Planete i mjeseci

Ispod površine Marsa otkrivena tri podzemna jezera

Do posljednjih otkrića znanstvenici su došli uz pomoć radarskog sustava MARSIS.

Foto: ESA / ATG MEDIALAB / DLR / FU BERLIN

U blizini južnog pola na Marsu otkrivena su tri nova podzemna jezera, a znanstvenici su potvrdili i postojanje četvrtog, čije je postojanje nagoviješteno još 2018. godine, prenosi BBC.

Tekuća voda je ključna za razvoj života, pa je ovo otkriće važno, posebice za sve one znanstvenike koji tragaju za mogućim oblicima života u našem Sunčevom sustavu. Problem je u tome što otkrivena jezera su ekstremno slana, a u takvoj sredini teško može preživjeti bilo koji poznati oblik života.

Prije nekoliko milijardi godina voda je, prema tvrdnjama znanstvenika, na Marsu formirala rijeke i površinska jezera, ali je planet od tad izgubio najveći dio atmosfere, pa voda danas ne može dugo ostati u tekućem stanju na površini.

Do posljednjih otkrića znanstvenici su došli uz pomoć radarskog sustava MARSIS.

MARSIS pripada Europskoj svemirskog agenciji, a koristi radarske pulseve kako bi otkrio što se nalazi ispod ledene površine Marsa. Iz toga razloga je bilo moguće otkriti vodu bez spuštanja bilo kakve opreme na Mars.

Znanstvenici tvrde da bi jezera, koja su prisutna najveći dio marsovske povijesti, mogla čuvati dokaze o oblicima života koji su na planetu mogli evoluirati dok je atmosfera bila gušća, klima blaža, a tekuća voda prisutna i na površini, slično kao na Zemlji.