Svemir

NASA-in rover na Marsu će tražiti tragove života

NASA se približava dovršetku svog robotskog rovera koji će iduće godine tražiti dokaze o životu na Marsu i postaviti temelje za misiju slanja ljudi u duboki svemir.

Američka svemirska agencija jučer je predstavila svoj Mars 2020 rover čije će službeno ime biti izabrano početkom iduće godine.

NASA će u veljači poslati rover u floridski svemirski centar Kennedy gdje će biti sastavljen do kraja. Bit će lansiran u srpnju, a odredište mu je osušeno korito jezera na Marsu koje je veličine Manhattana.

Rover s četiri kotača, veličine automobila, istraživat će Marsov krater Jezero, imenovan po općini u središnjoj Bosni i Hercegovini.

Tamo bi trebao sletjeti u veljači 2021. godine. Vjeruje se da krater sadrži velike količine 3,5 milijardi godina starih sedimenata za koje se znanstvenici nadaju da bi mogli sadržavati fosile života na Crvenom planetu.

Rover će prikupiti 30 uzoraka tla koji će biti vraćeni na Zemlju budućom svemirskom letjelicom koju planira NASA.

Zamjenik projekta Matt Wallace otkrio je da bi uzorci mogli na naš planet stići 2026. godine. Čovječanstvo zasad još nijednom nije to učinilo.

Misija na Mars bit će ključna i za buduće ljudske misije na tom planetu, uključujući i potencijal stvaranja kisika na njegovoj površini, kazao je Wallace.

Rover će ponijeti opremu koja može pretvoriti ugljični dioksid u kisik. Ako bude uspješan, ovaj rover će biti peta NASA-ina misija na Marsu. Jedina druga država kojoj je uspjelo sletjeti na taj planet bio je bivši Sovjetski Savez.