Wellness i prehrana

Jagode i kardiovaskularno zdravlje

Znanstvenici s britanskog Sveučilišta u Warwicku proučavali su blagotvorne učinke jagoda na kardiovaskularno zdravlje ljudi, osobito na to kako jagode mogu spriječiti razvoj bolesti srca i dijabetesa.

Profesor Paul Thornalley s Warwick Medical School vodi tim koji čine još Naila Rabbani, Guy Barker i David Rand. Oni su otkrili ekstrakte jagoda koji aktiviraju protein u našem tijelu pod nazivom Nrf2, a za koji se pokazalo da povećava antioksidativne i druge zaštitne funkcije. Ovaj protein djeluje na smanjenje razina masnoće i kolesterola u krvi, upravo onoga što može dovesti do kardiovaskularnih problema.

Još je ranije utvrđeno da jedenje jagoda nakon obroka pomaže protiv stvaranja glukoze u krvi i lipoproteina niske gustoće ili “lošeg” kolesterola, čime se smanjuje rizik od dijabetesa i bolesti srca, ali ovo je prvi put da se dokazalo da ekstrakti jagoda aktivno stimuliraju proteine ​​koji nam nude zaštitu protiv bolesti.

Profesor Thornalley objašnjava: „Otkrili smo mehanizme zbog kojih jagode povećavaju našu unutarnju obranu kako bi stanice, organi i krvne žile ostali zdravi te koji mogu smanjiti rizik od razvoja kardiovaskularnih problema poput bolesti srca i dijabetesa. Zato ne treba osjećati krivnju ako se jedu jagode sa šlagom … iako bih predložio više jagoda, a manje šlaga ili čak bez njega!
Tehnike skeniranja i matematičkog modeliranja koje su razvijene na Sveučilištu u Warwicku sada se mogu iskoristiti kako bi se utvrdile najbolje sorte jagoda, kako ih treba posluživati ili prerađivati te koliko jagoda treba jesti za optimalnu zdravstvenu korist.

1. Sanela Svedrović