Connect with us

Znanost

Drevni Sumerani i njihov veliki misterij

sumerani
Foto: Pixabay

Na rubu znanosti

Drevni Sumerani i njihov veliki misterij

Sumerani su bili najstariji stanovnici Mezopotamije. Prvi podaci o njima potječu iz 4. tisućljeća prije Krista. Sumer je bila najstarija civilizacija Zemlje koja je procvjetala iz ničega oko 3800. godine prije Krista a iznenada se ugasila 2024. prije Krista. Njihova kultura smatra se najstarijom na svijetu.

Živjeli su u gradovima i selima. Prema legendi, gradove je osnovao Bog, njihov zaštitnik, a vladar grada bio je božji predstavnik. Sumerskim gradovima vladalo je svećenstvo, a ostalo stanovništvo bilo je slobodno, plaćali su porez, ali nisu se smjeli upletati u politiku. Sumer je odmah na početku dosegao vrhunac svoje moći, a kasnije je postupno oslabio, a to dokazuje na velik početni priljev znanja koje je kasnije zaboravljeno.

Sumerani su promatrali rast i opadanje vode te su na taj način napravili kalendar. Zapanjujuća činjenica o Sumeranima jer da su znali da godina ima 365 dana, 6 sati i 11 minuta, što se od današnjih proračuna razlikuje samo tri minute! Podijelili su dan na 86400 sekundi, dakle, 24 sata od 60 minuta sa po 60 sekundi. Impresivno zar ne? Pisali su tvrdim pisaljkama na glinenim pločicama pa je njihovo pismo nazvano klinasto pismo. Zecharia Sitchin, profesor koji je cijeli život podredio Sumeranima otkrio nam je kako postoji još mnogo zapisa koje nisu uspjeli dešifrirati. Te pločice su pronađene početkom 20. stoljeća.

Pretpostavlja se da su Sumerani napisali prve knjige na svijetu, da su znali za statički elektricitet i električnu energiju. Imali su znanje iz područja optike, a moguće je da su znali i za mikroskop. Njihovo znanje iz astronomije bilo je ne odlično, nego izvanredno. Znali su za Uran i Neptun, mada se Uran samo ponekad može vidjeti golim okom, dok se Neptun ne može vidjeti. Sumerani su znali da se sve planete i njihovi sateliti istog datuma i u istoj točki svakih 2268 milijuna dana tj. svakih 6300 godina od 360 dana nalaze u istoj ravnini na nebu. Ali naravno to nije sve od njihovog astronomskog znanja. Kao što smo već rekli njihovo astronomsko znanje je ogromno, pa je logično da ono nije ograničilo samo na naš planetarni sustav. Oni su poznavali i zagonetno zviježđe Sirijus B koje je otkriveno tek 1862. godine i to teleskopom s promjerom od 40 cm. I opet, po stoti put se moramo pitati kako su oni mogli vidjeti nešto što smo mi tek uspjeli vidjeti prije gotovo 150 godina? A među ostalim planetima u našem sunčevom sustavu otkrili su i 10. planet, Nibiru. Prema njihovim zapisima taj planet je četiri puta veći od Zemlje. On kruži eliptičnom putanjom unutar Mliječne staze i ulazi u Sunčev sustav svakih 3600 godina. Suvremeni znanstvenici su otkrili postojanje nepoznatog planeta na rubu našeg Sunčevog sustava za kojeg vjeruju da je Nibiru. Taj planet je vrlo velik, moguće da je i do pet puta veći od Zemlje. Dok znanstvenici NASA-e opovrgavaju bilo kakve navode da postoji Nibiru, navodeći da bi se on davno otkrio i da bi do sada bio vidljiv golim okom. No gdje se danas nalazi Nibiru nije poznato, ali čak i da znanstvenici znaju, ne vjerujem da bi tu informaciju podijelili s nama običnim smrtnicima. U njihovim zapisima također stoji da su taj planet nastanjivala bića visoke civilizacije koji su se zvali Anunnakiji.

Prema zapisima koje su nam ostavili Sumerani, Anunnaki su prvi put na Zemlju sletjeli prije 450.000 godina. Oni nisu došli da bi se igrali Boga, nego su došli radi vađenja ruda koje su im bile potrebne za njihov planet. Vladar domovine Anunnakija zvao se Anu i imao je sina Enkija koji je bio glavni genetički znanstvenik. Shvatio je da je to pretežak posao za njegove ljude pa je dao svome sinu zadatak. Enki je od svog oca dobio zadatak da stvori novo biće, roba radnika, putem genetskog inženjeringa. Biće je moralo biti dovoljno napredno da obavlja složene poslove, naprednije od životinja, a manje napredno od njih samih da mogu opravdati zašto ih tretiraju kao robove. Nakon mnogo neuspjeha, Enki je uspio. Stvorio je Homo sapiensa.

Vođe Anunnakija bili su zadovoljni te su ih stavili da rade u rudnicima u Mezopotamiji na području današnjeg Iraka. No Enki je želio više. Želio je stvoriti biće po svom ugledu, slično ne samo fizički nego i mentalno, intelektualno, emotivno i duhovno, uključujući i vidovnjačke sposobnosti. Ostali Anunnakiji bili su ljuti i pokušali su uništiti Enkijevu kreaciju. Došlo je do ledenog doba i Velikog potopa. U pokušaju sabotaže, Enki se dosjetio kako spasiti svoju kreaciju, ljude. Naredio je Noi da sagradi arku i tako je spasio ljude.

Drevni narodi smatrali su da su njihovi Bogovi besmrtni. No njihova tzv. besmrtnost je bio njihov dug životni vijek. Enki je vodio prvu grupu Anunnakija na Zemlju prije 450.000 godina, a ipak je bio prisutan sve do 2024. godine prije Krista. No oni su ipak mogli umrijeti, mogli su biti ubijeni npr. u ratu. Zecharia Sitchin vjeruje da je Anunnakijev dug životni vijek rezultat toga kako je život evoluirao na njihovoj planeti, koja kruži oko Sunca 3600 zemaljskih godina, što znači da je jedna njihova godina 3600 naših. Međutim, Neil Freer, tvrdi da su Anunnaki produžili svoj životni vijek pomoću napredne biomedicinske tehnologije. U nekim tekstovima se otkriva da su Anunnakiji ponekad uspjeli oživjeti mrtve. Oni su mogli letjeli avionom do bilo koje točke na svijetu. Bogovi svih drugih zemalja bili su baš oni samo što su imali druga imena.

Sumerani su detaljno opisivali sve te naprave i uređaje u svojim zapisima, pa si mi danas postavljamo pitanja na koja nemamo odgovor: kako su oni to mogli znati 4000. godina prije Krista; kako su mogli tako detaljno opisati letjelice s kojima su Anunnakiji došli sa svog planeta na našu Zemlju? Moderna povijest tvrdi kako oni nisu mogli imati sve te uređaje.

Po svemu ovome Sumerani su bili jedna vrlo tajanstvena civilizacija. Da li je stvarno moguće da su bili razvijeniji nego što smo mi? Da su imali znanje koje možda mi nikada nećemo imati a koje nam je nerazumljivo kako su oni ga imali? Opisivali su predmete koje u ono vrijeme nisu mogli imati. To je znak da su ipak ili imali posjetioce iz svemira ili odnekud drugdje dolazili do podataka. Ako je tako odakle? Sumerani su nestali iznenada, a razlog njihovog nestanka je i danas nepoznat. Možda kada se jednog dana budu uspjeli dešifrirati preostale glinene pločice koje su ostavili za sobom, budemo saznali njihovo podrijetlo i razlog njihovog nestanka.

Reci ljudima da postoji nevidljivi čovjek koji je stvorio svemir i vjerovati će ti, reci im da je boja mokra i morat će taknuti da budu sigurni!

192 komentara

192 Comments

  1. Ante Jovanović

    4 rujna, 2011 kod 11:48 am

    Pišite sve što možete pronaći o Nibiru i Anunnakima, to me zanima.

    • Srka

      17 svibnja, 2015 kod 5:44 pm

      Pročitaj knjigu “Dvanajsti planet” od Zecharia Sitchin

  2. Antonio Vuković

    4 rujna, 2011 kod 11:55 am

    Najstarija civilizacija Zemlje koliko MI znamo. 😉

  3. Maja Vertebrata

    4 rujna, 2011 kod 11:56 am

    također se to spominje u dokumentarnim serijama ancient aliens..ima na youtube! 🙂

  4. Zorka Špoljar

    4 rujna, 2011 kod 11:56 am

    Pročitati Sitchina ! Piše o Sumeranima, Nibiru i Anunakima !

  5. Anita Prtenjača

    4 rujna, 2011 kod 11:57 am

    Čitajte ´´Objava s Plejada´´

  6. Dragan Peula-Crni

    4 rujna, 2011 kod 11:59 am

    sumerani su znali za skupinu kometa koja dolazi blizu zemlje svakih 3600 godina,al normalno koliko su nasi “znanstvenici” pametni zamjenili su za nubiru il planet prolaska sto nema veze sa planetarnim tijelom nego sa grupom kometa..

  7. Ivan Furko Fuki

    4 rujna, 2011 kod 12:02 pm

    BOLESNO!!!!!

