke..zato i sad predsjednici kandidati svi do jednoga kao slučajno su “konzervativni”..tako svugdje..Zato je normalno da na televiziji bude “tarot”emisija ko u priči sasvim normalno i legalno..normalno je u medicini da se “duhovnost”što kaže onaj jedan splitski znasvenik..”prostituira”…A te stvari nisu tek tako..meni je to terorizam i kad već postoje zakoni onda ako se kažnjavaju neke stvari..zašto se ove ne kažnjavaju..nesmmješ dirat vjerske skupine..pravo ovo i ono..a oni homeopati..alternativni medicinari i tristo čuda su legitimni..izdavaju knjige..televizije pune emisija o kvazi znanosti i lječenju..a to se tiče direkt ljudskog zdravlja..Zato i nemaju gdje se obrazovat jer sve te knjige najnormalnije su na policama..i to su notorne laži legitimno se igraju sa ljudskim životima bez da odgovaraju..I ovde netko kaže da kako to znastvenici vide te stvari ko da su tamo bili..a kako to ti vidiš jel si ti tamo bio?..A živi sudionici ako nisu lažno istalirani na emisijama za novce lagat.. ih pitaj..bilo iz kome bilo iz svjeta droga..pa ćeš vidjeti da i taj “tunel”nije baš “prometnica”…a to što zapišu ..pa to su laži..Edukacija ljudi je temelj..zamisli ti “tarot”emisije…jel to ko dokazao…krcato toga i u njima se spominju anđeli i tko zna što..po cjelu noć možeš ih legitimno gledati..???..i zna se komu služe..A psedudoznanost je patološlka kopija prave znanosti isto upotrebljavam izraz tog splitskog znastvenika koji je to dobro citirao..A duševnost je imaginacija i laž i svera pseudoznanosti..ničim nije dokazana ni ovako ni onako..osim što je bubnuto proizvoljno napamet..ja mogu bubnuti bilo što tako i reči da to što sam bubnuo..možeš spoznati opet sa tim “bubnutim”..a da bi imao to “bubnuto”moraš biti “s tim “bubnutim”okupan ili prožet…a kako doći do toga “bubnutog”..tako da tražiš po “putu”koji se sastoji od tog “bubnutog”napamet!!?????..???…..A to “bubnuto”opet imaš i receptore a oni su “šesto bubnuto čulo” ili bilo što “bubnuto”….Uglavnom ti nisi “bubnut”a možeš jedino “bubnutim”..bubnuto spoznati?:.:Pa čime..mudima?–ma daj..A u školama se i ne uče osnove kongitivne ili percepcije..znasveno..doslovce se serviraju laži…jer pola psihologije..dio fizike..farmacije..štošta toga bi došlo pod upit..Neko bi vremenom pšopstavii pitanja da im kažu na račun čega su mixali tablete zadnjih 40 godina u sveri “duševnog”ili nešto slično…i tko zna koje svere bi bile taknute..Pune televiziske emisije laži..A ova tema je više sramota..de dajte pošaljite novinare i sučeljite javno teologe i znastvenike nađite ih trista..da vidimo tu sramaotu tko će što reći o ovim “iskustvima poslje života”..u biti nisu ni bili mrtvi…koja blamaža i lakrdija svijeta..da bi neke svere koje su stoljećima gradile “tradicije”iznikle na laži a još kasnije izniklo tko zna što iz tih svera..branili svoju laž…

35. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 4:37 pm

jung vanja sereš pizdarije..u svakom pogledu..i tebe slušat koji govori da se koristi 5 % mozga?!!…A gdje su tvoji dokazi..de mi opiši što si doživio “Tesla”?

36. Mary Anne

listopad 31, 2011 kod 4:38 pm

bitno je da znanstvenici u to vjeruju…

37. Dražen Glavač

listopad 31, 2011 kod 4:39 pm

kad odapnem oda ću vidjeti kam bum išo gore ili dolje raj ili pakao hahaha ah samo nek je dobro lol

38. Alex Hellenbach

listopad 31, 2011 kod 4:46 pm

One Word: Dymethyltryptamine!

