Astrofizika

Kako je svemir mogao nastati ni iz čega?

Ništa nije besplatno, kaže nam narodna mudrost, međutim, na prvi pogled čini se da ova tvrdnja ne stoji kada govorimo u kozmičkim razmjerima.

Naime, mnogi fizičari danas smatraju da je svemir nastao ni iz čega, u velikom prasku, što pak znači da se ništa na neki način pretvorilo u nešto. Kako je to moguće? Zanimljiv i popularan odgovor na ovo pitanje daje video film objavljen u New Scientistu (pogledajte dolje).

Poznati svemir ima promjer od oko 93 milijarde svjetlosnih godina. Ispunjen je materijom mase od oko 10 na 54 kg (broj u kojem iza jedinice na početku slijede 54 nule). Ipak, fizičari smatraju da je nastao iz ništavila u velikom prasku prije nekih 14 milijardi godina. Kako se to dogodilo, vjerojatno je jedno od temeljnih pitanja znanosti. Dakle, kako ni iz čega može nastati nešto?

Sve počinje entropijom koja je zapravo samo znanstveni naziv za nered. Ništa nije toliko bez reda kao ništavilo. Ništa možete miješati, mućkati i razmještati i opet ćete dobiti ništa. S druge strane, nešto je uvijek uređeno. Ne možete izokrenuti atom, a da ipak ostane atom. Dakle, ništa ima veću entropiju od nečega, a ukupna entropija se nikada ne smanjuje. Iz toga proizlazi da se ništa nikada ne može pretvoriti u nešto. Međutim, čini se da u ovoj ideji postoji kvaka. Naime, jedan oblik Heisenbergova principa neodređenosti kaže da sustav nikada ne može imati energiju koja je točno jednaka nuli. A budući da su energija i masa ekvivalentne, ništavilo nikada nije tako prazno kako se nama može činiti.

Kada bismo iz svemira na neki način uklonili svu materiju, u njemu bi čestice i dalje nastajale ni iz čega i nestajale zahvaljujući temeljnoj nasumičnosti kvantne mehanike. No kako iz nasumično stvorenih čestica razbacanih unaokolo nastaje cijeli svemir koji potom traje milijardama godina?

Drugi dio principa neodređenosti kaže da fizikalna tijela mogu zamijeniti energiju s vremenom i obratno. Primjerice, ni iz čega može nastati nešto s velikom energijom, no u tom će slučaju trajati vrlo kratko. S druge strane, nešto može trajati vrlo dugo, ali s malom energijom. Fizičari tvrde da je ukupna energija svemira gotovo jednaka nuli. Kako to? Zbog gravitacije! Gravitacija je jedina sila koja uvijek samo privlači, a to pak znači da je ona negativna energija koja se poništava s energijom širenja svemira. Ova činjenica da je ukupna energija svemira vrlo blizu nule omogućuje mu da opstane jako dugo.

No to još uvijek ne objašnjava kako je neki maleni proizvod kvantne mehanike postao toliko velik. Za to nam je potrebna tzv. inflacija koja je prema kozmolozima izazvala ekspanziju ranog svemira. Promatranja udaljenih galaksija i pozadinskog mikrovalnog zračenja (svojevrsne jeke velikog praska) potvrđuju da se inflacija uistinu dogodila, međutim, što ju je izazvalo još uvijek nije jasno.

Na kraju krajeva, bez obzira na to kako je svemir postao tako velik kakav jest, iz zakona fizike proizlazi da se sva njegova energija i materija svode na nulu. Drugim riječima, svemir je u cjelini samo neobična forma ništavila. Iz te perspektive, pitanje kako smo ni iz čega dobili nešto zapravo više i nema smisla. Nešto i ništa u suštini mogu biti jedno te isto, prenosi tportal.

svemir, kako je nastao svemir, nastanak svemira, postanak svemira, koliki je svemir

1. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 5:04 pm

pa tako što je svemir u biti NIŠTA.ili preciznije,samo kvalitativno drugačija sredina NIČEGA.

2. Žarko Divković

rujan 30, 2011 kod 5:05 pm

IZ NICEGA

3. Ivan Marić

rujan 30, 2011 kod 5:07 pm

nas svemir je nastao sudarom 2 paralelna svemira.

• NU

prosinac 7, 2011 kod 3:36 pm

Nek, a niti dokaz nemamo da postoje paralerni svemiri

4. Majstor Fantać

rujan 30, 2011 kod 5:07 pm

Ja imam teoriju, da je prije “naseg” svemira postojao drugi koji se takodjer sirio do neke granice kada je eksplodirao (kao balon kad ga prenapuses pa pukne) i naravno oslobodio nezamislivu kolicinu energije, te je nastao nas svemir.. Al to je samo teorija..

5. Misel Percan

rujan 30, 2011 kod 5:07 pm

Tko kaže da uopće postojimo? Možemo samo znati da ništa ne znamo.

6. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 5:09 pm

sve je jako jednostavno,samo su nas učitelji zaglupljivali suludi,danas nevažećim) teorijama

7. Marko Milinković

rujan 30, 2011 kod 5:09 pm

ma sve su to krivi UFO i ameri

8. Kristijan Kiralj

rujan 30, 2011 kod 5:09 pm

A mozda “mali zeleni” uzgajaju nas xD

9. Mario Z Bregov

rujan 30, 2011 kod 5:11 pm

nije mogo

10. Vlado Šljivančanin

rujan 30, 2011 kod 5:11 pm

“On je nebesa i Zemlju iz nichega stvorio” (Al-An´am,101)

srpanj 26, 2015 kod 3:39 am

A ko je njega stvorio otkud on(bog Allah) postoji oduvjek jelde a to je nemoguce!.

11. Matija Nemet

rujan 30, 2011 kod 5:14 pm

Nedavno raspravljao o tome što je zapravo nula – došli smo do slićnih zakljućaka. U svakom slućaju filozofski inspirativan text. U osnovi ako netko misli da je ništavan to je zato što je izrazito moćan. Filozovska opredjeljenja starih grka. Mudrost koja se vjećito provlaći koliko god mi željeli biti inovatori mi to zapravo nismo, nismo izumitelji već otkrivaći (N.Tesla – inaće tesla na slovenskom znaći budala – ili jedan ili nula).

12. Vlado Šljivančanin

rujan 30, 2011 kod 5:15 pm

“Mi smo nebo moci Svojoj sazidali,i Mi smo,uistinu,oni koji ga shire.”(Az-Ziriyat,47)

srpanj 29, 2015 kod 1:22 pm

Kakve vjerske budalastine Vlado Sljivancanin ko to mi zar ih ima vise bogova a nema u stvarnosti nijednog dokazanog.

13. Mario Juric

rujan 30, 2011 kod 5:15 pm

ovo je totalna glupost ,, postoje KNJIGE u kojima je opisan postanak svijeta jedna od tih je Biblija, zašto onda tražit besmislene odgovore. :::: moje mišljenje::::

prosinac 14, 2011 kod 11:24 am

Pa je …sve je Bog stvorijo…samo ko je Njega stvorio…misterija…Moje misljenje : kompletan svemir je samo jedan atom u nekom svemiru koji je takodje jedan atom nekog atoma ..itd ..itd…usporedjujem nasu velicinu ili bolje reci manjinu , a sve je to deo necega sto zivi negde u nekom svemiru…to je samo jedan krug ( nula ) nema kraja ,nema pocetka…sve je ostalo filozofija…pozzz

14. Krešimir Šantić

rujan 30, 2011 kod 5:16 pm

gdje je uopće svemir …. !?

15. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 5:18 pm

Svemir nije nastao sam od sebe (ako tumacimo s vjerske strane, u ISlamu). Jedino je Bog sam sebe stvorio prije vremena, On je stvorio svemir ali i On kaže da je On stvorio svemir iz ničega “On je nebesa i Zemlju iz nicega stvorio! ” (Al-An´am, 101) (Kur´an), tako da u ovom slucaju Islam i nauka dolaze na isto, samo drugačije rečeno

16. Vlado Šljivančanin

rujan 30, 2011 kod 5:22 pm

“Zar neznaju nevjernici da su nebesa i Zemlja bili jedna cjelina,pa smo ih Mi raskomadali,i da Mi od vode sve zivo stvaramo?I zar nece vjerovati?” (Al-Anbiya´,30)

17. Željko Martić

rujan 30, 2011 kod 5:22 pm

Petre, sto god ti kazu uzmi sa rezervom.

18. Goran Plazanić

rujan 30, 2011 kod 5:24 pm

vjernici možda i jesu jadnici, al ti si takva seljačina da je to i u svemirskim pojmovima strašno.. a i nepismen si. da, i seljačina si, ako to nisam dovoljno naglasio. primitivčino polupismena.

19. Mario Juric

rujan 30, 2011 kod 5:25 pm

jbg,,,, već prešlo u ono standardno prepucavanje i preseravanje, najbolje držat neka mišljenja za sebe

20. Jadranka Hrstić

rujan 30, 2011 kod 5:25 pm

Matija,malo na satove hrvatskog u osnovnu skolu,da naučis gdje se pise č,a gdje ć.ne bi bilo lose,po tebe…

21. Dinela Telalovic

rujan 30, 2011 kod 5:25 pm

Ma mi ljudi smo smijesni.. nismo sposobni rijesiti situaciju na planeti Zemlji a rjesavali bismo pitanja svemira. Mislim divno je to, trebamo proucavati i istrazivati sto da ne.. Ali pod okrilje nauke strpati ovakav tekst i onakav link – prilicnije bi se uklopio u lektire djecije fantazije.

22. Mario Miskulin

rujan 30, 2011 kod 5:27 pm

ne postoji ništa u kvantnoj fizici

23. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 5:27 pm

Vlado ! moram da ti čestitam na nivou svijesti !!!

24. Dinela Telalovic

Kur´an 🙂

25. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 5:29 pm

Petre ! za tebe je najbolje da tražiš utjehu u piću !!!

26. Ivana Audrey

rujan 30, 2011 kod 5:29 pm

petre,ne mogu vjerovati koliko prostacis. srami se. biblija,kuran nisu gluposti.procitaj malo pa onda sudi. :

27. Emin Alagic

rujan 30, 2011 kod 5:31 pm

Zivotna misterija!

28. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 5:33 pm

Mario ! sve te knjige objavljene tako davno, govore isto, a objavljene su nepismenim ljudima ! Savremena nauka tek polako kaska za za faktima objavljenim tako davno !

rujan 30, 2011 kod 5:34 pm

Ivana, nisu gluposti nego beletristika, epovi, romani, lirika, sa izuzetno malo povijesnih činjenica.

30. Dinela Telalovic

rujan 30, 2011 kod 5:38 pm

Jesi li upucen Dino koje su to povijesne cinjenice?

31. Ivana Audrey

rujan 30, 2011 kod 5:39 pm

nisam ni rekla da su gluposti. barem za mene nisu gluposti.

32. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 5:40 pm

Dino, to je loša i dosadna literatura, al što moš iz pustare očekivati — Silmarilion šije priče sve tri židovske religije za jedno 10 kopalja… al nije to bitno – kak je nastao svemir(?), pa netko je uključio holodek.

rujan 30, 2011 kod 5:41 pm

Naravno, povijesna osoba je, recimo, faraon Ramzes 2. Osoba za koju nemamo povijesnih dokaza je, recimo Mojsije. Da ostanemo u istom periodu.

34. Tihana Marija T

rujan 30, 2011 kod 5:43 pm

,,,,poštovani,,,kada bi Vam neko rekao da smo mi ljudska bića, najrazvijenija bića na zemlji,,jer posjedujemo svijest ,, zapravo svemir u malom,,,odnosno naša stanica u tijelu je preslika svemira,,odnosno kako “gore” tako i ” dolje”,,odnosno Božansko djelo koje se ne stvara preko noći,,već dugotrajno se oblikuje i stvara u svakoj svojoj savršenosti,,kakvu samo ima Bog,,pa kako ga got ko nazivao i na koji naćin mu se klanjao,,On,,je jedan jedini,,,,,

35. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 5:43 pm

isus, arhanđeo gabrijel—

36. Dinela Telalovic

rujan 30, 2011 kod 5:47 pm

Moj sin ima 7 godina i zna toliko 🙂 Moras prvo procitati nesto a onda voditi raspravu o tome. Sve sto je zasnovano na predrasudama ne pije vode.. Dalje: bitke, mjesta, opisi ciklusa trudnoce, zivotinjskog svijeta, povijesnih osoba a ima ih vise, stvaranja Svemira, heliocentricni sistem, i mali milijun velikih nama jos uvijek nedokucivih stvari… su opisani u vjerskim knjigama.

