Connect with us

Znanost

Inženjerstvo

Mogu li plastične „Lego“ ceste utrti put zelenijoj budućnosti?


lego-ceste1

Neki ljudi nikad ne odrastu, pa se tako čini kako neki inženjeri inspiraciju i dalje pronalaze u kutiji s igračkama. Oni su dizajnirali „komade ceste” koji izgledaju kao ogromni komadi Lego kocaka koji se po potrebi mogu lako umetnuti i izvući sa svog mjesta. I što je još bolje, dizajnirani su tako da se izrađuju od reciklirane plastike izvađene iz oceana.

Put do uspjeha uvijek leži u izgradnji istog. Međutim, ova nova cesta nije još niti u fazi projektiranja. Ta plastična cesta, jednostavnog naziva PlasticRoad, ima još dug put pred sobom prije nego što se počnemo voziti njome na dnevnoj bazi.

Nizozemski grad Rotterdam udružio se s tvrtkom VolkerWessels kako bi izradili prototip plastične ceste. Nizozemska je pravi raj za recikliranje: prema Europskoj agenciji za okoliš, to je jedna od rijetkih europskih zemalja koja reciklira više od polovice svog otpada. Plan je da se plastični otpad izvadi iz mora i samelje u grubu nakupinu koja bi se onda mogla brzo istopiti i preoblikovati u cestovnu formu. Tako izrađeni kalupi u sredini imaju rupe za cijevi i električne kabele koji se obično nalaze ispod prometnica.

Naravno, pri projektiranju prometnica koje bi trebale podržavati stotine ili čak tisuće automobila dnevno, puno pažnje trebalo bi biti posvećeno njihovu strukturnom integritetu. VolkerWessels na svojoj web-stranici tvrdi da takva plastična cesta može izdržati temperature između -40 °C i 80 °C (-40 °F i 176 °F), a otporna je i na koroziju i vremenska oštećenja. Tvrtka također tvrdi da je PlasticRoad idealna za ceste koje se nalaze iznad strukturno slabe zemlje, kao što su močvarna ili pjeskovita tla, no njezina izdržljivost još nije testirana.

Montažne ceste izrađivat će se u tvornici, prevesti na mjesto ugradnje, a zatim biti položene na svoje mjesto. U idealnoj situaciji ovakav će dizajn ubuduće smanjiti vrijeme izgradnje cesta, što će u konačnici, nadamo se, smanjiti i vrijeme blokiranja prometnica tijekom izgradnje istih.

„U ovom trenutku to je još uvijek samo ideja na papiru; sljedeći korak je njezina izgradnja i testiranje u laboratoriju kako bismo bili sigurni da je cesta sigurna u mokrim i skliskim uvjetima itd.”, rekao je Rolf Mars, voditelj projekta tvrtke VolkerWessels.

Ovaj projekt vrlo je ambiciozan i može proći i cijela godina prije nego što dobijemo rezultate istraživanja je li izgradnja ceste od reciklirane plastike izvediva i može li zamijeniti tradicionalne ceste izgrađene od katrana i asfalta. Također, i ovakav je dizajn zanimljiv pomak u cestogradnji: inženjeri razmišljaju ne samo o tome kako brzo položiti ceste, već i kako ih brzo natrag podići.

Međutim, ovo nije prvi put da se sugerira korištenje plastike u izgradnji ceste. Indija je tako već zamijenila određene dijelove ceste recikliranim plastičnim otpadom. Zamjene su jače i jeftinije. Plastika je štetna za okoliš, pa umjesto da se plastični otpad gomila uz cestu, sjevernoindijska država Himachal Pradesh odlučila ga je ugraditi u same ceste.

Izvor: IFLS

"If the facts don't fit the theory, change the facts." A. Einstein

11 komentara

11 Comments

  1. Marko Kondić

    kolovoz 3, 2015 kod 9:03 pm

    Ima samo jedan problem, bilo kakva nesreća ili požar na dijelu ceste i ode cijela država u pm. Ovaj projekat je preskupa maštarija.

    • Mijo Grabovac

      kolovoz 3, 2015 kod 9:30 pm

      Ne razumjem?? Misliš da bi se plastika lančano zapalila ili što?

    • Marko Kondić

      kolovoz 3, 2015 kod 9:56 pm

      Da li si ikada vidio veću količinu plastike zapaljenu? Širi se jako brzo, ima jak plamen i ima crn gust dim koji je jako otrovan. Potraži malo na netu požare na deponijama.

    • Marko Kondić

      kolovoz 3, 2015 kod 10:24 pm

      Vjerujem ja da postoji nešto kao vatrostalna plastika, samo je još nikad nisam vidio. A ovde je riječ o recikliranoj plastici, vidiš da uzimaju Indiju kao primjer, a znaš šta oni rade? Zamjenili su agregat za komade plastike, a asfalt je i dalje vezivni materijal.

    • Lina Žuškić

      kolovoz 5, 2015 kod 4:15 am

      moguće,ali,možda su pronašli,ili će pronaći rješenje i za taj problem,meni se sviđa to što je iz reciklirane plastike iz mora,to je veliki onečiščivač

  2. MartinjakDüh Monika

    kolovoz 3, 2015 kod 9:44 pm

    Ni ja ne razumijem? I grijane ceste su preskupa ‘mastarija’ nama, negdje drugdje su realnost.

  3. Tomislav Tomic

    kolovoz 3, 2015 kod 10:33 pm

    samo budaletine postavljaju takva pitanja

  4. Milivoj Šegan

    kolovoz 3, 2015 kod 10:39 pm

    Mogu,i to 3D printerom izvadene,ode ekonomija Koorporativna u MP 3,gdje je komercijala gotovo O,to i je energetski kolaps + WWW simbioza ? 🙂

  5. aadsddas

    kolovoz 4, 2015 kod 3:37 am

    što je sa kočenjem, plastika će s vremenom postati glatka 🙂

  6. Siniša Sipa Časek

    kolovoz 4, 2015 kod 3:51 am

    Mogu bez problema…Danas se djete može radit po željama,te mu mijenjati strukturu gena,umjesto lošeg ili nasljednog gena može se napraviti dobar,pa zato ne vidim razlog zbog čega pvc ceste nebi zamjenile stare.Što se tiće zapaljivosti,jednostavno pomiješate pvc sa nekim elementom koji ne gori te ima niski stupanj gorenja,Moja vizija svega toga obazire se i na automobilske gume,koje če se morat prilagodit takvoj cesti.Ne vidim razlog da ima bilo kakvih barijera u s vezi toga…

  7. Smart Building Inc.

    kolovoz 5, 2015 kod 9:48 am

    Mi bi mogli početi od ovoga … Upotreba recikliranog stakla http://www.smart-building.us/tehnologije/filterpave-porozni-plocnici-od-recikliranog-stakla/

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Inženjerstvo

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh