Pratite nas

Astrofizika

Matematički dokazi upućuju na to da je svemir spontano nastao ni iz čega

svemir98390

Kozmolozi pretpostavljaju da su prirodne kvantne fluktuacije omogućile da se Veliki prasak dogodi. Sad imaju i matematički dokaz. Jedna od velikih teorija moderne kozmologije jest da je svemir nastao u Velikom prasku. To nije samo ideja ili pretpostavka već znanstvena teorija potkrijepljena nebrojenim dokazima.

Za početak, pronašli su kozmičku mikrovalnu pozadinu, što je zapravo jeka Velikog praska; nadalje, prisutno je neprekidno širenje svemira, što nam ukazuje na kataklizmički događaj koji je svu tu materiju raspršio u netom nastali prostor; te obilje primordijalnih elemenata, poput helija – 4, helija – 3 i deuterija itd. Svi se ovi dokazi mogu ukalkulirati u teoriju Velikog praska.

Svejedno, svi ti dokazi dovode do jedne velike zagonetke. Što je uzrokovalo Veliki prasak?

890308930983980

Mnogo su se godina kozmolozi oslanjali na ideju da se je svemir spontano formirao, odnosno da je Veliki prasak rezultat kvantnih fluktuacija u kojima je Svemir nastao ni iz čega. To je vjerojatna verzija događaja kad imamo na umu sve što znamo o kvantnoj mehanici. No fizičarima je potrebno više matematičkih dokaza kako bi potvrdili točnost ideje i nastavili razvijati znanstvenu teoriju oko te ideje. Zahvaljujući radu Dongshan Hea i njegovih suradnika na Institutu za fiziku i matematiku Wuhan u Kini, zajedno su predstavili prvi rigorozan dokaz da je Veliki prasak zaista mogao spontano nastati ni iz čega, zahvaljujući kvantnim fluktuacijama.

Novi je dokaz temeljen na posebnom skupu rješenja za matematički entitet poznat kao Wheeler – DeWitt jednadžba. U prvoj polovici 20. stoljeća kozmolozi su se trudili da spoje dvije struje moderne fizike – kvantnu mehaniku i opću teoriju relativnosti – na način na koji će te teorije moći razumno objasniti mehanizme svemira. No, koliko su oni tada mogli shvatiti te su teorije bile u potpunoj suprotnosti.

Veliko znanstveno otkriće se dogodilo 60 – ih godina prošlog stoljeća kad su fizičari John Wheeler i Bryce DeWitt ukombinirali te prethodne nekompatibilne ideje u matematički okvir danas poznat kao Wheeler – DeWitt jednadžba. Nedavni rad Dongshana i kolega daje nam neka nova rješenja ove jednadžbe.

U središtu njihovog razmišljanja je Heisenbergov princip neizvjesnosti. On omogućava malom praznom prostoru da nastane iz ništavila vjerojatnosti vezane uz fluktuacije, u onome što fizičari zovu metastabilni lažni vakuum. Kad se to dogodi postoje 2 mogućnosti. Ako se taj mjehurić zraka ne proširi rapidno, nestaje gotovo istog trenutka. No ako se mjehurić proširi do dovoljne veličine, tada nastaje svemir.

Pitanje je: omogućava li to Wheeler – DeWitt jednadžba?

“Dokazali smo da kad jednom nastane mali mjehurić pravog vakuuma, on ima mogućnost da se eksponencijalno širi,” kaže Dongshan.

Pristup Dongshana i suradnika je u tome da se uzme u obzir sferični mjehurić koji je u potpunosti opisan svojim radijusom. Potom izvedu jednadžbu koja opisuje vrijednost na koju se taj radijus može širiti. Tada se u obzir uzimaju tri scenarija geometrije mjehurića – zatvoren, otvoren ili ravan tip mjehurića. U bilo kojem od tih slučajeva, pronađe se solucija u kojoj se mjehurić može eksponencijalno širiti i prema tome dostići veličinu u kojoj se može oformiti svemir – veličinu u kojoj nastaje Veliki prasak. To je rezultat kojeg bi kozmolozi trebali moći izgraditi. Također ima i interesantnu posljedicu.

Jedan važan faktor u današnjim modelima nastanka svemira zove se kozmička konstanta. Taj pojam opisuje gustoću energije vakuuma u svemiru. Prvotno ga je predstavio Einstein 1917., u svojoj općoj teoriji relativnosti, no napustio ga je nakon Hubbleovog otkrića da se svemir širi.

Sve do 1990 – ih većina je kozmologa smatrala da kozmička konstanta iznosi nulu. Nedavno su otkrili da nije tako, otkrivši dokaz da nešto uzrokuje ubrzavanje širenja svemira, što implicira da kozmička konstanta ne može biti nula. Prema tome, svaka nova teorija o nastanku svemira mora uzeti u obzir i kozmičku konstantu koja nema vrijednost nula.

Što igra ulogu kozmičke konstante u novoj teoriji Dongshana i suradnika?

Zanimljivo, oni kažu da veličina poznata kao kvantni potencijal igra ulogu kozmičke konstante u novim rješenjima. Kvantni potencijal dolazi od ideje nazvane teorija pilot – valova koju je sredinom 20. stoljeća osmislio fizičar David Bohm. Ova teorija reproducira sva konvencionalna predviđanja kvantne mehanike ali uz prihvaćanje dodatnog pojma poznatog kao kvantni potencijal.

Ta teorija ima efekt prema kojem je kvantna mehanika u potpunosti deterministička jer se kvantni potencijal može koristiti kako bi se objasnile stvari poput stvarnog položaja čestica. Međutim, većina fizičara nije nikad uzela u obzir Bohmovu ideju jer su predviđanja po toj teoriji jednaka predviđanjima konvencionalnoj verziji teorije pa ne postoji eksperimentalni način da ih se razdvoji. Međutim, prisiljava fizičare da prihvate vjerojatnije objašnjenje prirode stvarnosti.

Činjenica da je kvantni potencijal nužan dio ovog matematičkog izvođenja porijekla svemira je naprosto fascinantna. Možda je vrijeme da se fizičari ponovo zabave Bohmovim idejama.

Izvor: Medium

1. Emir Baltic

24 studenoga, 2014 u 3:33 pm

A kako je moguće da iz ničega nastane nešto ?

• El'dar Imemoje

24 studenoga, 2014 u 3:46 pm

ništa je nešto

• Adem Abazovic

24 studenoga, 2014 u 4:04 pm

“…Kun fe jekun.”

24 studenoga, 2014 u 4:45 pm

I ja se pitam, kako je moguce? Najveca misterija svih vremena. Kako je nastala sva materija. Ovoliki silni vodonik, kiseonik itd. Iz cega?

24 studenoga, 2014 u 4:48 pm

Pa to je dovoljan dokaz da Bog postoji, On je to sve stvorio i jedino On je toliko moćan da to sve drži savršeno skladnim milionima godina…

24 studenoga, 2014 u 6:01 pm

O da, valjda, ali opet smo na početku. Kako je onda nastao bog ??
        Od ničega ???

• Sisteract

25 studenoga, 2014 u 12:25 pm

Bog? Pa piše u Riječi “Ja sam koji jesam”…Bog je oduvijek. Piše i “Onaj koji je bio, koji jest i koji će doći”…

24 svibnja, 2015 u 10:15 am

Ništa prije Boga , ništa poslje boga

24 svibnja, 2015 u 10:36 am

Nemože čojek odgovriti na sva pitanja ,kada bi imali odgovre na sva pitanja onda nebi ni bili ljudi
          Trebamo se truditi da svaki dan donesmo ispravne i bolje odluke u skladu sa našom ,religijom ,kulturom i naukom , ako i nevjeruješ u boga on ti je potreban da bi ostao čovjek

10 rujna, 2015 u 12:35 pm

Emire Balticu Stiven Hoking poznati naucnik sirom svijeta ti kaze javno da Bog ne postoji pa ti sad vidi jesi li u pravu ja mislim da nisi.

• Branko Šimić

24 studenoga, 2014 u 5:44 pm

Emir – ako ti je to dokaz, onda ti nisi osoba od istrazivanja.. 😀

24 svibnja, 2015 u 10:18 am

Bog i ljudi su povezani
        Bez Boga nebi bilo ljudi , bez ljudi nebi bilo boga

24 svibnja, 2015 u 10:42 am

Sam ti istražuj i naakraju potrage svatiš da ništa nema smisla
        bez jednog jedinog Boga

10 rujna, 2015 u 9:59 am

Tacno dobro si mu rekao Branko jer nikakvih dokaza osim onih religijskih nema da bog stvarno postoji

• Krešimir Bešlić

24 studenoga, 2014 u 7:46 pm

A ti Branko Šimić argumentiraj da Bog nije stvoritelj, 2000 godina ljudi pokusavaju dokazat da Bog ne postoji

26 studenoga, 2014 u 12:52 am

Krivo, teret dokaza je na onima koji tvrde da bogovi postoje. Drugim riječima ljudi od pamtivjeka pokušavaju dokazat da bogovi postoje i još nikom nije uspjelo.

