Svemir

NASA kreirala parfem koji nudi miris svemira

Javnost po prvi put dobiva mogućnost u bočici osjetiti kako miriše svemir.

Foto: Eau de Space

Jedna od stvari koje većina stanovnika Zemlje ne može iskusiti je miris izvan naše atmosfere. Prije više od 10 godina, kemičari iz NASA-e napravili su miris koji bi trebao budućim astronautima ukazati na to kako miriše svemir. Međutim, zbog raznih birokratskih zavrzlama razvoj je zaustavljen.

Tvrtka Eau de Space iskoristila je zakon o slobodi informacija (FOIA), a uz to je imala i puno sreće i odlučnosti pa je uspjela dobiti formulu tog mirisa. Zahvaljujući tome, javnost je po prvi put dobila mogućnost u bočici osjetiti kako miriše svemir, piše Engadget.

Astronaut Tony Antonelli rekao je da svemir miriše „jako i jedinstveno“ i da se ne može usporediti ni s jednim mirisom koji se može osjetiti na našem planetu. Prema navodima tvrtke Eau de Space, ljudi koji su probali ovaj miris, opisali su ga kao kombinaciju „dimljenog i gorkog začinjenog bifteka s malinom i rumom“.

Cijena parfema “Smell of space” na Kickstarteru iznosi 29 dolara, a tvrtka će za svaku prodanu bočicu još jednu donirati K-12 STEM edukacijskom programu. Inače, Eau de Space ne planira masovno proizvoditi ovaj miris, pa kad istekne Kickstarter kampanja, šanse da nabavite ovaj parfem bit će minimalne.