Pratite nas

Iznad Antartika prije 430 000 godina eksplodirao je meteorit

Foto: Pixabay

Sitne čestice prikupljene s vrha planine na Antarktiku dokazi su da je meteorit širok više od 100 metara eksplodirao prije 430 000 godina i tako poslao vatrenu kuglu isparenog vanzemaljskog materijala na ledenu površinu.

Smatra se da se ovakve eksplozije javljaju češće kod pada meteora ili mnogo većih asteroida koji u zemlji ostavljaju kratere, poput onoga koji je uništio dinosaure prije 66 milijuna godina. Međutim, identificiranje ovakvih svemirskih stijena mnogo je teže jer u geološkim zapisima ostavljaju malo tragova, prenosi CNN.

Matthias van Ginneken, istraživač sa Sveučilišta u Kentu, prikupio je 17 tamnih čestica, manjih od jednog milimetra, nevidljivih golim okom, dok je bio u ekspediciji na planini Sor Rondan na istoku Antarktika, gdje se nalazi belgijska istraživačka stanica “Princess Elisabeth”.

“Prvo sam primijetio da neke od njih izgledaju kao da su se zalijepile, što bi se moralo dogoditi kad su čestice rastopljene. To bi značilo da je došlo do interakcije kad su čestice bile izložene visokoj temperaturi. Jedini razuman način da se to objasni je da se dogodio ogroman udar”, rekao je van Ginneken, vodeći autor studije koja je u srijedu objavljena u akademskom časopisu Science Advances.

Svemir

Tim japanskih i francuskih znanstvenika utvrdio je da je meteorit nekad bio lava, ali da se ohladio i pretvorio u krut objekt

Svemir

Događaj se uživo prenosio na YouTubeu

Svemir

Čini se da se tvrtka nije pridržavala pravila koje je odredila FFA, a istraga se ne odnosi samo na spomenutu eksploziju, već i na...

Svemir

Prema posljednjim proračunima astronoma, asteroid bi se trebao približiti Zemlji 2068. godine, a šansa da pogodi naš planet je 1 prema 150.000.