Connect with us

Znanost

Evolucija

Nepoznata ljudska vrsta pronađena u genomu Denisovanca


Priča o ljudskoj evoluciji upravo je postala još bizarnija. Genom izumrle homini vrste, Denisovanca, sadrži neobične dijelove DNK koji potječu od druge vrste.

(Credit: Wikimedia)

To bi mogao biti dokaz za potpunu novu vrstu homini familije nepoznatu znanosti. Alternativno tome, ovo bi mogao biti prvi genetski zapis jedne od mnogih vrsta koje su nam poznate samo po fosilima.

Novi homini ostavio je tragove u genomnu Denisovanaca, izumrlog hominija čije nam je postojanje poznato nakon pronalaska jednog članka prsta i dva zuba u Sibrskoj špilji. Nitko ne zna kako su Denisovanci izgledali zato što smo dosad pronašli jako malo fosila. Doduše, genetičari su uspjeli jako precizno sekvencirati njihov kompletan genom.

David Reich s Harvardskog učilišta u Bostonu promotrio je genom Denisovanaca i pronašao fragmente koji ne pripadaju. Prezentirao je svoj pronalazak na sastanku kraljevkog znanstvenog društva u Londonu.

Genom ukazuje da su Denisovanci daleki rođaci Neandertalaca – toliko smo već znali. Njihova loza razgranala se od naše prije otprilike 400 tisuća godina, prije nego što se podijelila na Neandertalce i Denisovance.

To bi trebalo značiti da Denisovanci i Neandertalci izgledaju jednako drugačije od današnjih ljudi, no prilikom podrobnijeg promatranja, Reich je shvatio da to nije točno. „Denisovanci su, čini se, različitiji od današnjih ljudi od Neandertalaca“, izjavio je na sastanku. Konkretniji, razbacani fragmenti koji sačinjavaju 1% genoma Denisovanaca izgledaju puno starije od ostatka.

Najbolje ponuđeno objašnjenje je da su se Denisovanci križali sa neindentificiranom vrstom i pokupili dijelove njihovog DNK koda, ili kako je Reich to rekao: „Denisovanci nose podrijetlo nepoznate, arhaične populacije nepovezane sa Neandertalcima.“

„Podaci su prilično konkluzivni“, kaže genetičar Johannes Kraus sa Sveučilišta u Tübingen u Njemačkoj. „To je prilično snažan pokazatelj, teško osporiv.“ Krause je jedan od nekoliko genetičara koji su studirali Denisovanski genom tražeći ukazatelje na križanje vrsti. Gotovo jedina informacija koju možemo zaključiti is Denisovanskoih fosila je da su imali jako velike zube. Denisovanci su se križali s arhaičnom vrstom, što bi objasnilo tako velike kutnjake.

Pitanje koje se samo postavlja je: tko su bili ti nepoznati ljudi sa kojima su se Denisovanci križali? Oni bi mogli biti potpuno nova vrsta, no Krause misli da su oni već poznata vrsta – mnogi homini koji su nam poznati iz fosilnih ostataka nikada nisu bili genetički analizirani. Moguće je da su se neki od njih ‘spetljali’ s Denisovancima.

„Najvjerojatniji kandidat je homo heidelbergensis“, kaže Chris Stringer iz Muzeja Povijesti Prirode u Londonu. Ta vrsta živjela je u razdoblju između 600 i 250 tisuća godina. Proširila se iz Afrike u Europu i zapadnu Aziju. To bi značilo da su ih rani Denisovanci, čiji su preci imali sličan put kretnje iz Afrike, možda sreli.

Homo erectus je druga mogućnost. Oni su bili još prošireniji od H. Heidelbergensisa, živeći istočno do Jave. Njihova zapadna populacija – oni koji su možda dijelili teritorij sa Denisovancima – možda nije preživjela dovoljno dugo. „Trenutno ne znamo“, kaže Stringer.

122 komentara

122 Comments

  1. Nenad Hušak

    studeni 24, 2013 kod 12:34 pm

    Ima ih u saboru kol’ko ‘oćeš. ..nadživjeli su i dinosaure :))

  2. Tihana Dunic

    studeni 24, 2013 kod 12:39 pm

    Zapanjuje koliko nista i malo znamo. U isto vrijeme je i zabavno otkrivati nove stvari.

  3. Ati Salvaro

    studeni 24, 2013 kod 12:40 pm

    sramotno loše prevedeno

  4. Kemal Čolak

    studeni 24, 2013 kod 12:45 pm

    Rijetko ko danas vjeruje u Darvinovu teoriju evolucije…Ljudska civilizacija kao eksperiment pojavila se prije mnogo miliona godina i stalno se usavršavala.Znamo za 4 civilizacije..1.Pangea 2.Lemurija 3.Atlantida 4.Naša civilizacija

    • Borna Božić

      studeni 24, 2013 kod 12:55 pm

      ne.