39. Mary Anne

listopad 31, 2011 kod 4:46 pm

@ivan pardon, za tebe su znaci, svi vjernici glupi sto vjeruju u zivot poslije smrti…a bitno je samo da ste vi agnostici, ateistii u pravu… daleko ce te stici s takvom pameti…ako ne vjerujes u Boga nemoj pljuvati po ovim koji vjeruju…pozzzz…

40. Matko CyberMatan Zekić

listopad 31, 2011 kod 4:51 pm

Preporučujem knjigu psihijatra, dr. Strassmana ,DMT – duhovna molekula´. U knjizi opisuje svoje istraživanje dimetil triptamina, endogenog halucinogena koji prirodno luči epifiza, a inače je i glavni sastojak Ayahuasce. Da, sve je u glavi 🙂

listopad 31, 2011 kod 4:51 pm

Nisam čuo da se itko vratio. Postoji priča o jednom koji navodno je, ali nitko oko njega nije to primijetio, osim ekipe koja je priču i napisala.

listopad 31, 2011 kod 4:54 pm

No dobro, i Dalaj Lama.

43. Imenus Prezimenus

listopad 31, 2011 kod 4:56 pm

kaže se da nikada ne možeš nešto potpuno cijeniti dok to ne nestane. Možda nam izvantjelesna iskustva mogu pomoći da cijenimo vrijednost života. redovito uz pomoć vježbe (dva, tri puta tjedno) doživljavam izvantjelesna iskustva i to mi je sad već kao neki hobi. po prirodi sam teški skeptik, davnih godina sam odbacio sve religije ali ovo je nešto sasvim neobično za materijalni svijet. Ne moramo provoditi cijelo naše vrijeme u tijelu. Možemo povremeno lutati radi zabave i avanture. Sve što imamo za izgubiti su ograničenja, dogme i strah. Ono što možemo dobiti je novo područje svijesti. Bila to iluzija ili ne (ni znanost to još ne može odgonetnuti) za razliku od većine ljudi, više se ne bojim smrti.

44. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 4:58 pm

Ne Marry pljuvat cu jer je 2000god.bilo sasvim dosta za kršćane da bi nastavili instalirat govna u glave nase djece (oprostite na izrazu,nisam tako odgojen al eto:)reagirat cu uvijek!

45. Krajacic Goran

listopad 31, 2011 kod 5:08 pm

…vjernik/ca:osoba koja je zaludena pricama za malu djecu,zapisanu u beznacajnoj knjizi koju nazivaju biblija…

46. Hannibal Presley

listopad 31, 2011 kod 5:10 pm

tako je

47. Grigori Raspa Rasputin

listopad 31, 2011 kod 5:14 pm

@jung vanja – nije istina da koristimo samo 5% mozga, prvo zavisi od konteksta u kome se to posmatra drugo, kako god da posmatras koristi se vise od 5%…to je jedna od najvecih zabluda koje trenutno postoje…toliko

48. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 5:24 pm

Puno je lakše bit vjernik,ateist je prakticki izopćenik iz drustva,crna ovca,pisao sam o opasnosti vjere i kakav utjecaj imaju na sve drustvene sfere,prosvjeta i politika su im prioritet a to rezultira podjelama,brojanju krvnih zrnaca,sustavno zatupljivanje svog stada itd.

49. Krajacic Goran

listopad 31, 2011 kod 5:39 pm

…upravo to,stoga i postoji kultura cobana u hr kojima je jedina mantra:”bog i hrvati”…svoju nesigurnost,i opcu mrznju naspram svega skrivaju pod maskom patriotizma(bolje reci nacionalizma),i naravno katolicanstva…

50. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 5:39 pm

Uglavnom Juju je gore na svoj jedinstven nacin objasnio sve 🙂

51. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 5:50 pm

mašta ..iluzija…zamišljanje..”memorija” popraćena sa moduliranjem jer si “osposobljen”da dodaješ i oduzimaš u “meoriji”ili prošlim obrascima ili zapamćenim…to sve ti govori da si toliko fleksibilno ustrojen da možeš da biraš!..Isto tako ti služi da možeš razaznati stvari..ograničenja percepcije su takva da te se ne optereti..da uživaš i koristiš je vrlo gipko..Ti možeš dok ideš po svoju djevojku već u mašti sebe pripremiti i dobiti dodatne efekte ljepšeg života..No od pamtivjeka su uvidili mnogi nedostatke tih “mehanizama”i iskoristili ih i nabildali..izmislili..dodali..oduzeli..Od prvog groma možda kad bi neka ženka davno uplašeno gledala pa je neki nadretalac nagovorio da dođe kod njega u spilju pa ona zaštićena mu se naguzila..pa sutra se dosjetio da je laže možda da kad grmi da bi trebali vršiti obrede da nebi bili “kažnjeni”da bi on “guru spiljski”mogao je guzlat naredne sedmice (ovo samo figurativna priča za pučane koji jedino ovako razumiju jer su učeni bajkama)….I oda vremenom do danas izniklo svega..od izmišljenih pojmova..iluzije..inteligencije..svjesti..memorije..i svega..i to opet netko umjesto da je alat neki iskoristio u svoju svrhu…”guzenja u pećini uplašene preriske ljepotice”..I još se izmislili doslovni izrazi i stanja i na platforme svega još proizašle iz toga..koje nemaju veze s ničim..Sve je prefantastično i fleksibilno..a steriliziranje izmišljotinama..vodi upravo pobornicima “smrti”..a to su svi oni koji su izmislili ćživote poslje smrti..i koji pričaju o svjetu i pravilima poslje smrti mna viza konta ovog života…Kao “daj pizde za vrijeme ne grmljavine..jer “poslje”ti neču da se stiskaš uz mene kad bude grmilo”….a danas “moli..seeri.jedi..plaćaj..nemoj to tako jer to je sram”..itd…Ej zamisli..dva bića predodređena da imaju interakciju nesmetanu..oni moraju proći “čistilište”pa se izdegenerišu dotle i posumljaju u vlastitu “prirodu” i sreme tko zna od čega..pa vremenom gore tim “vrijednotama”a one su “kupovne”jer doslovce prolaziš kupovinu u interakciji..jer kupljen si ili ostavljen na stalaži..po etiketi..jer si roba..I onda na kraju ti kaže taj iz pećine…”Tkooo je vas licjemeri tomu naučio da divljate po pečinama?!”..pa moraju divljat jer si im ti blavore uzeo na prevaru “pleme”a otkrivio si nekog tamo “sakupljaća”da je razvratan dok ti guziš na račun laži..ni sam ne uživaš jer su ti podražaji izdegenerisani jer ne možeš lučiti drugačiju kemiju nego degeneričku..a zašto…´??..pa vrlo jednostavno..jer si degenerik

52. Toni Saler

listopad 31, 2011 kod 5:52 pm

ja sam imao to iskustvo..činjanica je kada se budiš vid ti se polako vraća – vidiš bljesak kao kroz tunel i prvo primijetiš samo jarke boje..a činjenica je da najmiliji zovu, prvo ne razumiješ a onda ih razumiješ i vidiš..ništa čudno, mozak se polako budi iz svog sna..

53. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 6:01 pm

Nacionalizam uglavnom kad se neka nacija smatra boljom od druge ili to vec je,ili vjera od vjere! Paralelno s tim ide postignuce pojedinca među hrvatima smatrat nacionalnim postignucem,meni je drago kad Ivica pokupi kristalni globus ali opet to je njegovo postignuce,ja sam ipak ponosniji na svoje stepenice jer sam ih sam izbetonirao,postavio elektricne instalacije u kuci,rastavio i popravio getribu na autu tj.ne tucem se po prsima zbog necijeg tuđeg uspjeha! Sorry na skretanju s teme:-)

54. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 6:02 pm

..”biološki mehanizam” i ništa više

55. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 6:07 pm

Haha Juju primjer je savršen 😀 piši knjigu ili blog!

56. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 6:09 pm

57. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 6:17 pm

Jos kad sakupe dovoljno bunike koju bi naravno popusio danas bi se u tebe vjerovalo kao proroka osnivača vjere u Boga Munju koji je sve stvorio
    🙂

58. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 6:21 pm

s tim da je vjerovatno u nekim plemenima..guru bila baka..a mužjaci se stiskali i bježali od groma..hohoho

59. Mila Firić Skejić

listopad 31, 2011 kod 6:40 pm

ajmo nekoga iz sabora testirat. ili kojeg tajkuna..ubit ga pa ga oživljavat pa nek nam priča….!!

60. Leteći Cvjetić

listopad 31, 2011 kod 6:45 pm

Zar niste tu istu vijest objavili pred kojih mjesec, dva? :S

61. Jahac Rumene Kadulje

listopad 31, 2011 kod 7:18 pm

Pa gdje bi bilo nego u glavi. Važna je činjenica gašenja vremena prostora i ostalih nama poznatih dimenzija. Čim se ugasi vrijeme, u trenu nastaje vječnost (koju mi pojmljujemo) i u tom smjeru treba tražiti i potvrdu raja odnosno pakla. Svijest koja se ugasi u mislima dobroga jest raj, a njega stvara misao, koja ostaje bez pojma o vremenu pa tako uživa vječnost, dok struge strane nečista savjest gasi se u mukama lošega pa se nakon gašenja muke nastavljaju u vječnosti (kad više nema protoka vremena) svijest ostaje zarobljena u paklu kojega također stvara mozak. Eto vrlo, vrlo realno i jednostavno objašnjenje postojanja onoga o čemu se oduvijek pitamo – egzistira li.
    Ostalo je sve kvantna fizika. Česdtica čiste misli se može pojaviti u prošlosti, našoj sadašnjosti ili nekoj budućnosti koju na koncu zovemo – duh, duhovi…
    ostalo na fejs stranici DUHOVI MEĐZU NAMA

62. Sinisa Milinovic

listopad 31, 2011 kod 7:28 pm

Električne aktivnosti u slepočnom režnju ( sa desne strane )

63. Ivan Stipišić

listopad 31, 2011 kod 7:34 pm

mislim da ova tema nema veze sa religijom niti “vjernicima”.ovo je cista znanost.bar bi trebala biti.samo neuki mogu s ovim mijesat religije i sl..naravno znanstvene dogme.

64. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 8:08 pm

Ima,prototip duse ili zivota nakon smrti je religijski proizvod! Stipisicu ti si napisao da je tjelo promjenjivo a mi uvijek isti! Sta je to ´mi´? Svijest? Nije ista. Mozak? Nije isti. Znaci kad rikne netko u 90.oj ta mozdana aktivnost ostaje,duša piski u pelene,senilna,vjeruje da ljudi nisu bili na mjescu itd.:-)
    To je vjecnost za nju jel?

65. Stanka Brljević

listopad 31, 2011 kod 8:16 pm

Svejedno, ma koliko to bio poziv “uvijek opravdane” racionalizacije i zadnjeg fragmenta iluzije o besmrtnosti, pitam se što imaju znanstvenici od toga da ljudima pokušavaju uskratiti nadu da smrt ipak nije kraj? što se time želi postići? Želite čovjeka svjesnog svoje prolaznosti ( definirajte mi kvalitetu takvog mentaliteta) ili sami sebi opravdavate (bez)smisao “under construction”? Imate li odgovor na vječno pitanje?…ili samo izmjeru onoga što se može mjeriti. Thanx, ali prvo mi odgovorite… što je svijest?

66. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 8:29 pm

Stanka…mozda zato da ljudi uzivaju u ovom zivotu,nikakve spoznaje ne ostavljaj za ´poslje´ kad bi nam prema vjerovanjima trebalo postat sve jasno!

67. Vukovic Dragutin

listopad 31, 2011 kod 8:40 pm

Znanstvene cinjenice i nepobitni dokazi koji proizlaze iz znanstveni experimenata i radova su samo JEDNA POLOVINA POSTOJANJA, druga polovina je nepoznato i tajanstveno.

68. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 8:40 pm

onda po tomu i obična misao i sam san je dokaz o bilo čemu što ti prepišeš nečemu..tako možeš bilo što prepisati ičemu.._____”Svijest koja se ugasi u mislima” __-što je ovo?…svjest? misao?..toliko široki pojmovi u riječima a u živo još “šire”…čime si ti svjestan sa svješću ili mislima?..to ko neki likovi u nama??.ili?.____”koja ostaje bez pojma o vremenu pa tako uživa vječnost”_____pazi ostaneš bez pojma vremena a percepciraš trajanje koje je vječno???? i stavljati “misao”prvo kruto a zatim ko da je osoba ili odvojena..pa ti misao percepciraš ili tu živu magmu sa svim uplivima svega…odvajanje te kao “misli”od nekog protoka van nje je glupost i suludo,misao nije komad izdvojen niti je to uopće “abecedno”slovo ili matematički broj..jer sve je povezano..tvoja percepcija ikakvog odnošenja ovisi o svemu..tako kad pričaš tako u bajkama o “misli”i njenom putu u čarobnu zemlju “Oz”pričaš bajke…A dobro i loše je pojam..određivanje nečega koliko je dobro i loše je stekovna ideologija..Ti kad ovo sad čitaš..ti automatski možeš čitati i isključiti se a nastaviš čitko čitati i to ne razumješ i u istom momentu misliš recimo na neki ugodni osjećaj ili neki događaj..iako čitaš ti misliš na nešto drugo nisi niti malo svjesan čitanja osim površinski jer misliš recimo na nešto drugo i usput primičeš stolicu ka kompjuteru i možda jedeš komad čokolade i sve utječe na tvoju magmu i sve radiš odjednom..nađimi tu “misao”?!_____”Čestica čiste misli se može pojaviti u prošlosti, našoj sadašnjosti ili nekoj budućnosti koju na koncu zovemo – duh, duhovi”…____Sad ti nije dovoljna misao nego bubaš napamet i “čestice”i formuliraš neku logiku koja nema veze s ničim…mjesto čestice možeš staviti i majoneza i na “koncu”..znači nekom tvom koncu to bubneš i nazoveš duhom??!!…Ništa nisi rekao mogu te samo oni koji ne razumiju ovo opravdati..recimo ovu maglušinu i prašinu koju si napisao kad ona kaže da netko “pljuca”po nekomu..recimo ja smatram tebe da pljucaš po zdravom razumu i po meni i da me praviš budalom..I još te čestice su “čiste”..jel ti to performans da mogu ovi odgojeni na bajkama da te bolje skuže…??!!
    I onda još prepišeš nekoj “kvantnoj fizici”kao ono vauu mjerodavno zvuči..I tek tako kažeš..eto dokaza!??..ma o čemu?..kako?..znaš kako? ..bubnuto napamet…A čak imaš i “smjer”gdje češ tražiti raj ili pakao..iako nema vremena i čudnih upliva…ti točno imaš smjer ka određenim kao točkama..i pozivaš se na “fiziku kvantnu”koja je izmišljena ko i ovo sa “svješću” i “podsvješću”..A “dolje”u fizici si rekao da prostor i vrijeme se “odnose i imaju uitjecaj jedno na drugo..i došao si sa tim pravilima “gore”do kvantne fizike koja sad kao naglo ruši i to i odvajaš holografijom kako ti prdne sad pojmove izmišljenog “vremena”kao linearnog čimbenika koji postoji kao sila ili entitet..

69. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 8:41 pm

…izmišljotina na izmišljotini..

70. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 8:53 pm

71. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 9:14 pm

no pošto je sistem nekih svera da skaču sa polja na polje ili sa laži na laž..onda konkretno ih treba pitati sitnicu po sitnicu..jer ona “sitnica”u startu nema smisla se osvrćati ili ići dalje ako je ne istinita ili prodavanje prašine..Recimo konkretno imamo temu ovde o efektima ljudi koji su “kao bili u smrti”..i tu se treba vrtiti za one koji neznaju što je to..a dalje..”gore”da mi pucaju ideologije od “razloga”…”savjesti” hahaha zamisli…”savjest”..one vjerske skupine gdje žena ne smje se rukovat sa muškarcem takvu ženu odgojenu kad bi se možda rukovala sa muškarcem bi “ugrizla savjest”a u mojim pogledima na to..to nije niti ljepa tradicija nego degenerisanje ljudske prirode jer i u mojoj kulturi ženama se zna i ljubiti ruka(i ovo je izdegenerisano) i to je meni nezamislivo….i sad on gore neku kemiju koja se u tebi javlja i nazove je “savjest”i još je demagoški kao omjerodavni kao ono “pazi kriv si ako se ona pojavi”..ma ti si kriv koji si to izdegenerisao..zato i jesu svi problemi..jer nekoga može ugristi i “savjest”jer je preživio a naučilo ga da mora da umre u čast boga..i on sad plače jer ga grize sintetičko stanje instaliranim dogmama proizašlo…radi ovakvih ne bajkopisaca..nego neznam kako da ih nazovem..jer onaj što se raznese bombom u ime te “savjesti”da mu se ne izazove takva savjest, njega nazivate teroristom..a nije on kriv..nego sustavi sterlni koji su ga odgojili..on nije terorista..I sad on meni gore u mentalnim sverama kaže___”dok struge strane nečista savjest gasi se u mukama lošega pa se nakon gašenja muke nastavljaju u vječnosti “___nevjerojatno…Znaš u čemu je problem..problem je u milijone romana..knjiga…nauka..filmova…povjesti i mnogih svera koje su iznikle iz “ničega”a donjele magme i magme svega od pogastava do prijateljstava naina veza pa do seksa…običaja..doktorata..i ostalih..produkata čije je sjeme ipak na temelju..izmišljotine

72. Jujuklip Xulumulungox

listopad 31, 2011 kod 9:21 pm

i još jedna stvar..postoji pravo govora…ali tako i postoji dućan gdje su namirnice a kojih je carina blindirala i ne mogu u distribuciju..kao “zar nevidiš namirnico da si na policama”…a konzumiranje namirnica i promet je u rukama ..diktatora…jer ovo je čista diktatura..ne ona ko mauce tung..nego intelektualna..no evo produkta male “greškice” diktatora a zove se internet i otvorena komunikacija..pa eto ja malo prokriumčario…”sa sela domaćih proizvoda bakine kuhinje”..hohoho

73. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 9:24 pm

Đžabe truda Juju! Vecina ih tu dodje,poseru komentar kao kokoš na sred dvorišta i odu ne osvrćući se…gledat big brother,pasmater reallity show! Zabrinjava me nacija di je BB najgledaniji a Nives Celzijus naj čitanija,cak joj Kiklopa dali za knjigu kao najprodavaniju! Jako zabrinjavajuce,barem meni!

74. Ivan Brozović

listopad 31, 2011 kod 9:35 pm

Dragutine….koja druga polovica,polovica cega i kako ti znas za tu drugu polovicu?

75. valentina

travanj 3, 2013 kod 11:32 am

smi mi ipak umiremo još uvek .

• Olja