37. Damir Molnar

rujan 30, 2011 kod 5:49 pm

Poučen jučerašnjom “raspravom” suzdržat ću se od komentara (iako me prsti svrbe…). 🙂

38. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 5:52 pm

Bibliju nisam čitao, ali odprilike znam njen sadržaj jer smo obrađivali Bibliju na Islamskoj vjeronauci, ali što se tiče Kur´ana, on je objevljen prije 1400 godina, svi dobro znamo kako su ljudi tada živjeli, a tamo se spominju stvari koje nauka još nije istražila. A @Petar , za tebe ne mogu izabrati riječi da opišem tvoju glupost, glup si toliko da tvoja glupost seže do šestog neba i po´ , jer do 7. nemožeš doći.POnavljam, nisam čitao Bibliju, ali u Kur´anu Bog kaže da nije stvorio čovjeka da bude njegova “slika i prilika” , nije nas stvorio sa svime zapisanim, nismo programirani, On nas upućuje da istražujemo, da se bavimo matematikom, fizikom, astronomijom, i svim drugim naukama, jer zbog toga nam je (On) dao mozak, da ga koristimo, i stvorio (On) nas je kao griješnike da Bi nam oprostio. A da se držim teme, t.j. članka o nastanku svemira, samo kažem: Bog je stvorio vrijeme i svemir! Sveor od ničeg, a vrijeme da se svi služe njime.

prosinac 14, 2011 kod 11:41 am

Ma nema Boga…izmislila ga sirotinja pre par hiljada godina da bi mogla da jede i pije na guzove (muftakis ) pa kada su unazad 1500 godina videle vlastele , bogate protuve da je narod naivan, sazidase hramove pa dovukose naivce da daju priloge…zato su Vatikan,Carigrad,Jerusalim Sveta gora ..itd bogatiji od ostatka sveta…dok sirotinja umire ,i moli se Bogu , oni se kupaju u zlatu i novcu , a o razvratnosti i da nepricamo…Ako je to Bozije delo i netreba mi takav Bog …vise verujem u Teslu, Anstajna, Pupina i sve ostale naucnike koji su i dokazali neke teze,a crkva mi jos nije pokazala Boga…pozzz

srpanj 29, 2015 kod 1:31 pm

Tako je pejo svaka cast dizem ti kapu nikakav bog nije niti ce ikad icim biti dokazan bilo kojom metodom.

rujan 30, 2011 kod 5:55 pm

Dinela, nije ti jasno, jelda? Vjerske knjige su pisane često i sa odmakom od nekoliko stotina godina. Konkretno, u povijesnim izvorima ne postoje Noa, Abraham, Mojsije, David, Isus, ne kažem da nisu postojali, samo da ne postoje povijesni izvori. A to znači da ih nema u kronikama koje datiraju iz tih vremena.

40. Vehid Gogo Velic

rujan 30, 2011 kod 5:57 pm

%

41. Muamer Žužo

rujan 30, 2011 kod 5:57 pm

“U početku biješe riječ.” “On (Bog) samo kaže: ´Budi´; i ono bude.”

rujan 1, 2015 kod 12:51 am

Bog ko neki veliki carobnjak sa carobnim stapicem samo kaze budi i ono bude haha.

42. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 5:58 pm

@Dino , Kur´an je pisan 23 godine 🙂

43. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 5:59 pm

dino alberini,ti si punoglavac:) kako ne postoje,prika?

rujan 30, 2011 kod 6:00 pm

Na slici je usporedba veličine Jupitera i Zemlje. U odnosu na Sunce, oni su beznačajni. A Sunce je beznačajno malo u odnosu na neku veću zvijezdu. Shvatite, u svemiru ne značimo ništa. S Biblijom ili bez nje, svejedno. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Jupiter_Earth_Comparison.png

45. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:01 pm

a,dino?

46. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:01 pm

znaš li,na primjer,što je ´´zid plača´´ u izraelu?

47. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 6:02 pm

ko jos vjeruje u bajke?

48. Dinela Telalovic

Samo to si zelio reci? Izvini, nisam skontala 😀

49. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:03 pm

i kako možeš lupetati da ne postoje pisani tragovi o isusu?a kalendar koji ti danas koristiš počinje sa danom Njegovog rođenja?

50. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 6:03 pm

Zanimljiv tekst kojeg sam pročitao(progutao) u jednom dahu, i vaše komentare, mogu reć i da najveći umovi čovječanstva padaju na ovome, logika bez logike, nit bibliju nit znanost i big bang ni sve ponuđene opcije možeš uzet zdravo za gotovo, al pitanje je nadasve krajnje moguće, dakle posljednje moguće šta možeš pitat, bilo koji odgovor koji je dosad ponuđen nije dosljedan, potpun, u svakom se nalazi mala rupa, propust, nedavno su me zezali na drugom forumu baš u ovom stilu kako iz ničeg moze nastat nešto, pa dobro zezu sam prihvatio, al sam raspravljao kasnije sa jednim likom kako ovde već netko spomenu o važnosti nule icjeloj filozofiji ovako kompleksnog i krajnjeg pitanja, na kraju svi traže odgovor pa i najveći znanstvenici, mogao bih napisat cili znanstveni rad o ovome al neću zadržat ću za sebe i podjelit sa meni bitnim ljudima, zbog čega, zbog komentara koji ne priliče ovdje i zbog ljudi koji traže odgovore i kad ih ne dobiju pokažu svu ljudsku nekulturu i izrazito nisku razinu tolerancije

51. Tijana Filipović

rujan 30, 2011 kod 6:05 pm

volim svemir 😀 by u prolazu :))

52. Adriano Lampalov

rujan 30, 2011 kod 6:06 pm

Odo ja na pivo 🙂

53. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:07 pm

i kakve kronike ti tražiš,ako se zna da je biblija jedina bilježila ljude i događaje tog vremena? ti očekuješ da je index pisao o tome u ono vrijeme?

54. Dragan Kukić

rujan 30, 2011 kod 6:09 pm

hehe kad pročitate ono što je skriveno u vatikanu onda možete komentirat bilo što, do tad sam ja u pravu. btw…zabrijali ste i skrenuli sa teme…energija je sve prisutna, pa i ništa samim tim što je ništa ima energiju ili…je tesla nula kako kažu slovenci hahaha 😛

55. Marin Šantić

rujan 30, 2011 kod 6:09 pm

Svemir je mogao nastati iz nicega,lijepo!!

56. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:09 pm

a sad malo o islamu.arapi su bili KATOLICI do 5 stoljeća poslije Krista.

57. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:10 pm

od katolika su uzeli osnove i muhammed je osnovao na tim temeljima ISLAM

• Murat

kolovoz 24, 2015 kod 11:19 am

Kad već uživaš u takvim špekulamtima (poput toga propalog jezuite) preporučujem ti Jovana Deretića, ima ga na youtube koliko hoćeš. Nadam se da ćeš uz njega shvatit koliko je komično (i tragično) biti budala sa uvjerenjem.

58. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 6:10 pm

svemir pociva na frekvencijama,vibracijama.to je pocetak.od finijih elemenata do grubih.to je sistem.al to ipak nije znanstveno.puno lakse je reci Bing bang.da .puklo je,jednostavno.

59. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:11 pm

@Dino , On (Bog) da nas je htio stvoriti na Jupiteru, stvorio (On) Bi nas, ali ne, On je odabrao Zemlju jer je najljepša u našem s. sistemu. Ja jesam vjernik ali također i vjerujem da nismo sami u svemiru, u to vjerujem vođen pitanjem Meleka/ anđela koje su postavili Bogu : ” ´Zar ćeš na njoj postaviti onoga ko će na njoj nered činiti i krv prolijevati?! A mi Te slavimo, zahvaljujući Ti, i, kako Tebi dolikuje, veličamo!´ On odgovori: ´Ja znam ono što ne znate vi!´ “

60. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:11 pm

ABRAHAM je utemeljitelj vjere i muslimana i katolika i židova.

61. Joža Veli

to su 3 bratske religije

62. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:12 pm

isti bog,isti utemeljitelj,isti svetci – a razlike zanemarive.

63. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:13 pm

abraham = ibrahim

64. Joža Veli

mojsdije= musaa

65. Joža Veli

adam=adem

66. Joža Veli

Isus= Issa

67. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 6:19 pm

tj.Big bang..e to je vec nesto .)

68. Vehid Gogo Velic

rujan 30, 2011 kod 6:20 pm

drago mi je sto islam ima argumente i cinjenice na svaku nedoumicu sto se stvori.dok nauka nemoze da nekad dokaze ni ono sto su otkrili kako treba.
    da sam pobozan…nisam,al mogau da vidim sto je logicno i sto nije.a logoka je sasvim dovoljna da bi covjek vjerovao u Boga.

69. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:24 pm

Joža oprosti, ali ne bih rek´o. Islam se samo nastavio širit i najviše se širio u doba Muhameda a.s. i poslije njeg, jer je on poljednji Božiji polsanik na Zemlji. Bog mu je ostavio t.j. rekao/ napisao u Kur´anu ono čime će se služiti cijlo čovječantvo dok postoji. A čovjek nije nevjernik ako je druge vjere, jer i on na kraju krajeva vjeruje u Boga, samo oni koji nevjeruju ni ušta su nevjernici, ali ja, iskreno više ne znam u šta katolici vjeruju, za Jevreje me i ne interesuje, jer su kontra mojih uvjerenja, i ako su nastali iz loze muslimana, jer kršćani vjeruju i u Oca i u sina i u svetog duha, koji je u stvari otac, a u islamu je on Allah, zapravo i nije otac jer je On svemoguć i on je kroz Mejremine/ Marijine uši učinio da ona zatrudni,… ostatak svi znaju. Samo mi nemamo svece, kod nas je samo On svet, samo se Njemu molimo i od Njega oprost tražimo. Tako da, molim te ne mješaj te stvari

70. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:27 pm

eldar,onda ti ne poznaješ povijest islama.

71. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:29 pm

poznajem, poznajem

72. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:30 pm

Bog (Allah) je bio uvjek prisutan

73. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:32 pm

govorimo o islamu ili o allahu?

74. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:33 pm

nabroji mi anđele u islamu,eldare?

75. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:34 pm

o islamu, ali sve sto se tiče Islama povezano je sa Allahom,kao i sve ostalo, jer je On taj koji sve stvara i rastvara

76. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:38 pm

eldar,islam postoji tek od 5 stoljeća NAKON KRISTA….

77. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:38 pm

Džibril, Munki i Nekir, Melek smrti (Azrail), Israfil, Mikail , Kiramen Katibin

78. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 6:39 pm

“…arapi su bili KATOLICI do 5 stoljeća poslije Krista.”
    Joža, definraj molim precizno što podrazumijevaš pod pojmom “katolik”?

79. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 6:43 pm

Molim te, Muslimana je uvjek bilo, samo šro je bilo i onih koji izdaju i vode se nekim drugim putem. Ali objavom Kur´ana Islam je učvršćen i super precizno definiran. Tu sve stoji kako i šta se treba činiti, to je poduka za sve. Prijašnje knjige su “upropastili” da ne kažem drugačije, jer su okretali sadržaj svojevoljno, a Allah je spustio Kur´an da ga muslimani od tad pa na dalje imaju za sebe. Tako, ne uči me mojoj vjeri.

• Dominik Domitrek

prosinac 7, 2011 kod 3:47 pm

Joj di se vi nađete razgovarat o tim glupostima. Ako niste primjetili mi smo na stranici ZNANOST.COM, zato stavljajte pametnije komentare, a ne alaha, đuđu muđu i super duper anđele..

80. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 6:43 pm

btw, islam je nastao u sedmom, a ne šestom stoljeću.

81. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 6:44 pm

ma nije,vjeruj mi,nastao je u 5:)

rujan 30, 2011 kod 6:46 pm

Joža, malo se opismeni glede povijesti i datiranja artefakata.

83. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 6:46 pm

Nisu bili katolici već IDOLOPOKLONICI ! klanjali su se kipovima koje su sami pravili !

84. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 6:47 pm

oni koji su tada bili katolici, to su i ostali, većinom !!!

85. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 6:48 pm

dok muslimani nikad nisu izokretali sadržaj svoje knjige? moš mislit… svijetli i suvremeni primjer su retardirani talibani, a pri samom početku islama haradžiti…

86. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 6:49 pm

al jebeš sve ovo, idem na rakiju i pivo, a kome vjera brani – tko mu kriv :p

87. Željko Hadnađ Vidaković

rujan 30, 2011 kod 6:54 pm

Svemir nije nastao iz ničega… U početku bijaše riječ, znači postojao je Jahve…. Točno određeni poredak postoji u svemiru, a ne kaos…. Da li su švicarski znanstvenici mogli da imitiraju i stvore VELIKI PRASAK… Nisu sposobni za tako nešto niti će moći… Ali naravno svatko može da misli i drugačije…

rujan 30, 2011 kod 6:55 pm

Klanjati se kipu ili knjizi, kakva je razlika?

rujan 30, 2011 kod 6:58 pm

Željko, zašto bi ti vjerovali. Zašto tebi a ne nekom bušmanu iz Kalaharija?

90. Dinko Odak

rujan 30, 2011 kod 6:58 pm

Joža, eto za rastanak – kratko i slatko: http://hrvatska-povijest.com/smf/aktualne-teme/islam-i-islamizam/

91. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 6:59 pm

ništa i ništa daju nešto, je da je to ništa ali je ipak nešto….tj. minus i minus daju plus…

92. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 7:01 pm

dino alberini,što kažu tvoje kronike?:)

93. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 7:04 pm

Odače :9 to su samo pogrešna tumačenja, a ne okretanje sadržaja! Administratore/i oprostite zbog ove rasprave 🙂

94. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 7:04 pm

da,pa i logicno je da iz nicega nastaje “nesto”..iako to bio cijeli Svemir i sav zivot u njemu. ma skroz logicno.