    • Miro Ščuric

      studeni 24, 2013 kod 1:01 pm

      Ja se to samo izrugujem,da me nebi ko shvatio doslovno,ne?

    • Boško Manojlović

      studeni 24, 2013 kod 1:04 pm

      Pročitaj Kemale prvo Darvinovu knjigu “Porijeklo vrsta”, pa ćeš vidjeti da ni on to nije tvrdio nego su ga nepismeni pogrešno tumačili. On je govorio o prilagodbi organizama u zavisnosti od uslova okruženja! A o božijim tvorcima ne komentarišem jer nema smisla objašnjavati ljudima kao ni ovcama teoriju relativnosti!

  5. Miro Ščuric

    studeni 24, 2013 kod 12:53 pm

    Ijuuu,koje svetogrđe!Znamo svi da je božek stvoril prve ljude Adama i Evu i da su oni naši preci.

    • Chipson Chipson

      studeni 24, 2013 kod 2:22 pm

      ma ne

    • Dragana Popovic Ex Sedlar

      studeni 24, 2013 kod 3:03 pm

      procitaj moj odgovor

    • Neli Zlatkovic

      studeni 24, 2013 kod 5:08 pm

      eeeeeeeeee, ne čitate bibliju kako treba! Bog je stvorio Adame i Eve (ne jedan par, nego više!

    • Drezga Juraj

      studeni 24, 2013 kod 7:35 pm

      nisi triba editirat, sarkazam je skroz u redu, to sto neko ne kuzi njihov problem 🙂

    • Miro Ščuric

      studeni 24, 2013 kod 7:38 pm

      Pa bilo mi žao ljudi koji su možda lajkali ne shvačajući sarkazm

    • Alem Dizdarevic

      studeni 24, 2013 kod 8:05 pm

      neli gdje to u Bibliji pise da je stvoren vise Adama i Eva?Ja sam musliman i znam dosta o Bibliji ali nikad nisam cuo takvo nesto pa cak i od najvecih vjernika

    • Valentino Balint

      studeni 24, 2013 kod 10:17 pm

      Izgleda da je ona procitala falšu ( lažnu ) bibliju u kojoj pise u množini 😀

    • Cazim Kavazovic

      studeni 25, 2013 kod 1:35 am

      sa zelenim ocima……koja budalastina……

  6. Matej Dokii

    studeni 24, 2013 kod 12:59 pm

    Miro Ščuric nemaš pojma,daj prati malo znanost i sama Crkva je opovrgnula to vjerovanje odavno,svijet je nastao u 7 dana simbolički u Bibliji i čovjek je stvoren od Bozje ruke …
    Ali prije toga nadam se da je sarkazam

  7. Adis Ado

    studeni 24, 2013 kod 1:00 pm

    AKO JE ČOVEK NASTAO OD MAJMUNA, ZAŠTO SU DANAŠNJI MAJMUNI ODBILI DA POSTANU LJUDI ? 🙂

  8. Ružica Puljek

    studeni 24, 2013 kod 1:06 pm

    :O ???

  9. Boban Devečerski

    studeni 24, 2013 kod 1:07 pm

    Priča o ljudskoj evoluciji…priča agnostika i bezumnika, koji na priliku svog lika i duha, umesto Boga za oca biraju majmuna…

    • Boban Devečerski

      studeni 24, 2013 kod 1:18 pm

      Vo nosi zvono, a budala jezik…da se ne izgube..!

    • Matija Muc Magić

      studeni 24, 2013 kod 1:28 pm

      ti očito nisi čuo da je crkva prihvatila evoluciju kao logično objašnjenje postanka vrsta? (doduše oni i dalje drže da je evolucija pokrenuta od boga, ali barem su priznali godine istraživačkog rada)

    • Boban Devečerski

      studeni 24, 2013 kod 1:35 pm

      Koja Crkva je to prihvatila?! Pravoslavna nije sigurno…Uostalom, pred kraj života i sam Darvin je odustao od svojih temeljnih stavova i priznao spekulacije, pa neće biti da sam ja taj koji je neobavešten! Uostalom pročitajte kapitalno i veoma ozbiljno delo Jeromonaha Serafima Rouza ”Postanje, stvaranje i rani čovek”, pa ćete videti šta o tome misli Crkva i šta je, u stvari, istina…Uostalom, ja sam svog oca izabrao…

    • Chipson Chipson

      studeni 24, 2013 kod 2:23 pm

      kakva evoliucija nema dokaza za to a kamoli da nađu kakav prelazni oblik

    • Dejan Buranji

      studeni 24, 2013 kod 5:53 pm

      A za nevidljivo magično biće koje je sve stvorilo ima hrpa dokaza?