  8. Bruno Marijanović

    4 rujna, 2011 kod 12:02 pm

    ancient aliens obavezno pogledajte tolko dokaza i logičnih objašnjenja, ma super pogledajte 😀

  9. Luka Glibusic

    4 rujna, 2011 kod 12:04 pm

    Pa sve su civilizacije imale svoje mitove i priče, zašto uzimate Sumeranske tekstove kao potvrdu postojanja Anunnakija? I po ovome tekstu što sam ga sada pročitao izgleda da Sitchin i ekipa očito negiraju evoluciju života na Zemlji. Ako imaju DOKAZE koji pobijaju evoluciju, zašto ne pokupe onda Nobelovu nagradu?

  10. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 12:04 pm

    Crni ima pravo, Nibiru nije planet… I mozete pogledat dokumentarce Ancient Aliens, ima na max tv-u ili youtube-u. Btw Maje imaju daleko precizniji kalendar od ovog naseg i sumeranskog.

  11. Branimir Đermanović

    4 rujna, 2011 kod 12:09 pm

    Fenomenalno…

  12. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 12:10 pm

    @Luka: zato jer dokaza nema, zato jer su Sitchinovi “prijevodi” netočni, nestručni i nemaju veze s mozgom. Zato jer je lakše pričat bajke ljudima koji o materiji nemaju pojma i ispast buntovnik i patnik naspram “velike zlobne mainstream znanstvene zajednice”.
    http://www.sitchiniswrong.com/

  13. Ante Jovanović

    4 rujna, 2011 kod 12:11 pm

    Luka @ Po mom shvaćanju, Teorija o Anunnakijima ne pobija teoriju evolucije ne zemlju već daje rješenje za tkz. problem “karike koja nedostaje” u ljudskoj evoluciji i koja je zaslužna za metamorfozu od poluprimata do čovjeka, Annunakiji prema tome nemaju nikakve veze sa ostalim živim svijetom na zemlji jer su im jedino ljudi bili potrebni i zanimljivi(kao robovi i za razmnožavanje).

  14. Goran Zvjerac

    4 rujna, 2011 kod 12:13 pm

    Pomalo “bajkovito”….ali vrlo lako moguce da je bilo tako…..cak i najnaprednijima se moze dogoditi da “padnu” i nestanu…….mnogo slicnih slucajeva je kroz povijest bilo….. Sve u svemu…..vjerujem da “nismo sami” i da postoje mnogo naprednije civilizacije od nas samih.

  15. Siniša Strčić

    4 rujna, 2011 kod 12:13 pm

    Ne znamo ni o Zemlji puno

  16. Siniša Strčić

    4 rujna, 2011 kod 12:15 pm

    Skeptici su mi najdraži, sumnjaju čak i u svoje postojanje…hahaha

  17. Gadafy Dahalic

    4 rujna, 2011 kod 12:16 pm

    daj link za ancient aliens

  18. Luka Glibusic

    4 rujna, 2011 kod 12:22 pm

    @Siniša, zahvaljujući tim skepticima ti si u mogućnosti pisat gluposti po internetu;) Da nije skeptika još bi uvijek vjerovao da je Zemlja ravna ploča i da je stara 6000 godina.

  19. Marko Galanos

    4 rujna, 2011 kod 12:23 pm

    Smeće od članka.

  20. Tom O´Connor II

    4 rujna, 2011 kod 12:24 pm

    Mah ova priča ima manje rupa od “ultra modernih znanstvenih teorija” koje su btw jako ograničene i tko god ih ne prihvati ispada primitivan i glup.

  21. Vesna Stričak

    4 rujna, 2011 kod 12:26 pm

    zanimljivo…Ko zna (ah, niko, niko ništa nezna. Krhko je znanje!)…kaže Dobriša Cesarić

  22. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 12:28 pm

    @ante (i slični istomišljenici) :karika koja nedostaje već jedno vrijeme ne nedostaje..to su priče za malu djecu koje još i danas nemam pojma tko uopće plasira..
    a članak je naprosto predivan…podsjeća me na bajke koje sam čitala kad sam bila mala..ono s noinom arkom je epic.. 😀

  23. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 12:31 pm

    ok članak je malo smiješan … ali ostaju činjenice da su posjedovali znanje i tehnoligiju koju smo mi otkrili tek prije stotinjak godina …

  24. Ivan Barracuda´s Bernatovic

    4 rujna, 2011 kod 12:33 pm

    zasto ne mozete prihvatiti da nismo najpametniji i najjaci???

    totalno nasuprot toga! unistavamo sami sebe, unistavamo svoj planet… zivjelo covjecanstvo? NE!

  25. Krešimir Šantić

    4 rujna, 2011 kod 12:33 pm

    meni prihvatljiva priča….. i full je jednostavna… i isprepletena u ljudskoj podsvjesti, religiji…. čak i bajkama i mitovima…..

  26. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 12:38 pm

    kao što rekoh , članak je napisan nestručno i bajkovito, što neznači da je tema članka bezvezna i neznanstvena , samo je potreban drugačiji drugačiji pristup …

  27. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 12:45 pm

    Ne treba nikakav drugačiji pristup, “ulašti drek i dalje će bit drek”. Ova karikatura od teorije je u svojoj biti, upravo, bajka i zamatanje u neku pseudoznanstvenu terminologiju joj daje kredibilitet kojeg ne bi trebala imat. Ali kako se radi o “prihvatljivoj” priči masama, i kako je lakše pričat o tome kako se “netko na nekog naljutio i bio ljubomoran” nego čitat znanstvene radove i “pamtit dosadne brojke i godine” ova “teorija” kod fast food generacije prolazi.

  28. Luka Glibusic

    4 rujna, 2011 kod 12:50 pm

    @Krešimire,upravo je zato skepticizam potreban jer postoje tisuće priča i mitova o nastanku ljudi i Svijeta i moramo biti skeptični prema svakoj o tih teorija jer bismo inače i dalje živjeli s mišlju da su npr. Adam i Eva prvi ljudi ili da je Zemlja ravna ploča. Zašto si skloniji vjerovati Sumeranskoj verziji, a ne Egipatskoj,koja je kudikamo drugačija?

  29. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 12:50 pm

    Bajke, bajke… Ljudi jako vole raznorazne teorije zavjere i istovremeno optuživati neistomišljenike da ne mogu prihvatiti istinu jer sebe i svoju civilizaciju smatraju najvećima i najnajprednijima. Ma dajte, molim vas… Sumersko znanje je fascinantno, ali niti su jedini imali spoznaje koje je nazadna zapadna civilizacija usvojila relativno nedavno, niti su jedini imali ovako razvijen mitološki sustav. Njihova civilizacija nije, kako to kaže ovaj tesktić, “procvjetala iz ničega” niti je to “kultura koja se smatra najstarijom na svijetu”. Kao arheolog mogu samo reći da člancima ovdje ne bi škodilo malo više znanosti, a bome i stila. U prvom redu, mogli biste proučiti razliku između kulture i civilizacije pa onda napisati nebulozu kao “njihova kultura smatra se najstarijom na svijetu”. Previše teorijica koje postavljaju svakakvi koji nemaju veze sa znanošću, a premalo arheologije sa čijeg bi vam aspekta bilo pametnije pisati o starim civilizacijama.

    • dean

      17 svibnja, 2015 kod 5:06 pm

      i ovo je portal o znanosti? ljudi baš vole te bajkice koje se nadovežu na moderne bajkice i od svega toga netko dobro zaradi i zeza ljude.I gospodin Zecharia Sitchin je poznat po iznošelju pretpostavki koje uzima kao činjenice, isto kao i Daeniken i Velikovsky, to ne bi smjele biti reference na portalu o znanosti. Sramite se Znanost.HR

  30. Valerija Gligora

    4 rujna, 2011 kod 12:52 pm

    a ipak, mnogi znanstvenici i uceni ljudi za toliko toga ne znaju ili znaju pa ne zele reci. I onda ce netko tko cita znanstvene radove pitati da zasto znanstvenici takva “sranja” ne prihvacaju. A razlog je jednostavan: njihovi doktorati bi pali u vodu. Ja ne kazem da je ova teorija o ancien aliensima istinita, ali zasto zanemariti i tu mogucnost? I jos jedna stvar, vatikan je 2008. objavi da je u redu vjerovat u izvanzemaljce…zasto ako su ovo besmislice za fast food generaciju?

  31. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 12:52 pm

    Slažem se s tobom , ali ne treba se dogmatski odnositi prema službenoj znanosti , to je jednako opasno kao ova, kako ti kažeš junk food teorija

  32. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 12:55 pm

    ok ne znam jel se ovdje mogu stavljati linkovi, ako ne, isprika adminu, ali na NASA-inoj stranici, pod ask an astrobiologist si pogledajte video i obavezno pročitajte pitanja i odgovore ispod, pa onda možemo dalje eventualno raspravljati.
    btw Sitchin je jedan običan pseudoznanstvenik izvan ikakvog doticaja s onime o čemu piše..

    http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-astrobiologist/intro/nibiru-and-doomsday-2012-questions-and-answers.

  33. Siniša Strčić

    4 rujna, 2011 kod 12:57 pm

    Mozda i bi ali meni je jedino u ovom svemu jasno da ako netko pod hitno ne zaustavi ovo mentalno i moralno propadanje ljudi za 5000 godina ce i o nama pisati ovako. Nema dokaza ni da je tako ali i da nije, cinjenica je da su ljudi raspolagali sa daleko vise tehnologije nego sto je nama moguce pojmiti ali ni u ludilu se ne bih upustio u potvrdjivanje ili negiranje teksta. Pod skepticima sam govorio o onima koji ni u svoj odraz ne vjeruju te nisam mislio na skeptike analiticare koji su doveli ovaj svijet u nezavidan polozaj zbog nedostatka zdravog razuma kod najbogatijih.