95. Joža Veli

rujan 30, 2011 kod 7:06 pm

kakve su boje elektroni,protini i neutroni?:)

96. Marin Šantić

rujan 30, 2011 kod 7:08 pm

Tolko laprdate a tolko ste NEbitni:-)

97. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 7:11 pm

prije zvuka, prije svjetlosti, prije materije i antimaterije, prvo se počelo sa “vremenom” ( iako ima puno teorija da se vrijeme “razvilo mnogo kasnije” nakon zvuka, svjetolosti, itd. i to je prva pogrešna “znanstvena teorija” , i svaka daljnja kalkulacija se zasniva na toj “formuli”, tako da ništa od toga.. ). E sada..kada će ljudi znati računati vrijeme, doći će do odgovora. Samo je pitanje da li će ljudi ikada dostići tu “stepenicu evolucije” i da li će ikada moći izračunati vrijeme… tako da se u današnje vrijeme ne treba previše zamarati kako je nastao svemir jer su ljudi još “pretupavi” za taj odogovor. Neki vjeruju u veliki prasak, neki u starca sa bradom koji je pucnuo prstima i tako je sve nastalo… a obje teorije su krive….za sad….

98. Tomislav Dujmić

rujan 30, 2011 kod 7:12 pm

E to znači da je u ničemu netko jako žurio tako da je sam sebe prestigo i poduplo se, a onda ostali kojih nije bilo su učinili isto i tako je nastalo vrijeme, razlika u brzini između nekoga i onog drugog nekog, a kad dođu ostali eto haosa u ničemu…

rujan 30, 2011 kod 7:12 pm

Joža, kronike nisu moje i ne kažu ništa o protagonistima biblijskih priča. O bojama proguglaj, stvar je prilično jednostavna.

100. Tomislav Dujmić

rujan 30, 2011 kod 7:16 pm

Pa jasna stvar da naša fizika živi stoljećima na glupoj brzini svjetlosti lol, koja već malo izvan atmosfere zemlje počinje izgledati smješno, koja je brzina svjetlosti koju guta crna rupa, da li i tu vrijedi ista shema, koliko je brza svjetlost na g veće od 9,81…čak ni brzine elektrona u atomima u takvim ouvjetima su nam nepoznate a mi tumačimo postanak svemira, kad bi sve bilo tako jednostavno djeca bi od lego kockica slagala svemirske brodove koji bi putovali svim dimenzijama bez da se pomaknu s mjesta….svemir bi stvarno bio glupo mjesto kad bi mi bili najinteligentnija vrsta

101. Marin Šantić

rujan 30, 2011 kod 7:16 pm

Prestanite zamarati svoje suplje glavice,nije ni bitno kako je sve nastalo!!
    Bitno da je nastalo!!!
    I bitno je da covjek uziva u svakom trenutku svoga postojanja i da dise punim plucima,ajde uzivat:-)!!!

102. Tomislav Dujmić

rujan 30, 2011 kod 7:19 pm

Astronomi proučavaju postanke zvijezda temeljem njihovih slika koje su prošle kroz milijardu transformacija dok dođu do nas a da ne spominjemo da su im teorije na razini proučavanja sudara zrnace pijeska u pješćanom satu, a ta zrnca nisu čak ni obilježili, a kad završe s obilježavanjem od poslijedice trenja nastalo je još brdo novih zrnaca…pretakanje iz šupljeg u prazno

103. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 7:20 pm

a zasto bi bio starac sa bradom ? i zasto bi pucnuo prstima? nije li to povrsno(posprdno) razmisljanje? zasto pravit bajku od takvih stvari ako to i nije tako jednostavno.bajka je da je iz nicega nastao Svemir.i vrijeme je pokretac.vrijeme upravlja sa stvaranhjem i unistenjem.sto je stvoreno bit ce i unisteno. takve se stvari gledaju znanstvenim putem a ne religijskim>

104. Tomislav Dujmić

rujan 30, 2011 kod 7:21 pm

Tek kad prva sonda dođe na prvi planet susjednog sustava onda smo napravili prvi korak prema uvidu u neznanje

rujan 30, 2011 kod 7:24 pm

Ivane, vrijeme postoji samo sa prostorom. To što mi ne možemo pojmiti postojanje izvan vremena i prostora, ne znači da ga ne možemo definirati, izračunati i u konačnici izmjeriti.

106. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 7:26 pm

ivane nije riječ o takvom “vremenu”…ljudi osjećaju protok vremena preko sekundi, minuta, sata,mjeseci, godina, stoljeća, itd…vrijeme je relativno, uvijek u “pokretu”…ali to je već kvantna fizika…

107. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 7:27 pm

Zanimljivo, ovako važno pitanje se nakraju pretvori u vjerski rat, i to između muslimana i kršćana i bit rata je ko je u pravu, pa ako je već tako onda umješajte i treću veliku stranu pa pitajte ko je u pravu, nemojte ovo shvatit da sam budista, kršćanin sam al zelim da se zapitate pored ove dvi velike vjere postoji i trećina svita koje viruje u treće, a možda ih je i više od trećine svita, i ko je sad u pravu?

108. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 7:29 pm

nažalost, ljudi su još “preglupi” za neke kalkulacije, ova civilzacija je tek u drugom tehološkom razvoju, tek druga stepenica tehnološkog kao i intelektualnog razvoja….daleki je još put za sljedeći korak….

109. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 7:29 pm

a sto je Svemir ?a kakio ces ga izmjeriti i definirati ako ga ne mozes pojmiti?

110. Ivan Stipišić

pucati teorije?

111. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 7:31 pm

dino, zašto misliš da vrijeme može samo postojati u prostoru ? Zar mora postojati materija da bi postojalo vrijeme ? ….

112. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 7:34 pm

upravo ja mislim daje to jedna od prvih pogrešaka… jer ako postoji vrijeme, iz vremena će nastati prostor ( bio on materijalni ili antimaterjalni, ali bi ipak bio stvoren nekakav “prostor” )…

113. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 7:38 pm

pa naravno,vrijeme nije svugdje isto.kao ni fizika

114. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 7:46 pm

e vidiš, mislim da si u krivu..jedino je vrijeme uvijek isto, uvijek konstantno, ali se može “kršiti” bez da dođe do “promjene pravca i protoka vremena”…zato vjerujem da je moguće napraviti “vremenski stroj” koji radi na princpu “savijanja” vremena ali ne i “kontroliranja” vremena ( npr. na ravnoj liniji se može napraviti druga linija koja predstavlja “prečac” ).. na istom principu se raditi svemirko putovanje brzinom svjetlosti, na principu “savijanja” )..jedino što su ljudi još daleko od toga… 🙂

rujan 30, 2011 kod 7:52 pm

Luka, krivo. Eksperimantalno je dokazano da vrijeme nije uvijek isto niti je konstantno. Može li se “kršiti” ili ne, ne znam, ali znam da za svoje tvrdnje moraš imati bar teoretsku podlogu. “Vjerujem” nije teorija, to je tvrdnja, i možeš nakon toga napisati bilo što jer cyber space, kao i papir, trpi sve.

116. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 7:57 pm

mislim da vrijeme ipak nije svugdje isto,mislim na Svemir naravno.mislim da cak i danasnji znanstvenici su otkrili ,koliko Zemlji treba da se okrene oko Sunca a kokiko recimo Jupiteru.mislim da dan ne traje svugdje “24” sata .)

• Dominik Domitrek

prosinac 7, 2011 kod 3:52 pm

zašto za sve pišeš da misliš ?

117. Siniša Strčić

rujan 30, 2011 kod 7:59 pm

Aj dok vi mozgate ja odoh narezati prshuta i sira i malo bevande. Nadam se da nece smak svijeta dok se usaglasite…:O)

118. Siniša Strčić

rujan 30, 2011 kod 8:01 pm

Salim se, sve teorije su rastezljive kao sam svemir, mozda je u svakoj od njih dio odgovora. Smatram osobno nebitnim postanak u trenutku kad je zbog naseg djelovanja ugrozen opstanak. Nadam se da netko razmislja i o tom problemu.

119. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:01 pm

e pa to je problem…ljudi ne mogu još uvijek “pojmiti” vrijeme.. jer ljudi gledaju vrijeme još preko sati, minuta, godina, stoljeća , itd, itd….zato sam i rekao prije…ljudi su još jako daleko od shvačanja i “kalkuliranja” vremena… 🙂

120. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:04 pm

milsim nisu to neke teorije, samo pokušaj “shvačanja” nečega :P… jer još uvijek ne postoje “formule za takve izračune” 🙂

rujan 30, 2011 kod 8:06 pm

Luka, raspitaj se, postoje.

122. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:09 pm

gledao sam, pročitao dosta knjiga jer me jednostavno zanima, to mi je onako više hobi…i ne postoje još formule za pokušaj izračunjavanja vremena. postoje neke teorije i formule ali su nažalost krive, to nije jednostavno to… 🙂

123. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:10 pm

zato kažem kada će ljudi znati izračunati vrijeme doći će do odgovora..kakav kod on bio…ali su daleko, daleko od toga ( čak je i upitno.. ) 🙂

124. Krajacic Goran

rujan 30, 2011 kod 8:15 pm

…nevezano uz trenutacno raspravljanje,ali moram reci da su me “vjernici” i njihove “svete knjige” nasmijali do suza…sreca ljudskog roda da su svi odgovori skriveni u bibliji ili kuranu…;>

prosinac 14, 2011 kod 11:51 am

rujan 30, 2011 kod 8:15 pm

Jesi li pročitao članke iz fizike u stručnim časopisima ili samo popularizatorske knjige za laike?

126. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 8:19 pm

da,nije moguce to na nacin kakav danas to rade.ljudi se danas ravnaju po sebi.misle objasnit i dokuciti neke odgovore sa ljudskog stajalista.kao recimo ono pitanje ima li zivota na nekoj planeti?onda prosuđuju da li je atmosfera pogodna za ljudska bica.ako nije onda nema zivota.pa tako su mogli i reci da nema zivota u moru il na dnu Mrtvog mora .) onda se cude kad nađu neke organizme koje zive na dubini od par km. to je danasnja znanost.

127. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:21 pm

osnovne knjige fizike i kvantne fizike, kao i “stručne” članke, a to postoji i internet sa člancima, vijestima, pokušajima, itd, itd… 🙂 jedino mi je žao sam glupav pa nemogu samostalno rješavati formule 😛 …nije toliko bitna inteligencija, više je bitna pamet, ali rijetko je tko pametan a da je inteligentan ( što je i u mojem slučaju 😛 )….

128. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 8:22 pm

ha Dino.reci ti meni.nije li to zatucano

129. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:23 pm

e pa to ivane…godinama govorim da je svemir prepun života..ali ljudi samo misle da je život moguć ako postoji voda…a ta teorija pada sto puta u vodu 😛 …jer ako smo mi nekako ovdje, ne mora značiti da moraju postojati isti uvijeti da bi se razvio život…

130. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 8:24 pm

🙂 o tome ja govorim.al nekim je to bajka ..jebiga

131. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 8:25 pm

svaki organizam se prilagođava prostoru, kao što su se ljudi prilagodili ovom svijetu, možda tamo na nekom drugom planetu gdje su vremenski uvjeti nepogodni za ljude, je “nastao život” upravo da preživi u takvim uvjetima…

132. Ivan Stipišić

rujan 30, 2011 kod 8:30 pm

jedno je tijelo a drugo je zivot.zivot je svugdje isti al se tijelo samo razlikuje zavisno od okolisa

133. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 8:35 pm

X=p*b/v tu sam formulu prosuo negdje po ovim stranicama iz zezancije, određena stvar pojava ili bilo šta što možete zamislit x da bi postojala bila mora bit u određenom prostoru p umnožena određenom brzinom b proporcionalna određenom vrimenu v, izostavite ijedan faktor x nepostoji nema! Vrime o kojem netko ovdje priča i uzima ga proizvoljno kako mu se prohtije, postoje jedinice deci centi mili mikro nano piko, deka hekto kilo mega giga tera, mogu postojat i veće i manje jer matematika to dopušta, dakle ako neki planet obilazi oko sunca npr.100 naših godina onda to vrjeme njegovog obilaska oko sunca nije drugi način računanja godine kako netko želi, protekao je jednak broj sekundi minuta sati pa i godina razlika je samo u tome sa aspekta koje mjerne jedinice promatramo tih sto godina, vrjeme je linearno i nema iskrivljavanja i zakrivljivanja, na kraju šta je matematika uopće, kažu egzaktna znanost, a ja se usudim reč da je matematika čista ljudska svjest, ja iman kunu ti mi daš kunu zbrojim to i voila dvi kune, drugim rječima svjestan sam tih dviju kuna, sad bi pitao da mi netko odgovori koji je početni broj u matematici?