    • Martin Stekovic

      studeni 24, 2013 kod 7:51 pm

      nema dokaza za evoluciju ? vi se ljudi sigurno salite…

    • Boban Devečerski

      studeni 24, 2013 kod 7:51 pm

      Bog se piše sa velikim ”B”, što mi majmuni znamo, a vama višim bićima je to negde u obrazovanju promaklo!

  10. Dalibor B Slavenski

    studeni 24, 2013 kod 1:07 pm

    ovo je caca od Whopi Goldberg 🙂

  11. Katarina Tadić Radočaj

    studeni 24, 2013 kod 1:07 pm

    not beliver! ali da ih ima u saboru lol slazem se lol

  12. Kemal Kemo Karic

    studeni 24, 2013 kod 1:09 pm

    koja glupost, ko fol čovjek bio majmun pa evoluirao u čovjeka hahahahaha isto kao kad bi drvo jabuke evouliralo u šljivu buhahhahahaahahaha

    • Matija Muc Magić

      studeni 24, 2013 kod 1:36 pm

      zapravo ti govoriš gluposti. neče jabuka evoluirati u šljivu nego u razvijeniju jabuku. od primata do modernog čovjeka su trebali milijuni godina evolucije i kao takvu ju je nemoguće izravno promatrati, ali zato možeš gledati eksperimente sa mikroevolucijom. takav eksperiment se provodi i na našem teritoriju na nekoliko otoka u jadranu na koje su stavljeni gušteri iste vrste. kroz nekoliko desetljeća gušteri su se počeli lagano razlikovati jer na jednom otoku imaju pregršt insekata no na drugom uglavnom biljke. fizička svojstva obje vrste guštera su se kroz broj generacija promjenile da se prilagode na uvjete u kojima žive

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 1:36 pm

      Ono kad ismijava teoriju a nema veze šta ona zastupa..Kemo, ne postoji teorija koja tvrdi da je čovjek od majmuna,nego teorija u kojoj čovjek i majmun imaju zajedničkog pretka..Baš kao u nekoj prošlosti jabuka i šljiva…

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 24, 2013 kod 1:38 pm

      svaka promjena živog biča je deformacija jer su sva bića nastala stvaranjem to jeste promišljeno kao automobil pa sada vidite šta je savršenije automobil ili čovjek, pa ko je taj koji stvori život, za mene je to Bog a za vas neko ko nema pameti a umije da stvara.

    • Eugen Jelec

      studeni 24, 2013 kod 1:44 pm

      evolucija još nije završena, sve veći broj ljudi postaje majmunima….

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 24, 2013 kod 4:28 pm

      hahahahaha

    • Milivoj Žimbrek

      studeni 24, 2013 kod 4:37 pm

      Ćita, badava ti trud, inkvizitorima ti ne možeš ništa objasnit…

    • Dejan Buranji

      studeni 24, 2013 kod 6:06 pm

      Ako smo nastali promišljeno, onda naš stvoritelj baš i nije nešto pametan. Mislim ono, stvoriti biće koje diše i jede kroz jednu cijev. Koliko ljudi umire zbog te greške u dizajnu…

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 24, 2013 kod 6:17 pm

      neki ljudi se rađaju slijepi i gluhi, neki se rađaju kao invalidi, neko nastrada i ostane invalid, ratovi, mučenja, ubistva,droga sve je to dio našeg života da bi ramišljali o dobru i zlu, to je usavršavanje, zato ko izabere pravi pit bice spašen uprotivnom pakao(.„I od Njegovih znakova je stvaranje nebesa i Zemlje i svih živih bića što ih je po njima razasuo. I On je moćan da ih iskupi kada bude htio.“kur’an)

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 6:27 pm

      Kemal,molim te da nam objasniš kako su nastale ljudske rase ? Zašto postoje razlike u boji kože,rastu….?

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 24, 2013 kod 8:08 pm

      Božija odredba kao kod biljki

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 8:27 pm

      OK..Reci onda kakvi su bili prvi ljudi? Dali poput današnjih crnaca ,bjelaca…? Kako god ,objasni kako je moguće da je od jedne rase ljudi nastalo više rasa, a pritom da vrste nisu promjenjive,jer teorija evolucije je upravo to-Pormjenjivost vrsta. Današnje vrste su nastale u postepenom procesu mijenjanja nekadašnjih vrsta,a taj proces mijenjanja je EVOLUCIJA..