  34. Siniša Strčić

    4 rujna, 2011 kod 12:59 pm

    Uostalom ionako citate i znate samo ono sto vam daju, kolike su stvarne spoznaje o starim civilizacijama vjerovatno nikad necemo saznati.

  35. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 12:59 pm

    Valerija, sad si stvarno svašta napričala. “Ne znaju ili ne žele reći” – ne, nego za objavu svih saznanja postoji pravi trenutak. Znanstvenici, za razliku od raznoraznih kreatura koje plasiraju svoje proizvoljne teorijice kojima obrću pare, prvo kažu hop pa tek tada skoče. Glede Vatikana i njihove objave, khm, na koji to točno način nekakvo njihovo mišljenje relevantno za prihvaćanje bilo kakve teorije? Nitko ne traži znanstveni dogmatizam, nego je potrebno skepsa. Nažalost, prosječnom čovjeku je očito lakše progutati razne bajkovite teorije nego sjesti i proučiti neke znanstvene dokaze ako ga već zanima neka tema. No, nikakvo čudo s obzirom da je moderna kultura oblikovana na bajkama.

  36. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:01 pm

    @ ines mislim da su se svi složili kok toga da je 4/5 članka smiješno , pusti sada Sitchina i ostatak te ekipe ( a ima ih još vjeruj mi ), meni je samo fascinantan njihov visoki stupanj tehnologije , koju službena znanost nemože objasniti , samo to 🙂

  37. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 1:05 pm

    Nitko ne čita ono što se daje. Svakodnevno ogroman broj znanstvenih radova izlazi diljem svijeta, veliki broj je preveden na bar neki od svjetskih jezika. Tko se time bavi profesionalno zna gdje i kako do tih radova doći i ne čeka da izađe vijest na index.hr-u da bi ažurirao svoje znanje o nekoj temi. Što se tiče “doktorata koji padaju u vodu” molio bih ljude koji nemaju pojma o čemu pišu da se drže podalje. Skepticizam koji se tu spominje bi trebalo koristit i pri analizi ove i sličnih “alternativnih teorija”.

  38. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 1:05 pm

    @dražen: složili su se da je članak napisan smiješno, a ne da je sam sadržaj glupost.što je opet smiješno XD
    a što se tiče tehnologije..samo opovrgavam stvari koje im se pripisuju, a nisu uopće bile toliko razvijene realno 🙂
    ipak, slažem se.za to vrijeme stupanj razvoja je bio visok..samo što se to najviše odnosi na pismo i poljoprivredu itd..
    plus sve to skupa meni nije ništa više fascinantno od razvoja ostalih kultura koje su propale i njihovih tehnologija 🙂

  39. Siniša Strčić

    4 rujna, 2011 kod 1:07 pm

    Nema se tu sto objasnjavati, cinjenica je da su i oni negdje pogrijesili i zbog toga nestali, mozemo li mi nesto nauciti od njih ili emo se cerekati na svaki clanak koji izadje na tu temu. Spoznaja o njima ne bi trebala nikoga fascinirati vec opomenuti cinjenicom da su ljudi nekad imali znanje ali su ga ocigledno prokockali, hocemo li i mi uciniti isto?

  40. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:13 pm

    neznam ljudi dali ste čitali Ep o Gilgamešu ….ako ništa i u staro doba su imali jako talentirane sf pisce 🙂 . Što se tiče razvoja , a to i službena znanost priznaje je njihovo izvrsno znanje astronomije 🙂

  41. Valerija Gligora

    4 rujna, 2011 kod 1:14 pm

    @romana, koliko sam shvatila ti si arheolog? Nadam se samo da jednog dana necu bit ko ti…

  42. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 1:16 pm

    samo nemoj reći da si i ti arheolog :O

  43. Valerija Gligora

    4 rujna, 2011 kod 1:16 pm

    ramona* ispricavam se 🙂

  44. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 1:17 pm

    Da. Žalosno – dakle odbijaš razmišljati kritički i bit ćeš puna predrasuda o znanosti. Go for it ako te to veseli 🙂

  45. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:21 pm

    Ego je zajebana stvar, kako kod običnih ljudi tako i znanstvenika…

  46. Valerija Gligora

    4 rujna, 2011 kod 1:21 pm

    prema znanosti? Vise prema obicnom covjeku koji misli da je vrh.

  47. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 1:22 pm

    ne ozbiljno..čime se ti baviš dijete drago? O.o

  48. Davor Meštrović

    4 rujna, 2011 kod 1:23 pm

    Kvaziznanost.geek.hr

  49. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 1:25 pm

    @Valerija: A priča da nismo prirodno razvijeni kao i svi ostali na ovoj kugli, nego produkt naprednih vanzemaljaca, nije pokušaj kvalitativnog odvajanja čovjeka od ostatka živog svijeta? Tj da je “čovjek vrh” “dijete bogova”

  50. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 1:25 pm

    Kao što sam izričito napomenula u svom komentaru – “Ljudi jako vole raznorazne teorije zavjere i istovremeno *…optuživati neistomišljenike da ne mogu prihvatiti istinu jer sebe i svoju civilizaciju smatraju najvećima i najnajprednijima*… Očito neki dio nisi shvatila. Nitko sebe ne smatra vrhom koji je iznad drugih, nego žali za time što ljudi odbijaju razmišljati. Najlakše je sjesti i progutati svako smeće koje mediji plasiraju nego istraživati.

  51. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:26 pm

    e sad jedno nevezno pitanje , upućeno svima arheolozima ovdje koliko god vas ima hehehe, od strane jednog metalurga , jedna od arheoloških ekspedicija u Peruu je otkrila nakit od platine kojim su se kitili stanovnici …. e sad pitaj je kako su oni mogli taliti platinu kada je talište platine oko 1780 stupnjeva , a obična vatra jedva postiže temp za taljenje olova oko 325 stupnjeva …

  52. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 1:29 pm

    nakit od platine može značit svašta… ad hoc odgovor bez uvida u nalaz ti nitko ozbiljan neće dat

  53. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:31 pm

    mislio sam na toplinski obrađenu platinu, neće je dati zato jer nemože , službeni zaključak te ekspedicije je da artifakti ostaju misterija

  54. Valerija Gligora

    4 rujna, 2011 kod 1:32 pm

    neven, ja nisam rekla da vjerujem u to, ali imam potrebu nauciti i o tim bajkama, a ramona ja itekak planiram istrazivati, ali mrzila bih se da jednog dana kazem “to je tako jer mi to znanost kaze”, jer smatram da mi nemamo pojma

  55. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:32 pm

    inače bbc ev dokumentarc mi je izvor

  56. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 1:37 pm

    dražene ne trollaj..ovo je čisto kemijsko pitanje…
    metalurg kažeš? si čuo za snižavanje tališta? to je jedan način..
    drugi bi bio izdvajanje uz pomoć zlatotopke..mislim da postoji reakcija na netu..
    zaboga miloga, ovdje stvarno nitko ništa ne zna…malo kemije, biologije, fizike? nula bodova?

  57. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 1:39 pm

    a valerija zar ti stvarno, ali stvarno misliš da se znanstvena istraživanja sastoje od toga da netko dođe, nešto kaže i cijela znanstvena zajednica mu zaplješće?
    ozbiljno, čime se baviš? da znam prilagoditi govor 😀

  58. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 1:40 pm

    Dražene, koliko je meni poznato, platina u nakitu južnoameričkih kultura potječe iz aluvijalnih naslaga, dakle riječ je o vrlo malim komadima s kojima je relativno lagano raditi ukoliko se dodaju tvari za snižavanje tališta. Uostalom, gotovo svi metali koji su se upotrebljavali još u prapovijesti, obrađivali su se baš na temelju snižavanja temperature tališta.

  59. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:41 pm

    kako komentirate činjenicu da je talijanski geolog Giuseppe Ragazzoni otkrio pronašao čitave ljudske kosture u selu kod brescie koji su prem procijeni geologa stari između 3 i 4 milje godina

  60. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:44 pm

    @ ines zlatotopka heheheeh prije 3 tisuće godina , sniženje tališta se može napraviti za najviše 200 ak stupnjeva tako da , nemoj pričati ako neznaš , ja priznam da nemam pojma ,šta bi ja znao o snižavanju tališta i o taliteljima u modernoj metalurgiji 😉

  61. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 1:46 pm

    to se i ja pitam.. 😉

  62. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 1:50 pm

    Prvo “bbcev dokumentarac” ne znači ništa… Puni naziv bi bio koristan, ovako napamet se može prepucavat do sutra. Ili barem nekakav screenshot tog blaženog nakita

  63. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:52 pm

    hahaha ma ti si meni super , baš me zanima kako su srari žitelji , sintetizirali kloridni i nitratnu kiselinu , onda su zbilja bili napredniji nego što mi mislimo 😉 i opet tek prije 100 injak godina je počelo doba moderne metalurgija i pravljenja čelika , jer nije bilo mpgućnosti da se dođe do točke tališta željeza , a o platini da nepričamo 🙂

  64. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 1:53 pm

    i da moje drugo pitanje mi nitko nije odgovorio, @Neven potrudit ću se da ga nađem 🙂

  65. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 2:00 pm

    ok priznajem, ovo sa zlatotopkom je nategnuto..ali nisam arheolog, a vi tu svi tvrdite da su oni bili super ultra napredni..ma daj….i da, aj baš daj tu sliku..nešto..priloži…
    nego čovječe..sniženje tališta za max 200 stupneva? o.O
    to ti nije trebalo..
    i opet…zar ne ovisi o civilizaciji kada i kako je nešto otkrila?ako nisu imali jednadžbe ne znači da netko od njih nije nešto otkrio.. no dobro…nema smisla…

  66. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 2:02 pm

    stratigrafija je jako nepouzdana metoda za utvrđivanje starosti bilo čega… jer jako puno faktora može utjecat na današnju dubinu predmeta… nedavno je izašao članak kako su određeni fosilini nalazi u Africi puno mlađi nego se mislilo jer se ispostavilo da je lokalitet bivše pojilište. Promatranjem današnjih se uočilo da zbog stalnog “životinjskog prometa” i mekog tla dolazi do potiskivanja u dublje slojeve zemlje i samim tim do kontaminacije nalaza.

  67. Sanja Brabenec

    4 rujna, 2011 kod 2:04 pm

    a joj … evo, službeno napuštam vašu stranicu nakon ovog danas

    • dean

      17 svibnja, 2015 kod 5:07 pm

      slažem se

  68. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:08 pm

    koliko ja znam ako se u praksi uspije sniziti talište za 50 ak stupnjeva , predstavlja ogromnu uštedu , a da nepričam o tome kakvo bi gorivo trebali imati … evo upravo tražim slike ,našao sam doduše nešto ebayu al to mi je sumnjivo hahabh 😀

  69. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 2:14 pm

    imaš staklo…za obradu snižavaš talište 1000 stupnjeva…najstarije datira od starih sumerana i egipćana.. :rolleyes:

  70. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:16 pm

    Nevene ,znači priznaješ da konvencionalne znanstvene metode nisu uvijek točne i da su nepouzdane , iz čega se može zaključiti da i svi znanstveni podatci nisu uvijek poudzdani …

  71. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:19 pm

    @ ines nemožeš uspoređivati kvarc sa metalom, nađi mi sličan podatak za metal i častim te pivom 🙂

  72. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 2:19 pm

    omg ovo je bilo nađeno u 19.st!! danas imaju bolje metode i više znanja.i stratigrafija je čist ok metoda…danas..kada znamo da postoji slučaj kada fosil promijeni mjesto nastanka…
    aaaah…daj guglaj…pretaloženi fosili..to je vjerojatno bilo to…
    mislim, koji je problem nešto istražiti?
    jao..odbijam nastaviti razgovor….

  73. Siniša Strčić

    4 rujna, 2011 kod 2:20 pm

    Ljudi moji, puno komplicirate, cinjenica je da je zivot na zemlju ionako stigao iz svemira, dakle svi smo mi ionako vanzemaljci. Po tome je logicno da ga jos negdje ima jer nije niotkud stigao na zemlju u obliku bakterije. Dakle, da je manje komplicirati lakse bi bilo i dokazati neke stvari. Nije zivot sa Zemlje otisao u svemir, vec obrnuto.

  74. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:23 pm

    @ ines onda ništa od pive 🙂

  75. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 2:27 pm

    @Dražen: Stratigrafija SAMA ZA SEBE nije dovoljno precizna, ali zato se koristi uz ostale metode utvrđivanja starosti bilo usporednu stratigrafiju karbonsko datiranje, polensku analizu, tipološko datiranje… i što Ines kaže, arheološki nalaz iz 19og stoljeća nije baš “konj za trku” i ne čudi da je krivo datiran

  76. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 2:27 pm

    hm, prvo, sto se tice napretka neke civilizacije, jel itko ovdje, osim eventualno Romane, Ines i jos dva-tri, zna za krivulju koja opisuje razvoj svake civilizacije i njen pad? guess not… pa, da poznajete tu kribulju ne biste razbijali glavu pogreskama neke civilizacije i njenim nestankom jer biste znali da je to prirodno. Svaka civilizacija napreduje, doseze vrhunac i onda pada, tj nestaje. O razlozima si proguglajte ako niste u stanju sami zakljucit, a sve mi se cini da niste. Drugo, Drazene, posto si priznao da o taljenju pojma nemas, molim te ne sramoti se dalje. Ocito da ni o kemiji (“sintetiziranje kloridne kiseline” ^^) nemas blage veze… i trece, Valerija… akhem, ozbiljno?? sve ovo sto si napisala dosad nije zajebancija? really? :O

  77. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:27 pm

    ok taman i da su fulale te metode malo , pa ljudi moji govorimo o 3,4 milje godina …no dobro …. a primjera je još mogu ih do sutra iznositi

  78. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 2:29 pm

    @Dražen, u vezi napada na Nevena – ne, on to ne priznaje, jer nema zašto. Nalaz o kome ti govoriš, kao i svi ostali o kojima se *nekada vodila rasprava o većoj starosti, nađeni su u doba kada su arheološka i antropološka istraživanja još bila u povojima. Svi ti nalazi zadnjih su desetljeća više puta ispitani raznim metodama i dobila se točna starost. Mogućnost pogreške pri određivanju starosti skeletnih ostataka, tj. raspada radioaktivnih izotopa, pri korištenju najsuvremenijih metoda je zanemariva i rezultati se itekako provjeravaju.

  79. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:36 pm

    @ ramona , nikoga ja ne napadam ,@ cvijetić naravno da nemam pojma o taljenju pa me ti molim te prosvjetli , i što se tiče termodinamike i što se tiče mikrostrukture i što se tiče skručivanja i što se tiče same proizvodnje nemam pojma iako radim u čeličani , pa molim te podjeli svoje mitsko znanje nama običnim smrtnicima 🙂

  80. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:40 pm

    a koliko znam klorovodična kiselina je otkrivena oko 800 god od strane arapskog alkemičara , no dobro …

  81. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 2:41 pm

    Drazene, to sto radis u celicani ne znaci da imas pojma o taljenju. Znam strojare koji tvrde da je ulje stlacivo i arheologe koji tvrde da je svijet nastao pred 10 000 godina… tako da… radno mjesto i zanimanje ne znaci znanje.

  82. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 2:44 pm

    e da, sad sam tek vidjela sry… ja sam Cvjetic, a ne Cvijetic. 😉

  83. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:47 pm

    Pa dobro Cvjetiću moj ajde reci ti meni ,što sam ja to pogriješio , kad tvrdiš da nemam pojma , inače moj šef bi baš dao da mu o kemizmu i mehaničkim svojstvima i skrućivanju taline ,koje se dnevno odlije u vrijednosti 100 k eura , odlučuje i kontrolra neznalica , inače hvala lijepo na divnim riječima , vidim da su socijalne vještine na nivou

  84. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 2:54 pm

    Dražene, kao što ti očito imaš opravdanog ponosa na svoje znanje o metalurgiji i stručnosti u poslu i ne voliš da ti netko tko se time ne bavi kvoca o tome, tako i povjesnirači i arheolozi ne vole kad im se kvazipovjesničari i vikend arheolozi petljaju u posao. Nije dosta što nam je rad necijenjen i postoji malen interes za to nego se još moramo borit sa rastućom populacijom ljudi koja taj rad obezvrjeđuje svaki dan ovakvim člancima i njemu sličnima. To što si pogledao puno dokumentaraca je dobra stvar u smislu da gajiš interes za starinu, ali te ne čini stručnjakom na tom polju.

  85. Željko Jerečić

    4 rujna, 2011 kod 2:57 pm

    Uzdrmal si ju drazene pocela je o pravopisu..

  86. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 2:58 pm

    @ Neven ovo što si ti rekao , mogu prihvatiti i složiti se s tobom, i ako si se u bilo kojem trenutku osjetio napadnut s moje strane ,ja se ispričavam jer mi to nije bila namjera …

  87. Dino Alberini

    4 rujna, 2011 kod 2:59 pm

    Leteća, ne postoje strojari koji tvrde da je ulje stlačivo niti arheolozi koji tvrde da je svijet nastao pred 10000 godina. Govori što hoćeš, ali u to neću nikad povjerovati.

  88. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 2:59 pm

    ajde bar smisao za sarkazam imas… socijalne vjestine jesu na nivou i nisam nista nepristojno rekla o tebi ni ruznim rijecima, samo sam iznesla cinjenicno stanje. A znanje nije kod nas preduvjet za radno mjesto nazalost, sto je vrlo vidljivo i u mojoj profesiji. A tu je ipak ulog “malo” veci od 100 k eura. Pa pustamo radna mjesta neznalicama. Ugl, povratak na temu. Pogreska ti je bila izjava o artefaktima od platine. Zar nisi procitao nista od onog sto ti je Ramona pisala? Zena ti je dala odgovor, a ti i dalje postavljas isto pitanje. I to sto je kloridna kiselina otkrivena puno kasnije, ne znaci da prije nije postojala. Mislim, pa kisik je otkriven u 18.st., a to ne znaci da prije ljudi nisu disali.

  89. Neven Vukić

    4 rujna, 2011 kod 2:59 pm

    😉 sve 5

  90. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:01 pm

    ja sam samo htio reći da postoje neke stvari u znanosti koje se nemogu objasniti ,zvaničnom znanošću ,a oni koji je pokušavaju objasniti kako vi kažete tzv kvaziznanošću ,nemoraju biti u pravu ,ali netreba sve njihove tvrdnje u potpunosti odbaciti ….

  91. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:02 pm

    Dino, postoje nazalost. 😀 Eto, takav strojar radi s mojim starim u Vodovodu. Kaze da ulje i tekucine opcenito jesu stlacive. A ovaj arheolog je bivsi od moje best frendice.