24 svibnja, 2015 u 10:20 am

Ne postoju Bogovi postoji samo Bog

• Sany

29 prosinca, 2014 u 7:20 pm

kresimire, to ti je kao da ja kazem da je sve stvorio pinokio i da sada ti moras argumentirati da nije. osim toga sto je 2000 godina? postoje carape starije od toga:)

24 svibnja, 2015 u 10:39 am

Vrijem je privid
          Privid je nastao , kada smo izgubili Raj

• Krešimir Bešlić

24 studenoga, 2014 u 7:48 pm

Vi cete reci, pa dobro ako je Bog stvorio svemir, tko je onda stvorio Boga ? U svetom pismu pise da je Bog vjecan, ako je vjecan znaci da nema pocetka ni kraja, ako nema pocetka zbaci da mu ne treba uzrok za njegovo nastajanje

• Sisteract

25 studenoga, 2014 u 12:28 pm

Dragi Krešimire, razumijemo se. Ali ovo o čemu vi govorite, za to je potrebna VJERA…Napisali ste ovo: “ako nema pocetka zbaci da mu ne treba uzrok za njegovo nastajanje” Teško je nekomo tko nema vjeru, to povjerovati :).
        POzdrav! (P.S. Ja vjerujem )

26 studenoga, 2014 u 1:00 am

to se zove logička pogreška “special pleading” tj. dupli standard. Za sve postoji jedan standard osim “za mog boga”. Uostalom nije bitno što kaže tvoje sveto pismo. To je samo knjiga puna nemoralnih poruka, ništa više.

24 svibnja, 2015 u 10:46 am

To je nekulturno
          Dat nam je izbor da vjerujemo ili ne
          Sudi nam se po djelima a ne po vjeri

• Branko

20 siječnja, 2015 u 5:22 pm

U svetom pismu piše… A tko je napisao sveto pismo, opet ljudi. Svašta su ljudi kroz povijest pisali i nije sve bila istina.

24 svibnja, 2015 u 10:53 am

Cjela ljudska povjest je tek 1 minuta u vremenu svemira
          Velike Religije nas uče prema stupnju razvoja , da je Bog jedan jedini.
          Ni jedan čovjek na Zemlji nije bez grjeha ,ali Božji pogled na nas je drukćiji od našeg pogleda na druge ljude i Boga
          Zato je njegov sud nepznanica za našeg života

24 studenoga, 2014 u 9:57 pm

vecan…ok. Isto tako i ja mogu da kazem da je kosmos vecan i da time resim problem nastanka kosmosa.

24 studenoga, 2014 u 10:36 pm

Evo ovim ćeš ga riješiti, da bi nešto postojalo – mora da bude stvoreno što znači da je Neko stvorio svemir i sve što se nalazi u njemu. I mora postojati Neko ko će da se brine o tome svemu. Pa šta misliš da se Zemlja približi Suncu ili da se udalji od njega pa logično da nebi bilo ničeg živog na Zemlji…Ništa ne može nastati slučajno…

• Bro

26 studenoga, 2014 u 1:36 pm

Zašto ista analogije se nemože upotrijebiti za tzv “Boga” LOL? Jedini argument koji se čuje “e dečki ima jedna knjiga” … u say w00t bro? Bolesno zatupljujuće…

Ljudi ne vjeruju svjedočanstvima svjedočenim stotinama tisuća ljudi u ne tako dalekoj prošlosti (Sathya Sai Baba = Bog?, google..) protuargument nemože biti “ali naša magična knjiga….” Dok je savršeno logično da stotine milja ljudi si organizira život oko svjedočenja nekakvih apostola desetljeća i stotine godina nakon demonstracije magičnih moći na bazi reko rekla poslje tih “čudesnih” događaja koje nitijedan kredibilni povijesni atolog nije spomenuo u zabilježenoj povijesti, glavno da si vi imate kljigu i cirkularnu logiku “hej pa tako tu piše…”
        Da … i?

Gdje se naš planet nalazi u sunčevom sustavu je baš ono mjesto za očekivat di bi bili da smo posljedica prirodnih zakona. Što bi nas natjeralo na razmišljanje je npr da smo kod orbite s Neptunom a migično dobivamo istu toplinu od naše zvijezde Sunca. Svemir melje život, ovaj planet ga razara istom mjerom sve oko nas blagonaklono je omogućeno najvećom zaslugom tehnološke civilizacijom u kojoj živimo trenutno.

• Leon

26 prosinca, 2014 u 2:27 pm

nije iskljucivo “netko” ono sto moze stvoriti

• Tom

27 ožujka, 2015 u 8:46 am

Hahaha Emire… Bog je tamo gore i vrti planete oko sunca. Mora da se voli igrati pikulama. Kad ipak pukne asteroid u planet ili planet u zvijezdu, tad Bog nije pazio. Valjda je trepnuo ili kihnuo u tom trenu… Pročitaj koju knjigu iz fizike, ima i tamo nekih odgovora, ne samo u Bibliji.

24 svibnja, 2015 u 10:26 am

Svemir i ljudi su povezani kao Bog i ljudi
        Bez ljudi nebi bilo ni svemira
        Svemir koji znamo postavljen je za ljude , da nije postavljen i napravljen za ljude nebi ni postojao.
        Koje stariji kokoš ili jaje

10 rujna, 2015 u 10:03 am

Ljudi pokusajte uopste da zamislite boga koji zivi vjecno meni licno je to uopste neshvatljivo i prosto nemoguce

26 studenoga, 2014 u 1:01 am

Nauči matematiku i fiziku pa otkrij umjesto da kažeš “neznam, dakle bog je odgovor”.

• Flaš-fljiš-fljuš

7 lipnja, 2015 u 8:32 am

Bog jest odgovor na sva pitanja. I samo produhivljeni Njegovom milošču možemo spoznati nešto o našem malom životu koji je tako bezrijedan bez Boga.

2. Vedran Vizler

24 studenoga, 2014 u 3:34 pm

odakle kvantne fluktuacije?

3. Adis Sokolovic

24 studenoga, 2014 u 3:35 pm

“On je nebesa i Zemlju iz ničega stvorio! ”
    (Al-An’am, 101)
    “Zar ne znaju nevjernici da su nebesa i Zemlja bili jedno pa smo ih Mi raskomadalii da Mi sve živo iz vode stvaramo, pa zar nećete
    vjerovati!”
    (El-Enbija 30)
    ”Mi smo nebo moći Svojoj sazdali, i Mi smo, uistinu, oni koji ga šire.”
    (Az-Zariyat, 47)

“Mi ćemo im pružati dokaze Naše u prostranstvima
    svemirskim, a i u njima samim, dok im ne bude sasvim jasno da je Kur’an
    istina. A zar nije dovoljno to što je Gospodar tvoj o svemu
    obaviješten?”
    /Fussilat,53/

Prije nekih 1400 godina objavljeno.

• Vedran Vizler

24 studenoga, 2014 u 3:37 pm

ko je stvorio to Mi?

24 studenoga, 2014 u 3:42 pm

1. Reci: »On je Allah – jedan!
      2. Allah je Utočište svakom!
      3. Nije rodio i rođen nije,
      4. i niko Mu ravan nije!

26 studenoga, 2014 u 1:02 am

ja sam moralniji od tvog boga. kad bi on postojao doduše.

• Flaš-fljiš-fljuš

7 lipnja, 2015 u 8:40 am

Ako ne postoji On ne postojiš ni ti. Ja te nikad nisam vidio, opipao, čuo. Ja ne vjerujem da ti postojiš.

Da tako naši mozgići razmišljaju. No, nije tako Boga se može osjetiti, i vidijeti i čuti. Samo ne našim ljudskim osjetilima već čitavom dušom. Jer Bog je dobar i voli tebe koji ne vjeruješ u njega isto kao i mene koji ga ljubim.
        I on će čekati da mu se vratiš. 🙂 😉 🙂

Neka te blagoslovi Gospodin i neka te

čuva!
        Neka te Gospodin licem svojim obasja,
        milostiv neka ti bude!
        Neka pogled svoj Gospodin svrati na te
        i mir ti donese!

