Pratite nas

Robotika

Modeli robota temeljit će se na pokretima vodozemaca

Foto: Pixabay

Znanstvenici sa Sveučilišta Tohoku i Švicarskog saveznog tehnološkog instituta u Lausanni, zajedno sa podrškom Znanstvenog programa Human Frontier Science, uspjeli su dekodirati relativno fleksibilne mehanizme kontrole motora koji se temelje na mehanizmu hodanja daždevnjaka.

Daždevnjak (Salamandra salamandra) je vodozemac duguljasta tijela, s četiri kratke noge podjednake dužine i dugačkim repom.

Istraživanje je objavljeno u časopisu “Frotiers in Neurorobotics” 30.07.2021.

Radi se o tome da se vodozemci koji koriste četiri noge, kreću u složenim, nepredvidivim i nestrukturiranim okruženjima. To uspijevaju zahvaljujući njihovoj koordinaciji tijela i udova.

Kao savršen primjer za proučavanje ovakvih pokreta služi nam daždevnjak. On je vodozemac koji koristi četiri noge za hodanje te se prilikom hoda ljulja s lijeva na desno. Takvo kretanje tijela nazivamo valovitim. Bolji su primjer za proučavanje jer je njihov živčani sustav daleko jednostavniji od sisavaca te imaju mogućnost mijenjanja hoda prema brzini kojom se kreću.

Kako bi lakše dekodirali kretanje daždevnjaka, znanstvenici pod vodstvom profesora Akio Ishigura s Istraživačkog instituta za električnu komunikaciju na Sveučilištu Tohoku modelirali su matematički i fizički simulirani živčani sustav daždevnjaka.

Kretnje nogu i tijela služe životinji kao potpora za razmjenu osjetnih informacija u ostatku tijela. S tom pretpostavkom, istraživači su izradili model. Zatim su pokušali reproducirati faze hoda daždevnjaka, koje se mijenjaju s različitim brzinama, kroz računalne simulacije.

“Vjerujemo da će ovo otkriće dati uvid u mehanizam prilagodljivog i svestranog kretanja životinja”, rekao je Ishiguro.

Znanstvenici su uvjereni da će njihovo otkriće pomoći razvoju robota koji se mogu kretati s velikom okretnošću i prilagodljivošću fleksibilno mijenjajući koordinacijske obrasce tijela i udova.

Robotika

Engineered Arts, tvrtka sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, razvila je humanoidnog robota koji s lakoćom može oponašati ljudske izraze lica. U kratkom videu koji...

Robotika

Istraživači sa Sveučilišta znanosti i tehnologije u Kini, radeći s vanjskim suradnicima, razvili su mikrorobote koji mijenjaju oblik, a koji su dizajnirani da budu...

Robotika

Roboti beru samo zrelo voće i klasificiraju ga po veličini i zrelosti

Robotika

U Japanu je čak 35 posto građevinskih radnika starije od 55 godina, pa tvrtke moraju posezati za novim rješenjima.