Planete i mjeseci

Kina u srpnju planira misiju koja kreće put Marsa

Ovo je prva kineska misija koja u fokusu ima Crveni planet, te mnogi ovaj potez tumače kao natjecanje s agencijom NASA.

Kineski svemirski program od nedavno uključuje i misiju koja bi put Marsa trebala krenuti u srpnju. Tako će do Crvenog planeta stići kapsula, te robotski rover kojim će se moći upravljati na daljinu i koji će biti zadužen za istraživanje površine planeta. Marsovsku misiju planiraju i Sjedinjene Američke Države čiji je let planiran za ljeto, tako da se očekuje gužva na Marsu.

Kad je Kina u pitanju, ovo je prva misija koja u fokusu ima Crveni planet, te mnogi ovaj potez tumače kao natjecanje s agencijom NASA, koja je na Mars poslala već četiri misije, te četiri rovera, dok bi peta – ‘Perseverance’, do planeta trebala stići u veljači 2021. godine.

NASA-ina misija uključuje i prikupljanje uzoraka koji bi se trebali donijeti na Zemlju, što znači da podrazumijeva letjelicu koja će biti prva koja će poletjeti s nekog drugog planeta kako bi se vratila na polaznu točku. Tu je i prvi marsovski dron, koji će se koristiti za kratke letove, kako bi se površina istražila i iz zraka.

Preostaje nam za vidjeti kako će se Kina provesti na Marsu, a očekuju se ozbiljni potezi, s obzirom na to da stručnjaci iz ove zemlje već rade i na vlastitoj svemirskoj stanici koja bi se u orbiti mogla pojaviti do 2022. godine, te na letjelici koja bi posadu trebala poslati na Mjesec, piše Tech Crunch.