Kako znamo da se Veliki prasak uistinu dogodio?

Astrofizika

Kako znamo da se Veliki prasak uistinu dogodio?

bigbang

Većina znanstvenika slaže se da je svemir započeo Velikim praskom. No, kako znamo da se nešto dogodilo prije toliko vremena?

Svemir se širi

Galaksije Cigar i Bodes udaljene 12 milijuna godina dio su Plough konstelacije (Image credits: Shaun Reynolds)

Kad bacimo pogled na noćno nebo, zvijezde koje vidimo nalaze se unutar naše galaksije. No, također postoje i neke maglovite mrlje za koje nam treba teleskop kako bismo ih jasno vidjeli. To su druge galaksije poput naše – no, one su mnogo, mnogo dalje od zvijezda koje vidimo.

Ako bolje pogledamo te galaksije, očekivali bismo da se neke kreću prema nama, a neke od nas. Zapravo, gotovo se sve galaksije kreću od nas, neke velikom brzinom.

Znamo da se galaksije udaljavaju zbog efekta nazvanog „crveni pomak” – slično poput zvuka auta koji nam se približava i zvuka auta koji se udaljava. Kad se auto približava, zvučni valovi su bliže, a kad se udaljava zvučni valovi su rastegnutiji. Isto je i s galaksijama, galaksije koje se približavaju emitiraju plavu svjetlost baš zbog nakupljenih zvučnih valova, no galaksije koje se udaljavaju emitiraju crvenu svjetlost zbog rastegnutih zvučnih valova.

Crveni pomak (Image credits: bbc.co.uk)

Crveni pomak
(Image credits: Brian Cox)

Ako se većina galaksija udaljava od nas, znači da se svemir širi (što ne znači da je Zemlja centar svijeta, svaki djelić svemira se udaljava jedan od drugog, bez obzira s kojeg gledišta promatrali svemir).

Ako se svemir širi, to nam sugerira da je nekad bio manji i gušći. A ako se vratimo dovoljno daleko unazad kroz vrijeme, postojao je trenutak u prošlosti kad je sva materija u svemiru bila skupljena u jednoj točki te eksplodirala na sve strane. Taj trenutak eksplozije zovemo Velikim praskom (eng. Big Bang). Također možemo izračunati i kad se dogodio, s obzirom na trenutnu veličinu svemira i brzinu kojom se kreće – prije otprilike 14 milijardi godina.

Sjaj nakon Velikog praska

Taj sjaj ne možemo vidjeti golim okom, no naši teleskopi mogu. Naše oči mogu vidjeti samo djelić svjetla u svemiru. Osim vidljivog svjetla, postoje i neki drugi oblici svjetla poput infracrvenog svjetla, infracrvenog svjetla, ultraljubičastog svjetla, radiovalova i mikrovalova. Ti oblici imaju kraće ili duže valne duljine od vidljive svjetlosti.

Nakon Velikog praska, cijeli svemir preplavljen je nevjerojatno žarkim svjetlom. Širenjem svemira, ta svjetlost se rastezala te ju danas znamo kao mikrovalovi.

Mikrovalni teleskop može zapaziti drevno svjetlo samog početka svemira. Zapravo, pogled kroz mikrovalni teleskop daje nam nevjerojatnu sliku neba ispunjenog sjajem, danju i noću. Za razliku od svijetla zvijezda, sve je isto gdje god pogledate, gdje god da jeste. Taj sjaj nazvan je kozmička mikrovalna pozadina.

Kozmička mikrovalna pozadina (Image credits: bbc.co.uk)

Oblaci plina ranog svemira

Pogled u svemir je isto što i pogled u prošlost. To je zbog toga što svjetlu s udaljenog objekta treba duže da nas dostigne od svjetla bližih objekata. Ako je objekt udaljen milijun svjetlosnih godina, taj objekt vidimo kako je izgledao prije milijun godina. Moderni teleskopi su toliko moćni da mogu pružiti pogled na objekte udaljene milijardama svjetlosnih godina, blizu vremena Velikog praska.

Ako se Veliki prasak dogodio, očekujemo da ćemo na toliko udaljenom prostoru vidjeti oblake plina koji se još nisu pretvorili u zvijezde i galaksije. Ti bi oblaci plina također bili vrlo drugačijeg sastava nego moderan svemir. To je zbog toga što je većina kemijskih elemenata modernog svemira nastala unutar zvijezda. Najraniji oblaci plina trebali bi sadržavati samo najjednostavnije elemente. Trebali bi biti sastavljeni od najosnovnijih elemenata, vodika i helija.

Oblaci plina pronađeni su u drevnom svemiru. Neki od njih su stari otprilike 12 milijardi godina. Čak i na toj nevjerojatnoj udaljenosti možemo vidjeti od čega su sastavljeni zahvaljujući spektoskopiji kojom analiziramo svjetlost koja prolazi kroz njih.

Što je bilo prije Velikog praska?

Ako se dogodio Veliki prasak, što ga je uzrokovalo? Što je postojalo prije? Ovo je jedno od najvećih pitanja u znanosti današnjice. Neki znanstvenici smatraju da se svemir ne širi samo jedanput, sada, već da se širio i skupljao mnogo puta.

Za druge ovo pitanje i ne treba odgovor. Stephen Hawking je sugerirao da je ideja vremena prije Velikog praska jednaka ideji Sjevernog pola bez Sjevernog pola. Vrijeme počinje Velikim praskom i to je to.

Izvor: BBC

1. Arnel Mesic

25 ožujka, 2015 kod 7:55 pm

Pise u Kur’anu! 😀

25 ožujka, 2015 kod 9:21 pm

kuran je kopija starozavjetne biblije

26 ožujka, 2015 kod 9:30 pm

Hmmm sukob novoga i staroga

• Zachary Ibrahim Aldrin Ëfron

25 ožujka, 2015 kod 9:23 pm

Kura’n je obijedinjenje svih 5 svetih knjiga u jednu.

• Samid Kurtovic

25 ožujka, 2015 kod 9:47 pm

Filipe, vidi se da ne znaš apsolutno ništa o Kur’anu 🙂

• Vesna Lokar

25 ožujka, 2015 kod 9:55 pm

Da, Kur’an je iskrivljena kopija starozavjetne Biblije, koja je nastala tek u 7. st.

25 ožujka, 2015 kod 10:04 pm

kuran je cudo od knjige! sipaju gudru u nju, kad citas totalno se navuces

• Zoran Maksimovic

25 ožujka, 2015 kod 10:13 pm

Zar morate sve pokvariti tim vjerskim sranjem?

25 ožujka, 2015 kod 11:52 pm

Pojebem ti Na’nu

26 ožujka, 2015 kod 5:43 am

Vesna Lokar molim te be uspoređuj Boziju objavu sa tom knjigom, vidi se da nemas pojma o tome a pricas, i kazes kopija onda bi se i u Kur’anu nalazilo kontradikcija i greski, ali na tvoju stetu toga nema, jer Allah je obecao da ce ga cuvat od promijena, tako da dzaba pokusavas omalovazavat Kur’an samo sebe sramotis

26 ožujka, 2015 kod 8:58 pm

I ti sebe sramoti s jer imaš iskrivljene misli o biblija
        (I bibliju je zabranjeno iskrivljavati)
        I tako dodjem do zaključka da svi kakaju i pišaju i kad treba i ne treba;;;;

26 ožujka, 2015 kod 10:05 pm

I kako neće biti rata kad se pljuje /nepotrebno/po tuđim svetinjama ,umjesto da ih se proučava i razumije .

26 ožujka, 2015 kod 8:20 am

Zachary oprosti ali ti si ovdje sopmenuo prvi Kuran (poštivam) , i samo sam banalno rekao jer Bog i Sveti spisi postoje prije 7. stoljeća , zbog obrada religija i ratovi nastaju i budi siguran da se svi Bogu gadimo zbog toga

• Oliver Andre Petrašević

26 ožujka, 2015 kod 9:26 am

bog je jedan bio on alah,jahve…

• ExMuslim Abdullah

26 ožujka, 2015 kod 11:41 am

Pitajte Aristotelesa i ostale koji su tisucu godina prije kineza muhameda zivjeli https://www.youtube.com/watch?v=2HdOLOn0L3M 🙂

• Aleksandar Jovanovic

26 ožujka, 2015 kod 12:34 pm

Kenan, lako se da dokazati da je Kur’an loša kopija Biblije. Pun je anahronizama, brkanja ličnosti i događaja, i nesistematskog kopiranja Biblije, a na neki način apsurdna uloga koju je u njoj Isus (Isa) dobio naročito pokazuje ove nedoslednosti. http://www.istinaobogu.rs/da-li-je-kuran-quran-bo382ija-re269.html

26 ožujka, 2015 kod 9:20 pm

Piše i u bibliji

• qapla

14 svibnja, 2015 kod 2:03 pm

Ako toliko briješ na bibliju i vjeru, što radiš na stranici o znanosti?

28 ožujka, 2015 kod 8:08 am

I u Bibliji …piše kako je bog stvarao svijet

2. Predrag Mirkovic

25 ožujka, 2015 kod 7:55 pm

Pa neznamo da se dogodio.

26 ožujka, 2015 kod 9:22 pm

Pa i nije se dogodilo PRASKANJE

3. Reflexia Reflex

25 ožujka, 2015 kod 8:01 pm

Stephen Hawking je rekao… 🙂

4. Hurtic Elvis

25 ožujka, 2015 kod 8:10 pm

I ovi znanstvenici se gube 🙂

5. Prosper Lenert

25 ožujka, 2015 kod 8:11 pm

ne znamo, to je teorija

6. Saško Šajić

25 ožujka, 2015 kod 8:12 pm

pa taj jedan je bio rodjen pa nam preneo

7. Kristian Rubelj

25 ožujka, 2015 kod 8:14 pm

Koliko god izlazili iz svemira i koliko god razbijali atome naci cemo nesto.. Znaci vrijeme ne postoji..

8. Alen Muratović

25 ožujka, 2015 kod 8:14 pm

Opet će ona vesna pisat gluposti

9. Kenan Avdic

25 ožujka, 2015 kod 8:14 pm

“Zar ne znaju nevjernici da su nebesa i Zemlja bili jedna cjelina, pa smo ih Mi raskomadali, i da Mi od vode sve živo stvaramo? I zar neće vjerovati?” (prijevod značenja El-Enbija’, 30)

Mislim da je pametnome ovo dovoljan dokaz

• Vedran Ožir

25 ožujka, 2015 kod 8:28 pm

Pametnome kažeš?

A kako su ti koji su to napisali znali što se dogodilo prije toliko milijardi godina, a mi to danas ne znamo?

• Armin Turkic

25 ožujka, 2015 kod 8:37 pm

Pravo si pitanje postavio Vedrane,normalno da oni to nisu znali,nego je Bog poslao objavu poslaniku svom.U to vrijeme nije bilo nauke ljudi su mislili da nebesa drze stubovi.Onda silazi objava od Onoga koji je to sve stvorio.

• Alisa Iburg

25 ožujka, 2015 kod 9:04 pm

“Nebesa” i Zemlja su i dalje dio iste cjeline.
      A i bilo je “teško” napisati tako nešto 600 i neke godine kada je Aristotel već nekoliko stoljeća prije toga utvrdio da je Zemlja okrugla ;))
      Ne dajte mi da mi da mislim, dajte mi da vjerujem, jednostavnije je!

• Zachary Ibrahim Aldrin Ëfron

25 ožujka, 2015 kod 9:30 pm

Da tako je Be znsju ljudi koji su umrli nego oaj koji je sve stvarao i u rastvarao i sve to poslao po mesenđerima poslanicima (25) medu kojima je i Isa As.A posljedni je bio Muhamed.

• John Luck Pickard

25 ožujka, 2015 kod 9:43 pm

• Dzevad Dolic

25 ožujka, 2015 kod 9:52 pm

Alisa los ti je argument . Ovdje se govori o velikom prasku , a ne kakvog je oblika zemlja .

25 ožujka, 2015 kod 10:00 pm

Alisa u zemlji cudesa. Eto ti razmisli pa nam javi odgovor da se ne sekiramo svi zajedno.

25 ožujka, 2015 kod 10:07 pm

prije cete svi zajedno prasnut nego skontat veliki prasak 🙂 cek trebalo bi da pise u kuranu bibliji ili lektiri za predskolsku, treba to procitati, pise tamo

25 ožujka, 2015 kod 10:31 pm

Pojavljivanje univerzuma u Kur;anu se spominje na sledeci nacin:
      “On je nebesa i Zemlju iz nicega stvorio!” (Al-An’am, 101)

Ova Kur’anska cinjenica je u potpunom skladu sa savremenim naucnim otkricima. Definitivan zakljucak do kojeg je danas dosla moderna astrofizika upucuje na cinjenicu da je celi univerzum zajedno sa materijalnom i vremenskom dimenzijom
      nastao u nultnom trenutku jednom velikom explozijom. Teorijom velike eksplozije “Big Bang” dokazano je da je celi univerzum nastao iz nicega, eksplozijom samo jedne tacke otprilike pre 15 milijardi godina. Ova teorija je ujedino i jedina
      teorija po pitanju nastanka i pocetka univerzuma. Ona je prihvacena od svih naucnih krugova. Pre Big Banga nije postojalo nista zvano materija. Materija, energija i vreme stvoreni su u jednom nepostojanju koje se moze definisati kao apsolutno metafizicko
      okruzenje u kojem nije bilo ni materije ni energije pa cak ni vremena. O ovoj ogromnoj cinjenici i otkricu do kojeg je dosla moderna fizika Kur’an nas je obavestio pre 1450 godina.

25 ožujka, 2015 kod 10:33 pm

U Kur’anu Casnom koji je objavljen pre 14 vekova u periodu kada jos nije bila razvijena astronomija ovako se govori o sirenju univerzuma:

“Mi smo nebo moci Svojoj sazdali, i Mi smo, uistinu, oni koji ga sire.” (Az-Zariyat, 47)

Rec nebo koja se spominje u aktualnom ajetu se na mnogo mesta u Kur’anu koristi u znacenjima svemira i u ovom slucaju upotrebljena je u istom znacenju. Kur’an je dakle vec obznanio da se kosmos siri. To je cinjenica do koje je danas dosla i nauka.
      U naucnom svetu do pocetka 20. veka preovladavalo je jedno misljenje u smislu da univerzum ima jednu staticnu nepokretnu strukturu i da potice iz vecnosti. Medjutim istrage sprovedene uz pomoc savremene tehnologije, izvidjanja i proracuni doveli su do saznanja
      da univerzum ima svoj pocetak i da se konstantno siri.
      Ruski fizicar Aleksandar Fridman i belgijski kosmolog Zorz Lemetr teoretski su proracunali da je kosmos u stalnom pokretu i da se siri. Ova cinjenica je takodje dokazana odredjenim posmatranjima sprovedenim 1929. godine. Americki astronom Edvin Habl
      analizirajuci svemir uz pomoc ogromnog teleskopa otkrio je da se zvezde i galaksije konstantno medjusobno udaljavaju jedna od druge a kosmos u kojem se sve konstantno udaljava jedno od drugoga dolazi do znacenja kosmosa koji se siri. Cinjenica da se kosmos
      nalazi u stalnom sirenju svoju ce kategoricnost postici takodje kroz osmatranja provedena narednih godina. Medjutim ova kategoricna cinjenica saopstena je kroz Kur’an i to u takvom istorijskom periodu kada nijedan covek o tome nije apsolutno posedovao ni priblizna znanja,
      posto je Kur’an rec Allaha Dz. Stvoritelja i gospodara celog univerzuma i svih znanja.

25 ožujka, 2015 kod 10:34 pm

Allah Dz. je pre 14 vekova na zemlju spustio Kur’an, knjigu koja sluzi kao vodic ljudima. Celo je covecanstvo pozvano da se pridrzava normi koji su propisani u ovoj knjizi da bi konacno nasli svoj spas i oslobodjenje.
      Ova poslednja bozija objava je ujedno je i jedina uputa cvecanstvu od trenutka objavljivanja pa sve do Sudnjega dana. Jedinstveni Kur’anski stil i izvanredna mudrosst koja je sadrzana u njemu nepobitni su dokazi
      da je Kur’an Allahova rec. Osim toga postoji niz specificnih cudotvornosti koje pokazuju i dokazuju da je Kur’an spusten od Allaha Dz. Jedna od ovih specificnosti jeste i cinjenica da se u Kur’anu objavljenom pre 1450 godina
      nalaze odredjene naucne cinjenice do kojih smo mogli doci jedino savremenom tehnologijom 20. veka. Svakako Kur’an nije naucna knjiga. Medjutim odredjene naucne cinjenice koje se na jedan jezgrovit i mudar nacin izlazu u razlicitim
      Kur’anskim ajetima covek je uspeo otrkiti tek uz pomoc tehnologije 20. veku. Ove cinjenice koje nije bilo moguce naucno utvrditi u periodu kada je Kur’an objavljen jos jednom savremenom coveku dokazuju da je Kur’an Allhova rec.
      Radi razumevanja mudziza Kur’ana potrebno je pre svega baciti pogled na naucni nivo vremena u kojem je Kur’an objavljen.

U 7. veku kada je Kur’an objavljen arapi su gajili bezbroj praznoverja i neosnovanosti u vezi sa pitanjem naucnih tema. Arapi koji nisu posedovali tehnologiju za istrazivanje prirode i kosmosa verovali su u legende koje su se prenosile
      s generacije na generaciju. Na primer, verovali su da se nebo odrzava na visini zahvaljujucio brdima. Prema ovom verovanju Zemlja je ravna i na svoja dva kraja ima brda. Smatralo se da ova brda poput stupova na sebi drze nebeski svod.
      Dolaskom Kur’ana medjutim potpljena su sva ova primitivna verovanja ajetom:

“Allah je nebesa, vidite ih, bez stubova podigao…” (Ar-Ra’d, 2)

Okonacno je sa njihovim dotadasnjim verovanjem da nebesa stoje na brdima. Izneseno je jos niz saznanja o mnogim pitanjima koja su tada bila apsolutno nepoznata. U Kur’anu kada je objavljen kada je covecanstvo raspolagalo sa veoma malim
      saznanjima iz oblasti astronomije, fizike ili biologije sadrzani su mnogi kljucni podaci o mnogim pitanjima od stvaranja univerzuma do nastanka coveka, od sastava atmosfere do ravnoteze koja vlada na Zemlji.

• Ante Savin

26 ožujka, 2015 kod 9:18 pm

Imaš pravo, Arapi prije 1500 godina nisu ništa znali o znanosti, zato je Kuran takav kakav je. A pošto neznaju ništa više o znanosti ni danas i danas je Kuran takav kakav je. Dakle, samo pričekajmo da se Arapi opamete i bit će sve OK. (Malo ćemo se načekati, doduše) 🙂

Postavljaju se pitanja da ako je alah toliko mudar i svemoguć, A) zašto je objavio Kuran Arapima, B) zašto nije učinio arape pametnijima u međuvremenu?

26 ožujka, 2015 kod 12:04 am

Kakve kuran ima veze s icim?

26 ožujka, 2015 kod 12:04 am

Ma nabijem na kurac i alaha i isusa i sve vas skupa isprane mozgove, sta radite na ovakvom sajtu kad se negirate? idi lizi alahu noge isprani mozgu

• Bojan Masnec

26 ožujka, 2015 kod 12:48 am

Koji to Bog točno?

• Vjekoslav Krsnik

26 ožujka, 2015 kod 3:32 am

Čim citiraš Kuran na fejs profilu o znanosti, očito te je pamet zaobišla.

26 ožujka, 2015 kod 5:24 am

pa Vjekoslave Kur’an ti je ispred nauke koliko hoces, u njemu se nalaze stvari koje naucnici otkrivaju tek u skorije vrijeme, a u njemu je to objavljeno prije vise od 1400 godina

• Ante Savin

26 ožujka, 2015 kod 9:06 pm

A koje to stvari? Kuran su pisali čobani, šta oni znaju?

26 ožujka, 2015 kod 5:38 am

Alisa Iburg kad Allah kaze Nebesa u Kur’anu misli se na citav svemir ne misli da je to ovo nebo sto vidis, i kakve veze ima Aristotel, da li je on mogao znati faze razvoja covjeka u detalj, da li je mogao znati da se Sunce i Mjesec krecu i da svako ima svoju putanju, da li je mogao znati da se planine krecu usljed kretanja Zemlje, da li je mogao znati da se svemir siri “Mi smo nebo moći Svojoj sazdali, i Mi smo, uistinu, oni koji ga šire.” (Az-Zariyat, 47), ovo je objavljeno prije 1400 godina, “Mi smo po Zemlji nepomične planine razmjestili da ih ona ne potresa…” (Al-Anbiya’ 31) ko je mogao prije 1400 godina znati da planine sprecavaju Zemlju od potresa, i ovo je samo jedan dio cuda ima ih jos i koja nisu otkrivena

27 ožujka, 2015 kod 8:49 am

Mogao je znati svaki inteligentan A naročito iznad prosječan um
        Pisane su teorije i ranije . 1500 godina nije neka starost. Nije kura’n pisan na početku svijeta.

• Vjekoslav Krsnik

26 ožujka, 2015 kod 3:44 pm

Je, Kuran ti je dao kompjuter i struju koja ga pokreće. Ne pričaj gluposti. Kuran je pun priglupih citata kakvih su upravo naveo, ništa znanstvenog nema u njima. To su intelektualno isprazne pjesničke figure. Predlažem ti da pročitaš jedan znanstveni rad, pa onda pričaj.

26 ožujka, 2015 kod 5:18 pm

hahahaha, jesi pametan svaka ti cast, a ko je omogucio tim svim naucnicima da otkriju, ko im je dao moc razmisljanja, i molim te ne pricaj o Kur’anu ako nemas pojma o njemu, ti da ista znas o njemu ti bi dosad Islam prihvatio, drzi se ti svoje nauke i ne pricaj nesto o cemu ne znas

10. Saša A Šipek

25 ožujka, 2015 kod 8:18 pm

Hawking je ili genije ili glup ko qrac.Nekad mi se vise cini da je ustvari ovo drugo

• Mario

25 ožujka, 2015 kod 8:35 pm

Ma bitno da ti se čini da si ti pametniji.

• Saša A Šipek

25 ožujka, 2015 kod 10:19 pm

Da li sam to negdje napisao? Mislim da ne, zato ti preporucam da ne preskaces terapiju koju ti je prepisao psihijatar. Halucinacije su gadna stvar.

25 ožujka, 2015 kod 11:55 pm

Gle ako misliš da je hawking glup mozda ti imaš halucinacije…

• Saša A Šipek

26 ožujka, 2015 kod 5:28 am

Jbt danas sve nepismeni pacijenti.Da rezimiram jos jednom, za njega nisam siguran, za vas dvojicu i ova 4 sto lajkaju gluposti sam siguran da ste glupi ko qrac.Ok?
      Naucite se citati s razumijevanjem i postivati pravo na misljenje, onda cemo razgovarati a dotad se nosite s mog komentara u 3 lijepe pm.Aj zdravo

27 ožujka, 2015 kod 8:51 am

To Sasa tečaj sve ahhhhahahah

27 ožujka, 2015 kod 8:53 am

U školu Svi!

11. Vehid Gogo Velic

25 ožujka, 2015 kod 8:35 pm

A sta je bilo prije toga??

• sxsx

25 ožujka, 2015 kod 11:31 pm

Cijelu viječnost prije toga je Bog smišljao pakao za grešnike 😛

26 ožujka, 2015 kod 8:32 am

što je bilo ,laički rečeno ?, evo ti odgovor, prazna frekvencija dimenzije isto kao i beskonačan broj radijskih frekvencija ili dimenzija koje se ne koriste i dođe jednom jedan Vehid i odluči na jednoj od tih frekvencija da ušteka radio program, i odjednom ta frekvencija više nije prazna

• Vehid Gogo Velic

26 ožujka, 2015 kod 8:39 am

Hoćeš reci da su bile samo te “prazne frekvencije”koje se sve to..kako da kažem?! Stvorile?

12. Sandra Simunic

25 ožujka, 2015 kod 8:38 pm

Svaki znanstveni dokaz ispada da moze se tumaciti na sto nacina i da je uvijek upitan, a Bozja ljubav je neupitna, pa i stvaranje svijeta, svijet je Bozja tvorevina, pocetak i kraj je beskonacna ljubav…

25 ožujka, 2015 kod 9:04 pm

fala ti na rposvjetljenju ahhahaah

26 ožujka, 2015 kod 12:03 am

Idi lijeci se, nisi ti za ovakve sajtove, ne znam kako smradovi poput vas vjernika uopce dospiju tu, odite van mlatit slamu i citat bibliju jebem vas u usta

26 ožujka, 2015 kod 5:26 am

ljudino kad si vec tako pametan daj mi jedan ogican dokaz da Bog ne postoji

26 ožujka, 2015 kod 12:01 pm

Da ti dam logican dokaz? ti da prihvacas logicno razmisljanje i da imas ukljucen mozak nebi bio musliman/krscanin ili koji kurac vec jesi… Kad ukljucis mozak sam ces skuzit, kao i svi drugi…

26 ožujka, 2015 kod 5:21 pm

pa eto molim te ako si ti pametan onda mi daj jedan logican dokaz i ja onda necu vjerovat ni u sta, dokazi mi da Bog ne postoji, ali prvo moras poznavat definiciju Boga, et samo hocu da mi das dokaz, nemoj se ovdje izmotavat nekim glupostima

27 ožujka, 2015 kod 12:09 am

Jednostavno je, ne postoji niti jedan dokaz, nigdje se ne spominju dinosauri i slicne stvari iz proslosti koji ljudi koji su pisali te budalastine nisu imali pojma… Ti care da si inteligentan sam bi to shvatio… zalim te

27 ožujka, 2015 kod 7:10 pm

ako nemas dokaza, zasto onda pises nesto o cemu ne znas nista

13. Esad Hajrudinovic

25 ožujka, 2015 kod 8:47 pm

to su gluposti i nagadjanja

14. Ivica Grgić

25 ožujka, 2015 kod 9:05 pm

Hm Dakle … Može Li Mi Tko Od Vas Ovdje Nazočnih reči … Šta Je Bilo Prije Velikog Praska ???

mogu ja! jedan manji!

pa malo veci

pa veliki

• Ivica Grgić

25 ožujka, 2015 kod 10:20 pm

Heh Dakle Prije Velikog Praska Nije Bilo Ničega … Malo Teško Za Shvatiti Ali Je Tako … Dakle Da Preformuliram Pitanje ŠTA JE BILO NEPOSREDNO PRIJE VELIKOG PRASKA ODNOSNO NEPOSTOJANJA NIČEGA ???

25 ožujka, 2015 kod 11:12 pm

nemamo mi kapacitet mozga za to coece ! samo laprdamo budalastine kao prosipamo pamet i to! Sokrat je bog !!! ZNAM DA NISTA NE ZNAM

26 ožujka, 2015 kod 12:02 am

Nemas ti kapacitet isprani mozgu, mani se ovog portala i idi citaj bibliju jebem te zvaljava

27 ožujka, 2015 kod 8:56 am

Filip e nekultura ti je na nivou.
        Prestani ,sada je dosta.

• Zac Amer

26 ožujka, 2015 kod 12:11 pm

Da, to što ti zoveš ‘ničega’ ti se inače zove NEBITAK, a ovo danas se inače zove BITAK, no dobro, da se ja nebi sad tu ponavljao, najbolje ti je da tu pronađeš moj zasebni komentar na ovu temu!

26 ožujka, 2015 kod 12:30 pm

Vidi ove budale sto misli da je sokrat stvarno bog xD nije ni cudo kad mu stoji mc ahahah

• Ivica Grgić

26 ožujka, 2015 kod 4:47 pm

Neposredno Prije Samog Velikog Praska Bila Je INFORMACIJA !!! Glavni Pokretać Svih Događanja Nakon Praska … Čisti Dokaz Kreacionizma Na Koji Evolucionisti Nemaju Odgovor .

26 ožujka, 2015 kod 7:00 pm

ivice ti si potpuno lud jebo te ali potpunooo

15. Dalibor Krpan

25 ožujka, 2015 kod 9:09 pm

a bitno je to da se oni tamo oko nečeg slože i onda to možemo prihvatiti kao istimu budale od zanata vatikan tvrdi jedno komunisti drugo a ko su vam pak ti vaši naučnici bez identifikacijskih obilježja?

25 ožujka, 2015 kod 11:57 pm

Ma najbolje prihvatiti kao istinu nesto sto su neki ljudi napisali u nekim knigama prije vise od 1000 godina…

16. Boris Škoti

25 ožujka, 2015 kod 9:14 pm

Prije Velikog praska nije bilo ni vremena ni prostora, nije bilo ničega.
    Prostor i v rijeme su nastali kao posljedica Velikog praska.
    Sve je počelo erupcijom beskonačne količine energije iz bezdimenzionalne točke.
    Samo beskonačna količina energije mogla je stvoriti bezdimenzionalnu točku.
    Zašto je došlo do erupcije energije? Zašto ta energija nije ostala u toj točki?
    Iz istog razloga iz kojeg Svemir nije prostor homogeno raspoređene energije. Postojala je beskonačno mala nehomogenost koja je dovela do nestabilnosti energije u toj bezdimenzionalnoj točki, a kao posljedica nastupila je erupcija energije.
    Nehomogenost u eruptiranoj energiji dovela je do točaka koncentracije energije i njene pretvorbe u pramateriju, a ista ta nehomogenost do stvaranja materije.
    Sve ostalo učinila je gravitacija.

25 ožujka, 2015 kod 10:09 pm

vidi ga ucitelj zivota i svega oko nas coece! da nisi i galaksije prebrojao mozda

25 ožujka, 2015 kod 10:40 pm

Imam Ebu Hanife, radijallahu anhu je rekao: “Šta misliš, kada bi ti rekli: Gdje je Allah? Pa je rekao: Reći će mu se: Postojao je Allah ali ne i mjesto, prije nego je stvorio stvorenja, postojao je Allah i nije postojalo “Gdje” niti su postojala stvorenja niti bilo šta. On je Stvoritelj svega…” (Fikhul Ebsat)

25 ožujka, 2015 kod 10:52 pm

Ti se uhvatio nauke, umjesto da se vratiš Stvoritelju gravitacije. ”Ako bi se ti pokoravao većini onih koji žive na Zemlji; oni bi te od Allahova puta odvratili; oni se samo za pretpostavkama povode i oni samo neistinu govore” (Časni Kur`an, Sura Al-An`am, ajet 116)

• Silvio Krstanovic

25 ožujka, 2015 kod 10:55 pm

al opet odakle je potekla ta bezdimenzionalna tocka? Ako ju je “bog” stvorio, ko je onda njega stvorio? .. nema jednostavno odgovora na sva pitanja…

25 ožujka, 2015 kod 11:01 pm

To pitanje pitaju pretežno ateisti. Ovo pitanje u korijenu je neispravno i samo po sebi kontradiktorno. Kada bismo, u cilju dokazivanja, pretpostavili da Allah ima stvoritelja, postavlja se pitanje: ko je onda njega stvorio, pa ko je stvorio tvorca toga stvoritelja… i tako u nedogled. Ovo je razumski neprihvatljivo i nemoguće. Međutim, razum i logika prihvataju činjenicu da sve stvoreno vodi porijeklo od jednog Stvoritelja Kojeg niko nije stvorio, a Koji je stvorio sve drugo. To je Uzvišeni Allah.
      Što se tiče Šerijata, Poslanik, s.a.v.s., nas obavještava o ovom pitanju, odakle ono vuče korijen, kako se liječi i kako se odgovara na njega: Prenosi se od Ebu-Hurejre da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ljudi će neprestano postavljati razna pitanja sve dok ne upitaju: Allah je stvoritelj stvorenja, ali ko je Njega stvorio? Kome padne napamet takvo pitanje neka kaže ‘amentu billah’ (vjerujem u Allaha).” U drugom hadisu Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Nekima od vas dođe šejtan došaptavajući mu: Ko je stvorio to i to… Sve dok ga ne upita: Ko je stvorio tvoga Gospodara? Kad se to desi neka zatraži utočište kod Allaha i neka prestane.” U još jednom hadisu se kaže: “Čovjeku dođe šejtan, pitajući ga: Ko je stvorio to i to?” (Muslim, 134) https://www.youtube.com/watch?v=3afEHHD8Z-0

25 ožujka, 2015 kod 11:08 pm

kako ste vas dva ciknula sto je ovo! ae dodajte se pa tamo na private te sektaske nazadne cepri! ne trujte civilizovan narod

• Zlatan Velagic

25 ožujka, 2015 kod 11:26 pm

To je za Samira nerazumljivo, neprihvatljivo i nemoguce ali i neshvatljivo … jer Samir ne razumije da su nasi ljudski mozgovi u nemogucnosti da shvate neke stvari u ovom trenutku … dakle nemamo kapacitet da shvatimo da je nesto mozda stvorilo boga … jer smo trenutno ograniceni … ali razvijamo se … polako 🙂

26 ožujka, 2015 kod 12:07 am

Bljuje mi se od ovakvih odvratno glupih i ispranih likova kao Samir, mrs alahu prat noge i lizat guzove popisam ti se na kuran, sta radis na ovom sajtu kad prodajes tu prazne price za malu djecu.. bem te zvaljava

• Ford Alan

26 ožujka, 2015 kod 6:33 am

Nije postojalo ništa, i BOG, reče : “Neka bude svemir” … I, dogodi se veliki prasak … Naravoučenije : ” BOG je #energija” …

• Ivana ஜ Jandras

26 ožujka, 2015 kod 9:23 am

Tko je cuo Boga da je to reko? 😛 Sve su to price koje se prenose sa koljena na koljeno. Cinjenica jest da NITKO ne zna pravu istinu o nastanku svijeta kao ni zivota na Zemlji… sve ostalo su ili price, mitovi ili znanstvene pretpostavke jer znanost zudi za odgovorima I nekakvo objasnjenje su si morali dati…

• Rade Đaković

26 ožujka, 2015 kod 3:24 pm

Zapitajte se zašto je sve u svemiru okruglo? Pa čete znat da je čovjek u pravu

• Ivor Kos

26 ožujka, 2015 kod 3:29 pm

ja se sa ovim neslažem moja teorija je da svemir postoji od davnije nego šta većina znam i ja mislim da je svemir nasto davno i da naša galaksija je nastala spajanjem dvije dimenzije Veliki Prasak je nastao spajanjem plemenitih plinova i helija i naravno kisika i ugljika i naša agalaksija je jedna od 500 000 i mi smo ništa nasprom tom i sve pa i gravitacija se sastoji od mreže neistražene sive tvari no dektetor te tvari postoji zato ako se to otkrije (a otkriva se već 30 godina) otkrit ćemo 20 % svega od čeg se sastoji svemir.

27 ožujka, 2015 kod 6:35 am

Sve okej ali odakle aminokiseline u meteoritu? Hebenom kamenu koji leti galaksijom…ajmo mozgovi.

27 ožujka, 2015 kod 1:09 pm

Vuko sve potice iz svemira, ne pravi se pametan to znaju i prvaci

17. Kristijan Kiki Kardum

25 ožujka, 2015 kod 9:19 pm

kokoš ili jaje 😉

18. Filip Stakleni Škalic

25 ožujka, 2015 kod 9:23 pm

ovaj portal maksimalno pokušava negirat sve što bi moglo imat veze sa Bogom, kad naslove pogledam riga mi se, eh i glavo da se slažu s darwinizmom koji nije dokazan niti jednom činjenicom

19. Enver Keškić

25 ožujka, 2015 kod 9:25 pm

To je teorema a zaključka nigdje 😀

20. Ružica Marić

25 ožujka, 2015 kod 9:25 pm

Budalaštine na kojima znastvenici promoviraju samo sebe.

21. Tomislav Palivukov

25 ožujka, 2015 kod 9:25 pm

Kakav prasak ljudi to su takve magle pojedinih samozvanih naucnika zeljnih slave i imena zapisanog u istoriji

22. Tomislav Sagolj

25 ožujka, 2015 kod 9:28 pm

Ako je to istina onda je ujedino i argument za postojanje Boga…

23. Elvis Popović

25 ožujka, 2015 kod 9:46 pm

Ne znamo.

24. Koksich Drumbass

25 ožujka, 2015 kod 9:47 pm

nikad se nije znalo niti ce se ikad znati . sve su samo nagadanja i teorije. u nesto ljudi moraju vjerovati.

26 ožujka, 2015 kod 12:00 am

Vjera nije nagađanje?

• Koksich Drumbass

26 ožujka, 2015 kod 12:01 am

istina, slazem se i stim.

26 ožujka, 2015 kod 12:02 pm

Vjera je cisto nagadjanje u kojem se pisu gluposti, cupavi starci hodaju po vodi, uskrsnjavaju i slicno… ako cemo vjerovati u teorije, onda biram ovu vise logicnu 🙂

25. Petar Vuko

25 ožujka, 2015 kod 9:50 pm

• Dzevad Dolic

25 ožujka, 2015 kod 9:53 pm

Ima vjera sto podrzavaju nauku

25 ožujka, 2015 kod 9:57 pm

Nauka je samo zagrebala po povrsini. Vjera je vec sva pitanja odgovorila davnih dana….

• igor

26 ožujka, 2015 kod 6:56 am

zvijezde na okupu drži tamnavjera je za retardirane kukavice

• raca

13 kolovoza, 2015 kod 2:16 am

Katolička pogotovo. Preko 600 god. su inkvizicijom sve objašnjavali a istovremeno blokirali nauku i neumoljivo se bogatili, a nauku o pedofiliji doveli do savršenstva.

25 ožujka, 2015 kod 10:11 pm

vjera je cudo! samo pitaj sve zna

25 ožujka, 2015 kod 11:59 pm

Sta je to vjera odgovorila? Jel ti vjera omogucila da pišeš komentare po internetu? Nikako da shvate hjooj…

26 ožujka, 2015 kod 5:58 am

Jesam ja trazio da pisem komentare po internetu? Nope. Znaci hvala ti Boze.

26 ožujka, 2015 kod 5:26 pm

malo znanje nauke cini te ateistom, duboko poznavanje nauke cini te vjernikom u Boga

27 ožujka, 2015 kod 9:02 am

10 božjih zapovijedi je zakon, i svjet je tako jednostavno mjesto. ..

27 ožujka, 2015 kod 1:15 pm

kenane ti si ogranicen nevjerovatno ! za tebe samo postoje vjernici i ateisti 😀

26. Dzevad Dolic

25 ožujka, 2015 kod 9:53 pm

Prvo treba istraziti nasu planetu , pa onda svemir

27. Davor Ilić

25 ožujka, 2015 kod 10:09 pm

kako znamo??? ma nemamo mi pojma…samo pretpostavljamo…toliko smo bahati da za te pretpostavke tvrdimo da su činjenice…

• Nibiru Anunnaki

26 ožujka, 2015 kod 1:45 am

Imati ili ne imati pojma je pojam, neimastina i siromastvo tog istog u oskudici i manjku informacijske cinjenice okolnosti materijala datog predmeta sredine centra u njenoj srzi kostiju plasticnih zglobova na sarafe od titana.

28. Antun Jelec

25 ožujka, 2015 kod 10:13 pm

29. Mario Jovanov

26 ožujka, 2015 kod 12:02 am

Znamo kurac seremo kao i obično

30. Bojan Masnec

26 ožujka, 2015 kod 12:52 am

Majko moja…. neki čobani napisali knjigu i svi je se drže ko pijan plota… ponekad me točno sram što se družim s “ljudima”,.. (mislim na neke od ovih komentara) 🙁

31. Daniel Smoljo

26 ožujka, 2015 kod 1:22 am

budu nam vanzemaljci objasnili sam dok stignu mozda potvrde i da su nasi bogovi pa ce sve vjere nestat u sekundi i bit ce show 😀

26 ožujka, 2015 kod 8:37 am

zašto bi sve vjere nestale u seknundi daniele, ajmo razmišljat na način da biblijski anđeli imaju i svoja fizička tjela u ovom svemiru ali se čovjeku rjetko ukazuju jer bi se svi usrali kada bi ih vidjeli, vanzemaljci i anđeli su ista stvar…

27 ožujka, 2015 kod 9:08 am

A zašto se ne pokazuju
        Anđeli, više bi vjerovali A i lakše bi bilo za shvatiti. Ovak nas plaše. …
        A i kako ih ne bistar um razlikuje dobre od loših? ??

• Daniel Smoljo

26 ožujka, 2015 kod 11:43 am

Filip Stakleni Škalic
      Ericha von Däniken je dao teoriju za vjeru:
      Bogovi su zapravo vanzemaljci koji su kao astronauti posjetili Zemlju i zadivili ljude koje su zatekli. Kako su astronauti bili iznimno inteligentni i napredni, ljudi su im pripisali božanske karakteristike. Razne religije i crkve tu činjenicu danas koriste za manipulaciju čovječanstvom.

Ja ti vjerujem u inzvanzemaljce i ova teorija mi najvise pase pa mi je to podloga, što ne znaci da je tocna, ali ….

To bi znacilo da su oni razlog bibilije i ako vec andeli postoje oni su ih izmislili ili mozda mi ljudi kad umremo zbog nase empirije sa ovog svijeta idemo na sljedecu razinu, level up tj. na razvijeniji planet i taj oblik dok prelazimo sa jednog na drugi svijet nazivamo anđelima.
      E vidis ako si bio dobar i pametan ides na sljedecu razinu znaci na bolje razvijen planet, sa boljim standardima, sa povezanijim drustvom i to je Raj, a ako si bio glup i los na ovom planetu vracas se na razinu prije i to je Pakao
      moja teorija x)

32. Vesna Lokar

26 ožujka, 2015 kod 3:14 am

Možete li zamisliti eksploziju koja bi stvorila red? Stvaraju li terorističke bombe red? Naravno da ne. Ne stvara ga ni Veliki prasak. Veliki praskovi stvaraju kaos. Kako bi Veliki prasak mogao stvoriti ružu, stablo jabuke, ribu, zalazak sunca, godišnja doba, vrapce, polarne medvjede te tisuće ptica, od kojih svaka od njih ima oči, nos i usta? Pokušajte eksperimentirati. Ispraznite svoju garažu. Iznesite svaki komad metala, drveta, boje, gume i plastike. Pazite da ništa ne ostane u garaži. Ništa! Zaključajte ju i pustite da prođe 10 godina. Onda se vratite i pogledajte je li u garaži evoluirao Mercedes. Ako to ne upali, zaključajte ju na idućih 100 godina. Ma ne, bolje na 10.000 godina! Hm… teško je vjerovati da bi se nešto takvo moglo dogoditi. Ali… ipak postoji način za stvaranje slijepe vjere u evolucijski proces: ostavite garažu zaključanu i praznu 250 milijuna godina. https://krscanskiclanci.wordpress.com/2013/02/09/evolucija-i-biblija/

33. Vesna Lokar

26 ožujka, 2015 kod 3:24 am

Zanimljivo je kako Biblija govori o širenju svemira 1400 god. pr. Krista, dok znanstvenici to tvrde tek od početka 20. st. I to na nekoliko mjesta čitamo kako je Bog svemir (nebesa) razapeo, razastro, razvukao, rastegnuo.
    (napomena: Kur’an je nastao u 7.st. kao loša kopija Biblije – laži pomiješane s malo istine). 😉

• igor

26 ožujka, 2015 kod 6:54 am

a bagjavad gita,hindu biblija da se tako izrazim precizno opisuje širenje i sažimanje svemira,to naziva bramin dah.biblija je blijeda kopija i to loša kopija vedskih spisa

26 ožujka, 2015 kod 12:35 pm

koji si ti sektas e, ako uopste znas sta je

• Munir Husicic

26 ožujka, 2015 kod 4:52 pm

Hahahahahahahaha da bar znas sta pises

26 ožujka, 2015 kod 5:24 pm

hahahahahhahahahhahahahahhahaahahahha odkad je to biblija nastala 1400 godina prije Isusa a.s. hahahhahahhahahahhaahahhaha jest par stotina godina poslije njega, i molim te ne uspoređuj Kur’an sa tom knjigom koju zoves biblija, u njoj ti je na hiljade gresaka a u Kur’anu nema ni jedne

26 ožujka, 2015 kod 9:19 pm

O kojim greškama govoriš u bibliji?

26 ožujka, 2015 kod 6:59 pm

kenane ti si jos gori, pravi si za vodju islamske budalastine

• Vesna Lokar

26 ožujka, 2015 kod 8:49 pm

Biblija je pisana tijekom 1500 godina, od 1400. g. prije Krista do druge polovice 1.stoljeća. Kur’an je napisan tek u 7.st. Nije li nevjerojatno da je Bibliju pisalo 40 različitih autora tijekom 15 stoljeća, a svi su usmjereni na isto – nagoviještaj dolaska Spasitelja Isusa Krista? Kur’an je pisao samo jedan čovjek, i to tijekom 23 godina, navodno na temelju objave anđela. U Bibliji nam je rečeno da ako netko donosi drugačije evanđelje od Kristovog, makar to bio i anđeo, neka je proklet (to je napisano 600 godina prije Muhameda). Kur’an negira svrhu Isusovog dolaska, da je Isus Bog, Sin Božji, koji je umro i uskrsnuo, koji je na križu platio kaznu za grijehe da bi nama bilo oprošteno. Kontradiktorno je što islam priznaje Zakon i Evanđelja, ali im uopće ne vjeruje. Jednom riječju ne vjeruju da je Isus govorio istinu, jednako kao i ateisti ili bilo koja druga religija, koja osljepljuje ljude i nameće im pravila i obrede. A Isusa koji je umro za njih gaze.

27 ožujka, 2015 kod 1:12 pm

vesna nesreco ti si ta koja je osljepljena i nametnuto ti je sve u sto vjerujes! jesi cula za sta drugo sem za vjernika i ateista? ne ti naravno!

27 ožujka, 2015 kod 1:13 pm

tvoji propovjednici vjere su bili i 2 hiljade godina prije hrista al ti to ne znas naravno

27 ožujka, 2015 kod 1:14 pm

i isus nije bio bog :)) bar ne kako vi isprani mozgvi to dozivljavate

34. igor

26 ožujka, 2015 kod 6:51 am

stephen hawking je osrednji fizičar koji da nije u kolicima nikada ne bi bio poznat

35. Sandra Simunic

26 ožujka, 2015 kod 6:02 am

Svi veliki znanstvenici ovog svijeta, su bili i vjernici, uključujući i velikog Nikolu Teslu….

26 ožujka, 2015 kod 12:25 pm

aj ne lupaj gluposti hahahah nego malo prostudiraj sama da ti sad ne bi ja dokazivo pa da ispadnes jos ogranicenija

27 ožujka, 2015 kod 12:03 am

Glupaco nepodojena de procitaj koju knjigu, onda pisi nesto, provaljujes se sve vise u svakom komentaru…

• Sandra Simunic

27 ožujka, 2015 kod 5:01 am

U kojoj knjizi to pise kako se ti obracas meni? Ne zelim tako nesto nauciti niti vrijedati ljude, kao što ti radiš, zato molim te smiri se i ne vrjedaj.

28 ožujka, 2015 kod 8:40 pm

Filip e HALO kako se to razgovaraš? ??

28 ožujka, 2015 kod 8:46 pm

Istina je da je n. Tesla bio ateist tokom života ,ali reći glupača nepoznatoj ženi, čini mi se i to da je starija od tebe,
      Nije u redu, ni lijepo.
      Svi imamo dosta vlastitih briga da bi nas netko vredjao radi nečeg na portalu nekom.
      Bilo bi lijepo da se nekako …dotičnoj što si se ostresao

36. Sandra Simunic

26 ožujka, 2015 kod 6:12 am

Filipe, malo kulture ne bi bilo na odmet…

37. Matija Živoder

26 ožujka, 2015 kod 7:25 am

Neki od komentatora očito nisu ni članak pročitali,a kamoli neko drugo štivo u svezi s velikim praskom, širenjem svemira…..

38. Dorian Centa

26 ožujka, 2015 kod 7:32 am

Radi jeke koje su znanstvenici otkrili nedavno? Oh čekajte samo malo,nemojte me spaliti sad

39. Josip Kovacevic

26 ožujka, 2015 kod 7:37 am

VELIKI PRASAK JE VELIKA GLUPOST!!!

40. Andrea Romcevic

26 ožujka, 2015 kod 7:52 am

Ne znamo mi nista, samo pretpostavljamo

41. Rodrigo Rosita Moker

26 ožujka, 2015 kod 8:03 am

pomirite se sa činjenicom da smo tu di jesmo i da nemamo blage jebene veze o ničem . e sad, neka svako za sebe izabere teoriju koja mu više odgovara ili mu je logičnija……..što se mene tiče , ništa ne nastaje iz ničeg i sve putuje od točke A do točke B…a to je ono što se da zaključiti iz života na zemlji , možda za svemir vride obrnuta pravila ;)))))))))) sve se svodi na religije i znanost je religija …ugl. svi seru niko pojma nema ;)))))

26 ožujka, 2015 kod 10:16 pm

Baš tako ::::D
      NIKO pojma nema

42. Pero Pan Perić

26 ožujka, 2015 kod 8:24 am

Tako što je tata “prasnuo” mamu 😀 😀 😀

43. Ivica Išek

26 ožujka, 2015 kod 8:45 am

ako se sve okrece onda se I cijeli svemir okrece oko sebe pa izgleda da se siri sve vise se napusta teorija praska izgleda da je svemir oduvjek postojao

44. Josip Kovacevic

26 ožujka, 2015 kod 8:54 am

VELIKI PRASAK JE VELIKA GLUPOST!?

45. Ivana ஜ Jandras

26 ožujka, 2015 kod 9:16 am

Isto kao sto znamo da su sva bica izasla iz vode…. 😀

46. Timotenko Svemirkovic

26 ožujka, 2015 kod 9:49 am

A šta reč???? Nakon svih mogućih objasnjenja može se jedino zaključit kako je bitstvo u stvari istovremeno i čudnovato i enigmatično i nedokučivo…Zvali ga mi Veliki prasak, Priroda, Stvoritelj …htjeli ne htjeli nalazimo se u čudnovatom divovskom PUZZLEU zvanom ŽIVOT

47. Branimira

26 ožujka, 2015 kod 12:02 pm

Ne želim biti zločesta ili ograničena, ali zašto se uvijek na svaki članak o ZNANOSTI vodi ista rasprava? Biblija, Kuran, ateisti, vjernici. Znanstvenici mogu biti vjernici, jer shvaćaju što je razum a što vjera. No nisam o tome htjela razglabat.
    Zašto uvijek iste debate, Bog, Allah, tko god, stvorio ne stvorio.
    Prije godinu, dvije kad su otkrili primordijalne valove potekle direktno iz Velikog praska baš u ovoj kozmičkoj mikrovalnoj pozadini, što je jedno od najvažnijih otkrića zadnjih godina, nitko se nije uopće osvrnuo na to, na uspjeh ljudskog poimanja svijeta, razvijenost fizičkih i matematičkih zakonitosti koje opisuju svijet i nevjerojatne strojeve koje ljudskom oku omogućavaju uvid u svijet daleko jasniji nego što bismo bez tih strojeva vidjeli.
    Svemir i fizika su toliko prekrasni i nevjerojatni, a na to nema komentara.

48. Six

26 ožujka, 2015 kod 12:23 pm

Vjerovanje u kojekakva božanstva postoji iz dva moguća razloga, koji se međusobno ne isključuju.
    Prvi je razlog neznanje, odnosno niži stupanj razvoja pojedinca ili društva, u kojem se sve prirodne sile (kiša,
    snijeg, potres, izmjena godišnjih doba, izmjena dana i noći…) pripisuje nekom višem biću, a sve zbog nemogućnosti objašnjenja spomenutih fenomena.
    Drugi je razlog utjeha i nada, tipičan za civiliziranija društva. U tom slučaju vjera ima više filozofski karakter. Pojedinac vjeruje kako bi sam sebe utješio da ovozemaljski život nije konačan, da će jednom sve biti bolje, da će mu božanstvo pomoći u teškim situacijama. Dakle, ono ovdje služi kao moralni oslonac. Pojedinac si za utjehu izmisli pomoć, kada ona već realno ne postoji. Zato se vjernici toliko ljute kada im netko pokuša diskreditirati vjeru. To je kao da djetetu koje vjeruje da mu Djed Božićnjak donosi darove kažete da je on izmišljen i da ne postoji.

Ljudi moji pa živimo u 21. stoljeću, imamo znanost, imao teleskope, imamo fosile, mapirali smo DNK, znamo da smo građeni od atoma…I ja jednostavno ne mogu vjerovati da danas postoje ljudi koji vjeruju da svemirski zombi, koji je sam sebi otac, može ti omogućiti da živiš vječno ako simbolički jedeš njegovo meso i piješ njegovu krv. I nekako telepatski ti može oprostiti grijehe za koje je zaslužena žena napravljena od rebra i koja se razgovarala sa zmijom. Kuran neću ni spominjati.

• SRLETRON

29 ožujka, 2015 kod 11:51 am

Dobro rečeno… jako dobro…

49. Zac Amer

26 ožujka, 2015 kod 11:35 am

Da ponovimo gradivom; Ako je sa Velikim praskom, nastao BITAK sa Univerzumom kojeg mi vidimo i ostjetimo svim našim čulima, onda je logično da sve prije Velikog praska i BITKA se zove NEBITAK bez Univerzuma, prostora, vakuuma, svjetla i tame! I onda ako je Netko iz tog NEBITKA stvorio ovaj naš današnji BITAK sa Univerzumom kojeg mi vidimo i osjetimo svim našim čulima, onda bi se moglo reći da postoji Stvoritelj, koji je to sve stvorio! Još jedino ostaje pitanje, a gdje je ‘čučao’ Stvoritelj za ‘vrijeme’ NEBITKA, bez Univerzuma, prostora, vakuuma, svjetla i tame!? Dakle, jedini logičan odgovor, da je Stvoritelj, jedino mogao ‘čučati’ u NEBITKU, bez Univerzuma, prostora, vaktuma, svjetla i tame; BAŠ TAMO GDJE I SVI MI OSTALI!!!! I sva ta ostala pitanja i potpitanja mogu postavljati samo SADISTI i MAZOHOHISTI koji vole mučiti i koji se vole mučiti; što je bilo i što nije bilo prije Velikog praska, jer ne žele prihvatiti nešto što su drevni filozofi odavno riješili!!!! Pa ti sad vidi jack! ; ))

50. ExMuslim Abdullah

26 ožujka, 2015 kod 11:41 am

Pitajte Aristotelesa i ostale koji su tisucu godina prije kineza muhameda zivjeli 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=2HdOLOn0L3M

51. Mladen Pavošević

26 ožujka, 2015 kod 12:03 pm

Da budemo znanstveno ispravni hipoteza je općeprihvaćenim stavom i nemogućnošću dokazivanja empirijski ušla kao teorija u praksu te se kao takva naučava, izučavati ju je vrlo teško obzirom da su potrebna golema znanja i sredstva koja mi nemamo u dostupnosti komercijalne i korporativne znanosti. Daklem mene ne zanima jel bio prasak ili implozija koja je stvorila svemir kakav jest već me zanima što je bilo prije toga, a to vam nitko neće moći reći.