  92. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:06 pm

    iznjela si činjenično stanje da sam glup i da nemam pojma , ok to je tvoje mišljenje koje temeljiš na nekoj svojoj osobnoj pretpostavci …

  93. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 3:06 pm

    Dino, i ja moram reći da nažalost postoje… I k tome se čudom čude što se ostali arheolozi prestrave od njihovog mišljenja.
    Dražen – to je u redu, ali ništa ovoga što si naveo nije neobjašnjivo. Ne treba odbaciti razne teorijice, no bez dokaza one i ostaju samo to – najobičnije teorijice kojima njihovi autori mogu pod obrisati. Najžalosnije je to što ljudi znaju za takve teorije, a ne znaju za dokaze koji su ih odavno pobili – eto primjera sa starošću ljudskih fosilnih nalaza.

  94. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:10 pm

    a što se tiče ramone , ja joj ni u jednom trenutku nisam rekao da ona nema pojma , niti išta slično …samo sam rekao da jednostavno nije u to vrijeme mogao postojati nikakv uzvor energije , da se proizvede takva temperatura …ako sam započeo debatu nisam nikoga vrijeđao ni deskreditirao , samo sam predstavio činjenice koje su sastavni dio znanosti a koje se ne uklapaju u taj odgovor

  95. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:11 pm

    Drazene, nigdje nisam rekla da si glup. Ako se netko ne kuzi u neko podrucje nije glup, ja se npr ne kuzim u rukomet, bankarstvo ili programiranje. Glupi ljudi su oni koji ne razmisljaju o svijetu oko sebe, koji gledaju dogmatski na stvari, koji nemaju zelje za znanjem. Osobno, mislim da nisi takav. Samo mislim da si se malo zaletio ovdje.

  96. Marin Šantić

    4 rujna, 2011 kod 3:11 pm

    Zanimljiva teorija,i mislim da je lako moguca.

  97. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 3:18 pm

    meni su jedan klik i gugl izbacili:

    Although platinum was used by the South American Indians before the fifteenth century. They could not melt it, but developed a technique for sintering it with gold on charcoal, to produce artefacts. A pre-Columbian platinum ingot was found which contained 85% pure platinum.

    SINTERIRANJE:Okrupnjavanje sitnozrnih ruda i koncentrata zagrijavanjem do
    temperature površinskog taljenja (temperature sinteriranja) na kojoj se zrna
    slijepljuju u čvrste, ali porozne aglomerate, tzv. sinter (od srednjovisokonjemačkog
    sinter, sinder žeravica, troska. Sinteriranje je jedan od vidova
    okrupnjavanja sitnih ruda i koncentrata u dovoljno krupne i ujednačene, po
    kemijskom sastavu, porozne komade-sinter. Do okrupnjavanja dolazi
    djelomičnim taljenjem čestica rude, toplotom oslobođenom pri sagorijevanju
    goriva iz mješavine kroz koju se usisava zrak

  98. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:18 pm

    hahah Cvjetiću pa ti znaš biti i ljubazna 😛 Inače ti si rekla da nemam pojma o kemiji i procesu taljenja metala i to mi je zasmetalo , što se tiče arheologije ,neven me je dobro opisao , jako me interesira kao amatera i naravno da se nemogu mjeriti sa stručnjacima , a upravo sam ja protiv dogmi u znanosti , žao mi je što to nisi sgvatila u mojim predhodnim komentarima 😀

  99. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:22 pm

    jesam shvatila, zato i jesam rekla da nisi glup… treba biti kritican prema svemu, to i je temelj znanosti.

  100. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 3:23 pm

    i dražen, samo….bez uvrede..možda jesi metalurg..ali nisi kemičar…da se referiram na tvoje postove prije…nije sva kemija metalurgija.puno je kompleksnije od samo tih primjena..vjeruj mi..tak da..stvarno puno stvari se da izguglati ako te zanimaju a ne znaš 🙂

  101. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:23 pm

    eto ga na Ines ,odlično:) hvala , jel znaš možda kad je u modernu metalurgiju došao proces sinteriranja iliti peletiranja ?

  102. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:25 pm

    wow, 109 komentara, a tema veze nema s evolucijom… kako smo to uspjeli? :O

  103. Dino Alberini

    4 rujna, 2011 kod 3:27 pm

    Dražene, je li bitno, ako su ga mogli koristiti i Peruanci sa svojom tehnologijom?

  104. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:27 pm

    i da btw metalurgiju inače zovu kemijom visokih temperatura , termodinamika i fizikalna kemija su sastavni dijelovi moje struka tako da… neboj se ti za mene ,što se tiče taljenja sve varijable koju su mi potrebne znam 🙂

  105. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 3:28 pm

    joj…..to je jedna od onih stvari…ako nije ušla u slobodnu upotrebu ne znači da proces nije bio otkriven prije..i izgubljen..
    evo još jednog citata:

    “When the Spanish conquered South America, they discovered the Indians use of platinum, and called it “platina”, a diminutive which means “little silver”, a somewhat derogatory term. It was considered by the Spanish as a worthless nuisance and impurity”

    što bi reklo da je proces s vremenom vjerojatno nestao jer doseljenici kada su osvajali područje nisu smatrali da je vrijedan..kao što je to često bio slučaj u povijesti…

  106. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:28 pm

    @dino pa o tome ja pričam cijelo vrijeme 🙂

  107. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:29 pm

    @ ines upravo to , men samo zanima kako je tako naizgled primitvno društvo imalo takvu tehnologiju jebemu mmiša:)

  108. Ines Dominić

    4 rujna, 2011 kod 3:34 pm

    ha? pa kako je došlo do hrpe otkrića ispred tadašnjeg vremena? vjerojatno je krenulo od slučajnosti i s vremenom se usavršilo..neovisno o razumjevanju samog procesa…
    takav ti je primjer…npr..variolacija protiv boginja kod starih kineza..kada su izmislili cjepivo a nitko nije znao za postojanje virusa..
    nitko sumeranima ne osporava da su bili napredni za svoje doba..samo tvrdimo da ipak nisu bili sveznajuć super narod. O.o
    😀

  109. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:39 pm

    draga Ines , tvoja zadnja rečenica sažima sve što sam ja cijelo vrijeme tvrdio , niti sam ja rekao da su su oni suprer narod , meni je puno naprimjer zanimljivija vedska kultura …i da btw izmorilo me ovo , mislim da ja sad ode na pivicu 😉

  110. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:39 pm

    ali zasto ne bi mogli imati? mislim, ajde pogledaj malo stupnjeve napretka… operacije katarakte i rekonstrukcije nosa su izvodili u Indiji u 6.st. pr.n.e., Maje su imale kalendar koji je precizniji od ovog naseg, Egipcani su poznavali aerodinamiku dovoljno dobro da konstruiraju drvenu maketu letjelice koja zapravo leti po istim principima kao nase danasnje jedrilice… Ljudi su promatrali svijet oko sebe i iz njega su ucili, primjenjivali to znanje. Nisu bili blesavi samo zato jer su zivjeli prije xy godina. 🙂

  111. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 3:46 pm

    Cvjetiću exactly my point , ajmo onda još dalje , dali postoje dokazi tom razvoju , za ovo sve što ti kažeš ja sam upoznat , sam ja nevidim nikakve dokaze da su se oni razvijali tijrkom godina , nego jednostavo oni su to radili a nema ničega između … to me buni 🙂

  112. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 3:49 pm

    Nije im sigurno znanje palo s neba, od bogova, izvanzemaljaca, čega god 😀
    Metode pokušaja i pogrešaka, sasvim sigurno, i ne bih rekla da se u arheološkom materijalu ne vidi razvoj kod svih kultura i civilizacija.

  113. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:56 pm

    gle, Ines je dobro rekla, slucajnost.. nakon cega ides metodom pogreske i pokusaja. Masu stvari su ljudi napravili tako da su vidjeli nesto u prirodi i poceli se pitati. Pa su probali sami to napravit. Pa su isli tom metodom pokusaj-pogreska sve dok nisu uspjeli. Uostalom, i penicilin je slucajno otkriven. 😉

  114. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 3:57 pm

    nego, imam ja pitanje za arheologe, ne kao provokaciju, nego me zanima… kako su ljudi u to doba podizali megalite teske 1200 tona?

  115. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:04 pm

    ok ramona , može pitanje jedno , mene kao laika u arheologiji, jel mi možeš reći nešto vedskim spisima , kako objašnjavaš , mohenđo daro i harapu u kojima su arheolozi i i ostali znanstvenici pronašli radioaktivne tragove i tijela koja su toliko podsjećaju na tijela nađena pošlje hirošime i nagasakija, btw ovo nije provokacija , ovo me zaista zanima 🙂

  116. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 4:14 pm

    Cvjetić – vjerojatno sustavom kosih rampi, strašno zahtjevan posao koji je moralo obavljati puno ljudi.
    Dražen – npr. http://rationalwiki.org/wiki/Mohenjo-daro

  117. Dino Alberini

    4 rujna, 2011 kod 4:21 pm

    Postoji eksperimentalna arheologija kojom se dokazuje je li nešto bilo moguće napraviti samo sa idejom i tehnologijom iz tog doba. Do sada nije pronađeno ništa neobjašnjivo. Ni megaliti.

  118. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 4:27 pm

    nisam rekla da je neobjasnjivo, samo sam pitala za objasnjenje 🙂

  119. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:32 pm

    Hvala Ramona , ali ja sam tražio tvoje mišljenje …ovo me baš i nije uvjerilo , to sam mogao i sam pronaći na wikipediji … , a što se tiče sustava kosih rampi ..evo neka netko sad pokuša na taj način to napraviti ….pa ako uspije ja ću se pokriti ušima

  120. Dino Alberini

    4 rujna, 2011 kod 4:39 pm

    Koji to megalit ima 1200 tona?

