Rezultati istraživanja koje je provedeno na poznatoj glazbenoj platformi Deezer, a u kojem je sudjelovalo nešto više od 5 tisuća osoba, pokazali su kako većina ljudi nakon svoje tridesete godine prestaje otkrivati novu glazbu.
Prema navedenom istraživanju Deezera, ljudi su uglavnom najaktivniji u potrazi za novom glazbom u svojoj 24. godini. Čak 76% 24-godišnjaka na tjednoj razini sluša po 10 ili više novih pjesama, a 64% njih svakoga mjeseca otkriva otprilike 5 novih umjetnika.
Međutim, nakon tog razdoblja opada njihova sposobnost da tim istim tempom prate glazbene trendove, a znanstvenici tvrde da u jednom trenu to jednostavno prestanu raditi.
“S obzirom na svu količinu odlične glazbe na današnjem tržištu nije toliko čudno što se zna osjetiti prezasićenost. To dosta često rezultira “glazbenom paralizom” nakon dosezanja tridesete godine”, pojasnio je glazbeni urednik Adam Read.
Zasićenost velikom količnim novih singlova na glazbenom tržištu (19%), obveze zbog radnog mjesta (16%) te briga za malu djecu (11%) – sve to je navedeno kao skupina razloga zbog kojih ljudi poslije tridesete sve manje otkrivaju novu glazbu.
Blizu 47% ispitanika je poželjelo da ima više vremena za otkrivanje nove glazbe, a 41% njih je izrazio uvjerenost da će to činti čim budu imali malo više slobodnog vremena.
Osim toga svega, ovo je istraživanje pokazalo kako slušanje poznatih pjesama izaziva kod ljudi osjećaj zadovoljstva i sreće.
U veljači ove godine je Seth Stephens-Davidowitz iz New York Timesa analizirao razne podatke Spotifya i otkrio kako će ista pjesma, objavljena u doba kad ste bili u ranim tinejdžerskim godinama, biti kasnije najpopularnija u vašoj starosnoj grupi i u desetljeću kasnije.
Razlog je taj što neka pjesma koja nam je draga onda stimulira osjećaj ugode u mozgu i otpušta dopamin, oksitocin, serotonin te druge “sretne” kemikalije.