• Matija Muc Magić

24 studenoga, 2014 u 3:48 pm

puko si ko kokica

24 studenoga, 2014 u 3:49 pm

to ti argument, Matija?

• Ian Paligorić

24 studenoga, 2014 u 3:51 pm

Poprilicno sam siguran da je moralniji bio svaki počinitelj genocida od bilo kojeg boga, bio on Allah ili Jahve…

• Vedran Vizler

24 studenoga, 2014 u 3:52 pm

o cem vi pricate, kakvi vrazji genocidi.

24 studenoga, 2014 u 3:52 pm

Iane zbog čega?

• Goran Mandić

24 studenoga, 2014 u 4:02 pm

Da me nebi krivo shvatili ali i krščanstvo i islam datiraju prekasno, pogotovo islam kao religija koji se pojavljuje dosta kasnije. Religija je ono što nas ući filozofiji ispravnog načina življenja onda u to doba kroz razne priče, a sad se večina velikih religija koristi u krive svrhe… Budizam i Hinduizam su puno starije filozofije i dan danas ne potiču na mržnju niti se nameću ljudima s drugačijim vidicima. Zajedništvo i suradnja svih nas bez obzira na religiju je jedini način da opstanemo na ovoj zemlji svi kao ljudi.

24 studenoga, 2014 u 6:06 pm

slažem se, inače ljudi su prije mislili da je zemlja ravna ploča, a tada kada se biblija i kuran pisali nisu gledali na zemlju kao planet, nego su svečenici i hodze se prilagodavali otkričima i prilagođavali bibliju kuran da bude kroz prapovjedanje uvjerliva.

• Ivan Vuletić

24 studenoga, 2014 u 4:02 pm

Jeben i tebe i alaha.

24 svibnja, 2015 u 10:31 am

To je jako ružno što si rekao
        Nadam se da češ i na kraju svog vijeka isto reči , samo životnje ne osječaju veču silu od ljudske sile i žive po istiktu

• Ivan Vuletić

24 studenoga, 2014 u 4:12 pm

Ma i drugi put vas oba nabijen.

24 studenoga, 2014 u 4:23 pm

Vedran Vizler, jedno pitanje za tebe
      Tvoj prijatelj zatrudni i rodi dijete mozes li pogoditi sta je rodio musko ili zensko ?

24 studenoga, 2014 u 4:29 pm

Goran Mandić ljudino Islam ti postoji od kada je Adem a.s. stvoren a Islam ti je vjerovanje u jednog jedinog Boga odnosno Allaha, a ti ako mislis da je Islam nastao kad je Muhammed s.a.v.s. dosao onda se varas i prije njega su bili poslanici koji su pozivali na vjerovanje u jednog jedinog Boga, Isus ili Isa a.s. je isto bio Allahov s.w.t. poslanik koji je pozivao na vjerovanje u jednog Boga. A sto se tice krscanstva to je cista zabluda jer ni oni ne znaju u sta vjeruju, i nadam se da razumijes o cemu pricam 😀

24 studenoga, 2014 u 6:08 pm

podsječas me na jednog frenda koji je cijeli fb zaspamao sa biblijskim postovima, nisam imao izbora nego ga izbrisati iz friend liste.

• Sandra

26 ožujka, 2015 u 8:39 pm

Ovo mi se ne sviđa ,kada osuđuje te druge vjere .
        Ti imaš svoje A ne brini u Šta drugi vjeruje
        Ja poštujem tvoje i mogu se slagati s tim ili i ne.

24 studenoga, 2014 u 4:31 pm

Ivan Vuletić prvo se ti nauci pisat i tek onda kometarisi neke gluposti, jer sa ovim kometarima ti nisi nista postigao samo sebe upropastavas ali necu se raspravljat sa tobom jer vidim da si ogranicen sa razumom ako ga imas uopce 😉

• Bog

20 travnja, 2015 u 12:59 pm

Covjece zgadio si mi sa svojim sranjim aovaj portal,kkuzim da vise necu nikad u zivotu spustit na komentare,brajo ti si tolko zatucana spodoba i jos nisi iz ove drzave a srendas ovdje,niko te tu netreba,imas Bosnu tamo jedi govna sa tim Allahom i Jahveom i slicnim drkarijama koje nemaju veze sa znanosti,ako ti se raspravlja o takvim debilanama nadji neki vjerksi portal pa tamo jedi govna,ovdje upropastavas bilo koju mogucnost da se razvije neka kvalitetna rasprava koja te tjera na razmisljanje.Uzasni ste vi svi vjernici,mislite da ste pametni a nebi znali jedan kemijski proces objasnit mada ste to svi ucili u skoli iz kemije,sramota si ti brate mili od glave do pete otkad si se rodio al to nevidis i neces vidjeti dok te taj tvoj Allah nepokupi,tj onda tek nista neces vidjeti,samo ce sve postat crno,nece te docekat 100 djevica,neces sjedit uz desno svog boga,samo ce se ugasit slika i ton jer i jesi samo jedan prijamnik od vode krvi i mesa,to nema veze sa bogovima,to se zove evolucija,ono sto ti bas nije najjasnije u glavi s obzirom da zazivas boga u vezi svega i plus to nemoj se ni truditi odgovoriti jer vjeruj mi da necu procitat,kazem zgadio si mi ovaj portal toliko da je pitanje hocu li se ikad vise i vratit da slucajno nevidim komentare idijota ko sto si ti i slicni,argument mi je da imas glupu facu i vidi se iz aviona da si glupan,hvala dovidjenja.

• Goran Mandić

24 studenoga, 2014 u 4:31 pm

Pročitao sam sve svete knjige velikih religija i poštujem sve, ali kad netko kaže da je netko svemogući, moje pitanje je; Dali taj svemogući može napraviti toliko veliki kamen da ga ni sam ne može podignuti?

• Ali Bajramović

24 studenoga, 2014 u 4:34 pm

kako naći odgovor na glupo pitanje

24 studenoga, 2014 u 4:44 pm

Cool story, bro

24 studenoga, 2014 u 4:50 pm

Adis, sta ti uopce radis u grupi znanost ???

• Juraj Raković

24 studenoga, 2014 u 4:50 pm

Bar ne moramo sami ove dogmatske gluposti opovrgavati- kao i obicno- pobit će se međusobno.

Ajmo! Allah 1, Jahve 1, idemo u drugo poluvrijeme!

24 studenoga, 2014 u 5:16 pm

Dževade kakvo je to pitanje? Misliš da ne bi trebao učiti i proučavati nauku? Misliš da se ona kosi sa Qur’anom?
      Prvu naredbu koju je Muhammed s.a.v.s dobio je bila:

1. Čitaj, u ime Gospodara tvoga, koji stvara,*
      2. stvara čovjeka od ugruška!
      3. Čitaj, plemenit je Gospodar tvoj,
      4. koji poučava peru,
      5. koji čovjeka poučava onome što ne zna.

• Marijan Milinović

24 studenoga, 2014 u 6:56 pm

Jeboteeeee

25 studenoga, 2014 u 10:08 am

Upravo si zalijepio nekolicinu komentara na temi (naucnoj teoriji) koja se kosi sa svim onim sto Kur’an i ostale knjige zagovaraju. Mnogo stvari ovdje se kosi sa tim knjigama a mislim da Znanost.com nije mjesto za uplitanje religije u diskusije. Pravo mjesto za takve “dokaze i naucna polemiziranja” je na grupama tipa “Pravi put.Islam ili Krscanstvo”, “Kur’an ili Biblija” isl.

25 studenoga, 2014 u 10:35 am

Znanost/nauka se kosi sa Kur’anom? Pričaš gluposti. Imaš google i počni malo istraživati. http://www.svetionikislama.org/tekstovi/Islam_i_nauka/ Ovo su samo neki od tekstova u kojima se govori o stvarima koje su objavljenje prije skoro 1500 godina, a o kojima je nauka tek nedavno saznala. Evo još jedan dokaz, u Kur’anu se spominje detaljan opis o stvaranju ljudskog bića. https://www.youtube.com/watch?v=QMZ5VFnlsHE
      Naučnik koji je potvrdio ove stvari :

26 studenoga, 2014 u 1:09 am

Di u kuranu piše da je svemir star 13.7 milijardi godina? Ili da je čovjek evoluirao kroz mehanizme prirodne selekcije i nasumičnih mutacija. Piše nešto o crnima rupama na toj tvojoj stanici? Reci mi di je napisana formula o Schwarzschildovom radiusu? Gle, i ja mogu bilo di pročitat nešto i radit mentalne gimnastike da se to uklopi u znanstveni konsenzus. Da je znanstveni konsenzus da je svemir star 1000 god i to bi si uspio uklopit u kuran.