  121. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 4:40 pm

    U pravu si, kako bismo ikada mogli podići megalite pomoću rampi… U biti zašto bismo uopće, kad je lakše da nam ih božanska stvorenja bace s neba u svojim nevjerojatnim letjelicama kakve ćemo mi napraviti za tisuću godina.
    Moje mišljenje manje-više se slaže s ovim što sam linkala, zato sam to, je li, i odabrala – ne bavim se civilizacijama doline Inda, a mislim da nitko ne može obuhvatiti apsolutno sve znanje iz svoje profesije, tako da nemam volje ni vremena detaljno se zamarati nečime što će uvijek biti meta ljubitelja lijevih hipoteza.

  122. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:42 pm

    a da nepričam o Ajanta Ellora Caves u Indiji

  123. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:42 pm

    kakva je to tehnologija trebala biti

  124. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:48 pm

    ma sve 5 , opet ponavljam nisam mislio provocirati … hehehe lijeve hipoteze , čemu etiketiranje …što se tiče megalita mene samo zanima dali bi mi uspjeli napraviti isto ….

  125. Dino Alberini

    4 rujna, 2011 kod 4:49 pm

    Jean-Pierre Adam u knjizi “À propos du trilithon de Baalbek: Le transport et la mise en oeuvre des mégalithes” objašnjava kako su micali megalite od 1200 tona. Naravno, s njima nisu ništa gradili.

  126. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 4:50 pm

    Nikakva posebna. Slično kao podzemni gradovi Anatolije (u kojima sam bila i uvjerila se kako izgledaju), indijski su hramovi izrađeni u stijenama koje se lako obrađuju. Za to stvarno ne treba nikakva velika tehnologija, može se čak i s jednostavnijim alatima, više treba smisao za umjetničke prikaze.

  127. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:57 pm

    ma ok,nedavno sam počeo proučavati vede ,posebice njihov znanstveni dio i samo hoću reći da su im znanja bila i više no impresivna 😀

  128. Ramona Glavaš Kolyada

    4 rujna, 2011 kod 4:58 pm

    Kao i znanja i dostignuća mnogih drugih, što ne znači da se ne mogu racionalno objasniti. Odoh, pisanje rada zove.

  129. Dražen Smolčić

    4 rujna, 2011 kod 4:59 pm

    heheh samo daj pozzz 🙂

  130. Leteći Cvjetić

    4 rujna, 2011 kod 5:35 pm

    Dino, hvala na literaturi 🙂

  131. Marin Šperanda

    4 rujna, 2011 kod 5:42 pm

    Tekst je sramota za stranicu koja se opisiva kao “popularno-znanstvena”. Primijetio sam da već neko vrijeme naginju pseudoznanstvenim glupostima, ali ovo već prelazi svaku mjeru. Nibiru i Anunnaki na znanstvenoj stranici?! Daj me nemoj…

  132. Tanja Original

    4 rujna, 2011 kod 5:51 pm

    Nema Nibirua, i ne piše tako na pločicama. U Bibliji piše sve o Annunakijima u obliku Velikog Potopa. Noa je Annunaki, Metuzalem….:-)

  133. Dino Alberini

    4 rujna, 2011 kod 6:45 pm

    Di si Tanja? Š´a ima?

  134. Tanja Original

    4 rujna, 2011 kod 7:08 pm

    Fališ mi stari. 🙂 Postao si mi drag. Aj pošalji zahtjev za prijateljstvom, i ja tebi falim. 🙂

  135. Marina Boban

    4 rujna, 2011 kod 8:02 pm

    Znanstvena stranica… imam neki filing da smo mi (današnja civilizacija), daleko po znanju od Sumerana…ali na žalost – kaskamo za njima. Zašto? Ne znam(o), ali je to činjenica. (nije bitno tko je tu arheolog ili fizičar ili nešto drugo – to se vidi “iz aviona” da su svjetlosnim god. ispred – BILI – što im se dogodilo, možda bolje da ne znam(o) 😉

  136. Stanka Brljević

    4 rujna, 2011 kod 8:06 pm

    A stvaaaarno i vi svašta objavljujete….ovo ni pas saeurokremom nebi pojeo. Ovo je sa ruba svijesti. halooo ima li trijeznih???

  137. Tanja Original

    4 rujna, 2011 kod 8:13 pm

    Ma znamo Marina, tresnuo nas je Nibiru. Zna cijeli svijet što nam se dogodilo. Mamute imamo marinirane i spremne za ražanj, nakrenuti smo dvajst i nešto stupnjeva, sumporni oganj je u Otkrivenju po Ivanu, a što Isus tamo isto tako radi – nije poznati.

  138. Dragan Peula-Crni

    4 rujna, 2011 kod 8:36 pm

    a i ledeno doba nije iskljuceno u bliskoj buducnosti..haha a jbt kud svi utecemo svetlosnim godinama od sumerana..kometi,nibiru,aliensi,predatori ovo ono lol..

  139. Marin Šperanda

    4 rujna, 2011 kod 9:07 pm

    “imam neki filing da smo mi (današnja civilizacija), daleko po znanju od Sumerana… ali na žalost – kaskamo za njima. to se vidi “iz aviona” da su svjetlosnim god. ispred bili”
    Stvarno ne želim nikoga vrijeđati, ali mi nije jasno da neto s normalnim kvocijentom inteligencije uopće može i pomisliti, a kamoli izjaviti ovako nešto…

  140. Mila Firić Skejić

    4 rujna, 2011 kod 9:09 pm

    hellouuu…koja je ono tema?

  141. Marin Šperanda

    4 rujna, 2011 kod 9:10 pm

    Sumerani?

  142. Mila Firić Skejić

    4 rujna, 2011 kod 9:13 pm

    koji sumerani?

  143. Mila Firić Skejić

    4 rujna, 2011 kod 9:16 pm

    marine,ja sam ko dite gutala erika von danikena…činilo mi se sve to ludo,,,sad kad malo zaroniš u neke dubine mogle bi neke stvari bit istinite!

  144. Vedran Vidov

    4 rujna, 2011 kod 9:39 pm

    Znanost.com se definitivno srozala ovakvim člancima prekopiranih sa upitnih internet stranica pa se slobodno može i preimenovat na Pseudoznanost.geek.hr

  145. Ante Perković

    5 rujna, 2011 kod 5:08 am

    Sramota za ovaj sajt. Tko je dopustio ovakve preudoznanstvene gluposti?
    Cijela priča o Sumerima i 10. planetu ima korijen u jednom jedinom pseudoznanstveniku, Zachariji Sitchinu, koji je umislio da on jedan jedini zna kako pročitati drevne sumerske tekstove, dok su svi ostali u krivu: http://www.skepdic.com/sitchin.html

  146. Dino Alberini

    5 rujna, 2011 kod 5:13 am

    Ako je Pluton planet, onda ih ima puno više od 10. Dakle i Sumerani su se zajebali 😉

  147. Marina Boban

    5 rujna, 2011 kod 6:27 am

    O IQ se ne raspravlja, to obično čine ljudi koji sumnjaju u svoj (postoje testovi za sve , pa i za to) A zašto bi ljudi imali ograničenja, bar što se tiče teorije… 😉

  148. Tanja Original

    5 rujna, 2011 kod 7:10 am

    Točka 1. Što se tiče Sitchina, on je jedini trenutno na svijetu koji je sposoban čitati njihove tekstove. Točka 2: Umjesto da ih pročita što mu je posao, primio se tumačenja bez najelementarnijih saznanja o drugim znanostima. Točka 3: Pretvorio je svoj vrhunski rad u – komediju.

  149. Marin Šperanda

    5 rujna, 2011 kod 7:23 am

    Koliko ja znam, Sitchin je bio ekonom bez posebnog obrazovanja u starim jezicima, i svoj rad je temeljio na podacima koje je mogao prikupiti bilo tko dovoljno uporan. Analize tekstova koje je navodio kao izvore su pokazale da je puno toga krivo intepretirao, pa čak i izmišljao neke stvari, kao i von Daniken. Dakle, nije nikakav autoritet na tom području. Pogotovo jer je lani umro…
    Sitchin, von Daniken, Velikovsky… a ovdje u našim krajevima Semir Osmanagić! Ma divna ekipa! 😀

  150. Vinka Spanjic

    5 rujna, 2011 kod 11:07 am

    vanzemaljci 100%. 🙂

  151. Nada Filipović

    5 rujna, 2011 kod 6:17 pm

    Svakako pročitati Dvanaseti planet

  152. Marin Šperanda

    5 rujna, 2011 kod 11:42 pm

    Svakako pročitati “12 praščića”

  153. Viktor Kronja

    8 rujna, 2011 kod 1:43 am

    Stvarno ne kužim zašto se bilo što vezano uz drevne Sumerane redovito masakrira budalaštinama tipa “planet Nibiru”, itd.

    Kratki članak koji se sastoji od potvrđenih, realnih, znanstvenih činjenica je tisuću puta potentnije štivo, nego masivni članak pun gluposti. To je barem moje mišljenje.

  154. René Borna Gržin

    18 rujna, 2011 kod 6:22 pm

    Noa je iz hebrejske kulture a ne iz Sumerske. Trebalo bi biti više takvih stvari samo znanstveno objašnjemo, a ne kopirano sa neke ljeve stranice. Npr nek se pozabavite zašto su ljudi u Mohenjo-daro 500puta više radioaktivni ili reljefom iz Abida.

