Mary Rose je bio jedan od najvećih bodova engleske mornarice sagrađen između 1509. i 1511. po nalogu kralja Henrika VIII. Njegova olupina se nalazi u muzeju u Portsmouthu i znanstvenici se suočavaju s velikim problemima jer se brod počeo urušavati nakon postupka isušivanja.
Jedrenjak Mary Rose je u početku težio 600t i bio je kraljev omiljeni brod namijenjen za bitke na malim udaljenostima. 1530-ih nakon rekonstrukcije težio je 700t i bio je opremljen moćnim topovima. U posadi je bilo 185 vojnika, 200 mornara i 30 topnika. 1545. za vrijeme borbe protiv francuskih galija, zbog velikog naleta vjetra, jedrenjak se nagnuo, more je ušlo kroz otvore za topove i ubrzo je potonuo. Samo nekoliko članova posade se uspjelo spasiti jer se su se na brodu nalazile brojne mreže koje su trebale spriječiti ulazak neprijatelja na palubu. Henrik je uvidio sve slabosti takve vrste jedrenjaka pa je odmah počeo graditi nove, puno brže brodove koji su mogli nositi teške topove.
Olupina broda je pronađena 1971., a nakon velikih arheoloških istraživanja je izvučena na kopno 1982.
Proces očuvanja je bio jako zahtjevan. Drvene grede su se morale stalno polijevati vodom i voskom kako bi se spriječilo truljenje, a 2013. brod je stavljen u klimatski kontroliranu staklenu zaštitu.
Međutim, proces isušivanja je donio nove probleme. Kako je voda nestajala, zamjenjivali su je s posebnim polimerom pa su se velike grede počele pomicati. Znanstvenici su morali poduprijeti okvir broda kako bi spriječili daljnje pomicanje. Posebnim kamerama prate nastale promjene. Na takav način će pokušati locirati nastale promjene i pokušati poduprijeti grede kako bi spriječili daljnje urušavanje.