Kemija

Meteorit koji je pao prošle godine sadrži iznenađujuće molekule

Meteorit koji je pao prošle godine sadrži iznenađujuće molekule. Spojevi u svemirskim stijenama, poput one koja se raspala iznad Kalifornije, možda su pomogli stvaranju života na Zemlji.

meteorit

Meteorit koji je prošle godine osvijetlio nebo u Kaliforniji dao je znanstvenicima neviđen uvid u složenu kemiju koja se vjerojatno odvijala u vrijeme kada je Sunčev sustav bio još u povojima. Meteoriti slični ovome vjerojatno su na Zemlju isporučili sirovine koje su izgradile molekulu života.

Znanstvenici su analizirali dijelove meteorita od njegova praska nad sjevernom Kalifornijom 22. travnja 2012. godine. Kemičarka iz Arizone Sandra Pizzarello i njezini kolege istopili su neke minerale pomoću kiseline, ono što je ostalo su mnogi organski spojevi koji sadrže sumpor i kisik, od kojih neki još nikada nisu bili identificirani u meteoritima.

Molekule su se vjerojatno formirale prije nekoliko milijardi godina u uvjetima sličnim onima koji su vladali mladom Zemljom, a to su toplina i bogatstvo vodom. “Studija otvara mali prozor o tome kakva kemija se dogodila na Zemlji prije života”, kaže Jonathan Lunine, planetarni znanstvenik na Sveučilištu Cornell, koji nije bio uključen u studiju. No, rad je također utvrdio da se ovakva složena kemija odvijala dugo prije u svemirskim stijenama kako bi svoje molekularno blago mogle položiti na Zemlju, kaže on. Budući da su sirovine složenije nego što se mislilo, u kombinaciji su lakše formirale biološke molekule.

Ova rijetka prilika da se analizira netom pao meteorit potiče na razmišljanje o obilju organskog materijala koji možda postoji na starim stijenama u svemiru. NASA bi 2016. godine trebala poslati sondu u svemir koja će uzeti uzorke materijala od asteroida udaljenog 600 milijuna kilometara.

Izvor: ScienceNews

1. Mila Milovte

rujan 15, 2013 kod 7:45 pm

da, i molekule se iznenade kad padnu na zemlju 😛

2. David Costa

rujan 15, 2013 kod 7:48 pm

jeli možda adamantij? 😀

3. Marko Dianežević

rujan 15, 2013 kod 7:48 pm

h8

4. Edin Jajcanin

rujan 15, 2013 kod 7:50 pm

jako kasnite sa objavama.

5. Mislav Balaško

rujan 15, 2013 kod 8:03 pm

kripton 😀

6. Dušan Jovanović

rujan 15, 2013 kod 8:07 pm

Najviše me čudi, tko i kako te krhotine od meteorita uspijeva pronaći!?

• Igor Blagojević

rujan 15, 2013 kod 11:05 pm

Izračunom. Postoje matematički modeli, gdje se na osnovi putanje meteorita izračuna moguće mjesto pada. Poslije se šalju ekipe da pretraže teren. Mukotrpno.

• Dušan Jovanović

rujan 16, 2013 kod 7:18 am

Krhotine se nerijetko zabijaju duboko pod zemljinu površinu, a uzmemo li još k tome utjecaj klimatskih i prirodnih uvjeta koji svojim djelovanjem bitno utječu na mjesto pada, njihovo pronalaženje doista čudi i pravi je znanstveni ekskluzivitet.

7. Samo Andrija

rujan 15, 2013 kod 8:52 pm

Cuo sam da jedan moj frend navodno naso meteor pa ga zanima jel to tko odkupljuje ?

8. Meryy Marina