52. Sandra Simunic

26 ožujka, 2015 kod 12:19 pm

U liberalnom svijetu ljudi iznose misljenje i stavove, medusobno se uvazavaju i postuju i kad imaju različite stavove jer svi imamo jednako pravo misliti sto hocemo, to je osnova slobode koja je dana svima.

26 ožujka, 2015 kod 1:44 pm

nema ti sta da mislis, kad su cinjenice u pitanju ! tvrdis da su veliki umovi bili vjernici a to bas veze s mozgom nema!

53. Sandra Simunic

26 ožujka, 2015 kod 12:34 pm

Rekla sam ti prouci lik i djelo Nikole Tesle, vjernika i nenadmasnog znanstvenika. Ja sebe i ne uzdizem jer nemam razlog za to, ali kao sto rekoh Nikola Tesla.

26 ožujka, 2015 kod 1:43 pm

pa ti ga prouci lijepo ti kazem tesla nije bio pobozan cak je i iznio par stavova o tome! vjerujem da je mogao vise al nije htio protiv familije, a i nije ga to zanimalo, imao je pametnija posla! nego ga vi ograniceni prisvajate kao sto i odgovore na sva pitanja imate kroz vase sektaske budalastine

• Zvonimir

27 ožujka, 2015 kod 10:53 am

Tesla je pisao o mističnom iskustvu, kad se gotovo utopio u rijeci, kako je spašen i što mu je rečeno. da ne govorimo da je na mističan način dolazio do otkrića. vjerovanje u primjerice kršćanstvo se ne može poistovjetiti s vjerovanjem u transcendentno…a još manje s znanjem o transcendentnom

54. Tanasije Djuric

26 ožujka, 2015 kod 12:37 pm

– NIKAKO……..TAKI.

55. Michael Grncarski

26 ožujka, 2015 kod 2:23 pm

Jedini veliki prasak se dogodi kad se najedemo pasulja . a ava lupetanja takozvanih naucnika su zaista smesna a zalosno je kad nas sve teraju da to verujemo a svaki dan sve to pada u vodu

56. Davor Krizmanić

26 ožujka, 2015 kod 7:45 pm

To su sve teorije…

57. Nenad Mihaljević

27 ožujka, 2015 kod 12:25 am

Adam prasnuo Evu i to je to… 🙂

58. Zvonimir

27 ožujka, 2015 kod 10:50 am

Prije ne postoji u smislu vremena, ali može postojati u smislu uzročno-posljedičnog slijeda. Pa ako već ‘prije’ ne odgovara leksičkim puristima, tada se radi ispravnosti formulacije može preformulirati u ‘što je prethodilo svemiru’. i to bude validno pitanje

59. Kenan Avdic

27 ožujka, 2015 kod 8:07 pm

Vjerovanje da nije bilo nicega i da se nista dogodilo u nicemu i zatim je nista magicno eksplodiralo bez razloga stvorivsi sve, i onda se ogranak svega magicno preuredio bez razloga u samoreproduktivne cestice koje su se zatim pretvorile u dinosauruse.

Dame i gospodo ovo je ateizam, pravo logicno nema govora, mene bi bilo stid ovakvo nesto propagirat, ali ajd ne mozemo svi bit pametni.

• Toni Oglecevac

28 ožujka, 2015 kod 9:03 am

Sine, ti si glupa i nisko inteligentna osoba koja zadrtim islamistickim ispranim mozgom zaprljava ov stranicu. Tebi nitko ne brani vjerovati u smrdljive arapske i saudijsko arabijske knjige koje su pisali cobani prije koju tisucu godina, ali to svoje nemoj nametati drugima. Ovo je stranica o Znanosti i to sto tvoj ograniceni islamski mozak ne razumije (a logicno je da ne razumije jer je islamski) ne znaci da s tim ne razumijevanjem mozes tlaciti druge ljude u vezu s priglupim kuranom i njegovom bajkovitom ekipom tipa alah, mohamed, ovaj kurac ili onaj…

29 ožujka, 2015 kod 11:28 am

hahhahahah kakav prepotentni retard

60. kiki

27 ožujka, 2015 kod 9:18 pm

Ajde “vjernici” ne sramotite se tu… uostalom, nije li vam vas muhamed rekao da se o vjeri ne smije raspravljati s nevjernicima nego samo sa vjernicima?!

61. SRLETRON

29 ožujka, 2015 kod 11:24 am

Dijete koje se rodi, ono je novo biće. Ne zna ništa oko sebe što je, tko je, zašto je….. Niti je katolik, niti je pravoslav, niti je islamist, niti je luteran, niti je subotar, a niti je sotonist. Ono je biče sa dušom koje će kroz svoj život učiti na greškama, pa čak dobije pravo na izbor i za vlastitu odluku, ( a možda i ne, jer neki postaju robovi sustava kao danas). No najveći bit svega je okolina u kojem se to dijete rodilo i odgajalo. E sd si ostalo smislite koje sve gluposti dijete usadi ta okolina. Znači sve te svoje vjerske i nevjerske ideale su svi primali od prihodne okoline… i tako unatrag do onoga prvog koji je tu ideju proširio. sad tu prepusavate iz vjerskog razloga… zar vam to nije na neki način glupo? Svako kaze da ima pravo jer su tako od prethodnika dobili takvu informaciju, bez ijednog nekog konkretnog dokaza.Ama baš sve.. od vjere do teorije zavjere, sve su to stvorili mi ljudi s nekog r4azloga, a to može biti u dobru i zlu. Ne želim nikoga vrijeđati, svi smo mi ljudi i na nama je da odlučimo što želimo biti.

62. Igor K.

6 travnja, 2015 kod 11:49 pm

@srletron, bas sam upravo htjeo napisati da kad se rodimo, postavimo pitanje sta je istina? Nasa, necija, moja, tvoja… sve je to stvar odgoja (kako bih matematicki rekao previse je tu varijabli da sad kazemo e to je istina e to nije istina. I kada pricate dogadjaj znajte da ste je 10 % barem izmjenili jer je to subjektivno, nije objektivno) Stoga Kuran ili Biblija su dvije knjige za nas predstavljane kao religiozne, uredu sad cu Vam svima ja reci i Tolkien je napisao dobru knjigu da su zivjeli patuljci, Hobbiti itd. znate pricu, i to za 1000 godina nakon recimo religije moze biti nova religija i nova povijest… Prihvatite cinjenicu da sve oko vas je LAZ i da samo uzimanjem cinjenica i analiziranjem svega dolazite do “ISTINE” kao sto rekoh neznamo je nikad u cijelosti jer je prekomplicirana, stoga prestanite debatu i citiranja iz knjiga molim lijepo… i ja cu pocet citirat Hitlera ako treba gospodo jer ocito ne shvacate da sve sto ima veze sa ubijanjem u ime ISLAMA, KRSCANSTVA, CISTOKRVNOSTI?!?!? nema smisla nikakvog. Danas jedine knjige koje Vam pricaju istinu su FIZIKA i sve povezano uz to… Zao mi je nisam ateist samo sam realist i ne prihvacam stavke bio jednom jedan Isus ili Muhamed… to je prica jer ljudi su bili nikakvi trebalo ih je voditi pomocu medija zvano vjera religija nada kao sto i danas vidite covjek pronadje vjeru kad mu ne ide, jer nije nikad probao da ima nesto u sebi da ga moze motivirati.

63. hello world