Pratite nas

Evolucija

Konačan dokaz: DNK je stigao iz svemira!

Tim znanstvenika koje financira NASA otkrio je, kako tvrde, konačan dokaz da je DNK stigao iz svemira.

Ljetos su proučavali meteorite i led s Antarktike i pronašli dokaze da su ti meteoriti nosili građevne blokove DNK molekule, koja u sebi nosi genetske instrukcije nužne za razvoj života. Kako meteoriti dolaze iz svemira, njihov zaključak bio je logičan – i život je vjerojatno došao iz svemira.

‘Po prvi put imamo tri različita dokaza koji nam zajedno govore kako su građevni blokovi DNK zapravo potekli iz svemira’, rekao je dr. Michael Callahan iz NASA-inog Goddard Space Flight centra, a prenosi Daily Galaxy. Njegov tim pronašao je guanin i adenin, odnosno nukleobaze DNK, isto kao i hipoksantin i ksantin.

DNK sliči spiralnim ljestvama, a adenin i guanin čine prečke tih ljestvi i spajaju dva potonja elementa. Zajedno su dio koda koji stanicama govori koje proteine da proizvode. Isto tako, znanstvenici su u meteoritima s Antarktika pronašli po prvi put ai tragove tri molekule povezane s nukleobazama: purin, 2,6-diaminopurin i 6,8-diamonipurin. Posljednja dvije od tri navedene molekule gotovo nikad ne nastaju prirodnim procesima na Zemlji.

To je ujedno i prvi dokaz kojeg Callahan predstavljaju studiji objavljenoj u žurnalu Proceedings of the national Academy Sciences. ‘Ako se asteroidi ponašaju kao kemijske ‘tvornice’, proizvodeći probiotički materijal, možete onda očekivati i da će proizvoditi mnogo varijanti nukleobaza, ne samo onih koji se dobivaju u biološkim procesima, zbog raznolikih sastojaka i uvjeta koji postoje na svakom od asteroida’, pojasnio je Callahan.

Drugi dokaz tim znanstvenika pronašao je analizirajući uzorak leda težine osam kilograma s Antarktičkog područja na kojem su pronašli i meteorite. Količina nukleobaza pronađenih u ledu znatno je manja od onih pronađenih u meteoritima s istog područja. Dovoljan dokaz da se može pretpostaviti kako su građevni blokovi DNK ipak došli iz svemira.

I konačno, treći dokaz znanstvenici su dobili u laboratoriju, odnosno nakon što su identične nukleobaze razvili u laboratorijskim, a ne biološkim uvjetima, odnosno nebiološkom reakcijom. ‘U laboratoriju, identične molekule nukleobaza i nukleobaznih analoga proizvedene su u nebiološkoj kemijskoj reakciji u kojoj su korišteni vodikov cijanid, amonijak i voda. To daje pretpostavku za mogući mehanizam unutar asteroida kojim se sintetiziraju te molekule i podupire pretpostavku da su izvanzemaljskog porijekla’, zaključio je Callahan.

1. Siniša Strčić

8 studenoga, 2011 u 1:19 pm

Ne, mi smo bili prvi…hahaha

2. Ante Mula

8 studenoga, 2011 u 1:21 pm

hahahahahahaha! za ovo zaključit stvarno prvo triba bit glup! :-)))))))) pa odakle bi doša???? ko i svaki drugi, iz pizde materine! :-)))

3. Marica Ledić

8 studenoga, 2011 u 1:27 pm

Cjelo vrjeme tražimo male zelene a izgleda da smo to mi. LoL 😀

4. Željka Vojković-Sabolić

8 studenoga, 2011 u 1:29 pm

hahaha pa mi smo svemirci…..

5. Lači Boban

8 studenoga, 2011 u 1:36 pm

pa zar nismo svi mi…također?

6. Ivana Zivkovic

8 studenoga, 2011 u 1:39 pm

*Konačan* dokaz? Da niste malo preishitreni? 😉

7. Nedim Mujic

8 studenoga, 2011 u 1:39 pm

Hmmm. Koliko se sjecam dnevnik.hr je ljetos prenio i vijest o vanzemaljskom svemirskom brodu kojeg je snimio jedan lovac na UFO, a koji je u stvari bio Jupiter sa svojim mjesecima. To je bilo bas neozbiljno i bez ikakvog savjetovanja sa strucnjacima iz oblasti. Je li to i ovo?

