Pratite nas

Tehnologija

Matične stanice ljudskog mozga koristit će se za pokretanje AI sustava

Tim znanstvenika će naslagati mreže matičnih stanica koje sliče ljudskom korteksu, na mikročipove, a potom će stimulirati stanice ispaljujući svjetlosne zrake promjenjivih obrazaca.

Znanstvenici započinju projekt vrijedan 3,5 milijuna funti kako bi utvrdili mogu li se matične stanice ljudskog mozga koristiti za napajanje uređaja s umjetnom inteligencijom (AI).

Projekt Neu-Chip, koji vode istraživači sa Sveučilišta Aston, procijenit će mogu li se stanice iskoristiti za “punjenje” računala sposobnošću za učenje, a istovremeno dramatično smanjujući upotrebu energije. Istraživanje će se provoditi tijekom sljedeće tri godine, a započet će pokušajem uzgoja matičnih stanica ljudskog mozga na mikročipu, koji će zatim učiti kako rješavati određene problemske zadatke. Trenutni elektronski pristupi strojnom učenju imaju ograničenja, koja zahtijevaju sve veću računalnu snagu i velike zahtjeve za energijom.

Nedavni trend prema “neuromorfnom računalstvu”, kojem je cilj elektronski oponašati ljudsku neuralnu aktivnost, koče inherentna ograničenja konvencionalne elektronike, piše Engineering & Technology.

Suprotno tome, stanice ljudskog mozga bez napora kombiniraju ove funkcije i imaju izuzetno male zahtjeve za energijom, što zahtijeva samo malu količinu otopine bogate hranjivim tvarima.

3D računalno modeliranje omogućit će istraživačima promatranje svih promjena kroz koje će stanice prolaziti, a moći će vidjeti i koliko su prilagodljive. To oponaša ljudski mozak koji se brzo prilagođava novim informacijama.

Profesor sa Sveučilišta Aston, David Saad, rekao je: “Naš cilj je iskoristiti nenadmašnu računalnu snagu ljudskog mozga kako bi drastično povećali sposobnost računala da nam pomognu u rješavanju složenih problema. Vjerujemo da ovaj projekt može probiti trenutna ograničenja procesorske snage i potrošnje energije kako bi donio promjenu paradigme u tehnologiji strojnog učenja”.

Istraživači sa Sveučilišta Sheffield su u rujnu razvili prototipove 3D printanih implantata koji povezuju mozak izravno s računalima.