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 24, 2013 kod 8:40 pm

      pa i bijele ovce rađaju crne i sve biljke imaju različite preke to jeste tako ali to nije evolucija iz glupog u pametnog nego odredba Božija koja je tako programirana da prošlost i sadašnjost imaju razliku u bojama zavisno od mješanja potomaka Adama i Eve, ako je svijet postao iz ništa reci mi kako su se čelije dogovorile da postanu ovo što jesmo sa svim funkcijama i oblicima. taj tvoj bog nema pameti ali ima funkciju ali zato moj Bog sve zna i sve vidi.

    • Dejan Buranji

      studeni 24, 2013 kod 9:17 pm

      Ne možeš reći da je evolucija glupost ako ne znaš šta je to evolucija. Nije se majmun odjednom pretvorio u čovjeka. To traje milijunima godina

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 9:50 pm

      Opet: Ako je od jedne skupine ljudi koja je imala određenu boju kože,nastalo više skupina različitih boja kože,jel onda moguće da od jedne skupine životinja određene veličine i razvijenosti mozga,nastane više skupina životinja različitih veličina i razvijenosti mozga ? Taj pr. sa ovcama nema veze sa vezom..

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 9:51 pm

      Hajd kad si otišao sa teme da te pitam: Recimo da si u pravu,da je bog stvorio sve i da je bog savršen,objasni onda kako je nešto tako savršeno nastalo iz ničeg ? Šta ako ja tvrdim da postoji drugi bog koji je stvorio tog tvog boga ?

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 24, 2013 kod 10:00 pm

      u tom je baš i poenta majmune, vrijeme kojem smo mi ograničeni kod Boga ne postoji jer je Bog stvorio vrijeme, nešto što mi nemožemo da pojmimo, znači moj Bog je oduvijek postojao za Njega vrijeme nema početka niti kraja, On je zauvijek i oduvijek, mi nismo sposobni da to odgonetnemo naše je da vjerujemo ili nevjerujemo. pakao ili raj to je to.

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 10:32 pm

      Tebi je logično da bog postoji oduvijek,a nije ti logično da svemir postoji oduvijek ? Dalje, kako je bog stvorio vrijeme ako nije imao vremena za to ? Da se vratim na evoluciju,reci zašto misliš AKO bog postoji da je stvorio čovjeka u čovjeka,majmuna u majmuna…? Zašto tvrdiš da je nemoguće da bog (ako postoji) nije mogao stvoriti čovjeka, majmuna i druge vrste putem evolucije ?

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 10:40 pm

      Ovo je glupo uopšte raspravljati,jer evolucija je stav cjelokupne moderne nauke..Prouči malo biologiju za osnovnu školu..Ne moraš “vjerovati” u evoluciju,ali iz tvojih komentara se vidi da uopšte ne poznaješ teoriju..LP

    • Kemal Kemo Karic

      studeni 25, 2013 kod 1:10 am

      ovdje ti je sve obajšnjeno http://youtu.be/c1-rWejx94A

    • Majmun Ćita

      studeni 25, 2013 kod 3:12 pm

      Ovo je hrpa običnih GLUPOSTI..!Dokumentarac je isključivo vjerski motiviran..Autor negira rezultate istraživanja i služi se lažima..Jel ti znaš šta je mutacija ?

    • Majmun Ćita

      studeni 25, 2013 kod 3:16 pm

      Informiši se malo o teorijama koje tvrdiš da nisu tačne..! http://hr.wikipedia.org/wiki/Evolucija

  13. David Jovanovich

    studeni 24, 2013 kod 1:10 pm

    Koliko znam da smo mi samo roboti i da nase duse dolaze iz daleke galaksije.. mi smo i sami izvazemaljci!

    • Ivette Le Mur

      studeni 24, 2013 kod 1:52 pm

      vrlo moguće..

    • Kemal Čolak

      studeni 24, 2013 kod 4:26 pm

      Religije,obrazovni i drugi sistemi rade na totalnoj kontroli našeg uma..Dizajnirani su tako da od nas prave robote koji znaju samo da slušaju a ne da misle svojom glavom.Inače svi smo vanzemaljci,nema starosjedilaca.

  14. Goran Lovrinov

    studeni 24, 2013 kod 1:25 pm

    ma ovaj je isti adam kad je vidia evu

  15. Marin Butkovic

    studeni 24, 2013 kod 1:44 pm

    tu se ne zna ko je koga jebo izgleda!

  16. Velibor Bozic

    studeni 24, 2013 kod 1:49 pm

    idiotska teorija evolucije koja je od starta na klimavim nogama,glavno je pitanje kome odgovara da ona bude i zvanicna…

  17. Snježana Čunčić

    studeni 24, 2013 kod 1:56 pm

    ma , zašto takva fotka još malo pa sam vrisla od straha , ružna faca . I ovo je doslovce ludorija .

  18. Nina Dinka Lekovic

    studeni 24, 2013 kod 1:57 pm

    Tako je Velibor Bozic! 😉 Samo nazalost, mnogi nece shvatiti vas odgovor…

  19. Alem Dizdarevic

    studeni 24, 2013 kod 2:18 pm

    M dokazao se da je Darwin lud i da nije u pravu,zato nemojte ici njegovim stopama,uzmite Kur’an ili Bibliju pa malo procitajte…Manite se gluposti,na ove ljude je svasta moglo utjecati pa vidite po svijetu drzava do drzave a narodi ne lice jedni na druge,ko da se nikad nisu sreli.Bog nas je svakakve stvorio i manite se evolucije,ako za sebe smatrate da ste nastali od majmuna vasa stvar,lijepo u sumu pa potrdjujte svoje cinjenice,nemojte normalan narod budalama praviti.Ako ste majmuni ponasajte se kao oni,u sumu brate pa tamo Darwina i evoluciju propovjedajte pa cete da vii kako vasi ‘rdjaci’ na to reaguju

    • Milivoj Žimbrek

      studeni 24, 2013 kod 4:36 pm

      Vidi ti ZNANSTVENIKA, hahahahahaha

    • Alem Dizdarevic

      studeni 24, 2013 kod 8:02 pm

      ne moras biti znanstvenik da bi znao neke osnovne stvari.Ovo se kroz zivot nauci,jer su to banalne stvari koje bi svako trebao znati.Ja sam iznio cinjenice koje zna oko 80% normalnog svijeta i ti ako mene za naucnika smatras ti si medju ovih 20%

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 10:08 pm

      Treba referendum po ovom pitanju,jebeš činjenice,argumente,dokaze,fosile, mišljenje i stav struke..Bitno je ovih 80%! buhahahahahhahaa

  20. Saša Denatz

    studeni 24, 2013 kod 2:19 pm

    Kako je moguce objasnite mi da smo nastali od Adama i Eve,kako su nastali ostali ljudi,razumio bih da su imali kcer i sina, ali imali su Kaina i Abela,a i da su imali kcer i sina,ne smatra li se spolni odnos brata i sestre incestom? molim odg na ovo

    • Chipson Chipson

      studeni 24, 2013 kod 2:26 pm

      a ko kaže da tvorac nije stvorio još pokojeg čovjeka i ženu samo su adam i eva bili prvi

    • Saša Denatz

      studeni 24, 2013 kod 2:45 pm

      nisam naisao jos na takav podatak,
      postanak po bibliji nema smisla…

  21. Chipson Chipson

    studeni 24, 2013 kod 2:22 pm

    znanost -ne laprdaj

  22. Viktoriana Kostov

    studeni 24, 2013 kod 2:29 pm

    i ? jel bio hrvat ili srb?

    • Miro Ščuric

      studeni 24, 2013 kod 8:47 pm

      Ha ha,dobro pitanje.Podsjeća me na ono suđenje učitelju u Americi koji se usudio propovjedati evoluciju u školi.Njegov odvjetnik je pozvao eksperta za Bibliju koji je rekao da je nepobitna činjenica da je svijet stvoren u 4 sata popodne u rujnu negdje 4000-te godine B.C. A odvjetnik mu se narugao pitanjem:” Dal je to bilo po vremenu istoćne obale ili po vremenu Rocky Mountainsa”?.

    • Dzana Princip

      studeni 24, 2013 kod 11:53 pm

      ne,iz Bosne je…. mama je iz Sandzaka….ovo za mamu je samo predpostavka, naucnih dokaza nema

  23. Toni Djakic

    studeni 24, 2013 kod 2:37 pm

    Frende vanzemaljci nas stvorise….nemojte bit primitivni…

  24. Dejan Brezak

    studeni 24, 2013 kod 3:01 pm

    a kakve li nauke da su se ti ljudski preci križali. Pa od kad ja znam za sebe križaju se ljudske rase… a koje je ovo čudo

  25. Anka Vidović

    studeni 24, 2013 kod 3:05 pm

    nije mi baš jasno da li ovim člankom dokazuju evoluciju ili ne

  26. Vladimir Bulić

    studeni 24, 2013 kod 3:09 pm

    Evolucije je zgodna ideja, žašto su ostale vrste malo ilii ništa evoulirale. Očito je postojao još neki utjecaj na našu vrstu. Kako objasniti da su istovremeno živjeli neandertalac i homo sapiens?

    • Miro Ščuric

      studeni 24, 2013 kod 5:15 pm

      kako objasniti da istovremeno žive ris,domaća mačka,lav,gepard,tigar i ostale mace?

    • Vladimir Bulić

      studeni 24, 2013 kod 6:23 pm

      To su sve različite vrste, a homo sapiens je evolucijom, koja je dosta spora, nastao od nendertalca. Ako je teorija evolucije potpuno točna onda razvijeni homo sapiens i neandertalac nisu mogli živjeti istovremeno. Očito je čovjek nastao genetskom manipulacijom na genomu neandertalca.

    • Miro Ščuric

      studeni 24, 2013 kod 8:33 pm

      Natrag u školske klupe.Homo Sapiens nije nastao evolucijom od Neandertalaca niti to nitko ne tvrdi.

  27. Kole Car

    studeni 24, 2013 kod 3:10 pm

    to su egipcani mislim ovi faraoni nesto u tom fazonu…

  28. Franco Labignan

    studeni 24, 2013 kod 3:40 pm

    “homini familije”, “novi homini”… tko to prevodi/piše??
    Familija: Hominidae, koju mi nazivamo i Hominidi

    -> hominidi familije, novi hominid!

  29. Darko Mihalić

    studeni 24, 2013 kod 3:43 pm

    Ima pogled ko premijer!

  30. Srdjan Rac

    studeni 24, 2013 kod 4:05 pm

    SLJEDI OVE KORAKE
    1. PREKRIJ Usta JEDNOM RUKOM
    2. ZAžELI žELJU GOVOREĆI JE U RUKU
    3. STAVI OVO NA 10 KOMENTARA
    4. POGLEDAJ U RUKU

  31. Nikša Mišković

    studeni 24, 2013 kod 4:17 pm

    A koja ce prica biti kad saznamo da smo naj obicniji zamorci sa tamo neke planete. Zvuci ludo, zar ne. A udariti stapom i pretvoriti vodu u vino? To zvuci pametno ?

  32. Ilija Tomić

    studeni 24, 2013 kod 4:48 pm

    A prica o kvantnoj fizici i jos ponekim naucnim teorijama bit ce jos bizarnija…..

  33. Sinisa Kulundzic

    studeni 24, 2013 kod 5:09 pm

    SDP-ovci?

  34. Edina Omerović

    studeni 24, 2013 kod 5:28 pm

    jos ima mjesta na ovoj planeti na koju ljudska noga nije krocila nista cudno

  35. Andjela Dvojak

    studeni 24, 2013 kod 5:53 pm

    Normalno da su postojali .evolucijski.ljudi.BOG JE POSTEDIO .PAR.PLEMENA.NJEGOVA.LJUBAV ZA GRESKE.STVARANJA.SVE.CAROBNJASTVO.PRETVARA U NORMALNO.

  36. Tomislav Tomic

    studeni 24, 2013 kod 6:42 pm

    koliko je bilo jebenih hipoteza, hn

  37. Tomislav Tomic

    studeni 24, 2013 kod 6:45 pm

    na nogama charlesa darwina stoji cijela zapadna civilizacija, prvo što mi ide kroz glavu je osjećaj jadnosti

  38. Tomislav Tomic

    studeni 24, 2013 kod 6:45 pm

    jadne su njegove noge

  39. Alem Dizdarevic

    studeni 24, 2013 kod 8:32 pm

    Evo par pitanja za ateiste?Koja je def Boga?(jer ako nesto negirate morate znati sta negirate)?
    Pretpostavimo da je pred vama oprema koju prije vas niko nije vidio i niko ne zna nista o njoj,ko ce vam objasniti njenu def?tvorac?Izradjivac?inovator?Kako je onda doslo do postojanja?Jel od bing Banga?kad se saznalo za to?1973?Eto da vam kazem da je to spomenuto u Kur’anu prije 1400 god.Kakvog je zemlja oblika?prije se smatralo da je ravna,a poslije okrugla.kad je to otkriveno?!1577 kad je Francis drake oplovio zemljuKur’an to spominje prije 1400 god.Ko je to tad mogao znati?da li mjesec ima vlastitu svjetlost ili je to refleksija sunca?Kad se to otkrili?Prije nekoliko god.Kuran to spominje prije 1400 god (Furkan,61.ajet)Ko je to mogao znati?Tek prije nekoliko god se otkril da se sunce i mjesec krecu a u Kur’anu je to spmenuto prije 1400 god.o je tada to mogao znati?Tvorac inovator kojeg mi muslimani nazivamo Allah.ovo je razlog zasto nauka ne negira Boga”NEMA BOGA”,ona samo negira pogresna shvatanja Boga “OSIM ALLAHA JEDNOG I JEDINOGA”
    “MALO FILOZOFIJE VODI NAS U ATEIZAM,ALI DUBOKA FILOZOFIJA DOVODI COVJEKA PONOVO DO RELIGIJE”Francis Bacon

    • Dejan Buranji

      studeni 24, 2013 kod 9:21 pm

      Evo ti jedna definicija boga: biće koje su ljudi izmislili da objasne nešto njima neshvatljivo.

    • Alem Dizdarevic

      studeni 24, 2013 kod 10:09 pm

      Koja je tvoja definicija?Ne mozes nesto negirati ako ne znas njegovu definiciju.Ako ti ja pokazem stolicu ti moras da znas za sta sluzi i da definises stolicu kao stvar da bi znao da je to stolica i ne mozes za nju tvrditi da je nesto drugo.Kakve veze imas sa ljudima ako negiras nesto moras znati sta neegiras.To bi ti isto bilo da ja izmislim neku rijec i onda je negiram a pojma nemam ni sta predstavlja ta rijec,ni je li to ime za neki predmet,samo je negiram i to je to

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 10:58 pm

      Teret dokazivanja leži na onom koji iznosi tvrdnju…A i ne vidim kakve veze ima ovo sa temom..Evolucija nije teorija koja govori o bogu,već o razvoju života na zemlji..Naravno za svoje tvrdnje ima i odgovarajuće dokaze,tako da je evolucija činjenica koju ti nećeš prihvatiti iz dva moguća razloga: 1.Ne poznaješ teoriju. 2.Indoktrinacija.

    • Alem Dizdarevic

      studeni 24, 2013 kod 11:33 pm

      sama teorija evolucije se krsi sa Bogom.Evolucija tvrdi da je covjek nastao od majmuna,a Bog kaze ka je On stvorio prve ljude na zemlji.Kako se ne krsi

    • Boro Bilobrk

      studeni 24, 2013 kod 11:34 pm

      Opet ovaj cita,a nikako da procita nesto pametno…sto znamo o evoluciji?da se odvija sporo?kontinuirano?mutacijom gena?sad ce poceti opet prica o kreacionizmu I evoluciji a nismo shvatili ni osnovne stvari…najveca misterija darwinove teorije je kambrijska eksplozija,kako je u tako kratkom vremnu nastalo toliko vrsta?necu spominjati ovaj put missing link koji nikako da utvrdi prijelaz iz majmuna u humanoida ali pogledaj samu teoriju nastanka zivota na zemlji,stvorena su bica u vodi koja su imala predispozicije da zive na kopnu,hm,kako?ili zasto su,nakon izlaska iz vode neka bica se ponovno vratila u vodu?ima tu jos,u evoluciji imamo jednu vrstu koja se odvijala u dva pravca,primjerice imali smo od skoro svake vrste do sada poznate I tobolcare I sisavce vise vrste,jeli se to netko igrao da vidi sto je bolje?mozda su I neki od humanoida imali isto to?zatim imamo I cinjenicu u evoluciji koja kaze da samo najjaci prezivljavaju,kako su onda neandertalci izumrli a bili su bolje prilagodjeni na zivot ledenog doba I klime?

    • Majmun Ćita

      studeni 24, 2013 kod 11:52 pm

      Alem,krši se sa NAVODNIM božjim objavama,a ne sa idejom boga općenito..Znači ,dokazi koji upućuju na evoluciju ujedno dokazuju da to nisu objave od boga..

    • Alem Dizdarevic

      studeni 24, 2013 kod 11:53 pm

      sta je onda sa dokazima iz Kur’ana prije 1400 god?Je li muhammed s.a.w.s bi toliko pametan ili je to visa sila?

    • Majmun Ćita

      studeni 25, 2013 kod 12:13 am

      Naravno da postoje stvari koje nismo u potpunosti shvatili ,poput kambrijske eksplozije,ali mehanizam kako evolucija radi je jasan (mutacija gena)..Dokaza da smo u srodstvu drugim vrstama je i previše..

    • Boro Bilobrk

      studeni 25, 2013 kod 12:34 am

      Ali upravo se o tome I radi da mutacija gena nemoze nastati u tako kratkom roku I ne u toj raznolikosti…imamo mutaciju gena I u nasem drustvu,to uglavnom nazivamo raznim bolestima…sama idea evolucije nije toliko losa ali darwinova je svakako fulana,napisana je samo zato sto se darwin nije slozio sa crkvom da bi mogao ozeniti svoju sestricnu,bez znanstvenih dokaza,a I sam darwin je par puta opovrgnuo tu teoriju pa je I mijenjao…koliko ono imamo slicnosti sa cimpanzama?96%, a sa svinjama?3% manje…hm,jesmo onda nastali od svinja ili od majmuna?

    • Majmun Ćita

      studeni 25, 2013 kod 3:40 pm

      haha,mora da se šališ

    • Majmun Ćita

      studeni 25, 2013 kod 3:59 pm

      Alem,koji dokazi iz kurana? Znam,sve sam ih čuo, imao sam islamsku vjeronauku u školi..I ako kritično se postaviš prema njima svi “dokazi” se mogu lako objasniti.. Ali pazi način na koji ti razmišljaš: Ako nauka nešto otrkije a u skladu je sa islamskim učenjem ti uvažiš otkriće..Ako nauka otkrije nešto što nije u skladu sa islamskim učenjem ti ga ignoriraš..Kod tebe je kuran imun na kritiku ,..

    • Majmun Ćita

      studeni 25, 2013 kod 4:05 pm

      Tražiš svaki detalj koji u evoluciji nije u potpunosti objašnjen,pa tako čest argumetn vjernika je “fosili karike koja nedostaje”. A da ja tebe pitam : Gdje su fosili ljudi koji su bili visoki po 60-70 metara kako tvrde muslimani ? To ti očito nije problem..

  40. Monika Kargačin

    studeni 24, 2013 kod 9:20 pm

    eto sad znam od kuda mi ova kombinacija boje učiju 😉

  41. Saša Delak

    studeni 24, 2013 kod 9:57 pm

    Sudeći po nosu ja sam skoro sigurna da je to križanac sa Shrekom!:)

  42. Dragan Kovačević

    studeni 24, 2013 kod 9:59 pm

    BOŽE NA KOGA MI OVAJ LIČI

  43. Josip Bazo

    studeni 24, 2013 kod 11:12 pm

    Puno stvari vezano za razvoj čovjeka još uvijek ne štima i ovo je samo jedna od predloženih linearnih shema koja se okvirno može uzeti kao istinita

  44. John T Pickenfold

    studeni 24, 2013 kod 11:21 pm

    Majke ti mile s kakvim se vi stvarima zamarate

  45. Tripoli Awakes

    studeni 25, 2013 kod 2:00 am

    Jest to smiješno… jer su genetičari naučnici koji su zaključili da gen nikada nemutira odn. se nerazvija i pretvara u druge oblike.
    A sve više volim ljude slušati koji tvrde da im je Babo bijo majmun.
    Buahahahahaaa!

  46. Genoveva Peovic

    studeni 25, 2013 kod 5:44 am

    Neka njih,ovako nam je zanimljivije,vjerojatno ni zadnji čovjek na Zemlji neće saznati porijeko vrste..meni nebitno..

  47. Ivan Simundic

    studeni 25, 2013 kod 9:14 am

    Ovi tvoj ima oči ka jedan Alajbeg iz Ljubitovice.

  48. Miladin Vukovic

    studeni 25, 2013 kod 9:32 am

    Hm nagadjanja i nagadjanja,naravno okicena engleskim lazima.Samo kada procitate gdje se to sve zakuvalo u engleskom kraljevskom sveucilistu sve ce vam biti jasno,kada samo pogledamo sta su sve u proslosti servirali narodu sto se dokazalo kao totalna glupost i gomila lazi,sve ce vam biti jasnije i jasnije.

  49. Ivan Ilic

    studeni 25, 2013 kod 1:53 pm

    ima ovakvih na pinku…vido sam ih

  50. Alexandar Freeman Djurinac

    studeni 25, 2013 kod 3:00 pm

    Evolucije nikad nije ni bilo, bar ne onakve kakvom je objasnjavaju naucnici.
    Darvin, otac evolucije, je bio zaduzen za osmisljavanje politicke pozadine najranijeg nacizma, kako bi se ideologija potvrdila kao prirodna. Bolja je rec Manipulacija, nego Evolucija.

    • Milorad Jovanovic

      studeni 26, 2013 kod 12:00 am

      svaka cast frimene polozio si test kod boga tvorca i zaduzio da te bog izbavi i sacuva u sakom dobru.

  51. Alexandar Freeman Djurinac

    studeni 25, 2013 kod 3:03 pm

    A i sama teorija je Plod Otrovnog Drveta.
    Ako je pocetna cinjenica pogresna, citava teorija je besmislena, bez obzira na sve logicnosti koje kasnije slede. Objasnjavati poreklo i vrstu bez ppcetne premise, Tvorca, vodi jedino u naucni mrak. Posledice su nemerljive.

  52. Luka Šatrak

    studeni 25, 2013 kod 6:44 pm

    Orlić to ti je sestra

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Više u Evolucija

Popularno

Advertisement

Pratite nas na Fejsu

Na Vrh