NASA uspješno lansirala rover Perseverance

Rover je lansiran iz Kennedy Space Centra na Floridi

Foto: NASA/JPL-Caltech

Točno u 13:50 sati dogodio se povijesni trenutak kad je američka svemirska agencija NASA lansirala Perseverance rover prema Marsu u potrazi za tragovima života na tom planetu.

Rover je lansiran iz Kennedy Space Centra na Floridi, te će sedam mjeseci krstariti prema Crvenom planetu.

Rover bi trebao sletjeti u krater Jezero na Marsu koji je dobio ime po malom i živopisnom mjestu u Bosni i Hercegovini.

Perseverance bi trebao biti najmanje dvije godine u istraživačkoj misiji. Glavni cilj misije je pokušati dati odgovor na jedno od krucijalnih pitanja čovječanstva – postoji li život u svemiru izvan našeg planeta?

Rover će prikupiti 30 uzoraka tla koji će potom biti vraćeni na Zemlju letjelicom koju planira NASA. Uzorci bi trebali stići na Zemlju do 2026. godine. Ako se ova misija pokaže uspješnom, Perseverance će biti peta NASA-ina misija na Marsu. Uz SAD, jedina država koja je uspjela sletjeti na Mars bio je bivši Sovjetski Savez.