Kineska sonda Tianwen-1 poslala prvu sliku s Marsa

Foto: Chinese state administration of science

Kineska sonda Tianwen-1 poslala je svoju prvu sliku s Marsa, priopćila je danas Kineska svemirska agencija.

Tianwen-1 lansiran je u srpnju i očekuje se da će u Marsovu orbitu ući oko 10. veljače. Cilj misije je sondu dovesti na površinu Crvenog planeta.

Fotografija koju je objavila Kineska nacionalna svemirska uprava (CNSA) prikazuje geološke značajke, uključujući krater Schiaparelli i Valles Marineris, ogroman dio kanjona na površini Marsa, piše The Guardian.

Spomenuta fotografija snimljena je s oko 2,2 milijuna kilometara, a letjelica se sada nalazi na udaljenosti od 1,1 milijun kilometara od Marsa.

Tianwen-1 težak je pet tona, a sa sobom nosi i rover koji će proučavati tlo na Marsu.

Kina se nada da će uspjeti spustiti rover u područje Utopija, mjesto gdje je nekad udario veliki objekt. Spuštanje rovera je planirano za svibanj ove godine.

U ovaj svemirski program uložene su milijarde dolara, a krajnji cilj je stvoriti svemirsku stanicu u Zemljinoj orbiti do 2022. godine.

Mars je oduvijek bio izazovna meta za svemirske poduhvate, a većina misija koje su SAD, Rusija, Europa, Japan i Indija slale od 1960., završile su neuspjehom.

Tianwen-1 nije prvi kineski pokušaj odlaska na Mars. Prethodna misija s Rusijom 2011. godine završila je prerano jer je lansiranje propalo.