134. Damir Ramljak

rujan 30, 2011 kod 8:42 pm

…hipotetski receno-ako bi imali drugaciji raspored medjuneuronskih veza, nasa bi percepcija prostora bila drugacija… dakle kljucan faktor je umisljaj, pa i vrijeme…

135. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 8:59 pm

Evo primjerice ramljak odgovoriš mi ti koji je početni broj u matematici?

136. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 9:00 pm

antonio…o kojem je vremenu riječ…vidim da se u tvom tekstu spominju godine, sati i sekunde…to je to..potvrdio si ono što sam rekao…ljudsko poimanje i izračunjavanje vremena ( jer mi gledamo, živimo, računamo prema godinama, satima, sekundama )…. dobro je to što kažeš, trenutna istina jer ljudi ne mogu na nikoji drugačiji način pojmiti vrijeme….sve ono što sam ja pisao, naravno da se takvo “razmišljanje” ne može u današnje vrijeme izračunati, jer ne postoji još “orginalna formula” za vrijeme, trenutno postoji “orginalna formula vremena” ali ta forula se koristi u današnjem poimanju vremena …sve je to dobro što si napisao….

137. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 9:02 pm

jer ti gledaš vrijeme kao sekunda, sat, tjedan, mjesec, godina, itd…mislim, svi ljudi gledaju, promataju, žive prema tom vremenu, ali ne mora značiti da je to vrijeme točno, to je samo naše poimanje vremena…. 🙂

138. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 9:05 pm

Inače za ove šta pričaju o životu i svemiru i oblicima života, vrste bakterija koje žive na termalnim izvorima duboko pod morem, enormni pritisak i bez prisustva kisika, kako je moguće? Sumpor! Triba li ić u svemiir i tražit male zelene? Ili su baš doslovce nazvao bih ih prije mali žuti među nama, konkretno duboko ispod nas…

139. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 9:06 pm

sa time se slažem…oceani su manje istraženi nego svemir…barem se tako priča 😛

140. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 9:26 pm

Nitko neće da odgovori na pitanje! Prolistah neke komentare i stvarno mi je nešto nelogično usudim se reč i smišno razmišljanje, jedan komentira najprije je bio bog stvorio je najprije sebe i kasnije sve ostalo, pa ću ja sad pitat jer mi zdrav razum i logika nalažu kako je moga najprije stvorit sam sebe, to pojednostavljeno znači nije ga bilo pa je stvorio sam sebe, ali ako ga nije bilo onda nije ni moga stvorit sam sebe jer nije ga ima tko stvorit, amo na drugo, big beng bum kako hoćete, prasak kažu, početak svega, opet ne stoji, jer nemože prasnut ako nije bilo nečega, znači opet je bilo nešto prije, ili kažu bog je oduvjek, nepojmljivo jer sve ima svoj početak i kraj, ili pak svemir, znanstvenici računaju njegovu masu cak i veličinu i tvrde da se siri, ok, prihvatit ću i to pa ču pitat po čemu se širi i šta je tamo gdje svemir još nije a treba se tamo proširit, na svaki odgovor koji mi ponudite bilo znanost bilo vjera uvjek imam pitanje, a početni broj u matematici je nula, dobro i to stoji ali koji je najveći i koji je najmanji broj u matematici?

141. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 9:31 pm

Hmm? Ne znam da li shvatamo vrijeme, i da li tu ima šta da se otkrije ? ali samsiguran da smo majstori da ga protraćimo !!!

142. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 9:34 pm

Ako imamo noć da se naspavamo, a mi je provedemo filozofirajući o njoj, šta je ona , kakva je , ima li možda još negdje neka noć, bolja duža i ovo i ono. Noć prođe i mi nismo spavali, a moramo ići !!!

143. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 9:36 pm

Tako i život, vrijeme koje nam je na raspolaganju treba iskoristiti za ono za šta služi. ako ga protraćimo filozofirajući, život prođe, i mi moramo ići !!!

144. Nedzad Muhibic

rujan 30, 2011 kod 9:37 pm

Nema replay !!!

145. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 9:39 pm

smisao svega je postavljati pitanja…inače ti je život jako dosadan. Zato vjernici imaju “teoriju” o bogu i to je to…ne zanima ih ništa drugo, jer znaju što je smisao života…. i onda…*zijeeev* ( već sam sam sebi dosadan )…. zato je bolje postavljati pitanje, pa koliko god da su glupa…. :9

146. Damir Ramljak

rujan 30, 2011 kod 9:39 pm

…matematika je apstraktna, a brojevi su simboli nasega umisljaja-ljudska razina shvacanja okoline…

147. Damir Ramljak

rujan 30, 2011 kod 9:43 pm

…mozda je i rijec ne dovoljan simbol za izrazavanje te kompleksnosti…

148. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 9:43 pm

@Antonio Bog je stvorio svemir iz ničeg, a Bog (po Islamu) : Nije Rodio, Rođen nije i nitko Mu ravan nije. On sam po sebi opstoji. On je od prije vremena, od prije ičega, ali to je za ljudski mozak previše, jer imamo neka ograničenja, tako da mi nemožemo shvatiti bezkonačnost i slične stvari. mi mislimo da znamo, ali kada ih pođemo tumačiti za see, tek tada vidimo koliko je mozak ograničen. Mi nemožemo shvatiti postojanje Boga, ne postojanje u smislu da On ne postoji već u smislu njegove veličine, izgleda, … i kako je Uspio sve to. Ipak, na drugom kraju znamo da je svemoćan i silan i može šta god poželi, pa ko ima mozga nek´ sebi skonta šta znači pojam SVE. NAma samo ostaje da vjerujemo u Njega i izrazimo strahopoštovanje prema njemu jer On je Stvoritelj svega i zna što nitko nezna. Jednostavno, On je Bog! I samo Njemu se klanjam, molim za oprost, divim, tražim pomoć, … i samo Njegov dobar rob želim biti. … Nadam se da sam ti dao razumljiv odgovor 🙂

149. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 9:45 pm

P.S. Bog nema svoj početak i kraj, početak ne može imati jer je on stvorio vrijeme, a kraja nema jer je bezsmrtan

150. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 9:48 pm

Bog (Allah) kaže u Kur´anu prije 1400 godina da On širi svemir. Tako dakle, svemir se širi u nama nepoznatom smjeru, u nepoznato okužnje. to nemožemo znati, nemožemo znati kako Bog gleda na svemir, jer njegovo prijestolje je na sedmom nebu. Pitanja je previše. Ko ima pitanje, taj zna.

rujan 1, 2015 kod 1:09 am

Gdje se nalazi to sedmo nebo Eldare bas bi volio znati i vidjeti Allaha na ovom svijetu a ne na buducem samo znam da je to nemoguce.

151. Miralem Selimovic

rujan 30, 2011 kod 9:49 pm

prije mnogo , mnogo godina , postojalo je ništa u savršenom skladu … i onda se nešto zajebalo.

152. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 9:54 pm

eldar..svaka čast, svatko ima svoj izbor da li će vjerovati u nešto ili ne, i nije na nekome da nekome osporava vjeru….samo evo ti je paradoks…da na neku način, iz današnjeg vremena sa današnjom inteligencijom i tehnologijom odeš u prošlost, ti bi tim ljudima bio Bog. Vidiš koliko je to jednostavno… imao lijekove i mogao bi liječiti bolesne, imao bi znanje za odgovore na pitanja, ti bi imao svemočnu moč nad njima, ti bi tim ljudima bio bog…vidiš koliko jednostavno….

153. Eldar Jaškić

rujan 30, 2011 kod 9:58 pm

da, ali bih imao dokaz da i nada mnom netko vlada, Onaj koji me stvorio … samo nemojte šta zamjeriti jer sve upoređujem sa islamom, jednostavno ja u to vjerujem

154. Luka Dunatov

rujan 30, 2011 kod 10:01 pm

i sada se moraš zapitati da li postoji razvijenija civilizacija od ljudske i da li je ikada bila ovdje ? ako ne postoji, onda je stvarno toliki svemir uzalud “stvoren”, jer ako su ljudi najinteligentnija civilizacija…..ajme meni….samo obična slika, bez sugeriranja ili nešto…kako bi “osoba” sa visokim tehnološkim i inteligenthim razvojem izgledala nekoj “nerazvijenoj” osobi….kao bog…

155. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 10:24 pm

Jedva da uspijem komentirat, najprije odgovor luki jer vidim različitost u poimanju vrimena, luka ako ja kažem da sam udaljen od tebe jedan kilometar a ti kažeš da sam udaljen tisuću metara sa tvog gledišta nisam više udaljen udaljen sam jednako iako si ti upotrjebio veći broj, ista stvar je sa vrimenom, razlika je u načinu poimanja ti poimaš tisuću nečega a ja jedan nečega a udaljenost je ista, konkretan primjer, promatramo zvjezdu golim okom i vidimo sićušnu svjetlu točku, promatramo teleskopom u opservatoriju i vidimo sasvim drugu sliku, dali je zvjezd bliže, ne jednako je udaljena ali se promjenila vrjednost jedinice sa kojom gledamo, pojednostavljeno zamisli koliki bi bio čovjek da mu je leća oka veličine teleskopa u opservatoriju, dakle dali je zvjezda blize, ne, samo vrjednost jedinice kroz koju gleda, piko ili tera, to mu je omogućila njegova svjest jer je shvatio i pronašao način da promjeni vrjednost jedinice, svjest, jako bitna stavka o kojoj bi kasnije,ali i svjest je jedan od načina na koji moze gledat zvjezdu drugačije od obične male svjetle točke, dakle opustit i otpustit svjest ne ograničavat je, nadalje primjedba za matematiku, rječ apstraktna ne stoji, jer ona jedna kuna iz primjera i druga šta sam dobio dakle dvi kune nisu apstraktne one postoje i vidljive su i opipljive, i odgovor o bogu, ne poričem postojanje boga, ali postavljam logična pitanja, nemože mi netko reć on je ovakav ili onakav tako je i točka, moraš virovat u to i gotovo, no i o tome bi kasnije i puno ozbiljnije, spoznaja je bitna, a matematika je ništa drugo doli spoznaja, evo početni broj nula, najmanji minus beskonačno najveći plus beskonačno, u čemu je onda kvaka kako nula može bit početni broj kad ima manjih i većih brojeva od same nule?

156. Krajacic Goran

rujan 30, 2011 kod 10:27 pm

…bog je sve;svemoguc i savrsen;stvorio je svemir,vrijeme,ljude i kuran…jedini je mali problem taj da su njega stvorili obicni mali ljudi…toliko o savrsenstvu…

157. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 10:32 pm

Dakle eldar, ako bog nema početak i kraj zašto onda svemir nebi bio bez početka i kraja, ili ako kažeš da je stvorio sve iz ničega ni to ti nestoji jer je prije svega toga bio bog, ako je prije svga toga bio bog i sve stvorio iz ničeg onda se usudim pitat tko je bio prije boga i ko je njega stvorio jer kazež prije ovoga svega bio je bog pa se nameće logično pitanje

158. Ivan Brozović

rujan 30, 2011 kod 10:40 pm

Trenutni nama poznati svemir je tek jedan ciklus unutar vremena koje je vjerujem konstanta,kad se svemir dovoljno rasiri toliko da prestane svaka interakcija i gravitacijska ovisnost između svemirskih tijela,kad sve zvijezde ostanu bez goriva sva materija ce se raspast i ostat ce cista izvorna energija..do ponovnog stvaranja materije i novi ciklus zapocinje! To je moje uvjerenje sa tisuću rupa ali eto… Vjernike necu komentirat 🙂

159. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 10:58 pm

Kad već toliko spominjete kuran onda ću i ja bibliju, u početku bijaše rječ i rječ bi bog i rječ postade i nadtani se među nama, nepojmljivo stajalište ako ga gledamo doslovno, druga bitna stavka iz biblije, i bog stvori čovjeka na svoju sliku, opet nepojmljivo, zar bog izgleda poput čovjeka? Šta je to što čovjeka čini posebnim, ima bezbroj živih biča samo na zemlji, pa zašto se onda bitno razlikuje od životinja npr, i one su svjesne postojanja i itekako žive i bore se za život, bitna razlika je sposobnost razmišljanja, covjekove misli neopipljive jer sve šta pomislimo vidimo na neki način, dakle vrsta energije, sve sta sam napisa i sta citate to su misli u mojoj vasoj glavi, te misli da bi bile opipljive pretvaram ih u rječi, govor tekst koji čitate, dakle rječ, sad se vratite na početak komentara, na svoju sliku dakle rječ ili prošireno kroz komentar misao razmišljanje, dakle bog nije stvorio čovika kao roba kojemu će zapovidat šta i kako če već ga je stvorio na svoju sliku sličnog sebi, a u početku bijaše rječ, pa i čovjek je koristi, opisao sam vam šta znači rječ

160. Ivan Brozović

rujan 30, 2011 kod 11:22 pm

Antonio pusti vjernike nema smisla,na sam spomen Boga ili kreacionizma tu diskusije staje…nema dalje! Iz Kurana i Biblije ako uklonis svu mitologiju,predstave za mase,teatar ostaje ti rupa….rupa…prazan list…gle opet rupa….

161. Antonio Žac

rujan 30, 2011 kod 11:24 pm

Dakle kad ljudi spoznaju sebe spoznat će samim time i boga, spoznajom boga spoznat će i cjeli svemir i sve šta postoji, kad ljudi shvate šta je tamna materija spoznat će šta je svemir i dalje od svemira, samom tom spoznajom shvatit će kako putovat tim nepreglednim prostranstvom baš kao što su prije nekoliko tisuća godina nepojmljivo gledali u ocean i kad bi im čovjek iz današnjeg vrimena rekao da sa dvadeset tisuća tona željeza ploveć po vodi dođe do drugog svjeta tadašnji ljudi bi rekli nemoguće, nepojmljivo, ili daće trista tona željeza( jer tada nisu poznavali aluminij) letjeti visoko u zrak pout ptice više od najviše planine rekli bi nepojmljivo, i zato kažem da je lch cern početak nove ere čovječanstva i u lovu je na egzotiku higsov bozon i ako bude slab čovjej če izgradit 240 kilometara tunela umjesto 24 dok ne uspije, i na kraju da nedavim puno reču biblijsku ako ćemo upotrjebit izraz tamna tvar, ne bog je sve stvorio već od boga je sve stvoreno i on je sveprisutan i svugdje i nemjerljiv u svojoj veličini i sveprisutnosti

162. Davor Meštrović

rujan 30, 2011 kod 11:25 pm

Ukratko, neki znanstvenici nemaju pojma, ali su toliko oholi i ograničeni da ne daju nikom za pravo ono što sami ne žele(ne mogu) spoznati! Cccccccccc Zato su taština i oholost smrtni grijeh(u nekim vjerama)…”Ako već ja ne znam, neću dati drugima za pravo, ili ću ih barem pokušati ismijati…pa neka!” 😉

163. Krajacic Goran

rujan 30, 2011 kod 11:44 pm

…za razliku od vjernika,koji pak,slijepo vjeruju u bajke iz prastare knjige,koja ih pak cini ogranicenima¿…grijeh,oprost,kazna,nagrada;sve su to pojmovi “stvoreni” ljudskim umom,tj kreacije ljudi,bas poput boga…

164. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 12:05 am

Postoje i drugi spasitelji iz tog doba povijesti prije Krista…Mithra,Atis,Adonis,Oziris,Tamus,Baal….i nitko ne misli da su ti likovi bilo kaj osim mitski a toliko su slicne price ovoj biblijskoj..vecina ih sadrzi uskrsnuce,proslave nakon 3 dana,začeće pod cudnim okolnostima,rođeni 25.prosinca,bozanske osobine,čuda…Kada kazemo da je isus krist stvoren bez seksualnog sjedinjenja,bio razapet,umro i uskrsnuo,uzdigao se na nebo ne ističemo nista drugacije ili novo od onoga u sto se vjeruje u vezi Jupiterovih Sinova….jednostavno ondasnji ljudi su uzimali ono cim su raspolagali u svojim knjiznicama i uz minimum izmjene napisali novu pricu! Zasto je to vama tako tesko bibliju i kuran svrstat u mitologiju tog doba i dozivljavat religiju kao ajmo rec tradiciju bez nekog znacenja o “velikim pitanjima” zivota? Evo jos malo kaj se je vjerovalo u to vrijeme…zemlja je bila ravna,morska cudovista su bila legitiman hazard,pljuvanje na ranu je bilo ljekovito,zviježđa su bili ziva bića itd….

165. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 12:20 am

Cak i ovi “umjereni” vjernici ako mislite da religija ne steti nikome gadno se varate,jer po vjersko-nacionalnoj liniji birate politicare-vjernike,politicari drmaju fondovima za razna znanstvena istrazivanja i lobiraju za crkvu da se takvi fondovi tj.sredstva skrešu,tako da nije rjetkost vidjet politicara kako citira odlomke biblije a u prijevodu to znaci “nece se meni oni tamo u institutu igrat Boga”,pogotovo ako smanje sredstva za istrazivanje maticnih stanica koje najvise obećava u medicini zasad..toliko o ne-štetnosti religije! Primjer vam je nas zadrti Milinović i medicinski potpomognuta oplodnja!

166. Matej Balatinac

listopad 1, 2011 kod 2:13 am

Rasprave koje napadaju drugu stranu nemaju smisla,samo propitivanje daje dobru raspravu u kojoj ces nesto novo cuti i nauciti a NE DOKAZATI drugoj strani da nije u pravu…

Ukoliko netko ima pitanja o religiji a da bi volio voditi kvalitetnu raspravu ja sam zainteresiran nauciti neko novo razmisljanje druge strane.

Student teologije

167. Matej Balatinac

listopad 1, 2011 kod 2:14 am

Jel, inbox je na raspolaganju 🙂

168. Krajacic Goran

listopad 1, 2011 kod 2:46 am

…studentu teologije;iznesi dokaz postojanja “boga”…u obliku pitanja:kako znas da “bog” postoji¿…

169. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 7:08 am

zasto Bog nebi postojao.jel toliko covijek moze biti zatucan i zatvorenog uma da ne moze smisliti ni pojmiti da postoji netko il nesto van njegova vidokruga.glupost je govoriti da nsto ne postoji samo ako to nije vidio.covijek se razlikuje od zivotinja bas da bi to shvatio.stoljecima prije ZATUCANI bi se smijali kad bi im neko rekao sto ce ljudi imati sve u buducnosti.shvacati Boga na tako bajkovit nacin i sprdati se s njim samo govori na tesku ogranicenost.kao ..mi smo danas napredovali jer imamo tehnologiju,znamo kako funkcionira priroda pa nam ne treba Bog.pa koje plitko razmisljanje.pa kazu da vjernici vjeruju u bajke.meni je veca bajka da je sve nastaklo iz nicega.neznam di im je logika.pa nije Bog draća da bi ga svako mogao vidjeti kad se njemu prohtije.u tome i je cijela poanta ali ..neki zive u teskoj iluziji.pa nazivaju sebe znanstvenicima.puno draze mi je agnostik nego ateist.ne mozes ni znati da ne postoji ako ga nisi vidio,jel da tupsoni.onda ne budi tako siguran jer ispadate glupi i nadobudni! .)

170. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 7:12 am

uz to kako znati da Bog postoji.hm..pa ostavio je neka upustva.al to sto neki ne mogu to pojmiti samo govori o ljudskom hendikepu i ogranicenosti i dobu u kojem zivimo.materijalizam

171. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 7:19 am

i slozio bi se s Brozovicem u jednom.a to je da u Svemiru postoje ciklusi stvaranja i unistenja.to je proces.

172. Marko Milinković

listopad 1, 2011 kod 7:30 am

kažem UFO i ameri

listopad 1, 2011 kod 7:43 am

Ivane, zašto je svakome ostavio različita uputstva?

174. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 7:47 am

u svojoj konacnici upustva se ne razlikuju .cilje je uvijek isti.postoje razlike al to je do ljudi i njihovog kapaciteta shvacanja.i kulture. nije bitna vanjstina ,gleda se bit

175. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 7:55 am

kuzis Dino .) ..na neki vama nepoznat nacin stvara se poseban proces . to nije materijalan proces niti pod utjecajem droga kako kazete.to je evolucija svijesti .)

176. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 7:58 am

skroooz na prirodan nacin.. i rekao bi smisao zivota na zemlji.evolucija svijesnosti.a ne prolazne stvari.to je za zivotinje

177. Davor Meštrović

listopad 1, 2011 kod 8:28 am

Brozoviću, da je Milinović pravi vjernik on bi zabranio umjetnu, tj. medicinski potpomognutu oplodnju i pobačaje!(vidiš da i tebi treba vjeronauk)…Problem kod naših političara(uglavnom komunjara) je što su loši ili nikakvi vjernici, a ne zato što jesu vjernici….Imaju isti problem kao i većina nas…

178. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 8:34 am

slazem se,neki su vjernici jer ima tako trenutno odgovara.. pogotovo politicari.manipulacija

179. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 11:46 am

Brozoviću, da je Milinović pravi vjernik on bi zabranio umjetnu, tj. medicinski potpomognutu oplodnju i pobačaje!………Hvala Meštroviću potvrdio si moju tezu o štetnosti vjere!

180. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 12:08 pm

Evo ga…zadatak iz vjeronauka za curicu 7.og razreda osnovne…Ja se nalazim na brodu sama sa ovisnikom o drogama, ratnim neprijateljem, islamskim fundamentalistom i moram napisati svoje pozitivne osobine a kasnije će doći Isus i pomoći ovoj trojici…..sad djete mora napisat zasto je ona bolja od ove trojice……zar nije malo neodgovorno ucit djecu na vjeronauku da svijet tako funkcionira,pazi to su klinci koji upijaju ko spuzva! Moje dijete nece na vjeronauk,bit ce upoznato sa religijom ali kad odraste nek samo procijenjuje kao sto sam i ja a ne dok je mali i nemoćan da mu se pukne križina na celo pa te cijeli zivot uvjetuju necim…uglavnom glupostima!

181. Bruno Marijanović

listopad 1, 2011 kod 12:20 pm

boli me glava i sere mi se od nekih teorija

182. Bruno Marijanović

listopad 1, 2011 kod 12:22 pm

p.s. idioti odite bacit bočicu od coca-cole na kraj svijeta i dat ću vam 10 miliona €

183. Marko Unexist Komljenović

listopad 1, 2011 kod 12:31 pm

Svemir je veliko nista

184. Marko Unexist Komljenović

listopad 1, 2011 kod 12:35 pm

Covjek je jos vece nista al mi u nista stvorimo nesto.mi smo bogovi.pogledajte matematicari kako su umjetnicki napravili sliku svemira.izgleda kao ljudski neuron.ne mozemo pobjec od svemira.on je u nama mi smo svemir u malom.nase misli putuju brzinom vecom od svjetlosti do najudaljenijih galaksija.te galaksije su u nasem mozgu i dnk.

185. Krajacic Goran

listopad 1, 2011 kod 1:12 pm

…tako jednostavno pitanje,a na njega ne mogu odgovoriti ni studenti teologije,ali ni vjernici “otvorenog uma”…Stipisicu,nema uputstva,a u jednom komentaru si cak bio blizu,ali nije u pitanju samo svijest,vec i osjetila…uglavnom,neces pronaci dokaz za postojanje “boga” u nekoj prastaroj knjizi-nju su napisali ljudi;nije dokaz ni u crkvama-njih su izgradili ljudi;da li je dokaz skriven negdje u svemiru¿-mozda,ali ljudi jos nisu spremni,a ni sposobni za istrazivanje svemira;osim kroz teleskope i razne teorije(neke koje su tocne,neke bas i ne)…a odgovor na pitanje:”kako mozes biti siguran da “bog” postoji¿”,pa tako je jednostavan,da bi cak i dijete od 6 godina moglo dati pravi odgovor na to pitanje…

186. Krajacic Goran

listopad 1, 2011 kod 1:15 pm

…p.s:odgovor na pitanje je ujedno i “dokaz” o postojanju “boga…naravno,samo je jedan tocan odgovor…

187. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 1:17 pm

ma da marko, stvarno smo nista.ustvari mozda mi uopce i ne postojimo,il mozda je ovo samo neciji san..mozda .a da nije ono prvo ha.ipak kad se to sve zbroji ispadne jedno veeeliko .. nista. .) da mozda prodjemo kroz vrata percepcije i tek ionda budemo postojali ha. a a mozda je svemir zahodska skoljka. il smo mozda ovo sve samo umislili;))

188. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 1:22 pm

ma da gorane,a bio sam takio blizu.) a jel ti imas problem sa citanjem il shvacanjem,nerazumin?

189. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 1:24 pm

st ase pravis pametan, sam nitko bez necije pomoci il nekih upustava ne moze dokuciti ni Boga ni svemir.moze se samo spekulirati.nije uopce bitno necije osobno razmisljanje.to ne mijenja nista.a to sto vi “znanstvenici” ne vjerujete u nista to je vas osobni problem.rekao bi hendikep.jer si ogranicen ko svi mi

190. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 1:25 pm

bitna je praksa a ne teorija.a to je ONO sto vama fali .)

191. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 1:26 pm

jel sad opet imas upitnik nad glavom?

192. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 1:39 pm

nista +nista je nista..bez obzira sto se ovi igraju rijecima.il nemogu pojmiti to nista

193. Krajacic Goran

listopad 1, 2011 kod 1:42 pm

…jedini koji se ovdje “pravi pametan” si ti Stipisicu…a nisi u stanju ni shvatiti o cemu sam govorio…mozes se klanjati i klecati u crkvama ostatak zivota;mozes procitati bibliju milijun puta iznova;ali ako ne znas odgovoriti na pitanje koje je postavljeno,tada ti je sve uzalud i beznacajno…

194. Krajacic Goran

listopad 1, 2011 kod 1:57 pm

…ili mozda nisi siguran da “bog” postoji¿…mozda si jedan od onih koji samo vicu da su vjernici¿…ili mozda,najgora verzija od svih:vjernik koji nema pojma u sta to tocno vjeruje¿…

195. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 2:06 pm

Vjera je u sve vas upumpana od malih nogu,da se to nije dogodilo mozda bi kvalitetnije diskutirali o ovom clanku,mozda bi se slozili ali nije nuzno…naucili bi nesto,da nikad u zivotu niste culi za nekog boga misli o postojanju svega isle bi u sasvim drugom pravcu! Tesko vam je odbacit 2 tisuće godina zablude,vjera je opstala jer se utjerivala krvlju i ratovima ali to se mjenja lagano,znam da bi nas najradije poslali na vjeronauk i za svaku sumju u boga bi dobili ravnalom po prstima ali proslo je to slavno vrijeme “pravih” vjernika!

196. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 2:18 pm

Znanost kaska za religijom to je istina..ali ja cu radije kaskati do prave istine nego uzet vec serviranu..posto religija ima vec sve odgovore…svoju “univerzalnu istinu” primjenjivu na sve i svasta! Sumnja je skromna i zdrava za ljude,religija svoju istinu drzi kao mamac…evo uzmite ju,tako je laka i ne morate vise razbijat glavu o nicem…sve je tu…sirite ju dalje…mačem ako treba,ne birajte sredstva! A vjernici nasjedaju!

197. Damir Ramljak

listopad 1, 2011 kod 2:33 pm

ajmo dalje! tema je antropologija…

198. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 3:07 pm

..hm moj sarkazam je s razlogom dok vasa nadobudnost nema zaleđe.vi ne kuzite ni “R” od religije .znate samo za bibliju i onda se sprdate,tipicno.(svaka cast bibliji) al ona nije znanstveno pisana.vi ste tipican produkt modernog doba ..nista cudno.isti takav mantalitet u srednjem vijeku je ismijavao znanstvenike koji su otkrivali svijet.smijali su se kad su rekli da je svijet okrugao il da se Zemlja vrti oko Sunca .hm.sada je malo drugacije al je sklop u glavi potpuno isti.povrsno gledanje na religiju(bilo koju) vam nece donoti nikakvo znanje jer ste je unaprijed strpali pod bajku.ponavljam ..vi ste produkt modernog doba.i kazem:covijek i njegovi instrumenti su i te kako ograniceni za istraziti Svemir potpuno a kamoli Boga il postanak Svemira.il necija osobna ideja o tome je smijesna.samo glup covijek moze misliti da on osobno ima pravo.moji argumenti nisu osobno iz moje glave(jer nebi vrijedili nista) nego iz upustava .)).al to je ono sto vas muci.bajka.e pa vi samo nastavite tako i spekulirajte.

199. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:02 pm

Znanstvenike je ismijavala uglavnom crkva i pobozni ljudi u ime boga,pa i progonila i spaljivala,u neku ruku i ti to radis ovdje (ismijavas)….ti da si pripadnik neke organizacije,stranke,koja na sebi ima toliko ubojstava,progona,pljacke,itd.iz moralnih nacela bi odstupio,zasto ne odstupis od crkve koja sve to ima na svom obrazu?

200. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:04 pm

i btw….koji tvoji argumenti? Ja sam procitao znatizelje radi i bibliju i kuran,prijevode sumeranskih zapisa itd.

201. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:05 pm

cek cek stani malo….Jehovini Sviedoci 😀 ???????

202. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:10 pm

I nisi se osvrnuo na 2 moja statusa…..mesije prije krista i zadatak iz vjeronauka…mislim to je ono kaj nam nabijas na nos..vjeronauk!

203. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:13 pm

*Svjedoci

204. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 4:14 pm

ma neznas ti o meni nista jel da,kao ni o Znanosti.samo mislis da znas .spekulacije ti najbolje leze vidim.i stvarno si nacitan .koliko vidim i povrsan .) da si inteligentniji shvatio bi nesto o meni jer pisem dosta na ovom forumu..

205. Ivan Stipišić

listopad 1, 2011 kod 4:15 pm

provaj na google .)

206. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:30 pm

Ti kao ti me ne zanimas,nebitan si da bi se bavio tobom,prvi put sam neki tvoj komentar procitao pred par dana! Od svih 200 i nesto komentara ti se istices…onaj Mestrović pokusava potvrdit nesto tvoje ali jadno sve skupa! Ako je povrsno iznosit cinjenice u redu neka je bit ce da ih ti zato ne iznosis u svoju obranu i obranu svojih teorija,pa cemo ti vjerovat da si visoki intelektualac,jako dubokouman covijek kojeg nitko ziv ne razumije a uvjerava nas u nesto…tipicno vjerski nadahnuto!

207. Nedzad Muhibic

listopad 1, 2011 kod 4:32 pm

Ajde da prestanemo šiljiti međuodnose ! Predlažem da osvježimo što je tema ? Kako je svemir mogao nastati iz ničega ?

208. Nedzad Muhibic

listopad 1, 2011 kod 4:33 pm

Pitanje glasi: otkud da se nauka bavi ovim ???

209. Nedzad Muhibic

listopad 1, 2011 kod 4:36 pm

Uzeli su (izgleda) gotovu teoriju iz religijskih objava, i sad kao oni istražuju ? a pri tome još žele da množe sa nulom izvor iz kog crpe ideje !!! baš bez veze !

210. Damir Ramljak

listopad 1, 2011 kod 4:56 pm

najveca inteligencija stare grcke je tvrdila da zemlju nose slonovi…

211. Ivan Brozović

listopad 1, 2011 kod 4:59 pm

Najveca inteligencija među nama prisutnima na znanost.geek.hr i sad pokusava nesto slicno 🙂 neću dalje! Ogranicen sam pa me glava zabolila 😛 Zivili!

212. Damir Ramljak

listopad 1, 2011 kod 5:24 pm

…covjek kao pojava postaje smijesan (simpatican). preporucujem knjigu “Povijest ljudskih gluposti”.

213. Joža Veli

listopad 1, 2011 kod 5:30 pm

ako Bog nije stvorio svemir,TKO JESTE?

214. Damir Ramljak

listopad 1, 2011 kod 5:45 pm

osobno sam osjetljiv na nepravdu, gledajuci snimke ratova itd. – logicno je da se pitas ima li itko stati tome na kraj… zasto je danas trecina svijeta gladna… jesu li osudjeni na patnju??

listopad 1, 2011 kod 6:05 pm

Joža, ne “TKO?”, nego “ŠTO?” Planete i zvijezde se stvaraju iz prašine, prašina nije “TKO” nego “ŠTO”.

216. Joža Veli

listopad 1, 2011 kod 6:06 pm

ljudima sude drugi ljudi.Bog nas je sve stvorio jednakima,i dao nam mogućnost izbora.i svakodnevno nas putem crkve podučava kako se moramo ponašati.ali ima ljudi koji su gluhi islijepi na to.i takvi uzrokuju razaranja i glad drugih ljudi.

217. Krajacic Goran

listopad 1, 2011 kod 6:36 pm

…ako nas uci(tzv bog) putem crkve,da li tada zeli da svi budemo kao predstavnici njegove vjere-pedofili,licemjeri u mantijama,ili mozda dvolicni poput svih “vjernika”?¿…pohlepa,sine,je ta koja stvara ratove i glad;tocnije pohlepni ljudi…

218. Joža Veli

listopad 1, 2011 kod 8:19 pm

dino alberte,a tko je stvorio prašinu?:)

219. Antonio Žac

listopad 1, 2011 kod 9:03 pm

Zdrava logika i zdravi razum, iz toga je proizaša naslov na znanost com, postavio sam nekoliko pitanja na koja mi nitko nije odgovorio čemu onda da ostavljam svoje mišljenje ovde, da mi netko priča priče, o čemu?

220. Antonio Žac

listopad 1, 2011 kod 9:06 pm

Inače ovi komentri ovdje su preslik u malom razmišljanja na globalnoj razini, sudar vjere i znanosti, a nitko nema potpune odgovore,nitko nije zatvorio krug!

221. Antonio Žac

listopad 1, 2011 kod 10:43 pm

Dakle netko ovde priča o nekakvim ciklusima, uništenje ponovno stvaranje, širenje do određene granice, logično pitanje kad je započeo ciklus prvi put, još jedno pitanje, kaže širi se do određene granice i staje, šta se nalazi dalje iza te granice do koje se uspio proširit svemir. Neka mi sad netko od vas odgovori da nula nema smisla i da ne postoji. Smisao pitanja kako je nastao svemir i je doć na sam početak najdalje moguće šta se može. Šta bi po vama bio idealan vakum? Nema ničeg, ne postoji, prazno. Čime bi to obilježili kojim brojem?

222. Antonio Žac

listopad 1, 2011 kod 10:45 pm

O bogu sam već postavljao pitanja pa nema smisla da ih ponavljam.

223. Antonio Žac

listopad 1, 2011 kod 10:56 pm

I jedan komentar, kvantna fizika samo pokušava dat odgovor na pitanja koja su proizašla nakon rješavanja određenih fzikalnih zakona,, dalje dalje sitnije rašlanjenije i finije najdalje moguće davanje odgovora kako i zašto, najdalje što se može dakle sve dok se ne dođe sa odgovorima do minus beskonačno ili nula, pojednostavljeno izvor svega ili bit. Dali će čovječanstvo uspit dat sve odgovore neznam, uvjeren sam da hoče al i da to neću doživit.

224. Damir Kovačević

listopad 1, 2011 kod 11:01 pm

jebo te bog

225. Antonio Žac

listopad 1, 2011 kod 11:14 pm

Damir kovačević?!? Tvoja izjava upućena nekome konkretno??

226. Joža Veli

listopad 2, 2011 kod 7:17 am

prostor je zakrivljen,a zakrivljenost zavisi od količine i statusa materije u njemu:).u našim zemlajskim uvjetima to se očituje u odnosu gravitacije i inercije tijela u gravitacijskom polju:).svemir je konačan,ima svoj kraj.razlog zašto ima kraj je taj što ima početak:).svemir je nikao iz jedne druge dimenzije,bezvremenske i bezprostorne,i rađa se,raste,živi i umire istovremeno:).mislim da će te ovako formulirano moći shvatiti,da ne kompliciram dublje:)

227. Joža Veli

listopad 2, 2011 kod 7:18 am

damire kovačeviću,zar te netko hebao bez vazelina pa psuješ?:)

228. Roko Prč

listopad 2, 2011 kod 11:21 am

A ZAŠTO MI MISLIMO DA MISLIMO…MOŽDA MRAV MISLI VIŠE OD NAS…..MOŽDA SMO MI SMEĆE SVEMIRA KOJE JEBE RAVNOTEŽU ENERGIJE…

229. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 11:52 am

Joža lipo su složene te tvoje riči al imaju jednu manu kažeš da svemir ima svoj početak time i kraj po tvojoj izjavi zaključujem da svemir doživljavaš kao mekakav prostor omeđen nekom crtom i unutar te crte se nalazi svemir, šta je sa druge strane crte? A ova cinična rokova izjava opet stoji, ima svoje uporište, svaka materija sastavljena od atoma ima neku vrstu svjesti, svaka materija nastoji održat atome na okupu, nije li to svojevrsna svjest, a da bi znali morali bi bit, jedino šta nam preostaje možemo pokušat zamislit.

230. Joža Veli

listopad 2, 2011 kod 2:18 pm

antonio,da bi to shvatio,prvo bi morao shvatiti da je materija samo energija,i to jako nestabilna:) kužiš? a onda bi ti ja morao objasniti kako i na koji način se materija transformira,i to ne oksidacijom,nego kretanjem:) i,onda,kad bi shvatio principe koji se događaju dok se materija kreće,mogao bih ti objasniti gdje je kraj svemira i kako se do njega dolazi:)

231. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 2:59 pm

Joža, kužim dobro šta je energija i šta je matetrija i kužim i svemir i njegovo poimanje pa tako i njegov kraj, možda kužim i bolje nego što misliš ali ti sigurno nekužiš šta te pitam, ŠTA SE NALAZI TAMO DALJE GDJE SVEMIR PRESTAJE, OVDJE JE SVEMIR PROTEŽE SE DO OVE GRANICE I OVDJE PRESTAJE A DALJE SE NALAZI??? Šta?

listopad 2, 2011 kod 7:39 pm

Antonio, ako nema prostora, onda ne možeš koristiti riječ TAMO.

233. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 8:13 pm

Dino malo ga jebeš sad, ako nema tamo onda se svemir nemože širit, ili ipak ima tamo, upotrjebi malo logiku ili doslovce mozak ebemu miša;)

234. Damir Ramljak

listopad 2, 2011 kod 8:28 pm

mislim da se radi o umisljaju, jer nema drugi odgovor za prostor-vrijeme… vrijeme je definitivno apstraktan zapis u nase mozgu, prostor mi nije jasan…

235. Damir Ramljak

listopad 2, 2011 kod 8:58 pm

… niti jednom covjeku na planeti nije jasan prostor…

236. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 9:19 pm

Damire i ti ga malo kakaš, hočeš reć da je apstraktno i da samo umišljam da sam svakim danom stariji i da ću jednog dana bit dobar izvor hrane crvima, to se po tebi ne dešava i samo umišljam? Ili ipak ne umišljam i postoji vrime, a prostor, ebemu stotinu kocaka kugli i svih drugih geometeijskih tjela, zašto su ljudi izmislili dužine veće od onog šta vide, da bi svjest mogla mirit dužine koje oko nemre izmirit, jel sad i to umišljaj, ne, već logika,

237. Damir Ramljak

listopad 2, 2011 kod 9:23 pm

igrajuci se mastom izbaci covjeka iz prostora, moze li biljka mjeriti vrijeme?

238. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 9:50 pm

Može, u proliće propupa i pozeleni, na jesen odbaci lišće, najjednostavniji dokaz da biljka mjeri vrjeme, želiš li još jedan dokaz?

239. Damir Ramljak

listopad 2, 2011 kod 9:53 pm

stavi sat pokraj sebe, pa propupa…

240. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 10:02 pm

Ne stavi ga pokraj sebe već gleda u sat,, sunčev sat..al jbg ti onako sve umišljaš i sve ti je apstraktno pa nema smisla da gledaš u sunčev sat ko zna šta ćeš vidit;))

241. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 10:06 pm

A moj biološki sat je upravo oglasio alarm,, čuo sam zjeev;)) ljudeki želim vam laku i ugodnu noć i da vam misli sanjaju kako lutaju dalekim i nepreglednim prostranstvima svemira, možda negdje nalete i na poneki odgovor;)

242. Damir Ramljak

listopad 2, 2011 kod 10:11 pm

…zivi u svojoj gluposti, zavidim ti…

243. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 10:14 pm

A kaj si ti nasljednik inkvizicije? Ha? Kaj si ti pametno reka dosad komentirajuć ovde?

244. Damir Ramljak

listopad 2, 2011 kod 10:16 pm

ja znam da nisam pametan, a ti ne znas da si glup…

245. Antonio Žac

listopad 2, 2011 kod 10:28 pm

Ma ne;) ja znam da pišem ozbiljne gluposti i da ih ti tako doživljavaš i izuzetno se zabavljam pišuć gluposti;) al me zanima šta si ti to pametno napisa kad tvrdiš da sam glup? Šta je to po čemu se ti toliko ističeš, jer tvrdnjom da je netko glup automatski tvrdiš da si ti pametan, pa mi razjasni malo? Il ja sad opet umišljam baš kao što ti pišeš da ljudi umišljaju prostor i vrime?

listopad 3, 2011 kod 4:40 am

Da skratim, možemo pričati da li je Bog uzrok velikom prasku ili nije, ali ako i je, onda je nakon toga otišao na marendu. I nije se još vratio. Jer sve što se nakon toga dogodilo se može objasniti bez njega.

247. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 5:42 am

bog jeste uzrok velikom prasku.svemir nije beskonačan.prostor je samo energija (zakrivljena,a zakrivljenost zavisi od statusa materije u njemu) 🙂

248. Ivana Audrey

listopad 3, 2011 kod 6:16 am

svit đizs,pa vi još raspravljate ovu temu?? :)))

249. Ivan Stipišić

listopad 3, 2011 kod 6:17 am

ne Dino,svemir je organizam.a svaki organizam treba zivota da ga pokrece.inace je mrtav.

250. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 7:16 am

opet ponavljam, STVARI SU PUNO DRUGACIJE NEGO STO MISLIMO!

251. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 7:38 am

da,stvari su puno jednostavnije.

252. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 8:03 am

joza, ima jedna prica iz biblije: “nisu stvari onakve kakve nam se cine”. procitao sam knjige najvecih fizicara i ostale kvazi inteligencije… I DALJE MISLIM DA JE COVJEK JEDAN OBICAN MRAV, AKO NE I MANJI. njime vlada u prosjeku jaka crta EGOIZMA i UMISLJAJA DA JE SAMO ON INTELIGENTAN, otuda sve ove rasprave na niskom nivou komunikacije i znanja. zbog prevelike zelje da se istice “pametovanjima”, nije sposoban “pojednostavniti kompleksnost”. ponekada treba samo osjetiti, indijanci su imali jaca cula nego bijelci, iz prostog razloga sto im je um oslobodjen itdddddd…. naravno one koje sam naveo u sljedecem komentaru ce me hvatati za rijec, a oni koji razumiju-shvatiti ce iz konteksta… opet ponavljam: ako sveukupnu informaciju oznacavamo sa 100, mi smo u ovom trenutku sposobni rasclaniti 0,00000 i mala jedinica, eto da imamo osjecaj da nesto znamo…

253. Nikola Krolo

listopad 3, 2011 kod 9:03 am

Piše da je promjer svemira 93 milijarde svjetlosnih godina, a svemir je nastao prije 14 milijardi godina. Tko je tu lud? Znači promjer svemira u nastanku je bio 65 milijardi svjetlosnih godina?? Nešto mi ne štima ta matematika…

254. Kuba Art Foto

listopad 3, 2011 kod 9:07 am

mislim da je vrijeme da svi vi pročitate nešto o TAO-u , pa će većina vaših apetita za odgovorima biti namirena !

255. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 9:16 am

…sklad duha i tijela sa prirodom… ima neko uporiste…

256. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 11:39 am

nikola,svjetlosna godina je mjera za udaljenost,a samo godina je mjera za vrijeme:) pobrkao si nešto:)

257. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 11:40 am

kuba art,tao je put ili način života i razmišljanja.tražiti svoj put ne znači nužno biti prosvjetljen i genijalan:)

258. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 11:49 am

što se tiče tvrdnje ´´nisu stvari kako nam se čine´´,ona stoji.mi primamo iskrivljenu sliku objekata,a to možemo zahvaliti nesavršenosti naših osjetila.najviše se oslanjamo na vid.a prečesto zaboravljamo da vidimo samo jedan jako mali dio prirode predmeta koji promatramo.na primjer – boje koje vidimo nisu realne odlike predmeta.ni zvukovi nisu realni,ni mirisi…mi vidimo samo ono što se reflektira od predmeta.a ono što predmet apsorbira ne vidimo.e,sad,od sposobnosti predmeta da apsorbira svjetlost određene frekvencije,a odbija svjetlost druge frekvencije,presudna je da ga mi doživimo na način na koji ga doživljavamo.to je presudno da li će predmet biti bijel,crn,crven ili zelen.NJEGOVA SPOSOBNOST APSORPCIJE I REFLEKTIRANJA SVJETLOSTI.u svakom slučaju mi ga vidimo NEREALNO:)

259. Kuba Art Foto

listopad 3, 2011 kod 1:01 pm

joža , u tau jasno piše a premda je to najstarija kineska mudrost a općenito nešto najstarije na svijetu …. da je tao strukturiran od jina i janga a oni se izmjenjuju pretvarajući se jedan u drugoga, stvarajući na taj način harmonično valno gibanje te cijeli svemir i sve pojave i uzroke ….. tako da se u tau ne govori samo o putu , normalno kada tražiš svoj put nisi genijalan niti prosvjetljen a kada nađeš taj put i kada si na njemu kako opisuje tao … onda ti jesi prosvjetljen i funkcijoniraš na višoj razini vibracija ! tako da i dalje preporučam svima par vrlo rijetkih knjiga tj, prijevoda na hrvatskom jeziku .

260. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 2:45 pm

261. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 2:48 pm

zen je jadan od tao-a 🙂 http://hr.wikipedia.org/wiki/Zen ..

262. Ivan Brozović

listopad 3, 2011 kod 3:43 pm

@ Ramljak…covjek nije i ne smatra se najinteligentnijim,samo je radoznao nista drugo,ta radoznalost ce nas daleko dogurat,tek smo poceli…sve kaj te okruzuje,razumjevanje prirode,tehnologija,pa svemir za kojeg nebi ni znao da postoji da nije znanosti ti sad nebi raspravljao o njemu,cemu onda pljujes po kvazi fizicarima i znanosti? To su radoznali ljudi kao i svi mi,nekad su u pravu,nekad se zeznu,to je ljudski,ali ako netko posveti zivot fizici a ti ga puknes biblijom u glavu…sta si onda ti?

263. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 4:37 pm

inteligencija je sposobnost primjene naučenog gradiva u praksi.čovjek je najinteligentnije biće,a svijest o sebi tjera ga na razmišljanje o odgovorima na pitanja tko je,što je,odakle je,kako je o gdje je.i sva razmišljanja vode ga ka Bogu.zato je religija temelje današnje civilizacije i svekolikog duhovnog i materijalnog razvoja čovječanstva.

264. Ivan Brozović

listopad 3, 2011 kod 4:55 pm

Antonio pita sta je tamo iza svemira,zasad nitko to ne zna,preostaje masta nista vise,mozda su drugi ´baloni´prepuni galaksija,mozda imaju dodirne tocke a mozda ne i na kraju mozda su svi ti baloni dio jos veceg sustava,ljudi ce nadam se doc do odgovora,znanost masta na temeljima fizike,vi vjernici mastate tako da kako god okrenes bog je na pocetku! Vrijeme ce pokazat,znanost ipak nesto radi,a vi iz svojih fotelja osporavate,jer Bog jednostavno mora bit! I onda je znanost egoisticna,prepotentna,bahata itd. Dajte nam bar nesto za diskutirat ok?!

265. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 5:12 pm

religija je znanost.

266. Ivan Brozović

listopad 3, 2011 kod 5:39 pm

Znanost ide malim koracima prema pocetku svega,vi ste nam tamo vec postavili boga i vec znate kaj cemo pronac tamo ili jos bolje necemo ni doc tako daleko,niste fer! Kad tad hocemo,ne omalovazavajte unaprijed,toliko dugujete znanosti ipak!

267. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 5:43 pm

ivane, nisi shvatio napisano

268. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 6:09 pm

Ja virujen jedino u tannu tvar;) i savršeno je dobro vidim, uostalom tko je vidio jing jang, boga bilo jahvea ili alaha, ili cikluse izmjenjivanja svemira, sve je to skriveno dobro od viđenja i može se samo osjetit, a na kraju krajeva ne mora ni tamna tvar bit toliko mračna možda je baš ona izvor svjetla, a svjetlo je ništa drugo doli oslobađanje viška energije

269. Ivan Brozović

listopad 3, 2011 kod 6:16 pm

Sve kaj znam o svemiru i fizici znam iz knjiga Carla Sagana,je da je to populisticko stivo ali osnove su tu,sve nadalje se svodi na mozda ovo-mozda ono,tj.´ne znam´! Laik sam ko i svi vi! Ako mislis da imas naprednije stanje svjesti garantiram ti da nemas,nitko od nas nema! Nagadjas jednako ko i svi ovdje osim kaj ja ne znam ima li boga u obliku zivota i inteligencije a ti si siguran da ima! Kacim se s vjernicima jer kad sam otvorio komentare ono biblija,kuran,biblija,kuran…a ja namjeravao procitat nekaj i naucit nesto al nemoze se,ubijaju s tim!

270. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 6:23 pm

A onima koji vjeruju u bilo šta ako su doista upoznali spoznali i znaju u šta vjeruju bez ikakvog problema će mi prenjet svoje znanje i spoznaju najobičnijim rječima i bez ikakvih pitanja ću im potpuno vjerovat, to zasad nije učinio nitko, brozoviću pusti ove nove proroke, baš ovakvi su sudili i galileu i sličnim pionirima, znanost je shvatila pouku iz povjesti takvima daj prostor a znanost tiho u tišini polako al neumolivo radi svoj posao;)

271. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 6:32 pm

dakle vidimo premalo i s tim se slazem…

272. Ivan Brozović

listopad 3, 2011 kod 6:32 pm

273. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 6:35 pm

kome od vas jos nesto nije jasno?:)

274. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 6:36 pm

ako postavi jasno formulirano pitanje,dobit će kvalitetan odgovor,iako misli da današnja znanost još nije riješila ta pitanja:)

275. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 6:38 pm

… zivot je jedna predstava, cirkus… i bez bunike haha

276. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 6:39 pm

haha..joza je najjaci

277. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 6:41 pm

kako dav kvanta imaju vezu bez obzira sto su odvojeni na vecu udaljenost? -pokus u svicarskoj

278. Joža Veli

listopad 3, 2011 kod 6:45 pm

kvarkov i uopće nemaju vezu:)

279. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 6:45 pm

sta kvarkov

280. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 6:59 pm

A pa eto, ovako kratko i jasno, kad sam bio mali klinac i došlo vrime da se ide u crkvu na vjeronauk i priprema za prvu pričest onda mi rečeno postoji bog i može sve i njega se tribaš bojat, i onda ja kao malo inteligentniji klinac jer sam dobro uočavao stvari oko sebe pitam a gdje je bog, pa dobijem odgovor na nebu, aj dobro kažem sebi, a kad se rodio pitam, on je oduvik, kako oduvik pitam, tako i nepitaj više tako je i gotovo, i isti odgovor će mi dat i fratar u pop i sva okolina oko mene, ko se smi usprotivit, i prihvatiš to..e da al uvjek su početna pitanja tu nisu nikad nestala i na njih se nadovezalo još milion drugih, i živiš svoj normalan život nirmalnog čovjeka, i postupno shvaćaš da postoji milion razloga i sa druge strane milion i jedan i da nemožeš složit slagalicu koju ti nude skupa sa receptom slaganja pa ti ne priostaje ništa drugo doli zasukat rukave i sam slagat slagalicu pa šta ispane, dakle stvar je prvenstveno individualna za svakog posebno, a dali će se nać dvoje ili više onih koji će složit slagalicu na isti način ne daje im za pravo da nameću ostalim svoj način, da bi na kraju došli do rezultata mora se isključit dio svjesti i materijalno ljudskih osjećaja i time neminovno doć do religije ili otpustit i opustit svjest i podignut je na razinu nepojmljivu za ljudska mjerila i temaljem tog iskustva msterijalizirat iskustvo. Ajde jedno jednostavno pitanje kako je svaki čovjek u stanju zamislit nešto što ne postoji?

281. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 7:05 pm

Sad pitanje za jožu, kad je nasta bog?

282. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 7:26 pm

…mozak ima svoje procese koje mi ne razumijemo, a i neuroznanost ima velikih problema sa tim procesorom teskim 1,5 kg… po meni:”frekvencija primljenih informacija se u mozgu na neobjasnjiv nacin pretvara u drugi oblik”, kao npr: analogni u digitalni signal… dakle: Hawking tvrdi da informaciju ili svaku izgovernu rijec usisaju crne rupe.. kada informacija udje u mozak ona se na neki nacin pretvori u drugu dimenziju…i nastane UMISLJAJ…-))

283. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 7:55 pm

E sad ću ja stvorit umišljaj u svojim biološko kemijskim procesorima i umjesto damira ramljaka vidit devu;) al pazi energija, nemože nestat može se pretvorit u drgi oblik i pritom izvršit rad ili prosledit dalje, a pazi sad ramljak, ja sam sad pomislio da si ti deva i ta misao nemože nestat jer je energija i putuje putuje polako kroz svemirček i srrrrk.. na putu naletila na crnu bužu i buža usisala tu misao i isplunila je nakon tisuću godina i ta misao opet putuje putuje kroz svemirček al ovaj put prema zemlji i zamisli nakon tisuču godina ta misao na svom putu zvekne nekog čovičuljka i gle on stvarno vidi damira ramljaka kao devu, zamislio nešto šta nepostoji;)) sory prika al mora sam;) šteta da vako smišna pričica ne bude objavljena

284. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 8:10 pm

hahaha… covjek koji sam za sebe kaze da je inteligentan…

285. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 8:59 pm

otputovao sam u srednjovjekovnu englesku….pozdrav

286. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 9:05 pm

I kaj sad damir ramljak prominia ime i sad je u skladu sa mojom pričicom;) uostalom netko ovdje ne kuži malo sarkazma covjek koji nikad za sebe nije tvrdio da je inteligentan to su uvjek činili drugi pa je na kraju htio nehtio postao inteligentan..aha..;)

287. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 9:11 pm

vidi ga opet…. kako da ga navucem drugacije….haha

288. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 9:11 pm

sto se nasmija!

289. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 9:33 pm

Ajde ministar van der harlekin;) tako se sad zoveš kad sam te udpio zamislit ko devu, nemoj šta zamjerit, ovo je već prišlo u nadmudrivanje sa moje strane bar;) a kad bi htio malo bi bilo da mi rečete daviš brate mili, a zaista ne želim ni jedno ni drugo ne zbog vas već zbog sebe, za mene je komentiranje ovdje završeno, nemojte šta zamjerit;) pozdravček do nekog drugog svemira

290. Damir Ramljak

listopad 3, 2011 kod 10:00 pm

ajde, malo vise uvazavaj ljude i oni imaju svoju pricu… pozdrav

291. Antonio Žac

listopad 3, 2011 kod 10:11 pm

Vratia se šime..aha..;))

292. Joža Veli

listopad 4, 2011 kod 6:07 am

nekima od vas treba psihoterapija:)

293. Joža Veli

listopad 4, 2011 kod 6:12 am

mislim da bi bilo dobro reći ovo: zakon o održanju energije kaže da se energija ne može uništiti nego da prelazi iz jednog oblika u drugi.samo je problem što nekad ima masu,a nekad nema:) a kad ima masu,ima posve druga svojstva od onih kad izgubi masu:)

294. Joža Veli

listopad 4, 2011 kod 6:14 am

a Boga će te shvatiti kad i lik iz crtanog filma bude shvatio da postoje osobe koje gledaju njegove zgode na tv:)

295. Damir Ramljak

listopad 4, 2011 kod 8:57 am

moj joza, ja sam davno shvatio boga…

296. Joža Veli

listopad 4, 2011 kod 12:38 pm

vjerujem ti,damire.

listopad 4, 2011 kod 7:50 pm

Ajde sad se uhvatite za ruke i zapjevajte KUMBAYAAAA MY LOOORD…

298. Amelie Tiersen

listopad 4, 2011 kod 9:13 pm

“svemir je u cjelini samo neobična forma ništavila”. ima smisla.

299. Jujuklip Xulumulungox

listopad 4, 2011 kod 11:59 pm

da ..bez presedana..skroz logično:)

300. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 1:01 am

da, svemir je umisljaj ili nistavilo…

301. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 1:53 am

jesi siguran da tvoja misao ta o tomu nije umišljaj?

302. Krajacic Goran

listopad 5, 2011 kod 2:13 am

…pa zar ne vidis da je Ramljak shvatio sve tajne svemira,boga i postojanja…prema njemu sve je to umisljaj,plod ljudskog uma…nistavilo…predlazem da mu se udijeli Nobelova nagrada…

303. Krajacic Goran

listopad 5, 2011 kod 2:14 am

…prihvacam da je tzv bog umisljaj…

304. Krajacic Goran

listopad 5, 2011 kod 2:15 am

…upravo sam umislio,pomocu umisljaja milijun $…vidi vraga,a gdje su pare¿…nema ih…ah da,pa to je bio samo umisljaj…nistavilo…

305. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 6:56 am

“svemir je slozen od prasine, jer je i u samom atomu ogroman prostor, dakle svemir je prasina, autosugestivno vidimo na svoj nacin, umisljamo sliku”

306. Amelie Tiersen

listopad 5, 2011 kod 7:33 am

sama činjenica što neki tvrde da nešto “znaju” je dokaz da ne znaju ništa. možemo govoriti samo o pretpostavkama i na temelju njih razvijati kojekakve teorije, a oni koji tvrde da je jedna od tih teorija 100% istinita po meni nisu ni pametni ni glupi, nego samo smiješni.<

307. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 8:04 am

… da, klauni u zivotnoj predstavi.

308. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:19 am

309. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:19 am

znači gori od klauna jer klaun zabavlja a on vrši teror

310. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:31 am

311. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 8:33 am

dobro, do jedne razine si u pravu. medjutim: “pcela ekran vidi u obrisima, zmija sa nekim svojim infracrvenim zrakama i toplinskom energijom” znaci neke cestice vide koje mi ne vidimo, a mi neke cestice vidimo koje one ne vide… za pasa je to neka crno-bijela kutija

312. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:34 am

i?

313. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:35 am

što ekran je nerealan ili ne postoji ili je “ništa”?..o čemu pričaš?

314. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:38 am

slažem se sa time..da svatko od gore navedenih ima svoju “svjest i percepciju” i to mene fascinira..različitost..ali to nije izmišljotina..svi lociraju ekran i pas i pčela i ti.. pčela če udariti u njega..pas ga ponjušiti a ti prstom zamazati..

315. Amelie Tiersen

listopad 5, 2011 kod 8:41 am

jedino što je primitivno ovdje je tvoj način izražavanja i pridodavanje važnosti nečemu kao što je “lajk” na fejsbuku.

316. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:43 am

mistici nema mjesta..fascinaciji našoj da…jer pojave i događaji su fascinantni no i ta fascinacija proizlazi od nas samih..neki su sakati za osjećaje pa ne mogu biti fascinantni..biljka bi recimo po ovom ekranu pustila lišće i zdrobila ga ..

317. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 8:45 am

pricam o cetvrtoj dimenziji u matematici

318. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:51 am

319. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 8:57 am

ne..ti točno si spominjao boga i misli i umišljaj..a sad bi me najrađe rasrgao vjerovatno jer si završio matematiku..i sad bacaš na taj dio..jer te se dotaklo i sad bi na sve načine meni ovde biflao formule ili me uvukao u tko zna što..no ja konkretno imam dijelove o kojima pričam..a jako mi žao čak ako u kraju i tu tvoju matematiku ruše ili diraju..i doista se ne isplati raspravljati koji su podobni i u raspravama..to je žalosno..

320. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 9:01 am

a pčela u živo je jedno a u matematici je možeš rastaviti na milijon dimenzija..ili naslikati na papiru..i još joj dodati koji dio..recimo glavu krokodila…no matematika je alat..ona nije “živo iskustvo”..niti svemir..

321. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 9:03 am

…prema finim damama skidamo sesir, a mi cemo se svadjati..-)

322. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 9:16 am

a to što mi ti sisuljo kažeš tvoju percepciju primitivnosti..”lajk”je tebi malen jer imaš veličine..a taj “lajk”ima i tekako pokretačku energiju i meni je vrlo drag..a mislimi i tebi..osim toga analiziraj onu tvoju izjavu o svemiru jer to je krajnja tema..a ta izjava nije primitivna nego budalasta i nema veze ni s čim..a ti je nisi isto tako obrazložila no tebi nije ni bitnno bitniji su tebi lajkovi koje sad umanjivaš i tvoj obraz koji ti oni donose..no to su lajkzombiji..tako da ih sedam milijardi ne čine ti onu izjavu manje budalastom..

323. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 9:32 am

koja crta frustracije

324. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 9:34 am

iza prozora nemirna sna, vidim njihove sjene….

325. Amelie Tiersen

listopad 5, 2011 kod 9:37 am

evo, jel sad bolje? 🙂

326. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 10:33 am

vidiš ti puno toga..i sjene i prašinu i ništavilo..prema tome nisi komptentan jer si ne stabilan

327. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 10:37 am

radi takvih mnogih koji su imali nemirana san takvi kao ti danas parzitski baštine njihova djela

328. Jujuklip Xulumulungox

listopad 5, 2011 kod 10:39 am

a ti Ameliarlona si ljepotica..al nisi bedasta da skupljaš jeftine pojene,ne trebati to..imaš sve potrebno nadam se da se nadogradiš..sory..nemam više vremena..pusa

329. Antonio Žac

listopad 5, 2011 kod 11:17 am

Predlažem dva lagana i kratka teksta u današnjem večernjem listu, jednostavna i svima razumljiva, jedan o ovogodišnjim nobelovcima i jedan kratli tekst na zadnjoj stranici. Inače me znaju fascinirat sitiacije kad razmišljam o mekim stvarima, donosim zaključke isključivo za sebe i svoje mišljenje i nakon nekog vremena se potvrdi dobrim djelom moje razmišljanje ili zaključci tameljem znanosti ili inovativnosti iako o svemu tom nikad prije nisam čitao ili gledao kakvu emisiju. Sad mi ostaje zaista zanimljivo pitanje, dali doista samostalno djelujem u svom razmišljanju ili postoji neka nevidljiva veza da pokupim već postojeće i nakon određenog vrimena dobijem stjecajem okolnosti određenu potvrdu baš kao i danas. A šta je tamo dalje gdje svemir prestaje, šta je sa one granice postojećeg svemira, isto što i ovdje u svemiru našem oku skriveno, svugdje oko nas, egzotika, ime joj je tamna tvar.

330. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 12:22 pm

juju, ne razumijes 4 dimenziju

331. Amelie Tiersen

listopad 5, 2011 kod 12:44 pm

svaki poen u ovakvom obliku “komunikacije” je jeftin. prema tome ne osjećam nikakvu potrebu da se “nadograđujem” ili trudim objasniti svoje stajalište. u svakom slučaju zanimljiv članak. oko toga se valjda svi možemo složiti.

332. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 12:51 pm

izadjimo na pozornicu i pozdravimo publiku uz zvuke vasega klavira madame amelie…

333. Damir Ramljak

listopad 5, 2011 kod 12:55 pm

sala!svakako je zanimljiva tema…

334. Joža Veli

listopad 6, 2011 kod 4:19 am

sve je umišljaj,cijeli svemir,osim Boga,talibani mali:).vaša zla duša to ne želi prihvatiti pa traži drugog gospodara:)

335. Danijel

ožujak 11, 2012 kod 6:26 pm

Bog je stvorio svemir,a ne neke vaše misterije kao da je sve nastalo iz ničega. Kako je nešto moglo nastati iz ničega??
    A vi koji tvrdite ovo prvo (bolesno) jednoga dana će te se sami u to da je Bog sve stvorio, onda kada dođete pred Njega.

• steel

ožujak 11, 2012 kod 6:39 pm

A tko je onda stvorio Boga?

336. Sale