Mikrobiologija

Muške brade imju više patogenih bakterija nego pseća krzna

Znanstvenici su namjeravali utvrditi koliki je rizik od zaraze za čovjeka nekom psećom bolešću ako su psi i ljudi testirani istim aparatom za magnetsku rezonanciju. Poznato je da su MR aparati skupi pa je i svrha istraživanja razumljiva – saznati treba li dopustiti psima testiranje na bolničkim uređajima. Ipak, saznali su puno toga čemu se nisu nadali.

Baš u svakoj ispitanoj ljudskoj bradi kao uzorku su otkrivene bakterije, a gotovo polovica ih je imala bakterije iznimno opasne po ljudsko zdravlje. Istovremeno, kod testiranih pasa pronađen je znatno niži broj mikroba.

U nekoliko europskih bolnica su analizirani uzorci kože i sline 18 bradatih muškaraca u dobi od 18 do 76 godina te uzorke krzna i sline 30 pasa – od šnaucera do njemačkog ovčara.

“Otkrili su puno veće količine bakterija u uzorcima iz muških brada u usporedbi s krznom pasa”, poručio je profesor Andreas Gutzeit iz švicarske klinike Hirsladen.

Kod čak sedam muškaraca pronađeni su mikrobi koji su predstavljali prijetnju ljudskom zdravlju.

Radilo se o Enterococcus faecalisu, crijevnoj bakteriji koja često uzrokuje infekcije mokraćnog sustava. Bilo je i nekoliko slučajeva Staphylococcus aureusa, bakterije koja se najčešće nalazi na koži ili sluznici oko 50% ljudi, no može prouzrokovati ozbiljne infekcije ako uđe u krvotok.

Znanstvenici su istaknuli da studijom ne žele poručiti njihovim vlasnicima da se odmah obriju, nego im je namjera upozoriti bolnice na potencijalno zarazne bakterije te da uobičajena sterilizacija i dezinfekcija nisu (očito) dovoljne.

Autori studije podsećaju i na podatak da broj pacijenata koji se u američkim bolnicama godišnje zarazi opasnim bakterijama iznosi oko 1,7 milijuna. Oko 100 tisuća ih svake godine umre od posljedica infekcija.

Studija je objavljena u časopisu European Radiology.