Komercijalni avioni nisu poznati po naprednoj tehnologiji, s obzirom na to da su ostali isti desetljećima. Međutim, novi dizajn privlači pažnju, posebice jer je cilj avioindustrije smanjiti emisiju ugljika i potrošnju goriva.
Novi koncept aviona nedavno je predstavila tvrtka SE Aeronautics, a njihov pristup dizajnu je neobičan jer avion ima tri para krila, dvostruka repna krilca i dva stražnja motora.
Riječ je o prototipu SE200, avionu koji može prevesti 264 putnika, a koji će trošiti 70 posto manje goriva od drugih aviona slične veličine. Avion može prijeći oko 16.900 km, a brzina koju će postizati iznosit će nešto više od 1,100 km/h, što je više u odnosu na brzinu aviona iz iste klase. Dodatni par krila pruža avionu veći uzlet, što rezultira kraćim uzlijetanjem i slijetanjem. To će ovom avionu omogućiti korištenje malih zračnih luka, piše Interesting Engineering.
Uz to, SE200 neće skladištiti gorivo u krilima, zbog čega su se dizajneri mogli fokusirati na tanji i aerodinamičniji dizajn. U ovoj slučaju, gorivo će se nalaziti u spremniku iznad trupa. Prototip ima integriranu monokoknu strukturu iz jednog dijela koja će biti čvršća i sigurnija od postojeće koja se raspada u slučaju nesreće jer se sastoji od dijelova.
Iz tvrtke SE Aeronautics navode da će korištenje kompozitnih materijala učiniti ovaj avion jednim od najštedljivijih ikad, a vijek trajanja iznosit će 50 godina.
“Također, bit ćemo u mogućnosti proizvesti ovaj avion za manje od polovice vremena koje je inače potrebno za proizvodnju klasičnog aviona te kategorije”, nadodali su iz tvrtke, a izvršni direktor Tyler Mathews rekao je da će koncept unijeti revoluciju u avioindustriju.
Tijekom prošle godine svijetu je predstavljeno nekoliko različitih koncepata aviona usmjerenih na ekonomičnost. Primjerice, Flying-V koji je razvijen da bude štedljiv, a u svoja krila može smjestiti 314 putnika, prtljagu i spremnike za gorivo.