Planete i mjeseci

NASA otkrila bizarni planet koji jede svjetlost

This artist’s impression shows the exoplanet WASP-12b — an alien world as black as fresh asphalt, orbiting a star like our Sun. Scientists were able to measure its albedo: the amount of light the planet reflects. The results showed that the planet is extremely dark at optical wavelengths.

Svemirski teleskop Hubble otkrio je da je prethodno otkriveni egzoplanet gotovo u potpunosti crn. Otkriveno je da planet apsorbira 94 posto svjetlosti koja pada na nj, što ga čini vrlo neobičnim.

Egzoplanet je nazvaz WASP-12b i nalazi se na udaljenosti od 1.400 svjetlosnih godina od Zemlje. On je „vrući Jupiter“, što znači da je plinoviti div koji orbitira u nevjerojatnoj blizini svoje zvijezde. Smatra se da ovaj planet ima temperaturu 2.500 Celzija na svojoj dnevnoj strani. Na noćnoj strani je upola manje vruć.

Koristeći se Hubbleom, tim znanstvenika pod vodstvom Sveučilišta McGill u Kanadi i Sveučilišta Exeter u Britaniji otkrio je da planet ima albedo, ili faktor odraza, od samo 0,064. To znači da je tamniji od asfalta, i planet je dva puta manje reflektivan od našeg Mjeseca, čiji albedo iznosi 0,12.

WASP-12b otkriven je 2008. godine, dok je orbitirao oko svoje zvijezde nalik Suncu prema konstelaciji Kočijaš (lat. Auriga). Otad je proučavan mnogo puta, ali ovo je prvi put da otkrivamo kako on izgleda.

„Nismo očekivali pronaći tako taman egzoplanet“, rekao je voditelj istraživanja Taylor Bell sa Sveučilišta McGill i s Instituta za istraživanja egzoplaneta u Montrealu u Kanadi. „Većina vrućih Jupitera reflektira oko 40 posto svjetlosti zvijede.“

Planet je gravitacijski zaključan za svoju zvijezdu – odnosno, uvijek je jednom stranom okrenut zvijezdi, pa je jedna strana u perpetualnom danjem svjetlu dok je druga u beskrajnoj tami. Astronomi su izveli njegovu boju gledanjem kako planet prolazi iza zvijezde. Ovo im omogućava da uoče koliko se svjetlosti reflektira na dnevnoj strani, ali opažanja su pokazala da gotovo i nema reflektirane svjetlosti. To znači da dnevna strana planeta apsorbira svu svjetlost zvijezde koja dođe do nje.

Uzrok se pretpostavlja u tome da oblaci ne mogu nastati na dnevnoj strani planeta. Površina planeta bude toliko vruća da se molekule vodika raščlanjuju u atome vodika koji apsorbiraju još više nadolazeće svjetlosti.

WASP-12b orbitira na nešto više od 3 milijuna kilometara od svoje zvijezde, što znači da orbitu završava u jedan dan. Tolika blizina ne samo da ga čini ekstremno vrućim, nego je i izdužila planet u oblik jajeta. Kad bismo mogli vidjeti planet izbliza, izgledao bi crven zbog visokih temperatura, nalik usijanom metalu.

Izvor: IFL Science

1. Jadranka Njegač

20 rujna, 2017 u 3:17 pm

Zato me cudi da planeta mora biti kao nasa da bi bilo zivota.
    Nama treba kisik, a tko zna tamo nekima mozda smeta za zivot, pa ga niti nemaju.

2. Almin Keranovic

20 rujna, 2017 u 3:38 pm

Nauka rulzz, to bez daljenjg, no milijarde potrosene gledajuci u beskrajnu tamu prostora do koga jos duuuugo doci necemo, za mene je imbecilno….

• Ivan Mlinac

20 rujna, 2017 u 4:21 pm

Takve stvari se uopce ne gledaju kroz novac…nema smisla….a mozda to istrazivanje i je najbitnija stavka u cjelokupnom covjecanstvu..

• Almin Keranovic

20 rujna, 2017 u 4:31 pm

Ivan Mlinac tvoj komentar nema smisla.

3. Zlatko Novakovic

20 rujna, 2017 u 3:45 pm

Nexus na aparatima.

4. Željko Pecigoš

20 rujna, 2017 u 4:04 pm

I crne rupe papaju svjetlost, zato jesu crne, nevidljive…

5. Darko Djakovac

20 rujna, 2017 u 4:55 pm

Godinama nas sustavno isisava

6. Sandi Sinčić

20 rujna, 2017 u 5:01 pm

Nikada ali NIKADA nece niko napustiti zemlju jer NIKADA necemo stvoriti brod koji putuje brzinom svjetlosti ili vecom.To sta NASA prikazuje i brblja to je mozda fascinantno za vidjeti,procitati ali to je sve…nema dalje! NIKADA ….Nije lova u pitanju nego resursi kojih na zemlji nema….

• Sandro Sain

20 rujna, 2017 u 5:23 pm

Probaj zamisliti da di prije 1000 god nekom rekao da ćemo otići u svemir, ili svakodnevno letiti avionom…

• Sandi Sinčić

20 rujna, 2017 u 5:31 pm

Sandro Sain Sve ok…ali taj korak nebumo vidili nikada…

• Sandro Sain

20 rujna, 2017 u 5:32 pm

Mi ne. Čovječanstvo vjerojatno da. Ali mi možemo to poimati

• Ivo Brkovic

20 rujna, 2017 u 5:42 pm

Znači moramo čekati 1000 godina

• Marijan Korade

20 rujna, 2017 u 9:15 pm

zašto ne čekati

• Filip Škalic

20 rujna, 2017 u 11:19 pm

Marijan Korade nema čekanja zato što se tehnološki uspon čovjeka odigrao u samo jednom stoljeću i njegov napredak se odvija u konstanti ubrzanja. 1000 godina je predaleko . Svemirski brod sa mogućnosti putovanja brzinom svjetlosti je pitanje kraćeg perioda vremena cca 50 godina i već bi bio ostvaren da netrošimo toliko na oružije i ratove

• Filip Škalic

20 rujna, 2017 u 11:26 pm

nepoznati kompozitni materijali i metali nepoznatog porijekla su već stara i otkrivena priča u podrumima nevade , ja čvrsto vjerujem da već puno znamo i o antigravitacijskom pogonu . i rusi znaju pogotovo nakon rušenja f117 u srbiji za koji su i sami priznali da su neke legure tog zrakoplova zasad nepoznatog porijekla .ti metali sigurno nisu sa marsa nego su dobijeni kemijskim procesima i oni su rezultat naučnih istraživanja koja su zatvorena za javnost. i još čvrsto vjerujem da će čovjek moći uskoro putovati svemirom što se tiče tehnološkog pitanja ali neće smjeti !!! a to je jedna skroz druga tema

7. Goran Lovrinov

20 rujna, 2017 u 6:11 pm

Nasa je glupa kao i vasa stranica i trosi pare na sranja umisto da ih potrose na potrebe ljudi koji imaju manjka

8. lepi darko

20 rujna, 2017 u 9:47 pm

pa ja nisam do danas znao da ispred ali ide zarez, svasta…..

9. Zlatko Markovcic

20 rujna, 2017 u 8:29 pm

I sto ste poduzeli protiv toga osim blebetanja na netu??? Nije vlada kriva kriv je narod sto suti i pusi njihove fore.

10. Alem Bahtic

21 rujna, 2017 u 9:39 am

A ja nase i govana

14. Danijel Hojka

21 rujna, 2017 u 4:50 pm

Tako je! Nikada nitko nece napustiti Zemlju! Onih 60 astronauta na ISS su napravljeni od kartona samo zato da se Sandiju zamazu oci!

15. Josip Maksimović