  155. A-Boy

    1 studenoga, 2011 kod 9:30 pm

    Tekst je takav kakav je, za neke zanimljiv, za neke smiješan i razvratan… Ono što me zintrigiralo jeste činjenica da je popriličan broj komentara (naročito komentari nježnijeg pola) dosta krutog stava, po principu, kako se usuđuješ imati drugačije mišljenje od onog trenutno općeprihvaćenog u znanosti… pa idu do te mjere da prozivaju sa upitom “reci mi jel ti to zaista al zaista misliš…” pri tome se pozivajući na kritičku misao i slobodu mišljenja… Smiješno, jer u istom komentaru daju kontradiktorna stajališta! Upravo je slobodno i kreativno mišljenje dovelo do spoznaja i stoljetnih istina koje su neke otkrivene a druge tek trebaju da budu! I ni jedna znanost, tačnije znanstvena teorija, ni ona koja je potvrđena, a pogotovo one nepotvrđene, nisu nikakve “svete krave” znanosti da se u njih ne bi sumnjalo i ponovo preispitivalo. Nije ova trenutna znanost, niti ona prije nje, niti ona koja će doći posle ove znanosti, nije, dakle, stavila tapiju na to da su samo njene “istine” one koje su neupitne i apsolutno tačne. Nema toga… niti je evolucija potpuno tačna, niti objektivna, isto tako ni arheologija, i još brojne druge znanosti, naslonjene na te dvije. Jedna učesnica je dobro rekla, citiram:
    “mrzila bih se da jednog dana kazem “to je tako jer mi to znanost kaze”, jer smatram da mi nemamo pojma”. Mislim da je pogodila suštinu, ne samo da mi nemao pojma, nemaju pojma ni većina znanstvenika sa svojim teorijama koje iznose pa ih posle napuštaju i odriču ih se, zagovarajući nove, radikalne torije, potpuno suprotne koncepcije.
    Dakle, kolegice Valerija Gligora, ja sam na tvojoj strani, ovom prilikom ti dajem podršku za sve što si rekla i iznijela u svojim komentarima. A one što prozivaju bilo koga, u smislu, kako ti možeš imati neko drugo mišljenje, i to sopstveno, koje se ne uklapa u sadašnje znanstvene teorije, i one što smatraju da je gornji tekst kvaziznanost, e njih iskreno žalim…

  156. djudju

    23 studenoga, 2011 kod 6:57 pm

    mene se to baš dojmilo…volim čitati o tome.

  157. PROTIV EU

    2 siječnja, 2012 kod 5:59 pm

    tako je A-Boy. zanimljivo koliko su ti, tzv. pametni i školovani ljudi isključivi (a da ne govorimo koliko o sebi misle da su ekstra pametni). kao da je upravo 100% točno ono što tvrdi znanost a koliko puta se već desilo da je neka znanstvena teorija odbačena i prihvaćena neka druga (naravno, u slučaju jedne te iste teme ili objekta rasprave), i to samo zato što je ta ista teorija nastala kao promišljanje nekog “pametnog” doktora znanosti.
    da ne govorimo o tome da ti pametni znanstvenici nisu u stanju objasniti kako su nastale piramide i kako je moguće da je toliko vrhunske astronomske znanosti vezano uz njihov nastanak, svrhu i bit postojanja. Sustavom kosih rampi možeš odnijeti kamen od tisuću tona mase 5 km daleko, hahahahaha, to kaže netko tko ima doktorat iz nečega. Da li ti (vam) je palo na pamet da ste kroz svoje obrazovanje ciljano programirani da pričate gluposti?
    Najbolji je ovaj Marin koji je jučer doktorirao a danas već zna sve. Ne kuži da se jučer izlegao iz jajeta i da tek treba nešto napraviti da bi mogao imati svoje mišljenje o nekome ili nečemu, ali, puno je lakše pljuvati po nekome nego nešto sam istražiti. Ali, ljudi moji, pa netko “pametan” je rekao da je Daeniken idiot pa zašto ne prihvatiti mišljenje nekog doktora znanosti koji “zna” što govori. I koji je tko zna koliko puta promijenio svoje mišljenje o nečemu nakon što je otkrio da je njegova prva teorija čista baljezgarija na razini jednog pubertetlije…baš ste jadni vi “pametni” isključivi ljudi koji se držite nekim ekstra znanstvenicima (to se vidi iz vaših komentara). Nitko od vas se nije pitao kako to da te silne sumeranske pločica (ima ih nekoliko desetaka tisuća komada) nitko od “priznatih” svjetskih znanstvenika nije do sada preveo i rastumačio pa bismo onda imali “zvanično” i “pravo” mišljenje svjetskih “stručnjaka”. Nego to radi, kako vi “stručnjaci” velite, neki pseudoznanstvenik tipa Sitchina koji je totalni kreten. Hahahaha, baš ste jadni. Nije vam palo na pamet da možda netko ne želi da se doznaju stvari za koje su oni (Sumerani) znali, i da se stvari namjerno zataškavaju. Ajoj, dosta mi je znanstvenika, idem čitati Sitchina, Daenikena i Ickea, idiote koji već desetljećima istražuju stvari, događaje i pojave koje pametni znanstvenici ne razumiju (već desetljećima).

  158. Nick Dleh

    5 siječnja, 2012 kod 4:26 pm

    Ljudi moraju shvatiti da se Zemlja mijenjala kroz svoju povijest te tako i civilizacije na njoj. Ja osobno ne vidim razlog zašto bi mi bili pametniji od ovih plemena u Amazoni, a opet jesmo. A opet s ovog članka vidimo da je Biblija jedna jako dobra kopija nekog događaja koji se dogodil ili možda se nešto izgubilo u prijevodu(namjerno ili slučajno). Jedno je sigurno Zemlja se mijenjala i mijenjati će se opet. A pitanje, “jesmo li sami ili dal postoje NLO-i? Moje mišljenje je da ne postoje, ali oni ipak lete!”

  159. grindcore

    27 prosinca, 2012 kod 10:27 am

    Ovo veze sa znanošću nema. Već popularnim pseudoznanstvenim praznovjerjem koje je proširio trknuti Sitchin koji veze nema sa znanstvenom metodom. Kad sam kliknuo na naziv članka mislio sam da će članak govoriti u kritičnom tonu u teorijama zavjere i teoriji drevnih astronauta, ali sam se prevario.

  160. damir

    15 srpnja, 2013 kod 3:24 am

    da ne postoji ništa o sumeranima ne bi mi sada raspravljali o njima,najstarijoj civilizaciji na svijetu i odakle nam klinasto pismo i još mnogo dokaza o njihovom postojanju a i gledao sam dokumetarac o gradu na aljasci i zašto su ljudi završili onako,dali je to trebao biti egzorcizam ili NLO ali na onakvimm snimcima čuje se sumerski jezik i nestanak ljudi i paraliza onog čovjeka.Ne znam dali da gledam to sa vjerske strane ili sa naučne ali vjerujem da nešto tamo postoji a i toliki posjeti FBI-a i NASE nisu bez veze

  161. mihan

    11 svibnja, 2014 kod 6:07 pm

    ako su na pločama ispisane istine…tko smo mi da ih izvrćemo ..novija civilizacija bilježi svoje viđenje..Dozvoljena su različita i mišljenja i dokazivanja..i dokazano se naplaćuje…

  162. Matej Janjić

    17 svibnja, 2015 kod 2:58 pm

    slazem se, ali ja ne bih bio tako brutalan i rekao teorije zavjere, već samo lako štivo. za ljetne mjesece na plaži 🙂

  163. Tihomir Vrbanić

    17 svibnja, 2015 kod 3:36 pm

    Dobar članak. A znanstvenu zajednicu boli neka stvar za narod koji je u ono doba možda bio napredniji nego mi sada. Jer kako da priznaju nešto što ne razumiju ili se kosi s njihovim uvijerenjima. Jer zamisli da se dokaže da je to istina. Da priznaju da postoje vanzemaljci i da Bog, kao što ga crkva prezentira, ne postoji. Kakvi bi neredi bili i još štošta

    • Adis Sokolovic

      17 svibnja, 2015 kod 5:28 pm

      Bez ikog da uvredim, ali Bog kakvog crkva prezentira, 3 u 1, je nelogičan svakako, ne samo ljudima druge vjere, nego i mnogim kršćanima. Bilo bi vrlo zanimljivo čuti odgovor koji bi vanzemaljci imali na pitanje, da li vjeruju u Svemogućeg, Gospodara koji je sve stvorio i šta misle o našim religijama, heh. Sad kako bi mnogi primili saznanje da Bog u kojeg oni vjeruju ne postoji, ili nešto drugo i da li bi bilo nekih nereda, ne znam,.

    • Tihomir Vrbanić

      17 svibnja, 2015 kod 6:05 pm

      Zamisli nekog tko cijeli život živi po “crkvenim” pravilima i onda sazna da je to čista glupost! Metak svima pa sebi. Skoro svi ljudi koji vjeruju u nešto postaju superagresivni kad im kažeš nešto protiv toga. No odmakli smo se od teme. Članak je dobar jer je napisan baš onako kako je u zbilji. Sitchin je jedini koji se ozbiljno bavi prijevodom. Ne vjerujem da baš piše kako on kaže no nitko ga ne može osporiti. Ali stvarno je sve zanimljivo oko Sumerana. U to sam posve siguran. Kao da im je netko pomagao da se uzdignu

    • Adis Sokolovic

      17 svibnja, 2015 kod 6:09 pm

      Slučajno sam naišao na ovog Billya koji kaže da od pete godine je u kontaktu sa vanzemaljcima, ovdje ima dosta zanimljivih pitanja i odgovora: http://www.futureofmankind.co.uk/Billy_Meier/Interview_with_Billy_%281998%29#Is_there_a_Creator-God_in_spite_of_this.3F
      njegova stranica: http://www.theyfly.com

    • Tihomir Vrbanić

      17 svibnja, 2015 kod 6:29 pm

      Nisam ljubitelj takvih stranica. Gotovo svi su neki prevaranti željni medijske pažnje. To je bar moje mišljenje o takvima. Da sam ja s njima u kontaktu definitivno nitko ne bi to znao.

    • Adis Sokolovic

      17 svibnja, 2015 kod 6:48 pm

      pa ja da sam u kontaktu ne bi to mogao zadržati za sebe.. nema šansi.. a ovaj već 30 godina priča tu priču.. ima na desetine slika što je dao i klipova.. malo pogledaj po youtubeu.. ima čak i priča kada je išao sa tim vanzemaljcima back in history da upozna Isusa.. itd hah

  164. Miroslav Sedlanić

    17 svibnja, 2015 kod 4:11 pm

  165. Milan Kovačević

    17 svibnja, 2015 kod 4:53 pm

    S obzirom da se clanak poziva na Zacharia Sitchina, sto mu dodje sarlatan ranga von Daneken, zaista da se covek zacudi zasto ste ga objavili uopste. Porpilicna glupost od pocetka do kraja.

    • Ivan Stipišić

      17 svibnja, 2015 kod 5:56 pm

      e zato treba neke stvari i događaje iz povijesti jednostavno ignorirat kao da se i nisu desile.ne postoji naprednija civilizacija od ove naše danasnje i niti nikad nije i nece.i to se zove realnost .(ovo je naravno cinizam)

  166. Ivan Barac

    17 svibnja, 2015 kod 5:13 pm

    Dražen Dado Vuković zanimljiv tekst

  167. Hrvoje Kekez

    17 svibnja, 2015 kod 5:17 pm

    Ne znam, za kriticare ovog clanka, sta bi trebala biti znanstvena istina? Sitin je osoba bliska britanskoj kraljevskoj obitelji i masoneriji i nije mi nesto simpatican, a di su ti znanstvenici koji vise znaju o ovakvoj temi, po meni veoma bitnoj.

  168. Enis Zeković

    17 svibnja, 2015 kod 5:39 pm

    Istorija ljudskog roda je puna rupa i nelogicnosti..mislite o tome

  169. Igor Kolar

    17 svibnja, 2015 kod 6:01 pm

    Šta drugo nego vanzemljaci

  170. Valentino Kapić

    17 svibnja, 2015 kod 6:02 pm

    Hvala portalu na izvrsnom članku a to što kritičari ismijavaju Sitchina je sasvim deplasirano jer on nije ideja razgovora o Sumeranima već njihovo neprocjenjivo znanje koje je bila sasvim nova skretnica za čovječanstvo. Matematika, jezik, pismo,gramatika,pravo,zakoni fizike,politika,orijentacija,poljoprivreda,gospodarstvo…. jebeni recept za pivo potječe od vremena sumerana.

    Znate se smijate uglednom profesoru Sitchinu a ne znate objasnit kako su znali da je planet Uran plavi planet .. da je Zemlja “3 kamenčić od Sunca”…

    Ma…

  171. Damir Šprem

    17 svibnja, 2015 kod 7:44 pm

    kad bi se u znanost strikno drzali samo onoga u sto smo sad trenutno sigurni a sve drugo odbijali i cuti samo zato jer se to ne uklapa u nas mentalni sklop jos bi danas zivjeli u pecinama, svaka cinjenica i ideja je upocetku bila sprdana od nekoga al trebamo ostati otvorenog uma na sve ma kako bizarno nam se to trenutno cinilo

  172. Zac Amer

    17 svibnja, 2015 kod 9:00 pm

    Da, i zato je ovaj svijet pun zabavljača, klauna, žonglera, nogometaša, pjevača, glumaca, komedijaša da vas zabavljaju, kako bi vam skrenuli pozornost sa bitnih stvari kak bi vas oni mogli kontrolirati dok s druge strane oni žive u jednom sasvim drugom svijetu sa svojim trgovinama za prehranu, zabavnim centrima na tajnim lokacijama nedostupne običnim smrtnicima, jer oni su UMIŠLjENI BESMRTNICI! Pa ti sad vidi jack! ; ))

  173. Matt Tab

    17 svibnja, 2015 kod 11:11 pm

    Slažem se da Sitchinov tekst nije znanstveni rad, ali je ipak zanimljiv. Zanimljivo je to da imamo “izmješanu krv” tj. krvne grupe 0, A, B i AB koje su nastale “mutacijom”, međutim takva vrsta mutacije nije zabilježena ni na jednoj drugoj vrsti na ovoj planeti. Kao i rezus faktor, jedni ga imaju drugi nemaju, i ova vrsta mutacije je zabilježena samo kod homo sapiensa. Čudno je to da imamo 220 gena nepoznatog porijekla. Isto tako je čudan naš nagli razvoj, koji je navodno uzrokovao neki virus?? da nas virus može tako opametiti!? meni osobno teško shvatljivo.. Onda imamo mitohondrijsku evu, pra majku svih živućih ljudi na zemlji, koja je živjela prije samo 6000 god. Mislim da je vrijeme da pogledamo koje su to karike koje nedostaju. Zanimljivo je kako su se oko 4000 pr. Kr. niotkud stvorile vrlo razvijene civilizacije, egipatska, sumerska i harappa. Čudno je i to da su ljudi šetali u krznu uokolo i lovili divlje životinje a njihovi unuci počeli gradili piramide… Očito je da neke stvari iz pseudoznanosti treba početi i znanstveno proučavati…

  174. Ines Subotnik

    18 svibnja, 2015 kod 4:58 am

    Vidim da ova stranica nema veze sa znanosti.

  175. Poppa Guy

    18 svibnja, 2015 kod 9:10 am

    Jel se neko seća filma “Četvrta vrsta”?:-P

  176. freeme

    18 svibnja, 2015 kod 12:07 pm

    Arheologija je znanost koja sustavno proučava i istražuje stare materijalne ostatke s ciljem rekonstrukcije cjelokupnog života čovječanstva. Uzeti ću primjer: Piramide, jedina činjenica, dokazano je da postoje. i to je to. Ne zna se ni tko, ni kada ni zašto a ni kako. sve drugo su nagađanja. Isto je tako i sa Sumeranima… bili su tu…. i to je to… i tako to trebamo prihvatiti. mislim da još nismo u mogućnosti otputovati nazad pa da sve lijepo snimimo kamerom i da se onda kitimo perjem. većina komentara tipa: užas, laž, sranje, bajka…. itd očigledno dolazi od vremenskih putnika koji sve to imaju lijepo snimljeno i spremljeno, očigledno samo za osobnu upotrebu. Sitchin nam je dao jedno viđenje, svoje, neće valjda moje…. a na nama je da ga ili prihvatimo ili ne. Proširite malo vidike, zapitajte se a zašto ne bi moglo biti tako?… tko sam ja da sudim?… Da li mi moj doktorat baš daje odgovor?… ili ne….

  177. Mladen Pavošević

    18 svibnja, 2015 kod 3:14 pm

    Svi smo mi budale i nedo Bog da itko ikada uistinu odluči napraviti let u svemir van Van Allena a da nije odobren od ostalih u galaktici pa ćete svi shvatiti zašto je potop bio i zašto moramo biti u čuturici, nebi ni vi pustili majmuna iz zološkog u svoj vrt da vam ga razjebe. Zamislite samo da nas puste gore da se nakotimo pa da im razjebemo koncepciju u par stoljeća takvi debilni kakvi jesmo.

  178. Mladen Pavošević

    18 svibnja, 2015 kod 3:15 pm

    I da vanzemaljci postoje i zovemo se ljudi, moš mislit kak smo nastali evolucijom, zato majmuni svaki dan evoluiraju u ljude.

  179. Bane

    22 veljače, 2020 kod 3:49 am

    Ne treba preterivati s onim što nije točno – naš kalendar kasni jedan dan svakih 860-tak godina, dok imamo još precizniji Milankovićev (Dalj) koji nam zapravo i nije potreban jer je sadašnji već poprilično precizan.
    Dodaćemo jedan dan nakon 860 godina na februar i idemo dalje narednih 860 godina.
    Po meni, to je poprilično precizno.

  180. Bane

    22 veljače, 2020 kod 3:50 am

    A vjernici su sigurno bolji. Naivčine.

  181. joso

    1 ožujka, 2020 kod 2:17 pm

    Koliko vas je među komentatorima sa daleko većim znanjem informatike nego što je moje? I nitko ne kaže: Ubacimo sve te podatke s nedešifriranih glinenih pločica u te slavljene megakompjutere i sačekajmo nalaze.
    Možda ćemo se onda manje ljudski glupavo suprostavljati jedni drugima sa predrasudama a više ćemo komentirati i analizirati činjenice. One i do sada ne mogu biti zanemarene. Ako su S. postojali toliko dugo i sve to opisali, vjerovatno nisu bili idioti kao mnogi od nas. A ako su otišli ili nestali, i to se može naći u zapisima koji prethode tim događajima ! A možda se sve već zna ali i šuti u interesu stabilnosti svjetske populacije.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Na rubu znanosti

Popularno

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh