Foto: Pixabay

Fizika

Kinezi poslali foton u svemir pomoću kvantne teleportacije!

Prošlog mjeseca kineski istraživači pokazali su da je kvantna komunikacija između Zemlje i svemira moguća, a sada su koristili tehnologiju za slanje fotona u svemir pomoću kvantne teleportacije.

Pokus je proveden između Miciusa (kineskog kvantnog satelita) i zemaljske stanice. Istraživači su uspjeli prenijeti nepoznato kvantno stanje iz jednog fotona ovdje na Zemlji na drugi u svemiru.

Međutim, ova kvantna teleportacija u svemir nije poput scene iz Star Treka. Stvarnost je puno manje glamurozna. Za teleportaciju svih svojstava čestice – tj. njenog kvantnog stanja – potrebne su drastične mjere.

Nije moguće savršeno poznavati kvantno stanje pa ga nije moguće ni kopirati. Međutim, ako ste spremni uništiti česticu, lako možete prenijeti njeno kvantno stanje na drugu česticu. Nova čestica će, za sve namjere i svrhe, biti ekvivalentna staroj čestici.

Kvantna teleportacija ključni je uvjet za stvaranje kvantnog interneta koji kvantnim računalima omogućuje međusobnu komunikaciju. Prekomjerna upotreba riječi ‘kvantno’ u prethodnoj rečenici nije tu da bi se izraz činio kompleksnim. Kvantna računala su računala koja mogu koristiti zakone kvantne mehanike za matematičke izračune brže nego čak i najbolje superračunalo koje možemo izgraditi.

Još uvijek postoje mnoga pitanja koja treba riješiti kako bi kvantna računala bila održiva, ali ovo istraživanje utvrdilo je mogućnost kvantne komunikacije na velikim udaljenostima. Satelit je udaljen 1.400 kilometara od zemaljske stanice.

“Teleportacija na veliku udaljenost prepoznata je kao temeljni element u protokolima kao što su kvantne mreže velikih razmjera i distribuirani kvantni izračuni”, napisao je istraživački tim u radu koji znanstvena zajednica tek treba ocijeniti. “Međutim, prethodni testovi teleportiranja između udaljenih lokacija bili su ograničeni na udaljenost od 100 kilometara zbog gubitka fotona u optičkim vlaknima ili u zemaljskim slobodnim prostorima”.

Kvantna komunikacija funkcionira na principu prepletenosti, gdje dvije čestice mogu međusobno utjecati jedna na drugu bez obzira na udaljenost. To bi se na prvu moglo činiti kao kršenje posebne relativnosti jer informacije ne mogu putovati brzinom svjetlosti, ali do kršenja ne dolazi. Ako imate prepletene čestice, njihovo kvantno stanje se dijeli. Nema smisla (barem u kvantnoj mehanici) smatrati ih jedinstvenim entitetima.

Iako je prepletenost vrlo korisna (i pomalo zbunjujuća), ona je također vrlo krhka. Kvantno stanje se lako razbija, i onda su čestice ponovno pojedinačne, “raspletene”. Zbog toga je bilo teško poslati ta kvantna stanja na udaljenost veću od 100 kilometara preko zraka ili optičkih vlakana.

Kao što ovo istraživanje pokazuje, za stvaranje uistinu globalne mreže za kvantnu komunikaciju, trebat će nam kvantni sateliti.

https://geek hr/znanost/clanak/kinezi-poslali-foton-u-svemir-pomocu-kvantne-teleportacije/, jesu li kemija i fizika slicne matematici

gnothi seauton

1. Denis Saganić

srpanj 13, 2017 kod 6:16 pm

Hebeš to. Neka oni teleportiraju naše političare u Remetinec. To bi bio uspjeh.

2. Kemal Kemo Karic

srpanj 13, 2017 kod 6:35 pm

Poslali su oni aha jjesu bas vjerujemo

3. Selver Burekovic

srpanj 13, 2017 kod 7:24 pm

Nisam procitao text.Jos mi bubnja u glavi od kvantno,kvantno,kvantno…..kvaaaaaaaa

• Ivan Žignić

srpanj 14, 2017 kod 1:11 am

I ja sam očekivao od članka da nam malo osvježi naše primitivno znanje o kvantima i kako bi oni bolje i brže prenosili svoja stanja na veće udaljenosti, u službi prenosa informcija sa budućih boljih računala. A pisci samo ponavljaju riječ “kvant”, kao da je ona sama dovoljna, npr. onima koji ju ne razumiju. Ali zato riječ “teleportacija” ide kao alva, to svi, kao, znaju… primitivizam. Članak o težoj temi je malo teže napisati, a da bi on bio istovremeno zanimljiv i informativan.

4. Zdravko Bračun

srpanj 13, 2017 kod 7:39 pm

Al seru u naslovu. Nekoga bi trebalo malo sredit. Nije nikakvo slanje ni teleportacija, nego nešto sasvim deseto. Nije mi jasno kako netko dopušta idiotima da pišu idiotarije javno.

5. Filip Latinovicz

srpanj 13, 2017 kod 8:18 pm

Kinezi su zakon!

6. Milan Banic

srpanj 13, 2017 kod 8:35 pm

Teleportacija je moguca za sad je koriste Rusi

srpanj 14, 2017 kod 4:51 am

To kad se naliju vodke pa se teleportiraju u paralelni svemir

srpanj 14, 2017 kod 5:38 am

• Božidar Paun

srpanj 14, 2017 kod 5:53 am

Tamo su ih izgradili jer je to jezero veće od jadranskog mora:) Nisu ništa prevezli 😛

srpanj 14, 2017 kod 5:58 am

Božidar Paun nema brodogradilista gledao sam neku emisiju Japansku gdje je njima to zagonetno a ja o tome nemam pojma

srpanj 14, 2017 kod 6:01 am

Nema brodogradilišta, kažeš? 500m brodovi? Navedi jedan od 500m, ne mora biti u kaspijskom jezeru, bilo gdje u svijetu

srpanj 14, 2017 kod 6:03 am

Dino Alberini to je nekaav vojni koji ima pokretnu pistu

srpanj 14, 2017 kod 7:11 am

Nosač aviona?

7. Deni Pejaković

srpanj 15, 2017 kod 8:49 am

Ahh, kolko znam ovo nije teleportacija. Da, ime je kvantna teleportacija, Ali je vise u stilu superpositioning-a. Cak je to I na Redditu bilo, ps je frajer objasnjavo da nije zapravo teleportacija.

8. matko matko

srpanj 17, 2017 kod 12:10 pm

znaci satelit je jos u Van Allanovom pojasu i to sve radi? ma zemlja je ploca!