8. Goran Vucelić

8 studenoga, 2011 u 1:41 pm

a di smo mi?

9. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 1:44 pm

znanstvenici zaboravljaju samo jednu stvar – uzalud je što organska materija (deoksiribonukleinska kiselina) može doći iz svemira,ako ne postoje pogodni uvjeti za razvoj života:) a ako na površini planete već postoje elementi za razvoj života,to znači da su se procesi stvaranja dnk i rnk i na njenoj površini počeli događati:)

10. Armando Belveder

8 studenoga, 2011 u 1:47 pm

ma joj ja sam ovo znao prije 5god,sa su poceli vrtit informacije ne kuzim?

11. Edin Bar

8 studenoga, 2011 u 1:54 pm

we are FUCKIN aliens:)

12. Primat Selector

8 studenoga, 2011 u 1:57 pm

hahahahaha,a Zemlja nije dio svemira..loool

8 studenoga, 2011 u 1:58 pm

OK, ajmo malo pročitati članak i zanemariti naslov čija se tvrdnja u članku nigdje ne pojavljuje.

14. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 2:01 pm

dino,u članku kaže da je dnk stigao meteoritima?

8 studenoga, 2011 u 2:02 pm

Ne.

8 studenoga, 2011 u 2:08 pm

Članak kaže “Dovoljan dokaz da se može pretpostaviti kako su građevni blokovi DNK ipak došli iz svemira.” Dakle “građevni blokovi” a ne DNK.

17. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 2:14 pm

dnk je organska materija – kiselina.

18. Dottor Zeretti

8 studenoga, 2011 u 2:17 pm

a mozda su ti meteoriti pali na glave nekih nesretnih bica i rastavili ih brizne na gradjevne blokove.

19. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 2:24 pm

ma radi se o pojavi ORGANSKIH TVARI,a to samo po sebi još ne znači da se radi o pojavi života.život se razvio iz organskih tvari.

20. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 2:34 pm

pretpostavljam da je redoslijed stvaranja života kod nas na pleneti tekao ovako: prvo nije bilo atmosfere ni čvrste površine,sve je bilo lava.onda se površina počela hladiti i došlo je do stvaranja KORE.kora je bila tanka i netabilna tako da je dolatilo do čestih erupcija (vulkanskih).to je rezultiralo formiranjem sloja prašine više kilometara iznad površine zemlje.postepeno je došlo do vezanja vodika i kisika (vodene pare) koja je kondenzirala i padala na tlo,tvoreći nakon više vremena jezera i rijeke.površina zemlje se ohladila,kora stabilizirala (danas je zemljina kora debela 50 kilometara).voda na površini zemlje tako je izložena djelovanju sunčeve energije.atmosfera je još uvijek bila bez kisika.pretpostavljam da se u moru prvo stvorio život baziran na siliciju čiji produkt je bilo otpuštanje većih količina kisika (atmosferskog).a to je opet stvorilo uvjete za početak života baziranog na dušiku,čiji smo i mi sami jedan dio.eto takoc:)

21. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 2:37 pm

Zivot baziran na siliciju? Preciziraj.

8 studenoga, 2011 u 2:37 pm

Da parafraziramo Nenada Raosa:”tražiti podrjietlo života i krenuti od DNK je isto što i tražiti podrijetlo tramvaja i krenuti od elektromotora umjesto od kotača” a čovjek zna abiogenezu.

23. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 2:43 pm

pa život stvoren u drugim uvjetima.mislim da su prošle godine otkrili nekakve mikroorganizme na bazi silicija u podnožjima nekih vulkana.to su organizmi koji kao temelj svoje građe nemaju dušik nego silicij.

24. Stepski Vuk

8 studenoga, 2011 u 2:55 pm

Joža, jos samo dodaj onaj dio vezan uz kisik i svoje cu dijete nazvat po tebi.

25. Mario Beer Franić

8 studenoga, 2011 u 2:56 pm

mali ispravak…mi smo bazirani na ugljiku a ne dusiku.

26. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 2:57 pm

zašto na ugljiku,mario?

27. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:06 pm

stepski,tebe ne kužim?

