Connect with us

Znanost

Foto: Pixabay

Zdravlje i Medicina

Jednodnevni post – Što će se dogoditi ako postite u razdoblju od 24 sata?

Post je dugogodišnji dio mnogih religijskih tradicija. Oblik posta koji je poznat kao povremeni post također je stekao popularnost kao sredstvo za mršavljenje.

Mnoge su studije ispitale prednosti i rizike jednodnevnog posta, uključujući kako utječe na gubitak kilograma.

U ovom ćemo članku razjasniti što se događa s tijelom tijekom posta, kao i što osoba može učiniti kako bi post bio sigurniji za zdravlje.

Bilo da osoba posti ili ne, tijelu je i dalje potrebna energija. Njegov primarni izvor energije je šećer zvan glukoza, koji obično dolazi od ugljikohidrata, uključujući žitarice, mliječne proizvode, voće, određeno povrće, grah, pa čak i slatkiše.

Jetra i mišići pohranjuju glukozu i otpuštaju je u krvotok kad god tijelo treba.

Međutim, tijekom posta, taj se postupak mijenja. Nakon oko 8 sati posta, jetra će upotrijebiti posljednju od svojih rezervi glukoze. U ovom trenutku tijelo ulazi u stanje zvano glukoneogeneza, što označava prijelaz tijela u post.

Studije su pokazale da glukoneogeneza povećava broj kalorija koje tijelo sagorijeva. Bez ugljikohidrata, tijelo stvara vlastitu glukozu koristeći uglavnom masnoću.

Na kraju, tijelu ponestane i tih izvora energije. Postni način tada postaje ozbiljniji način gladovanja.

U ovom trenutku, metabolizam osobe usporava, a njihovo tijelo počinje sagorijevati mišićno tkivo radi energije. Međutim, pravo gladovanje javlja se tek nakon nekoliko dana ili čak tjedana bez hrane.

Dakle, razdoblje posta od 24 sata općenito je sigurno, osim ako nisu prisutna druga zdravstvena stanja.

Može li post pospješiti mršavljenje?

Čini se da post može pomoći u mršavljenju. Međutim, studije jasno pokazuju da to nije slučaj za svih.

Popularni dijetalni planovi uključuju 12-satni ili 16-satni post, kao i post od 24 sata. Neke dijete od ljudi zahtijevaju da piju samo vodu tijekom posta, dok druge dopuštaju bilo koji napitak s nula kalorija.

Post nije nužno bolji od bilo koje druge metode mršavljenja, uključujući smanjenje dnevnog unosa kalorija za malu količinu.

U nedavnoj studiji, osobe s pretilošću koje su naizmjence postile tijekom 12 mjeseci izgubile su nešto više kilograma od onih koji su bili na dijeti na tradicionalniji način, ali rezultati nisu bili statistički značajni.

Čini se da granice posta imaju manje veze s njegovim fizičkim učincima nego s načinom na koji se uklapa u određeni stil života.

Na primjer, ista studija otkrila je da su ljudi koji su postili lakše odustajali od mršavljenja od onih koji su mršavili na tradicionalniji način, poput brojenja kalorija. Istraživači su zaključili da je post teže održati tijekom dužeg vremena.

Druga moguća briga je da se nakon posta krene puno jesti. Neki stručnjaci s postom slažu se da je lako poništiti uspjehe u mršavljenju prejedanjem nakon posta.

Dani posta mogu također ponuditi lažan osjećaj sigurnosti, što vodi ljude da zanemaruju pozitivne prehrambene navike u dane bez posta.

Ostali učinci posta

Osim što pomaže u mršavljenju, ne jesti na jedan dan može imati i druge zdravstvene koristi.

Istraživanja ukazuju da povremeno 24-satno izbjegavanje hrane može poboljšati zdravlje kardiovaskularnog sustava.

Neki dokazi iz istraživanja na životinjama pokazuju kako post može pomoći u borbi protiv određenih vrsta raka ili čak pomoći u očuvanju pamćenja.

Unos vode

Povećani unos vode može pomoći suzbijanju gladi.

Voda je potrebna za održavanje svakodnevnog zdravlja, bilo da osoba jede ili ne.

Preporučuje se piti osam čaša(oko 2 litre) vode svaki dan.

Osim ako to religiozno držanje ne zabranjuje, osoba može iskoristiti brzinu pijući puno vode kako bi pomogla u suzbijanju gladi.

Tijekom posta tokom 24 sata, neki ljudi konzumiraju druga pića poput čaja, crne kave ili zaslađenih napitaka bez kalorija.

Rizici

Iako je općenito sigurno, kod nekih ljudi provesti dan bez hrane može biti rizično, uključujući:

• osobe s dijabetesom

• osobe s poviješću poremećajima prehrane

• osobe koje koriste lijekove koje moraju uzimati s hranom

• djeca i adolescenti

• trudnice

Koji je najsigurniji način da se prekine post?

Prema Chelsey Ameru, registriranom dijetetskom nutricionisti, postoji nekoliko načina:

• Pijte vodu: ovo je posebno važno ako su je okolnosti spriječile tijekom posta.

• Pojedite mali obrok: Jedenje velikog obroka odmah nakon posta može narušiti probavni sustav.

• Temeljito žvakati hranu: žvakati svaki zalogaj najmanje 30 puta.

• Jedite kuhanu hranu: potražite hranu koju je lakše probaviti, poput kuhanog povrća umjesto sirove.

• Izbjegavajte eksperimentiranje: Isprobavanje nove hrane nakon posta može vam otežati probavu.

Nastavi čitati
Advertisement
Možda vas zanima...

Više u Zdravlje i Medicina

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh