Arheologija i paleontologija

Kako je umrla Lucy, najpoznatiji ljudski predak

3,18 milijuna godina stari fosil vrste Australopithecus afarensis najstariji je i najkompletniji primjerak kostura odraslog, uspravnog čovjekovog pretka. U javnosti je poznatija pod imenom Lucy i otkad je otkrivena 1974. znanstvenici pokušavaju saznati što više o njoj i životu koji je vodila. Znanstvenici sa Sveučilišta u Texasu otkrili su ono što nitko do sad nije – kako je Lucy umrla.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Texasu (UT), Austin, objavili su rad u časopisu Nature u kojem su opisali način na koji je Lucy najvjerojatnije poginula. Otkad je otkrivena , 1974., oko Lucy se vode dugačke rasprave posebno one o njenom terestričkom načinu života. Glavni autor rada, profesor antropologije i geoloških znanosti na UT, John Kappelman, jedan je od znanstvenika koji su pokušali dokazati kako je Lucy unatoč terestričkom načinu života, ipak određeno vrijeme provodila u krošnjama drveća. „Ironično je što smo na kraju dokazali da je Lucy poginula najvjerojatnije pri padu s visokog drveta“, navodi Kappelman.

Kappelman i njegov tim prvi su put proučavali Lucy tijekom muzejskog gostovanja fosila kroz SAD 2008., kada je fosil dopremljen u Školu za geoznanosti u Jackson u Teksasu, gdje su je snimili posebnim uređajem koji skenira materijale čvrste poput kamena i to viših rezolucija nego CT. 10 dana je Kappelman zajedno s profesorom Richardom Ketchamom skenirao kosti koje čine gotovo 40 % ukupnog kostura kako bi napravio digitalnu arhivu od preko 30 000 CT sken slika. „Lucy je posebna i unikatna te ju zato želite proučiti što je više moguće. CT nije destruktivna metoda pa smo zato mogli vidjeti što je iznutra, detalje i raspored kostiju“, navodi Ketcham.

Proučavanjem Lucy Kappelman je uočio nešto neobično: gornji dio nadlaktične kosti bio je oštećen, no takva oštećenja nisu prije viđena kod fosila. Nekoliko oštrih, čistih prijeloma s malim dijelovima kosti između ukazivala su da prijelom nije nastao nakon smrti. „Ovakve ozljede nastaju kada ruka udari o tlo tijekom pada čime dijelovi ramena udaraju jedni o druge te nastaju specifični tragovi na nadlaktičnoj kosti“, zaključuje Kappelman, koji se o ovoj ozljedi konzultirao s ortopedskim kirurgom doktorom Stephenom Pearceom koji je i potvrdio da su ozljede rezultat pada s veće visine.

Lucy je, po svemu sudeći, pala s visine preko 12 metara, pri čemu je o tlo udarila brzinom više od 56 km/h te se, prema uzorku lomova, prvo dočekala na noge, nakon čega je na tlo pala na ruke. Kappelman je na kostima našao tragove lomova na desnom gležnju, koljenu i zdjelici kao i na prvom desnom rebru, čime je i potvrdio svoju teoriju od padu. Zaključio je da su ozljede nastale blizu vremena smrti te da je moguće da je Lucy umrla od posljedica pada, ubrzo nakon. „Kad je broj ozljeda koje je Lucy zadobila isplivao ispred mojih očiju, više nisam vidio samo kosti, vidio sam malo biće, visoko jedva preko metra i teško oko 25 kg, kako bespomoćno i polomljeno leži ispod drveta,“ dodaje Kappelman.

Zaključak istraživanja je bio da je Lucy vjerojatno tražila hranu ili prenoćište u visokim krošnjama drveća te da je do nesreće došlo upravo zbog njenog terestričkog načina života zbog kojeg je izgubila karakteristike dobrog penjača. Daljnjim istraživanjima planira se dodatno istražiti način života koji je vodila Lucy. Ovo je istraživanje također rezultiralo 3D snimkama ozljeda koje je zadobila Lucy te su objavljene javno kako bi znanstvenici diljem svijeta mogli dati svoje mišljenje. „Lucy je započela eru otvorenog digitalnog dijeljenja podataka.“

Izvor: Portal BiologijaEsciencenews

1. Tomislav Bognar

rujan 19, 2016 kod 3:50 pm

smotano stvorenje 😀

2. Sandro Benić

rujan 19, 2016 kod 3:55 pm

Lucy je gnjusna LAŽ i izmišljotina.

3. Mario Kolar

rujan 19, 2016 kod 4:51 pm

Nepostoji nikakva Luce…Bog je stvorio ljude…ili nas je posijalo neko Visoko biće a mi ga smatramo Bogom!

rujan 19, 2016 kod 4:55 pm

Neki znanstvenici su od više pronađenih kostiju različitih bića sklapali nekakve fosile čovjekolikih bića u svrhu svoje promocije ili dokazivanja nekakvih teorija da je čovjek nastao od majmuna….jadno.

• Filip Kralj

rujan 19, 2016 kod 5:13 pm

ti si dokazao njihovu teoriju upravo

rujan 19, 2016 kod 5:24 pm

He…he

• Davor Sardelic Biok

rujan 19, 2016 kod 5:52 pm

Haha

• Sandra Sandra

rujan 19, 2016 kod 9:05 pm

Dal jos postoje ovakvi primjerci?

• Ivana Kovač

rujan 21, 2016 kod 6:53 am

Dečko, savjetujem ti da porazgovaraš sa nekim profesorom biologije. Po mogućnosti sveučilišnim. Ili da završiš studij pa, kad upoznaš materiju, napišeš znanstveni rad sa dokazima u prilog tvojoj tvrdnji.

rujan 21, 2016 kod 7:53 am

Hvala za dečko’

4. Hrvoje Galić

rujan 19, 2016 kod 5:05 pm

5. Damir Vrđuka

rujan 19, 2016 kod 5:21 pm

Nazvana je po pjesmi Beatlesa Lucy in the Sky with Diamonds. LSD skraćeno. Kreacionisti smotajte si po jednu.

6. Drago Abramovic

rujan 19, 2016 kod 6:00 pm

Lucy mi lici na tetku jednoga bivseg predsjednika RH

7. Venesa Vitić

rujan 19, 2016 kod 6:03 pm

Zar nije dokazano da Lucy nije predak covjeka,nego majmuna?

8. Josip Lukac

rujan 19, 2016 kod 6:08 pm

to o padu je samo teorija.. isto tako ju je mogla napasti zivotinja poput mamuta slona i slicno mogli su je pratuci pripadnici iste ili slicne vrste.. mogla je sa stijene past….. drugi znanstvenik bi vjerovatno donio drugaciji zakljucak odnosno teoriju

9. Nikola Sedlar

rujan 19, 2016 kod 6:54 pm

Jel ti to bila pra pra pra baba. Ako je ovo ljudski predak ja san s druge planete. Pa izglednije je da nas je Bog stvoria ili alieni modificirali jer ovo ljudski predak nije.

10. Vesna Lokar

rujan 19, 2016 kod 11:12 pm

Evolucionisti misle da ako dovoljno puta ponove laž, ona će magično postati istina. 🙂

11. Lav Domanski

rujan 20, 2016 kod 5:32 am

Ma meni ta veza sa majmunima baš ne paše.Mislim da je čovjek oduvijek postojao kao vrsta i napredovao brže od drugih vrsta.Samo,kao što se vidi,napredovao u krivom smjeru..

12. Marijan Benko

rujan 20, 2016 kod 1:47 pm

možda vaš predak haha

13. Stanislav Skvorc

rujan 20, 2016 kod 9:46 pm

nije umrla jer ljudskog predka ne postoji

14. Ivana Botica

rujan 21, 2016 kod 8:31 am

Je li imala muža? Riješena nedoumica oko ozroka smrti.