28. Davor Meštrović

8 studenoga, 2011 u 3:14 pm

Koja glupost! Pa i mi smo, kao i Zemlja dio svemira. Odakle bi drugdje i došla?!

29. Mario Beer Franić

8 studenoga, 2011 u 3:14 pm

sve na zemlji,osim par iznimaka, je bazirano na kemiji ugljika.najvaznije molekule za naastanak zivota,DNA i proteini, su ugljikovi spojevi.

30. Anita Cvanciger

8 studenoga, 2011 u 3:17 pm

bravo za njih….

31. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:23 pm

32. Josip Musa

8 studenoga, 2011 u 3:25 pm

….znaci ja sam fucking vanzemaljac…!!! Idesssssss…!!!

33. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:27 pm

34. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:30 pm

Amini su centralni spoj jednih od životno najvažnijih kemijskih spojeva – amino kiselina…

35. Joža Veli

kužite?

36. Mario Beer Franić

8 studenoga, 2011 u 3:30 pm

aminokiseline se sastoje od centralng uglljikovog atoma koji veze 4 grupe od kojih je jedna aminoskupina.dakle,baza je ugljik.

37. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:34 pm

stepski,što je sa kisikom?

38. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:43 pm

ne,mario.AMINI su centralni spoj aminokisleina.po aminima je spoj i nazvan AMINOkiselina.

39. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:45 pm

raspadom organske materije dobivamo amonijak,a ne ugljik:)

40. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 3:45 pm

ugljik IZDIŠEMO kao produkt oksidacije:)

41. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:00 pm

Joza, jesi kad cuo za ORGANSKU KEMIJU – KEMIJU UGLJIKOVIH SPOJEVA??? Ne, ha?

42. Ivan Brozović

8 studenoga, 2011 u 4:03 pm

Zasto se ugljikom utvrđuje starost bilo cega organskog,ako nije baza?

43. Roko Prč

8 studenoga, 2011 u 4:06 pm

A ŠTA TU IMA NOVA….AL MI NISMO SVEMIRCI…

44. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:07 pm

jesam cvjetiću.tu se radi o međusobnom povezivanju c atoma?

45. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:08 pm

kakve veze imaju amino kiseline sa ugljikovim spojevima?

46. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:09 pm

Bwt amini su gradjeni kako je Mario rekao. Da znas ista o biokemiji i metabolizmu aminokiselina znao bi zasto dobivas amonijak. Prouci malo to, transaminaciju, ciklus ureje… Iako bi bilo dobro da pocnes od osnova, organske kemije, bez toga biokemiju neces kuzit nista. 😉

47. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:12 pm

Velike veze Joza. Velike veze imaju. Ima puno dobrih knjiga biokemije, neke i karte procesa imaju, pogledaj.

48. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:15 pm

pa sta kazes,da i ja pocmem misliti da zivot pociva na ugljiku?:)

49. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:16 pm

a kužiš li ti da 1 atom ugljika veže jednu AMINO SKUPINU?

50. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:17 pm

kakav je to spoj onda ako 1 atom ugljika veže AMINO SKUPINU?koji element dominira?

51. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:20 pm

A jesi zapeo za amino-skupinu… Amini su alkilirani amonij-ioni. Sadrze ugljik. Vezu se C-N vezom.

52. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:21 pm

Nema veze. Jel znas sta je amino skupina? Nesto o kemijskim vezama? Slabim i jakim grupama? Kazem ti da osnove pogledas.

53. Mirza Zapcevic

8 studenoga, 2011 u 4:22 pm

Počelo je počelo, polako prostiru stazu za ono sto sledi vanzemaljci ce doci i reci da smo od njih nastali i da je vreme doslo da nas uniste, jos jedan plan masona na koji ce mnogi od nas pasti. Ali ima jos do tog cek dok se rese namerno nastali protesti zapoceti na Wall Street-u protiv bankarskog sistema čiji će konačan ishod biti formiranje jedne svetske banke…:D

54. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:26 pm

cvjetiću,što ovdje nije točno? http://hr.wikipedia.org/wiki/Amin..

55. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:28 pm

amini su ORGANSKI SPOJEVI i centralni su spoj aminokiselina.jel tak?:)

56. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:30 pm

Da. Ne znam sto pise na linku jer pisem s moba, pogledat cu kasnije.

57. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:33 pm

pise da je amino grupa centralni spoj aminokiselina:)

58. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:33 pm

Ok. I?

59. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:36 pm

pa nista,to dokazuje da zivot pociva na ugljiku:)

60. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:37 pm

Gle, nadji si sliku molekule aminokiseline neke i pogledaj kako je tocno gradjena pa ce ti bit jasno.

61. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:41 pm

znam jako dobro kako je građena.ali ti ne uvažavaš činjenice:)

62. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:44 pm

Koje? Da tvrdis nesto radi cega bi ti se smijao itko tko zna neke osnove organske i biokemije? O uvazavam to.

63. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:46 pm

amino grupa je osnova aminokiselina,cjetiću:)

64. Joža Veli

8 studenoga, 2011 u 4:48 pm

školstvo nam je zbilja u kolapsu….onaj fuchso nas je unazadio 100 godina 🙁

65. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 4:54 pm

Majke mi, radi tebe se sad svi pokojni kemicari ne vrte, nego centrifugiraju u grobu XD gle, evo ok, dusik je baza. Je ti sad srce na mjestu? Jbt ako uspijes to dokazat, ti si kandidat za Nobela. Srusit ces kompletnu organsku kemiju skupa s biokemijom. Pomest ces ih. Sretno 😉

66. Mila Firić Skejić

8 studenoga, 2011 u 5:00 pm

ja sam iz poljica..moja pra pra je bila mila gojsalić…eto odakle sam ja…hahha

67. Mario Beer Franić

8 studenoga, 2011 u 5:21 pm

hahahahaha pa ovo je smijesno.prva stvar: wikipedia nije bas pouzdan izvor za malo strucnije stvari, druga stvar: aminokiselina – amino + kiselina oznacava da je taj organski spoj kiselina koja je aminirana,sto znaci da ima amino skupinu KOJA JE KOVALENTNOM VEZOM VEZANA ZA CENTRALNI UGLJIKOV ATOM.ako na centralni ugljikov atom u aminokiselini umjesto amino skupine stavis karboksilnu skupinu dobijes dikarboksilnu kiselinu koja takoder ima centralni ugljikov atom.nadam se da sam bio jasan.

68. Leteći Cvjetić

8 studenoga, 2011 u 5:34 pm

Ja sam odustala u objasnjavanju, nema svrhe. Jozi je baza dusik i Joza nek zivi kao jedinstveni primjerak takvog organizma. On ocito voli bit poseban pa nek mu.

69. Ines Dominić

8 studenoga, 2011 u 5:48 pm

joža…nemoj se sramotiti… :/

70. Elide Hasic

8 studenoga, 2011 u 6:20 pm

Ograničavajuće je mislit da uvijeti za život mogu postojati samo ako spojimo elemente na nama poznatoj kemijskoj tablici! Prošlogodišnje otkriće bakterija iz jezera u Kaliforniji je tome dokaz,žive u jezeru punom arsena! Život je moguć na mjestima i u uvjetima za koje nismo vjerovali da ijedno živo biće može podnijeti!

71. Milena Klewa

8 studenoga, 2011 u 6:30 pm

…odavno to znamo…!

72. Alma Keser-brozović

8 studenoga, 2011 u 7:04 pm

Na ovom linku ima jedan dobar članak o mongolskom brodu kojeg su Japanci nedavno pronašli (i video)

73. Ivan Stipišić

8 studenoga, 2011 u 7:08 pm

i uz sve to doda se malo soli ,papra i stavi se grijati na 250.dobro mjesaj da ne zagori..

74. Jahac Rumene Kadulje

8 studenoga, 2011 u 7:21 pm

poznata činjenica. samo nemojte reć vladajućima. odmah bi se sjetili da su oni za stvaranje DNK zaslužni

75. al bundy

8 studenoga, 2011 u 7:58 pm

znao sam da mi je susjed allien

76. Mario Sambolec

8 studenoga, 2011 u 9:46 pm

daj ne seri

77. Igor Bosnjak

8 studenoga, 2011 u 10:17 pm

pa normalno da smo iz svemira kao i zemlja dio smo univerzuma

78. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 6:42 am

AMINI SU ORGANSKI SPOJEVI

79. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 6:42 am

KARBOKSILNA GRUPA – NIJE ORGANSKI SPOJ.

80. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 6:44 am

kad se te dvije grupe spoje,kakav spo dobijamo i koja grupa je nositelj organske značajke?

81. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 6:49 am

sve u svemu,nemam više volje raspravljati o ovoj temi,jer ću početi psovati,a dobio sam upozorenje administracije fb-a da su mi neki postovi brisani,a neke traže da ja obrišem.ni to neću uraditi.ali mora biti jasno da svi postovi koji ´´vrijeđaju´´ a napisani su od mene SA RAZLOGOM.kažnjavam bezobrazluk,laž i aktivnosti vezane uz veličanje komunizma i jugoslavije.

82. Mario Beer Franić

9 studenoga, 2011 u 7:45 am

joza moj savjet- uzmi knjigu iz organske kemije za 8. razred,procitaj sto su organski spojevi.po tvome pisanju vidim da ne stojis najbolje sa kemijom.

83. Leteći Cvjetić

9 studenoga, 2011 u 8:41 am

Otkad karboksilne kiseline nisu organski spojevi? Btw Joza, aminokiseline i sadrze i karboksilnu skupinu. Amino skupina nosi samo dio svojstava aminokiseline, ne sva.

84. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 8:48 am

bjelančevine su građene od AMINOkiselina.bjelančevine su najvažniji građevni element svake ćelije organizma.već sam ponudio objašnjenje amina.prosječno inteligentnoj osobi je dovoljno da zaključi da život na zemlji počiva na dušiku.amino grupa je ta koja je specifična za građu i razvoj ćelija organizma.isključivo AMINO grupa.

85. Leteći Cvjetić

9 studenoga, 2011 u 9:08 am

Netocno. Ali posto bi zid skuzio prije nego ti, zbilja nema smisla trositi vrijeme. Neznalica si bio i ostat ces. Zalosno.

86. Dario Kreštalica

9 studenoga, 2011 u 11:35 am

Pa normalno,… nije kreator DNK-a zemljanin, niti živi na zemlji. Stvoritelj živi u svemiru !!!

Zanimljivo kako znanstvenici, sami sebi pilaju granu na kojoj stoje…. neka, tako i treba kad sjede na pogrešnoj grani. Čast izuzecima.

87. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 12:19 pm

karboksilna grupa nije organska kisleina,cvjetiću.da bi karoksilna grupa postala orgnaska kiselina ona mora dobiti još jednu grupu.

88. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 12:25 pm

ako su bjelančevine građene od aminokisleina,a u aminokiselinama centralnu grupu predstavlja amino grupa (dušična grupa),onda je aminogrupa osnova života.

89. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 12:44 pm

90. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 12:46 pm

temelj svake stanice je dušik (amino-grupa).

91. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 1:15 pm

evo,odlično i jednostavno objašnjeno: http://nepoznatisvijet.blog.hr/..

92. Joža Veli

9 studenoga, 2011 u 1:18 pm

93. Mario Beer Franić

9 studenoga, 2011 u 1:47 pm

aj ovako na razini osnovnoskolske matematike…svaka aminokiselina sastoji se od 5 dijelova.dakle svaka bez iznimke.ti dijelovi ili skupine se:1.centralni atom na koji su vezane ostale grupe,2.jednog atoma vodika,3.karboksilne skupine,4.amino skupine i 5.jedne arijabilbne skupine po kojoj se aminoskupine razlikuju.sad, dusik ne moze biti centralan jer je trovalentan,prema tome moze vezati samo 3 skupine,dok je ugljik CCETVEROVALENTAN i iz tograzloga je centralan atom – moze vezati sve 4 skuupine u aminokiselinama:) eto.

94. Leteći Cvjetić

9 studenoga, 2011 u 2:34 pm

Hahaha cekaj sad da Joza izvuce neki killer clanak s wikipedije! XD joj sto volim ljude koji se obrazuju samo na internetu. Joza, daj barem neki relevantan znanstveni clanak, ne wiki ili neki xy blog.

95. Leteći Cvjetić

9 studenoga, 2011 u 2:35 pm

Iako i ovi linkovi sto su tu, nikako ne argumentiraju tvoju tezu, vec suprotno, ali ajd.

96. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 8:53 pm

Oštećivanje i umiranje stanica ljudskog organizma u složenim biokemijskim procesima neminovna su i stalna pojava, ali njihova učestalost ovisi o mnogo elemenata. Obnova oštećenih stanica zahtijeva njihovo dijeljenje, pri čemu je neophodna replikacija genoma (DNA). Svaki ljudski genom sastoji se od zbirke gena na 23 odvojena para kromosoma. Na krajevima svakog kromosoma nalaze se jednostavni zapisi ponavljani nekoliko tisuća puta, koji upravo označavaju same krajeve kromosoma, a nazivaju se telomerima. Svaka replikacija genoma, a time i kromosoma, počinje i završava čitanjem telomera. Prilikom svake replikacije kromosoma izgubi se dio telomera i on sa svakom replikacijom postaje sve kraći. Skraćivanje telomera označava zapravo proces starenja stanica, a njegovi preostali dijelovi pokazuju koliko je replikacija kromosoma (i genoma) već napravljeno. Duljina telomera na kromosomima genoma prosječno omogućava kod čovjeka oko 50 replikacija. Kada se prilikom mnogobrojnih replikacija potroše telomeri, tada se više ni kompletan kromosom ne može replicirati, nego su neki njegovi dijelovi manjkajući, što znači da su neki geni na njemu manjkajući ili defektni, pa takva stanica izvrši samoubojstvo. Nakon potrošnje telomera, dalja replikacija kromosoma više nije moguća, pa to označava kraj u obnovi stanica, što zbog procesa oštećivanja i umiranja stanica dovodi do smrti pojedinih vrsta tkiva – tj. do smrti pojedinih organa – odnosno do smrti čovjeka.
    Duljina telomera na kromosomima zapravo označava duljinu života. Replikacija telomera na kromosomima bez gubitka svoje duljine moguća je samo putem telomeraze (specifičnog enzima, drukčijeg za svaku vrstu stanica). U normalnom tijeku života obnavljanje telomera nije moguće jer su receptori stanica za stvaranje enzima telomeraze blokirani. Jedine stanice u ljudskom organizmu, koje imaju deblokirane receptore za stvaranje enzima telomeraze jesu bijela krvna zrnca i stanice sperme. Deblokiranje tih receptora na stanicama drugih vrsta tkiva značilo bi besmrtnost, no ona još nije moguća, iako se danas rade mnogobrojna istraživanja kojima bi se omogućilo barem produljenje života kod onih ljudi kod kojih je došlo do potpunog oštećenja pojedinih organa, bez kojih život nije moguć.
    Mnogobrojni uspjesi postignuti su obnavljanjem oštećenih tkiva pomoću matičnih stanica, ali matične stanice su isto smrtne, jer su dobivene normalnom replikacijom genoma bez telomeraze. Telomeraza u svojoj punoj funkciji prisutna je jedino kod matičnih stanica embrija. Također, stanice raka koriste telomerazu za svoje neprestano obnavljanje bez starenja.
    Na osnovi iznesenih spoznaja o telomerima, možemo konstatirati da nam je unaprijed, brojem replikacija genoma (DNA) predodređena najveća moguća duljina života (danas se smatra da je to oko 125 godina), koju bez telomeraze ne možemo povećati. No, tu granicu zato možemo na mnogo načina malo ili više smanjiti, ako u svom organizmu načinom života omogućimo ubrzano umiranje stanica, njihovom replikacijskom obnovom i brzo trošenje telomera, a time i ubrzano starenje.
    Kako razne bolesti (posebno kronične), kao i neprimjeren način života, dovode do ubrzanog umiranja velikog broja stanica pojedinih organa, te njihovog brzog starenja (čime postaju slaba mjesta organizma), to starost tih organa zapravo limitira životni vijek čovjeka…

97. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 8:55 pm

hvala bogu da sm ose složili:)

98. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 8:57 pm

Ok. Sve to stoji. A zasto sad to pises? 🙂

99. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 8:57 pm

Hahaha XD

100. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 8:59 pm

zato jer sam jednom priliko malo dublje ušao u tu građu i dao prijedloge za liječenje karcinoma.princip jednog od njih koriste i slovenci u svojim istraživanjima liječenja kemoterapijom lokaliziranim djelovanjem:)

101. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:01 pm

da bi nešto mogao riješiti moraš poznavati dobro način nastanka i progresije zadanog problema.kad to saznaš nije previše teško naći neke od mogućih rješenja.

102. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:05 pm

dva su načina najizglednija.prvi,koji koriste slovenci,i drugi koji bi omogućio našem tijelu da sam obračuna sa stranim stanicama koje ne prepoznaje.zato se mora naći način promjene tih stanica,što bi olakšalo tijelu borbu protiv njih.vjerujem da je moguće izvesti promjene na receptorima takvih stanica,i to bi ih učinilo ´´vidljivima´´,pa bi naše tijelo moglo da se bori protiv njih.

103. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:05 pm

True, true. Ali tocan princip mehanizma nastajanja tumora je jos nepoznat. Mi znamo za mutacije, telomeraze, blokadu p53 i slicno, bla bla bla, puno toga znamo, ali taj tocan mehanizam ne. Da ga znamo lijecili bi tumor kao od sale. Jednog dana i hocemo, samo ne danas.

104. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:06 pm

ma poznat je.tumor je u biti greška u repliciranju.

105. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:07 pm

A tijelo se vec sad bori vlastitim stanicama protiv tumora, no cesto neuspjesno.

106. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:08 pm

replicirane stanice moraju biti istovjetne originalu.nekad to niej tako.i one se nastavljaju razmnožavati po novoj matrici.i to je to.,

107. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:08 pm

Kako koji. Ne postoje 2 ista tumora. A ovo – greska u replikaciji- to je jako opcenito receno.

108. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:09 pm

problem je što tijelo ne doživljava kancerogene stanice kao strane stanice.to je bit problema.zato se mora ili pomoći mu da prepozna te astanice i uništi ih,ili primjeniti kemoterqapiju,ali na način da ne stradaju i zdrave stanice.

109. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:10 pm

naravno da ne postoje.tumori su bolesti nastale genetskim greškama.

110. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:10 pm

Gle, imas ti i pozitivne mutacije. One su uzrok evolucije.

111. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:10 pm

evolucija je u biti prilagodba.i to je nešto drugo.to traje stoljećima i generacijama.

112. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:12 pm

Hm, tijelo ih i prepozna kao tuđe, ali problem je u izrazito brzoj proliferaciji i replikaciji tumorskih stanica, a i imunosupresivnom djelovanju tumora.

113. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:13 pm

ma ne prepoznaje ih kao tuđe.to su u biti stanice istog organizma,ali sa greškom.tijelo ih ne doživljava kao opasnost i ne bori se protiv njih.

114. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:14 pm

Bori se. Procitaj vise o NK stanicama npr.

115. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:17 pm

pročitao sam ja sve o svemu:) i o nk stanicama također.i znam da ih tijelo ne stvara dovoljno upravo zato jer organizam ne registrira opasnost.

116. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:17 pm

Imas Imunologiju od Andreisa. Dobra knjiga da skuzis kako nam radi taj sustav.

117. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:18 pm

Sve o svemu, jel? Mislim da to nitko nije, smanji ego 😉

118. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:18 pm

daj reci ti ukratko kako funkcionira?

119. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:19 pm

ja jesam,i mogu sve što želim:)

120. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:22 pm

Hahaha koji narcis… A imunologiju ne mozes ukratko pricat. Kao da kazes ispricaj mi kemiju ukratko. Kazem, ako te zanima, posudi tu knjigu, lijepo je sistematizirano sve i ipak malo pouzdanije, detaljnije i kvalitetnije od wiki.

121. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:23 pm

kao što sam već rekao,ono što je trebalo pročitati,pročitao sam:)

122. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:24 pm

zašto misliš da sam narcis ako znam da mogu napraviti atomsku bombu,na primjer?ili ako mogu dati sugestije za liječenje nekih teških bolesti poput raka ili aids-a?

123. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:25 pm

Hm, ne bi se reklo. Ali ako si ti svojim znanjem zadovoljan, tvoja stvar.

124. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:25 pm

ili ukazti na to na koji način postići brzine veće od svjetlosnih?:)

125. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:26 pm

zadovljan sam.pitanja koja su me mučila od moje druge godine života – riješio sam.našao odgovore:) jesi ti sebi postavila neka pitanja i tragala za odgovorima?:)

126. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:26 pm

Ne mislim zato, daleko od toga da nekoga zovem narcisom zbog znanja ili ideja. Vec zato jer izjavljujes da si procitao sve o svemu i sl.

127. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:27 pm

tko smo,što smo,odakle smo,zašto smo?:)

128. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:27 pm

cvhetiću,sa 3 godine sam čitao djela iz asto fizike:)

129. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:28 pm

i kužio napisano:)

130. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:28 pm

Naravno da jesam. Svaki dan postavljam nova pitanja, ali odgovore nikad ne zakljucujem. Prokletstvo u neku ruku.

131. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:29 pm

nisu prokeltstvo nego blagoslov:) oni prosvjetljuju:)

132. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:30 pm

Krivo si shvatio. Prokletstvo sto nikad nisam zadovoljna skroz odgovorom, pa da ga zakljucim, vec trazim vise, a to zna bit naporno ponekad.

133. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:31 pm

ako tražiš više,onda nisi došla do odgovora:)

134. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:32 pm

ali mlada si i na dobrom putu.to je dobro.

135. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:32 pm

A ne. Odgovori imaju vise razina, kako sazrijevas, ides na visu. Ko u WoW-u 😉

136. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:33 pm

e,tu se ne bih složio:) PUTEVI do odgovora mogu biti različiti.ali je istina uvjek i samo jedna:)

137. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:39 pm

E ali dat cu banalan primjer: u prvom osnovne ucis npr dijelove tijela (sad bubam, primjera radi), a na 1. god med npr znas tocno dijelove tijela do najsitnijeg detalja. Kazem, banalno, al mislim da kuzis poantu.

138. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:41 pm

kužim,naravno.studij je viši stupanj školovanja,

139. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:42 pm

E, a sad primjeni to i na druge odgovore 🙂

140. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:43 pm

ne uče svi klasičnim školovanjem,cvjetiću.

141. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:45 pm

Nisam ni mislila na klasicno skolovanje.

142. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:46 pm

nego?:)

143. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:47 pm

Na ucenje opcenito. Klasicno skolovanje je vrlo mali postotak naseg ucenja. Iako to ovisi o pojedincu naravno.

144. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:48 pm

Netko trazi potpun odg cijeli zivot, a netko ni ne razmislja o tome.

145. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:49 pm

a netko razmišlja svojom glavom i ne usvaja ono što misli da je pogrešno:)

146. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:52 pm

Svi bi trebali tako.

147. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:52 pm

svi nisu sposobni za to.

148. Leteći Cvjetić

11 studenoga, 2011 u 9:55 pm

Nazalost.

149. Joža Veli

11 studenoga, 2011 u 9:55 pm

da

150. Nagato

24 studenoga, 2011 u 10:37 pm

Kakvi su ovo očajni prijevodi? Nije diamonipurin nego diaminopurin. I kakav žurnal, pa imamo riječ novine.

151. frk

12 veljače, 2012 u 9:03 pm

čim je nasa odmah je vanzemaljskog porijekla.

152. vrba

23 kolovoza, 2012 u 5:11 pm

pronasao sam jedan ovakav kao sto je na slici danas,prvo sam mislio da je kamen onda sam shvatio da oksidira,sad se dvoumim jel je meteorit ili samo metalna ruda :/

153. Nenad Raos

29 prosinca, 2012 u 6:50 pm

Volio bih da neke stvari pojasnim: život se ne temelji na “živim” molekulama nego na evoluciji sustava koji se sastoje, između ostalog, i od molekula. Ovo otkriće govori u prilog puno ozbiljnijoj teoriji da je život nastao erozijom (razgradnom) organskog materijala iz meteorita, na čemu se već mnogo radilo. Dakle, prvi organizmi uopće se nisu trebali temeljiti ni na DNA ni na proteinima, nego na molekulama od kojih su se kasnije razvili proteini i nukleinske kiseline. Uostalom, DNA je tako krhka tvorevina da zapravo ne bi mogla preživjeti izvan žive stanice. U stanici je ona zaštićena proteinima, da ne govorimo i o drugim vrlo složenim sustavima njezine aktivne zaštite. Dakle, stvari su mnogo složenije no što se može iščitati iz senzacionalističke novinske vijesti. Koga to više zanima može pročitati moj članak u Prirodi br. 3/2011.

154. Pravda