25 studenoga, 2014 u 10:47 am

inače ne mislim se raspravljati više niti mi je bio cilj da se uopšte raspravljam. Samo sam postavio stvari koje su davno napisane, a za koje nauka kaže da su tek otkrivene, ili koje je nauka nedavno otkrila. Ne znam zašto vam to smeta? Možda vam smeta zato što ste svjesni da u tom dobu nije postojao čovjek koji je mogao znati sve te stvari i sam napisati takvu knjigu bez uputstva od Nekoga koji je sve stvorio i koji sve zna. Pozdrav.

• Luka Tomislav Galić

25 studenoga, 2014 u 10:59 am

Tebe bi Adis bilo jednostavno debatirat samo sta si ti jedan od onih ljudi koji nekako uviju znanstvene cinjenice kao da su to dokaz nekog svemocnog bica kad zapravo one dokazuju upravo suprotno

25 studenoga, 2014 u 11:53 am

I u hinduistickim vedama pise da je oko nas bezbroj planeta, zvijezda itd dok smo svi mislili da je svemir relativno mali. I to prije 6-7000 godina tako da…. btw…ni ja bas ne vjerujem u ovu BB teoriju ali za bolje shvatanje svega ne posezem za knjigom koja se moze tumacit na bezbroj nacina, koja poziva na raznorazna ubojstva (u preko 100 ajeta) u kojoj su zene nizeg reda itd. Zamisli da se npr. matematika moze tumacit koji bi to haos u svijetu bio. Takodje…ni ja vise ne zelim raspravljat o tim stvarima jer nikada nigdje nisu vodile. Pozdrav i tebi.

• Vesna Lokar

25 studenoga, 2014 u 2:57 pm

‘Ako ostanete u mojoj riječi, uistinu ste moji učenici; i upoznat ćete istinu i ISTINA ĆE VAS OSLOBODITI…Zaista, zaista, kažem vam: Tko god čini grijeh, sluga je grijeha. Sluga ne ostaje u kući zauvijek, a sin ostaje zauvijek. Ako vas, dakle, Sin oslobodi, uistinu ćete biti slobodni.’ (Ivan 8,31-36)
      ‘Zaista, zaista, kažem vam: Onaj tko sluša moju riječ i vjeruje onomu koji me poslao, ima život vječni i ne dolazi na sud, nego je prešao iz smrti u život.’ (Ivan 5,24)
      Religija zarobljava, a Isus nije religija, on je donio slobodu čovjeku kad je umjesto njega platio kaznu za grijehe na križu. Isus je došao da ispuni Zakon (10 Božjih zapovijedi) koje čovjek nije u stanju ispuniti, i zato samo ako prihvatimo Isusa koji je umjesto nas podnio svu žrtvu, možemo biti opravdani pred Bogom. Svi drugi putevi su laž i vode u propast. A Isus je došao jer vas ljubi i želi vas spasiti. <3 http://www.youtube.com/watch?v=7-cke6D_7n4

• Dedović Ernad

25 studenoga, 2014 u 6:50 pm

Ko se sve podrazumjeva u ovo ” Mi ” ?

25 studenoga, 2014 u 6:57 pm

Samo Allah dž.š. Da ti ja ne bi objašnjavao, iskoristit ću copy paste gdje je fino objašnjeno:

RAZLOG KORIŠTENJA ZAMJENICE ‘MI’ U KUR’ANU

Mislimo da bi bilo korisno objasniti razlog zbog kojeg je u navedenom ajetu korištena formulacija ‘Mi’. Ovo pojašnjenje je potrebno zbog onih čitalaca koji ne razumiju duh arapskog jezika. Allah, dž. š., za Sebe koristi i prvo lice množine, ‘Mi’, a isto tako i prvo lice jednine, ‘Ja’. Razlog tome leži u samim odlikama arapskog jezika. U arapskom, a i u nekim drugim jezicima se, prilikom izražavanja poštovanja i veličanstvenosti, ponekad koristi prvo lice množine, ‘mi’, koja se, zapravo, odnosi na prvo lice jednine, ‘ja’. Upravo, kako u našem, tako i u većini ostalih jezika se, iz poštovanja prema sugovorniku, uobičajeno koristi drugo lice množine, ‘vi’, umjesto drugog lica jednine, ‘ti’. I u
      turskom se nekad koristi množina ‘mi’, iako se misli na prvo lice
      jednine ‘ja’, mada to nije toliko rasprostranjeno kao korištenje množine drugog lica, ‘vi’.

Želimo još nešto istaći: kada,
      dakle, u Kur’anu govori o Sebi, Allah, dž. š., koristi i prvo lice
      jednine ‘Ja’, a isto tako i prvo lice množine, ‘Mi’, kao izraz
      veličanstvenosti, uzvišenosti, poštovanja. Međutim, kada se o Allahu, dž. š., govori u drugom licu, uvijek se koristi zamjenica drugog lica jednine ‘Ti’, a nikada drugo lice množine, ‘Vi’. Isto tako, koristi se treće lice jednine, ‘On’, a nikada se ne koristi treće lice množine, ‘Oni’! Premda, na stotine puta u Kur’anu se Allah, dž. š., spominje u
      drugom i trećem licu, to nikada nije u množini. A to, kao što smo
      istakli u početku, ukazuje da je korištenje zamjenice ‘Mi’ samo zbog odlike arapskog jezika, a nikako da se radi o negiranju Allahove jednoće.

Nadam se da sada shvataš.

• Aljeti Azimi

25 studenoga, 2014 u 10:56 pm

Ma nema se tu sta raspravlja zna se ko je Stvoritelj svega

4. Emir Baltic

24 studenoga, 2014 u 3:40 pm

Svi znamo da kada se desi eksplozija da nastane nered, a koja je to sila učinila da nakon Big bang eksplozije naša Zemlja kruži svojom putanjom milionima godina…
    Kako je moguć takav sklad nakon eksplozije…
    I koja je sila djelovala da se eksplozija desi ?
    Bog je stvorio sve !

• Vorpatril

24 studenoga, 2014 u 5:40 pm

Što se tiče kruženja tijela-planeta oko zvijezda, pa i Sunca i što ih tako lijepo drži uz njega, odgovor je – gravitacija.

• Darija Zubić

24 studenoga, 2014 u 4:52 pm

Gravitacijska sila stvara red u neredu, odatle sve pravilne putanje u svemiru.
      Da promatraš iz perpektive nekog golemog diva, kojem je svemir velićine pikule, i ova eksplozija bi ti se činila kao “nered”,međutim, budući da si dio nje, lakše ti je vidjeti red u njoj.

24 studenoga, 2014 u 4:55 pm

A ko je stvorio gravitacijsku silu ?

• Darija Zubić

24 studenoga, 2014 u 5:10 pm

Ne znam, ne ulazim u pitanja stvaranja ili nestvaranja, to nam je još nedokučivo i upravo ovaj članak govori o nekim opcijama…
      U vezi same gravitacijske sile – Einstein kaže da je uzrokovana savijanjem prostora. U najluđoj mašti, ako zamislimo cijeli prostor kao opnu (npr. kao površinu vode), i ako stavimo masivan predmet u nju – svinut će se i tako će taj predmet privlačiti sve manje od sebe.

• Barba Stogaj

24 studenoga, 2014 u 5:13 pm

Može li netko, u ovom kontekstu, definirati ili opisati ono NIŠTA iz čega se stvorilo NEŠTO ( SVEMIR ) ? Ujedno, može li netko definirati ili opisati onog tko je NETKO ili NEŠTO, a mogao je iz onog što je NIŠTA stvoriti NEŠTO ?

• John Doe

2 prosinca, 2014 u 11:03 pm

NISTA je samo izraz za ono sto znanstvenici nemogu objasniti sto je to pa su upotrijebili izraz NISTA ,a novinari krivo interpretirali da bi budalama bilo zanimljivije,a uostalom kako bi vi nazvali ono nesto mracno sto inace dominira svemirom kada ugasis svijetlo u svojoj sobi,sto je taj mrak i kada bi uklonija sve moguce poznate cestice,sto je ta mracna praznina i onada logicno tu prazninu nazvati NISTA(a u stvarnosti je nesto),mozda u blizoj buducnosti otkrijemo sto je ta praznina i promjenimo izraz NISTA u neko prigodnovime za to.

• Marko Anđelić

24 studenoga, 2014 u 5:14 pm

Kako je nastao Bog xD?

• Zlatko

25 studenoga, 2014 u 9:55 pm

E vidis to je ono nista 🙂

5. Enes Hrnjic

24 studenoga, 2014 u 3:48 pm

aferim,Sokoloviću

6. Filip Habus

24 studenoga, 2014 u 4:03 pm

good morning

7. Primat Selector

24 studenoga, 2014 u 4:18 pm

Iz NICEGA nikad ne moze nastati NEŠTO!idioti!!

• Emir Zunic

24 studenoga, 2014 u 4:21 pm

Legendo 😀

• Sany

29 prosinca, 2014 u 7:23 pm

ti nemas nista u glavi a napisao si nesto… kuzis?

• Vinko Karamatić

25 studenoga, 2014 u 8:41 am

Zapravo, iz ničega konstantno nastaje nešto. Štoviše, dvoje “nečega”. Kvantna fizika nas uči (dokazano) da približavanjem Planckovoj veličini trajno nastaju parovi čestica-antičestica (koje se najčešće u vrlo kratkom vremenu i ponište). Al glavno da su ljudi koji o prirodi stvari znaju nemjerljivo više nego mi tu komentatori – idioti. Idiote.

• Primat Selector

25 studenoga, 2014 u 8:44 am

Ako tebi iz nicega konstantno nastaje nesto..ti si totalni “slijepac”.ti ne vidis dalje niceg..nista.)

10 rujna, 2015 u 10:16 am

Primat Selektor moze nisi u pravu, kvantna mehanika nas uci da iz energetskog vakuma konstantno nastaju i nestaju elementarne cestice kratkog zivotnog vijeka.

8. Jasmin Dupljak

24 studenoga, 2014 u 4:25 pm

Da ovo sve nastalo ni zbog cega,sve nastalo bez svrhe,kakvi glupaci…

9. Škara Zlatko

24 studenoga, 2014 u 4:29 pm

Ni iz cega? A jel bi mogo meni jedan racun u banci sa par miliona, svejedno cega, onako ni iz cega. Pa to je sitnica prema cijelom svemiru.

10. Prljavi Harry

24 studenoga, 2014 u 4:35 pm

U nekim drugim okolnostima i moci percepcije uvek nailazimo na zid relativnosti imi nebi mogli svatiti da smo mi u mogucnosti menjat dogadjaje . U nasem svetu je relativno pola na pola

11. Ratko Cikovic

24 studenoga, 2014 u 4:38 pm

Aha, toliko toga nastaloiz nichega, hahahaha, i moj jedan ludi profa je matetmaticki dokazao da je jedan brod iznutra veci nego izvana

12. Darija Zubić

24 studenoga, 2014 u 4:45 pm

Molim da mi, u tom slučaju, netko definira “ništa”. Jer ako je “ništa” ono što ja imam na umu da bi trebalo biti – o kakvim onda kvantnim fluktuacijama (fluktuacijama čega) pričamo? 🙂

13. Марко Опачић

24 studenoga, 2014 u 4:48 pm

Najveca misterija svih vremena. Kako je ni iz cega moglo da nastane sve. Odakle se stvorila materija? Odakle se stvorio sav taj silni vodonik, kiseonik itd. I nebitno dal verujete da je sve stvorio bog ili da je u pitanju veliki prasak. Isto pitanje se postavlja u oba slucaja. Iz cega je Bog stvorio materiju? Kako ni iz cega?

24 studenoga, 2014 u 4:49 pm

AKo nista nije postojalo, od cega je onda napravljen bog? Ili je on neko bice izvan materije? Ako jeste, gde se nalazi? Gde se nalazila ta vrhunska inteligencija kad nije bilo nicega?

24 studenoga, 2014 u 4:50 pm

I molim vas, bez religijskih smernica, pricamo o Bogu kao vrhunskoj sili univerzuma, ne o religijama koje su stvarane s ciljem da se kontrolise covek.

• Zeković Enis

24 studenoga, 2014 u 7:40 pm

Pogledaj emisiju trough the wormholl

• Domagoj Čengić

24 studenoga, 2014 u 8:34 pm

Bog kao rijec za savrsenstvo, metafora, nije napravljen i ne postoji kao bice nego kao ideja, potencijal, a svrha postojanja covjeka, svemira i evolucije jest da se taj potencijal pretvori u aktualnost sto znaci da svaki covjek moze postati Bog.

14. Ziki Tiki

24 studenoga, 2014 u 4:49 pm

Znanstvenici seru. Nek oni stvore život iz ničega, umjesto da sebi pripisuju ono sto je Bog dao i stvorio.

15. Zoro Ra

Kako da, ne…

16. Lorenzo Valčić

24 studenoga, 2014 u 4:50 pm

Bezveze si razbijate glavu…

• Jeva

24 studenoga, 2014 u 10:11 pm

mi ljudi, božja djeca, si volimo razbijati glave sa svačime.

17. Sanjin Biskup

24 studenoga, 2014 u 4:58 pm

Što je stvorilo ništa?

24 studenoga, 2014 u 6:10 pm

zamisli ti to ništa, kao kokakolu, ona stoji dugo, recimo godinama, počne se kvariti, pa se stvaraju razne bakterije. Pa se te bakterije šire, šire nastaju neke grudice, pa te grudice počnu biti deblije sve dok ne ekplodiraju i to se širi polako polako itd.

18. Tina Anđelić

24 studenoga, 2014 u 5:01 pm

Moguce je od niceg napravit nesto hahaha sve vise ljudi od nicega kuha rucak i od nicega zivi…

19. Sale Petarda

24 studenoga, 2014 u 5:03 pm

Skup zabavnih komentara -.-

20. Barba Stogaj

24 studenoga, 2014 u 5:18 pm

NIŠTA iz čega je nastalo NEŠTO ( odnosno SVE OKO NAS ) ? NETKO tko je iz NIČEGA ili NI IZ ČEGA stvorio NEŠTO ( SVE ŠTO NAS OKRUŽUJE ) ? Misli li netko da zna odgovore i može definirati ono NIŠTA ili NETKO ? A iz čega je nastao NETKO sposoban NI IZ ČEGA stvoriti SVE ?

21. Branko Šimić

24 studenoga, 2014 u 6:04 pm

Adis – cekaj, ti mislis ako dodes tu i izrecitiras nekakve drljotine iz knjige napisanih prije tisucu i pol godina da bi ja trebao promjeniti svoje misljenje?
    Koji ti kurac covjece, idi citat bajke i pusti ljude na miru sa svojim sranjima.. :/

22. Brončan Palić

24 studenoga, 2014 u 6:08 pm

Bruno Ivanjko Frane Škegro

23. Danijel Božić

24 studenoga, 2014 u 6:16 pm

Svemir je nastao iz neceg nepoznatog ako se u pojam “poznati svemir” ugura svo nase trenutno znanje o kozmosu.Trenutno se ni matematicki a niti fizikalno ne moze dokazati a bogami niti provjeriti tako kompleksna hipoteza.Tko god tvrdi suprotno ili laze ili je lud ili mu smrde noge ili se najeo pokvarenih govana jer matematicki jos uvijek nije demistificiran broj nula a bogme se i nakotilo paradoksa usporedno s razvojem matematike u zadnjih par sto godina,da ne pricamo o modernim teorijsko fizikalnim spoznajama o tome koji je ovo kurac,ovaj mahniti playground u i izvan kojeg se sve odvija .Fizikalno smo jos i dalje od konacnog objasnjenja ako nesto takvo uopce moze postojati.Izjaviti da je ovakvo sto nastalo ni iz cega je ravno tvrdnji crijevne bakterije,analogno,da je ljudski probavni sistem sve sto postoji i da je,naravno,on sve sto moze biti i nastati te zavrsiti.Sve su te tvrdnje jedno golemo sranje iako u jednom suzenom perceptivnom kaosu iluzija i konfuzije pred opceprihvacenom idejom svega sto postoji kao aksiomatskog sustava koji se moze referirati jedino na nasu svijest i postojanje te matematicku logiku,s time da,primjerice,teorija multiverzuma i zakon repeticije moze imati komponentu da negdje tu,bivaju svemiri u kojem nema aksioma.Da ne duljimo s filozofijom svega i nicega a pritom se i osvrnemo na,u najmanju ruku idiotske religijske komentare,mozemo samo zakljuciti da sto vise znamo,to je vise otvorenih opcija ili jednostavnije receno,znamo da gotovo nista ne znamo!

• Ime mi je anonimnost......

2 siječnja, 2015 u 1:43 am

Danijele, barem jedan zanimljiviji komentar 🙂

24. Kristian Tambolaš

24 studenoga, 2014 u 6:24 pm

Problem cijele priče je da ako uzmemo nekakve zakone fizike kao smjernice, “ništa” kao nekakav nazovimo entitet ili pojam da bude lakše u našem obliku shvačanja ne bi uopće trebao postojati. Ne može postojati ” ništa” . Kao drugo,ovo u globalu uopće nije znanstveno pitanje jer mi,ruku na srce,ionako nemamo blage veze ni o čemu,sve je u domeni ” teorija” i pretpostavki , nego filozofsko , slijedom toga nitko ne može reći što je ispravna pretpostavka,a što nije. Pustimo religiju i konotacije u tom smjeru , religija kao takva uopće nije toliko loša stvar , institucije su problem ,neovisno iza koje se religijske opcije skrivaju.

• Antonio Žac

30 studenoga, 2014 u 8:12 pm

Jedini komentar vrijedan pažnje i čitanja..zanimljivo je kako upravo na znanstvenim portalima na svim jezičnim područjima osvane tolika količina komentara polupismenih religijskih fanatika koji znaju odgovore na sve pa se pitam zbog čega prate ovakve stranice i sa takvima zapravo ne želim ulazit u rasprave sa njihovim polovičnim rješenjima jer ti isti zaboravljaju da se proučavanjem i spoznanjem atoma i još sitnijih djelova od njega došlo do nuklearne energije..do elektriceta..pa sad mogu upotrijebit nešto i pisat po ovakvim portalima..istovremeno zaboravljaju da ono što oni nazivaju nešto i što predstavlja materiju čini tek jedan sitni dio svemira manji od 4%..istovremeno zaboravljaju da je zapravo ista bit i znanosti i religije, dat odgovore i doć na sam početak..na samu bit, razlika je u načinu i pristupu pa če religije tražeć razlog i početak pripisat to nekakvoj većoj sili bez obzira kako je nazivali ali samim time nije odgovor jer onda nema razloga ni za postojanje ovog malog djela zvanog materija kao početka svega..još banalnije je pozivanje na red i sklad kad se spominju zvjezde sunce ili planeti, kako nebi bilo kad je zapravo sve jedna velika gomila destrukcije uništenja i žderanja materije..osnova svake zvjezde je nuklearna fuzija..zato rasprava sa polupismenim fanaticima gubi svaki smisao, isto tako ni polovična rješenja tipa multiverzuma ili cikličnih perioda gubi smisao jer zapravo nema početak a time ni razlog..svi odgovori vode prema ničemu i upravo tu nastaje problem za ograničeni um..pada sva logika jer se postavlja pitanje kako od ničega nastat nešto..nemoguće ili ipak moguće

• Antonio Žac

30 studenoga, 2014 u 8:21 pm

Odgovor je ljudski um i percepcija koju stvara, naša svjest, naše misli, slika koja se stvara u svjesti..ili u mozgu, svejedno za sve što postoji stvara određenu sliku i pripisuje joj rječ, tu rječ izgovara, piše, zapravo upotrebljava misao..onu sliku koju stvara, dakle sa svakom rječi opisiva nešto..i sad kad izgovorimo ili napišemo rječ ništa opisali smo nešto, ako u suštini rječ ništa označava nepostojanje, jednostavno nema, nula, kako je onda možemo upotrijebit za opisat nešto, njeno pravo značenje ne postoji a mi smo je ipak upotrijebili..pojednostavljeno ispada da je ništa zapravo nešto…

25. Kipper Marijan Marco

24 studenoga, 2014 u 6:37 pm

To je netočno

26. Kipper Marijan Marco

24 studenoga, 2014 u 6:38 pm

Svemir je nastao iz tamne materije

24 studenoga, 2014 u 6:38 pm

Naravno, matematički minus i minus daju plus, ali u životu to nije ni blizu (kad se pokvarena TV još više pokvari- ona se time ne popravi!) jer entropija je načelo svemira… Osobno vjerujem da je Bog stvorio svemir, ali me kopka zašto je dozvolio i entropiju?

28. Filip pozar

24 studenoga, 2014 u 7:41 pm

Mislim da je problem ove teorije sto nitko ne moze definirati to “nista” ne znaci da ova teorija ne vrijedi, ali definitivno nije ni bilzu ovoliko jednostavno.
    Najlakse je reci da je svemir nastao ni iz cega

29. Ana Busalic

24 studenoga, 2014 u 7:01 pm

Hahahahahahaha

30. Zac Amer

24 studenoga, 2014 u 7:10 pm

Da, a kaj ste ISKOPLICIRALI, kad može biti i puno JEDNOSTAVNO?! Evo, ovo je moja sažeta teorija; Prvo sve bješe NEBITAK, bez Univerzuma, prostora, vakuma, tame i svjetla! I onda, ako je bilo tko u “jednom djeliču trena” stvorio Veliki prasak i, ovaj naš današnji BITAK, kojeg mi vidimo i osjetimo svim našim čulima, e, onda bi se moglo reći da postoji stvoritelj koji je to sve stvorio! Da, nama je tu sada sve jasno, samo nam nije jasna jedna stvar; a gdje je ‘čučao’ stvoritelj, za ‘vrijeme’ NEBITKA, bez Univerzuma, prostora, vakuuma, tame i svjetla???? Da, kad malo bolje razmislim, pa, stvoritelj je jedino mogao ‘čučati’ u NEBITKU, bez Univerzuma, prostora, vakuuma, tame i svjetla; BAŠ TAMO GDJE I MI SVI OSTALI !!!! Pa se ti misli jack! ; ))

31. Stjepan Ledinski

24 studenoga, 2014 u 7:12 pm

Jedino što sigurno znam, da ništa ne nastaje iz ničega 🙂

32. Grgurević Mladen

24 studenoga, 2014 u 7:14 pm

Istina, sve sam to svojim očima vidio

33. Damir Šamija

24 studenoga, 2014 u 7:44 pm

postojanje iz nicega nam dolazi iz naseg poimanja vremena..svemir nije oduvijek ( nije vječan), mora imati svoj početak..a po toj logici da sve gledamo ograničeno, ondace i sirenje svemira imati svoj kraj,..budimo otvorenog uma i srca..dajmo priliku religiji i znanosti,jer rjesenje trazi njihovu komplementarnost

• Jeva

24 studenoga, 2014 u 10:06 pm

slažem se u potpunosti!

34. Milan Radakovic

24 studenoga, 2014 u 7:47 pm

Svemir kao ogroman prostor ustvari uopšte ne postoji. Postoji samo u našoj mašti. Ogromne daljine koje mi mislimo da posmatramo su ustvari vreme a ne prostor. Svetlost putuje kroz vreme, ne kroz prostor i brzina svetlosti od 300 000 km u sekundi ekvivalentna je Plankovom broju tj.shvatio sam iako nisam nsučnik iako to još nauka nije ustanovila, brzina svetlosti je ustvari brzina proticanja vremena

35. Jeva

24 studenoga, 2014 u 9:16 pm

Svaki uzrok ima svoju posljedicu. Ako Bog postoji, mora postojati i uzrok tome. Ne može nastati ni iz čega, morali su postojati neki uzroci i uvijeti da bi Bog počeo postojati.

36. Nenad Lazarevic

24 studenoga, 2014 u 8:17 pm

Vrhunac gluposti , do sada od majmuna a od sada …..iz nista

37. MaRija MaRe SloVic

24 studenoga, 2014 u 8:34 pm

Pa normalno!

38. Ivan Grobenski

24 studenoga, 2014 u 8:37 pm

” Kozmolozi pretpostavljaju da su prirodne kvantne fluktuacije omogućile da se Veliki prasak dogodi ” ;,a sto je iniciralo stvaranje ‘kvantnih fluktuacija ‘?Sto je bilo prije njih? Ako niej bilo nista i ako su samo bile te kvantne fluktuacije,onda se postavlja pitanje kako “to nesto”(kvantne fluktuacije u ovom slucaju) moze inicirat svoju vlastitu egzistenciju?

39. Јована Радосављевић

24 studenoga, 2014 u 8:37 pm

Ni iz cega da nastane? Neko mize da veruje u to? Meni je bolje da verujem da je Neko stvorio nesto.

40. Radmila Milosevic Findic

24 studenoga, 2014 u 8:53 pm

jao , debili !

41. Bena Benić

24 studenoga, 2014 u 10:10 pm

kakao je toliko materijala nastalo ni iz cega???ne mislim da je vjera to objasnila,ali sto je to izazvalo tu eksploziju,odnosno otkud to tu nicemu??mi mozda jesmo nastali slucajno,zbog tih svih elemenata spojivih da bi nastao zivot i evolucija,ali otkud to prije nas!!!

42. House

24 studenoga, 2014 u 11:29 pm

Većina vas koji se pozivate na boga ne ispunjava nikakve obaveze ka istom . Čemu onda svrha napadanja nas koji želimo dokazati nešto jednostavno logikom i dokazom . Vjerovanje se treba zasluziti , ne možeš vjerovati u nekoga ko se skriva u ormaru .

43. Kemal Kemo Karic

24 studenoga, 2014 u 11:14 pm

kako li su te čelije znale da čovjeku trebaju pluća da diše pa se spojile

44. Adis Sokolovic

24 studenoga, 2014 u 11:34 pm

Koliko pitanja, kako ovo, kako ono… šta je bilo prije toga, a kako je nastalo to prije toga itd itd… Kako ne shvatate da su svi ljudi “glupi”, da kažem ograničeni intelektom da takve stvari jednostavno nikada neće shvatiti, ma koliko god se trudili!
    Navest ću samo primjer da trenutno postoji na stotine “matematičkih problema”, koje niko na svijetu ne zna da riješi, a da su se neki prijašnji problemi riješavali i po nekoliko stotina godina.
    Kako onda očekivati da znamo dati odgovore na tako kompleksna pitanja, kao što je npr pitanje o tome “Kako to da Bog oduvijek postoji”, ili napr kako će bilo koji čovjek znanstveno dokazati i objasniti šta je duša, te da li ona uopšte postoji, a jasno je zapisano : ” Pitaju te o duši. Reci: “Što je duša – samo Gospodar moj zna, a vama je dano samo malo znanja.” (Al-Isra, 85) Ima na desetine tih pitanja na koje samo religija može dati odgovor, sviđalo se to vama, ili ne.

• Ivan Brozović

25 studenoga, 2014 u 12:28 am

Netko se trudi dokucit istinu dok ti si ti prigrlio neznanje i jos se ponosis istim. Glup si i to ti je dovoljno,bitno da ti imaginarni stvoritelj sve zna 🙂

45. Vera Soldo Lakatos

25 studenoga, 2014 u 12:45 am

To može tvrditi samo neuka osoba koja nikad nije čula za Boga.

46. Kompjuterservis Nikolic Ivan

25 studenoga, 2014 u 1:20 am

Ovo bese postojalo mnogo davno a iz NICEGA,kakvo znamenje,idem u nista da vidim sens tog univerzuma i petog elementa
    P.S.
    Majko rodjena ko je bolji i pametniji,inteligentniji ili ludji (ne znam)…ma cista u-trka je to nasa

47. Vesna Lokar

25 studenoga, 2014 u 3:54 am

“U početku je Bog stvorio nebo i Zemlju.” Post 1,1
    “Nebesa slavu Božju objavljuju i djelo ruku njegovih prikazuju svod nebeski. Dan danu to kazuje i noć noći znanje pokazuje.” Psalam 19,1
    “Nebesa objavljuju pravednost njegovu, i svi narodi gledaju mu slavu.” Ps 97,6
    “Kada gledam tvoja nebesa, djelo prstiju tvojih, mjesec i zvijezde koje si odredio; Što je čovjek, da ga se ti spominješ? I sin čovječji da ga ti pohodiš?… Gospodine naš, kako je veličanstveno ime tvoje po svoj zemlji!” Ps 8,3-4; 9
    “Jer se ono njegovo nevidljivo, to jest njegova vječna moć i božanstvo, jasno opaža od samog stvaranja svijeta i shvaća po onome što je stvoreno, tako da su bez isprike” Rimljanima 1,20

• Adrian Kvarner

25 studenoga, 2014 u 9:14 pm

Ti nisi vjernica. Vjernica nebi vrijedjala nekog muslimana.

• Vesna Lokar

26 studenoga, 2014 u 3:50 am

Istina ne vrijeđa samo muslimane, već svakog pobunjenog čovjeka koji nije opravdan pred Bogom. Jer takav čovjek živi u vlastitoj laži i tami, a tama sa svjetlom nema ništa, opire se svjetlu. Reći muslimanu da ga njegova religija vodi u propast, isto je kao i reći ateistu da ga njegovo sljepilo i bezumlje vodi u propast, a to nije vrijeđanje, već ljubav Božja da se svi spase. Nisam ovdje da bih umirila nečiju mrtvu savjest, već govorim istinu da je Isus umro za svakog grešnika, i da mu nudi ničim zaslužen besplatan oprost i vječni život.

48. marko

25 studenoga, 2014 u 7:24 am

dosadni ste vi sa biblijom i kuranom, ili nekim štivima iz starih romana itd. Biblija ni kuran sve je to u mašti covjeka, i nema dokaza da je to istina. biblija i kuran su puni gresaka, zato jer se isprva mislilo da je zemlja ravna ploča, nigdje se ne spominje u bibliji i kuranu da je zemlja kao planet, da je okruzena sa svemirom. To se tek kasnijepočelo pričati kada svečenici i hodze, rabini su se morali prilagoditi istini tj otkričima.

49. marko

25 studenoga, 2014 u 7:26 am

K tome, nigdje se u bibliji u kuranu ne spominju ostali planeti, da je zemlja okružena sa 8 planeta, od kojeg je jedan največi ima prsten bla bla, sve su to znanstvenici otkrili kasnije. Da su to ranije otkrili prije pisanja biblije kurana, e onda bi i to ubacili u njih.

50. Vera Podobnik

25 studenoga, 2014 u 7:01 am

nešto takvo da se stvori ni iz čega??? Nečega je moralo biti

51. Milan Kovačević

25 studenoga, 2014 u 7:18 am

Svemir nije ni nastajao, on jednostavno jeste.

52. Saša Vukić

25 studenoga, 2014 u 7:49 am

Do jučer smo mislili da je zemlja ravna ploča i bili uvjereni u Ptolomejev Geocentrični sustav. Sad najedanput imamo hipoteze koje uvijek imaju rupa. Ja ne vjerujem u nastanak velikog praska iz ničega, vjerujem u teoriju ponavljanja širenja i skupljanja u kojoj je svemir balon na napuhavanje okružen tamnom tvari i eventualno još kojim svemirima. Dođe do jednog određenog stadija kada se svemir ohladi, prestane se širiti i počne se skupljati natrag u početnu točku kada opet dolazi prvo do implozije a ne eksplozije i tzv. praska i opetovanog ciklusa širenja “balona” (redshift) prepunog “juhice” atoma i molekula.

53. Miroslav Mirek

25 studenoga, 2014 u 8:50 am

Onda u vodu pada teorija da je energija nestvoriva i neuništiva već da se samo može transformirati.

• House

25 studenoga, 2014 u 12:30 pm

Zbog čega ? Teorija kaže da se količina energije nije mijenjala od pocetka svemirau ovom slucaju od big banga . Ovdje govorimo o desavanju prije big banga samim time energija nije mogla postojati .

54. Marija Zukovic

25 studenoga, 2014 u 11:28 am

Biste li narucili nesto od oriflameovih proizvoda ili se uclanili?

55. Silvio Vragovic

25 studenoga, 2014 u 11:42 am

Kaj got…nemere to tak ni iz cega,svemir je odnavek i jos prije toga i un nema kraja…tak je veliki..najvekšiši je

56. Josip Žaper

25 studenoga, 2014 u 1:12 pm

U kemiji znamo da nešto nemožemo dobiti iz ničega. To je zakon o održivosti mase. Kolika je masa reaktanata, tolika je i produkata. Iz biologije znamo Omne vivo ex ovo, tj. sve živo iz jajeta. Sve živo na Zemlji prolazi svoju genezu od začetka, samo je pitanje kako se to biče tada nalazi na tom mjestu, ili u kemiji mehankitacija tvari, koja je tu odnekud došla, te postala to. A sada fizičar kaže kako je Svemir nastao iz ničega?! Dragi fizičari potrudite se otkriti što je to “ništa” u vašem navodu. Naime, stari latini su bili u pravu, jer nisu znali za nulu. Nešto je moralo postojati, te definirajte to nešto!!

• Josip Žaper

25 studenoga, 2014 u 1:24 pm

Da, u fizici postoji defekt mase, gdje se fusijom i fisijom dobija masa i energija od raspada mase. Stoga je Svemir nastao ili iz semimaterijalne čestice ili energetskog kvantuma (energetske čestice). Moguča je i kombinacija stanja, tj. materijalno-energijska tvorba. Ipak, treba se definirati što je to bilo. Naime, u prirodi se masa prilikom defekta gubi na energiju. Moguče je da je Svemir nastao akceleriranom sintezom mase i energije, poput undulatornog spermatozoida (energija fuzije) i korpuskularne oocite (čestica fisije).

• Josip Žaper

25 studenoga, 2014 u 1:59 pm

Možda je početak Svemira na kraju crne rupe, gdje se linearnom kompresijom dobiva maksimalno sažeta materija, koja kada dođe do svog elementarnog maksimuma, explodira. Elementarni maksimum kompresije dotične crne rupe bih bio specifikum te pojave, a ovisio bih o položaju te crne rupe u starom Svemiru, iz kojeg je nastala.

57. Magdalena McCrmaric

25 studenoga, 2014 u 1:35 pm

Dobra ideja

58. Antonio Slade

25 studenoga, 2014 u 1:55 pm

Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i ljudska glupost. Za svemir nisam baš siguran.
    Albert Einstein

59. Antonio Slade

25 studenoga, 2014 u 1:57 pm

“Kada uspijemo da nađemo odgovor na pitanje zašto postojimo Mi i Univerzum, to će biti krajnji trijumf ljudskog razuma, jer tada ćemo konačno spoznati Boga”. – Stephen Hawking

60. Antonio Slade

25 studenoga, 2014 u 1:58 pm

“Dolazim do zaključka da se u prirodnim zakonima svemira nalazi jedan duh; duh koji je od ljudskog bića mnogo nadmoćniji i prema kome se moramo zaista bijedno osjećati kada se uzme u obzir naša snaga”. – Albert Einstein

61. Saško Šajić

25 studenoga, 2014 u 2:46 pm

zabole me kako je nastao univerzum.ja ga sigurno nisam napravio

62. Vatroslav Tijan Ražanac

25 studenoga, 2014 u 4:31 pm

Joj daj ne seri…

63. Nedjeljko Beg

25 studenoga, 2014 u 10:00 pm

Samo je svemir apsolutan,takav kakav je.

64. Aljeti Azimi

25 studenoga, 2014 u 11:00 pm

Ja mislim ovako da smo mi ispali iz neke druge dimenzije,ono ispljuvala nas je crna rupa i mi smo kontali da je to veliki prasak,ustvari je pukla crna rupa koja je usisala neku drugu dimenziju

65. Aljeti Azimi

25 studenoga, 2014 u 11:00 pm

Ahhahahaha nemam bas neke naucne dokaze al 100% vam kazem

66. Suvad Jasic

26 studenoga, 2014 u 12:13 am

Iz ništa nema ništa

67. Mesni Doručak

26 studenoga, 2014 u 2:50 am

ako je nesto nastalo iz nicega onda necega nikad nije ni bilo

68. Ništavilo

26 studenoga, 2014 u 2:12 pm

Stvarno si razbijate glave sa “znanstvenim” mudrostima. Znanstvenici su stali u jednom dijelu svemira, i dalje ništa ne vide niti znaju. Sada je pretpostavka da je svemir velik oko 13 milijardi svjetlosnih godina. Sva proučavanja unutar toga su potpuno besmislena, jer mogu dati samo jedan dio znanja o svemiru.
    Dakle, ključno pitanje čiji odgovor može pokrenuti daljnja proučavanja je, šta je izvan granica našeg svemira. Bez toga je svaka tvrdnja o nastanku svemira čisti idiotizam, pokazatelj retardiranosti tih “veleumova” koji se vrte u krugu svoje nesposobnosti da shvate i prihvate postojanje nečega van fizičkog svemira, a šta je zapravo uzrok svega.
    Da, dali je itko pokušao zamisliti i shvatiti običnu beskonačnost?

69. Dariomat

26 studenoga, 2014 u 5:15 pm

U van tjelesnom iskustvu ne postoji protok vremena. U tom stanju svijesti paradoksalno je stvoriti stanje da vrijeme prolazi.

70. dom

27 studenoga, 2014 u 7:38 pm

sami svecenici ,popovi i hodje.izuzev pojedinaca ,ha ha..moje misljenje da jos nismo dostigli stepen inteligencije da bi to razumili. ljudima je prirodno zamislit nesto nego nista…

71. Znani

4 prosinca, 2014 u 6:08 pm

Zabavno za pročitat komentare, proširit vidike gluposti i mudrosti. koje je veće/dublje pitanje; tko sam ja ili koja je svrha života? ili pak, kako sam nastao? vas muči kako je moglo nastati nešto iz ničega a ne vidite/živite da je to nastalo iz nečega mnogo večega. Isus reče, Bog je duh i u duhu neka mu se klanja. to može samo onaj ko je kao dijete reče Isus. a djeca su ponizna, čista i znatiželjna. na koji način je nastao svemir nije veće otkriti nego otkriti s kojom svrhom.duhovni ljudi imaju duhovne snage i materijalizaciju energije i predmeta iz ‘ničega’. upoznajte njih i možda spoznate nešto više od mraka u kojem tapkate

72. vlatko

9 prosinca, 2014 u 10:03 am

Znači, najjači su mi likovi koji odmah uvale boga u nešto što još nije objašnjeno. Znači trenutno nemamo odgovor na neko pitanje – to je dokaz da je bog stvorio svemir. Kakve genijalno promišljanje.
    A pazi ovog lika…”u svetom pismu piše” – a tko je napisao to “sveto pismo” (o kojem god da pričamo, a ima ih nekoliko)?
    Suma sumarum – ne razumijem kako iz ničega može nastati nešto, dakle bog postoji – naprosto genijalno!

73. Josip

11 prosinca, 2014 u 4:46 pm

Da, izgleda da je kvantna fluktuacija produkt sažimanja materije, koja prolazi kroz crnu rupu, a kozmička konstantu određuju dvije nule; starog i novog svemira. Kada dođe do određene kostante tih dvaju nula, sažeta materija/energija eksplodira u novom prostoru(svemiru).

74. Ivan

27 prosinca, 2014 u 7:30 pm

ovaj videolink se odnosi na bracu muslimaske vjeroispovijedi… video ukratko i vrlo precizno dokazuje da je kuran laz.

75. piramida4

11 siječnja, 2015 u 12:04 pm

SVE je stvorio samo JEDAN
    Jedini Bog Otac Jahve.
    ——————————
    SVEMIR je izuzetno KOMPLICIRAN,
    a da se je sam po sebi stvorio
    je bajka o Trnoružici i 5 patuljaka.
    ————————————
    poredba –
    ko da bi netko reko –
    ručni sat se je sam po sebi stvorio!?!?!?

A sat je jako malo “kompliciran”
    OD svemira.

76. dzenis

24 siječnja, 2015 u 7:38 pm

Bog-Kreator je prvi uzrok. On je Apsolutan u Volji.Ako je neograničen u volji onda može da čini šta god hoće. Iz toga proizilazi da je Svemoguć. Ono što vidimo okolo nas jeste Fisis-priroda. Ona je proizašla iz Božije svemoći a kako iz ništa nastane nešto to razum nikada nije mogao niti će ikada moći objasniti. To je činjenica koja se mora prihvatiti. Radije se okrenimo dobrom ponašanju.

77. Flaš-fljiš-fljuš

7 lipnja, 2015 u 8:27 am

Pa ljudi moji, pogledajte samo najbitnije i najpoznatnije znanstvenike koji su nam otkrili Istinu: Nikola Kopernik (osmislio prvi matematički model kretanja planeta oko Sunca. Kopernik se ponekad u svojim djelima referirao na Boga i nije smatrao da je njegov model u sukobu s Biblijom.)
    Sir Francis Bacon Filozof poznat po uspostavljanju znanstvene metode istraživanja utemeljene na eksperimentiranju i induktivnom zaključivanju odbacio je ateizam kao rezultat nedovoljno duboke filozofije, rekavši: ˝Točno je da malo filozofije gura čovjekov um u ateizam, ali duboka filozofija dovodi umove ljudi do religije: jer dok čovjekov um promatra raštrkane sekundarne uzroke, ponekad se može zaustaviti na njima i ne ići dalje, ali kad ih pogleda kao združeni i međusobno povezani lanac, mora se uzdići k Providnosti i Božanstvu.˝

Johannes Kepler utemeljio je zakone kretanja planeta oko Sunca. došao i do njutnovskog zaključka o univerzalnoj gravitaciji – puno prije nego što se Newton uopće rodio!

Galileo Galilei ( Galileo je došao do svojih najkorisnijih teoretskih saznanja, onih o dinamici. Galileo je izričito rekao da Biblija ne može pogriješiti i svoj je sistem vidio kao alternativnu interpretaciju biblijskih tekstova.)

Rene Descartes